Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
olej mi gdzies znika hmm
Autor Wiadomość
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-09-03, 10:36   

Normalne zużycie oleju, ja w Meganie 1.4 16V tez po 10000km dolałem 0,5l. Norma zużycia oleju to 0,5-0,7l/1000km. :-D
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-09-03, 10:36   

Z tego co wiem to powinno być około 3/4 pomiędzy min, a max. Jeżeli jest max to może trochę "wziąć". Opinia mecaników jest taka, że jak nie spada poniżej min między wymianą to nie ma sie co martwić, a jak stoi w miejscu to jeszcze lepiej.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-09-03, 10:43   

Jesli jest to spadek po 10000 to przy tym przebiegu jak najbardziej prawidłowo - obserwuj, w razie czego dolej. Nie daj się namówić na zmianę oleju na gęstrzy - no chyba że będzie ubywało powyżej litra na 1000km. Ja mam juz 200000 na syntetyku
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-09-03, 10:51   

sprawdź głowicę- szczelonośc uszczelniaczy trzonków i samych prowadnic- b. czesta przyczyna lub sprawdź b. dokładnie usczelkę pod głowwicą- kanał olejowy biegnie b. blisko krawędzi i wydmuchuje - też cześta przyczyna w tych silnikach .
Sprawdź świece- jak nagary , szczególnie na jednej to przyczyna pierwsza.
lub pierścienie
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-03, 11:20   

A jak mam przeciwny problem. Przy przebiegu 73 tysiące, poziom oleju od wymiany do wymiany nie zmienia się wcale i zawsze utrzymuje na maksimum.

Dziwne, możliwe, że olej jest uzupełniany niespaloną benzyną. W wartburgach miałem tak, że do miski nawaliło czasem nawet 2 litry paliwa i wymiana była potrzebna nawet po kilku tysiącach kaem.
http://forum.klub-wartbur...t=paliwo++oleju
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2010-09-03, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-03, 12:12   

Według mnie normalne zużycie. Pytanie czy poziom spadł nagle, czy stopniowo od wymiany?
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-03, 23:03   

Mnie przez 5,5 roku eksploatacji poziom oleju się nie zmieniał. Nie wiem jak u nowego właściciela.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-09-04, 09:17   

jan ostrzyca napisał/a:

Dziwne, możliwe, że olej jest uzupełniany niespaloną benzyną. W wartburgach miałem tak, że do miski nawaliło czasem nawet 2 litry paliwa i wymiana była potrzebna nawet po kilku tysiącach kaem.
http://forum.klub-wartbur...t=paliwo++oleju


Co ty gościu gadasz o oleju i misce olejowej w wartburgu przecież to dwusów, a tam się leje olej do benzyny. No chyba, że masz z silnikiem golfa jak w linku to zwracam honor. ;-)

W dwusuwach jak walneła właśnie membrana na pompie to zalewało najpierw świece na cylindrze od pompki (chyba pierwszy od chlodnicy - boże to było wieki temu), a można to było poznać po zapoconym kolektorze wydechowym.
Koledze zrobił się jakiś zadzior na bloku i kilkaset km membrana do wymiany. Normalnie myślał, że silnik do roboty, aż przy którejś wymianie włożył tam paluchy i go wymacał.
To były czasy 353 z dwuprzelotowym gaźnikiem i elektronicznym zapłonem przywiezionym z Niemiec ze szrotu po otwrciu granic. Normalnie torpeda, a nie samochód jak na tamte czasy. Spalanie 8-9l to było super.
Ciekawostka to wrtburgi były chyba najszybszymi, albo jednymi z najszybszych dwutaktów. Do setki to wszystkie wymiękały. Remont silnika robiło się co 40 - 60 tkm. i chulał dalej.
No dobra bo się rozpisałem.

Co do twojego oleju to ja bym obserwował bo może chwilowo go gdzieś przygrzałeś, chyciło pirścień zgarniający i troszkę wzioł oleju.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2010-09-04, 09:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-09-04, 11:19   

Tam na dole to jest chyba rozrusznik i na niego kapie. Popatrz na lewy górny róg. Tam masz zapocenie i tam bym właśnie szukał skąd cieknie na dół.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-09-04, 17:46   

Marek1603 napisał/a:
No chyba, że masz z silnikiem golfa jak w linku to zwracam honor. ;-)



A nie czasami z silnikiem POLO ;-)

Nie wiem ile masz Logankiem przejechane,ale rozmawiałem z kumplami z serwisu i powiedzieli,że nagle silnik może zacząć spalać olej (normalana sprawa).Należy wtedy przejść na olej półsyntetyk.

Pozdrowionka
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2010-09-04, 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-09-04, 18:38   

Z tymi kumplami to możesz chodzić na piwo, a samochdu nie oddawaj w ich lapska. Jak mechanik na znikajacy olej zaleca przejscie na półsyntetyk i mineral to jest druciarz i tyle.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-09-04, 19:42   

Mariusz napisał/a:


A nie czasami z silnikiem POLO ;-)



Z polo był w trampku, a w warbusiu od golfa przynajmniej tak mówiono. Chociaż, kto wie czy w polo i golfie nie były montowane obydwa. No ale to temat na inne forum.
Pozdrowionka.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-09-04, 19:42   

A nie robileś czasem ostatnio dluższej trasy z cięzką nogą? pozdr
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-09-04, 22:09   

http://www.motogazeta.moj...j,a,140300.html
Poczytaj to Kratylos
_________________

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-09-04, 22:16   

Jasne że silnik spala olej, ale nie "kilka litrów" pomiędzy przeglądami. Co więcej nie wierzę w to że uzupełnia się benzyną - niby dlaczego? i jakim cudem akurat o taką ilość jakiej oleju spali...
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-09-05, 11:34   

No to masz wyjaśnienie. Jak dolejesz i potem się przeturlasz 10 tyś, jestem pewien, że nie ubędzie nic. pozdr
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-09-05, 11:46   

Cytat:
No to masz wyjaśnienie. Jak dolejesz i potem się przeturlasz 10 tyś, jestem pewien, że nie ubędzie nic. pozdr

No właściwie to nie mam, ale co chwila pojawiają się jakieś teorie co do olejów. A to, że lepiej nie wymieniać, a to że olej wymienia się z benzyną (no to czyli trzeba wymieniać olej no bo trzeba wylać tą benzyne), a to że spala litr/1000km i jest to normalne. Nie wiem w co wierzyć - chyba w zdrowy rozsądek. Bo na chłopski rozum jeśli silnik jest w gorszym stanie to faktycznie szybciej będą te ciecze się mieszały, a tu zonk bo tam zwykle brakuje (bo uszczerbek działa w dwie strony, chyba że ktoś zamontował zawór jednostronny...), a jak jest w dobrym stanie to dlaczego ma oleju ubywać tyle co przybędzie benzyny. Ja tego nie kupuje. Żeby nie było, jestem zdania że 15000km dla oleju to za dużo i należy go wymieniać, ale właściwie z przepracowania i tego że w filtrze mogą być śmieci, a nie z powodu że to już bezołowiowa :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne