Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-04, 14:42
Dzisiaj specjalnie podjechałem do stacji diagnostycznej, zapytać o pomiary prawidłowości umieszczenia świateł dziennych. na szczęście spotkałem znajomego i prawie wszystko wytłumaczył.
Po pierwsze do tej pory, ani razu nie mierzyli prawidłowości umieszczenia świateł. Nikt się tym nie interesował - nie zlecała tego również Policja. Mi chodziło przede wszystkim o pomiar odległości od boku (obrysu) pojazdu - owe max 400 mm. Pytam jak byście to robili, macie jakieś specjalne urządzenie? Padła odpowiedź - jak by trzeba było - to mniej więcej na oko. Zapytałem czy trzeba jakieś wpisy w dowodzie rejestracyjnym, gdy się zakłada takowe światełka?. Odp. - Nie dopiero przy następnym przeglądzie się je sprawdzi. ( U mnie za 2 lata i 8 m-cy). Dla informacji: stacja diagnostyczna nowa, ze wszystkimi urządzeniami w mieście 40-tysięcznym - należąca do sieci prywatnego przedsiębiorcy.
Tak więc niewiele się dowiedziałem, bo biorę pod uwagę zakup tych światełek: http://allegro.pl/item1197135443.html Chcę je zamontować w taki sposób jak zrobił to Wat. Ale cały czas boję się o ten wymiar: max 400 mm od boku obrysu pojazdu.
Bardzo odpowiadałyby mi te światełka: http://allegro.pl/swiatla...1198039333.html No bo topowa firma + żarówkowe + niedrogie. Jest jeden szkopuł. Gdzie zamontować? Zastanawiałem się nad miejscem które wybrał Wat. Ale te światła są b. głębokie - aż 92,7 mm. Trzeba by było ciąć kratkę atrapy (żaden problem) i ten czarny plastik który znajduje się za atrapą. I tu mam problem co to w zasadzie jest - tylko ozdoba (zasłona) czy jakiś ważny element. Jak to właściwie jest przymocowane? Co z odprowadzaniem ciepła z lampy w takim miejscu? Byłbym wdzięczny za pomoc w tym temacie.
I jeszcze jedna ciekawa sprawa - Hella wiadomo b. dobra marka - ale czy oni mają na swoich światłach wybite homologacje RL i E. Ktoś ma na ten temat jakąś wiedzę.
Pod spodem zamieszczam wizualizację - może nie być trochę w skali - ale coś koło tego.
Sandero1.jpg
Plik ściągnięto 337 raz(y) 96,8 KB
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-09-04, 17:39, w całości zmieniany 2 razy
Tak naprawdę chyba jedyną naprawdę sensowną metodą mierzenia jest ta, którą przedstawiłem wcześniej - czyli: wiemy z danych fabrycznych, jaka jest szerokość samochodu, wystarczy więc zmierzyć w miarę symetrycznie szerokość całej kratki i umieścić lampy względem jej brzegów.
Co do wskazanych modeli lamp: pierwsze jakoś nie wyglądają mi na warte swojej ceny - to już bym wolał te polskie Fristomy, o których też pisałem wcześniej.
Nie rozumiem jaki jest problem z tymi znalezionymi przez Artura - przecież to wszystko jedno, czy kurier przywiezie je z Pcimia Górnego, Alto Ptimo czy Hochpschtim...
Zintegrowane do przeciwmgielnych są na pewno najfajniejsze i najpraktyczniejsze.
Ostatnie: no w końcu mogą po prostu wystawać całkiem przed kratkę albo można je schować w niej do połowy, nie naruszając już nic innego pod spodem.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-04, 15:53
Krakry wariant pierwszy : są za duże, mają 147 mm, poza tym są grube i wysokie - chyba nie zmieszczą się ani w wymiarze 60 cm , ani w 40 cm od krwędzi.
Te co ma wat są dużo mniejsze, mają chyba 110 mm, czyli 60 cm spokojnie się wyrobią, a te 40 cm również udało się uzyskać bo wystają poza kratkę - ale również wystają poza obrys zderzaka.
Trzeci wariant : Fajnie, ale czy nie będzie problemu z montażem w miejsce przeciwmgielnych.
Wyglądają, że mogą pasować, ale widzę na dole śrubkę do demontażu klosza
- może ta śrubka przeszkadzać w montażu ich w miejscu naszych
przeciwmgielnych.
Czwarty wariant : lampki zdecydowanie za duże. Nie ma chyba możliwości aby je jakoś
sensownie zamontować.
Przeciwmgielnych i tak nie używam, a wole w ich miejsce mieć dzienne.
Z montażem ich nie będę miał jakiegoś problemu, automat on/off mają już wbudowany w sobie - także chyba je wybiorę - ale to dopiero zimą może cena trochę spadnie.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-04, 16:12
Dzięki Laiasr i Jackthenight za szybką odp.
laisar napisał/a:
to już bym wolał te polskie Fristomy, o których też pisałem wcześniej.
A które to dokładnie bo nie mogę skojarzyć?
jackthenight napisał/a:
są za duże, mają 147 mm, poza tym są grube i wysokie
Kratka ma dokładnie (na dole ) 90 cm, a więc teoretycznie 2 x 15 cm (nawet), daje nam na styk pozostałe 60 cm odstępu miedzy światłami. Oczywiście tylko teoria. Jak się je przesunie na zewnątrz jak Wat to się zyskuje tez parę cm. Z tym, że to równa się wycinanie kawałka zderzaka.
I od razu może infantylne pytanie. Czy te od Niemca skoro maja moduł podłacza sie:
"+" do akumulatora "-" do akumulatora i trzeci kabel pod pozycyjne np. na szybkozłączkę (wiem jest schemat - pytam czy dobrze to rozumiem).
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-04, 16:21, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-04, 16:14
wat napisał/a:
u mnie po porawka wyglada to tak, no i co ważniejsze teraz jest zgodnie z przepisami a serwis troche się ob...ł, bo niby jako pierwszy wróciłem bo oni cały czas montuja tak jak wczesniej miałem, ale rozwalili mnie tekstem że kiedyś zakładali lampki bez homologacji a natretni klienci wracali jak bumerangi ;)
dokładka fotek
Poza tym nie wiem czy koledzy zauważyliście, ale te lampki co ma kolega WAT wcale nie są lampami dziennymi.
Mają oznaczenia na lampie :
02 A
E4
02 A ??? A powinno być RL.
02 A chyba oznacza że są to lampki pozycyjne.
Także WAT, sprawdź dokładnie oznaczenia na tych lampkach, bo coś mi się wydaje że nie mają oznaczenia RL.
krakry1 napisał/a:
I od razu może infantylne pytanie. Czy te od Niemca skoro maja moduł podłacza sie:
"+" do akumulatora "-" do akumulatora i trzeci kabel pod pozycyjne np. na szybkozłączkę (wiem jest schemat - pytam czy dobrze to rozumiem).
Wiesz co, na tym zdjęciu widać :
Że "-" czyli kabelek czarny podłączamy do minusa akumulatora.
"+" czyli kabelek biały lub czerwony podłączamy pod napięcie po stacyjce (W naszych
Daciach żółty kabel w skrzynce przekaźników pod maską - już ci kiedyś pokazywałem
na zdjęciach) (Jak się okazało, te lampy należy podłączyć tylko pod stacyjkę, czyli pod napięcie po stacyjce - lampy te nie posiadają modułu, który uruchamia lampy po uruchomieniu silnika, tylko lampy włączają się w momencie przekręcenia kluczyka w pozycje zapłon- gasną jak włączy się np. pozycyjne)
Oraz trzeci kabel koloru żółtego z lampek podłączamy pod lewe światło pozycyjne, a dokładniej do niebieskiego przewodu dochodzącego do wtyczki od żarówki pozycyjnej.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-08, 20:04, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-04, 17:52
Czym się różni, ano tym, że jak plus podłączysz do akumulatora bezpośrednio, to wtedy elektronika lampki będzie zasilana non stop - nawet wtedy jak auto będzie zamknięte a ty będziesz spał sobie spokojnie w łóżku. Oczywiście dzienne nie będą się wtedy świecić.
Natomiast jak podłączysz (biały lub czerwony kabel z lampek) pod napięcie po stacyjce, to elektronika lamp będzie zasilana dopiero wtedy jak przekręcimy stacyjkę.
Oczywiście lampy dopiero się zapalą jak uruchomimy silnik i napięcie w instalacji wzrośnie powyżej np. 13.4 V (nie wiem dokładnie czy jest to 13.4 czy 13.6 ale musi być więcej na pewno niż 13 V)
Chociaż inna szkoła głosi, że elektronika nie lubi być zbyt często wyłączana i włączana, gdyż lepiej jej jest być ciągle pod napięciem, z czego by wynikało że jednak lepiej plus podłączyć bezpośrednio do + akumulatora.
Także sam widzisz, nie ma lepszego rozwiązania, oba są dobre.
Znajdą się tacy co powiedzą że pierwsze lepsze, i znajdą się tacy co powiedzą że drugie lepsze.
WADY I ZALETY :
Bezpośrednio pod plus -
Zalety : Elektronika woli być non stop zasilana, niż ciągle wył i wł. Łatwość podłączenia
Wady : Zawsze elektronika lampek pobierają jakiś tam prąd nawet wtedy kiedy auto jest wyłączone - jednak jest to znikomy prąd, którym nie należy zawracać sobie głowy. Jeśli nie daj boże coś by się zepsuło w lampkach to np. mogą się same włączać przy wyłączonym aucie.
Plus lampek podłączony pod stacyjkę-
Zalety : Przy wyłączonym aucie, elektronika lampek nie pobiera żadnego prądu. Na pewno nie włączą się same w przypadku jakiejś awarii automatu/elektroniki.
Wady : Trudniej podłączyć. Elektronika nie lubi być ciągle wył/wł.
(Jak się okazało, te lampy należy podłączyć tylko pod stacyjkę, czyli pod napięcie po stacyjce - lampy te nie posiadają modułu, który uruchamia lampy po uruchomieniu silnika, tylko lampy włączają się w momencie przekręcenia kluczyka w pozycje zapłon- gasną jak włączy się np. pozycyjne)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-08, 20:06, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-04, 18:21
Jeszcze raz dzięki za odp.
Dostałem e-maila z odp. co do wymiarów: Hella wypasionych halogen + dzienne (2 in 1 za 320,-zł sztuka : http://www.sklep.hskauto....1,1424,ant.html ) I wygląda (jak pisał Jackthenight), że jednak chyba rozstaw śrub w adapterze jest inny - choć nie mam dokładnych wymiarów rozstawu z adaptera czy halogenów Daci).
Oto schemat:
Hella_halogen-dzienne_wymiary.jpg
Plik ściągnięto 257 raz(y) 31,96 KB
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-09-05, 12:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-05, 19:47
Yarocz lampki są ok, tylko trzeba się wykazać inwencją twórczą przy ich montażu w miejscu przeciwmgielnych, bo jakoś je trzeba zamocować.
Musiałby ktoś odważny jako pierwszy je zamontować i pokazać jak to zrobił - wtedy również mogę je kupić :)
W tych od Niemca montaż jest oczywisty i prosty, lampki pasują jeden za jeden w miejsce przeciwmgielnych - co jest ich największą zaletą, gdyż tylko się wyciąga oryginalne halogeny i w ich miejsce przykręca dzienne.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-05, 19:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-05, 19:55
Zgadza się też na nie zwróciłem uwagę. Fajne są, nie głębokie - no ale, jak zauważył Jackthenight zamocować je można chyba na butapren.
Co do moich preferencji to się złamałem - założyłem dzisiaj konto w PalPay i zamówię te od Niemca. Przynajmniej ja nie widzę innego wyjścia - wszystkie inne dzienne równają się cięciu zderzaka (w jakimś stopniu), albo mocowaniu w formie wystającej przed atrapę.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-09-05, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
Rozstaw śrub w oryginalnych lampach przeciwmgielnych Daciek wynosi 100 x 50 mm - i są one wszystkie w jednej płaszczyźnie, więc dość łatwo można zrobić "adapter" na inne rozmiary (albo w postaci całej płytki, albo tylko łączników na rogach).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-06, 00:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-06, 07:56
laisar napisał/a:
Rozstaw śrub w oryginalnych lampach przeciwmgielnych Daciek wynosi 100 x 50 mm - i są one wszystkie w jednej płaszczyźnie, więc dość łatwo można zrobić "adapter" na inne rozmiary (albo w postaci całej płytki, albo tylko łączników na rogach).
Tutaj wszystkie prawie wymiary :
Mają te wymiary, widać również, że można łatwo zamontować te lampki dzienne co pokazywał kolega yarocz :
Jeśli otwory są 100 mm i 50 mm to po przekątnej wychodzi 112 mm, czyli jakby lekko zmodernizować mocowanie lampek tych od yarocza, to bardzo ładnie będą one pasować.
W tych od yarocza mocowanie i lampki można łatwo zmienić na pasujące w oryginalne miejsce przeciwmgielnych :
(oryginalne mocowanie lampek tniemy, wyginamy w miejscach tak aby się dobrze lampki chowały, wiercimy otworki w wygiętych mocowaniach i gotowe - zakładamy.)
oraz biorąc to pod uwagę :
To faktycznie można łatwo je zamontować.
Te, które podał yarocz, mają również wbudowany w sobie automat - także są dobrym pomysłem aby je zamontować - na pewno nie są drogie, montaż ich również nie powinien być trudny, mają oznaczenie RL na kloszu - no mnie się podobają bardzo.
Również te drogie Hella 2 in 1 tak samo można łatwo zamontować, tak jak pisał Laisar trzeba by użyć płytki jako adaptera.
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-06, 09:37, w całości zmieniany 6 razy
Sprzedawca jest z Pabianic, także blisko Łodzi , czyli mnie.
Kiedy byłem u niego aby dokładnie obejrzeć te lampki, z suwmiarką wszystko sobie mierzyłem to również poinformowałem tego sprzedawcę o takich lampkach od niemca, które by idealne do Dacii pasowały w miejsce przeciwmgielnych.
Ten kiedy to usłyszał, powiedział że miał je również zamówić, bo to ten sam producent co lampki z linka wyżej, ale takie w dużej obudowie pod konkretne modele to pewnie mu nie zejdą i ich nie zamówił.
Ale kiedy wspomniałem, że ja chętnie kupie właśnie te lampki, że one pasują prawie do wszystkich francuzów, i że kilku kolegów z forum również je zamówi (takie same co od niemca), które nie wymagają żadnych modyfikacji przy montażu to potwierdził że zamówi również
te lampki i cena będzie ich w granicy 170 zł - powiedział, że będzie je miał jakoś za miesiąc lub maksymalnie dwa i da mi znać - zamówi jakieś 50 kompletów.
Także krakry wstrzymaj się jeszcze od kupna lampek z ebay-a poprzez paypal - za miesiąc, góra za dwa będą lampki "od niemca" dostępne na allegro za 170 zł.
Przy okazji jak byłem to sprawdziłem jak one działają, bo te uniwersalne pod względem elektrycznym działają tak samo. Okazuje się że są to lampki jak dostaną plus i minus to się od razy zapalają, czyli trzeba je koniecznie podłączyć pod plus po stacyjce.
Jeśli na żółty kabel od lampek podamy plus to lampki gasną (mowa tutaj o włączeniu pozycyjnych).
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-07, 06:24, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-06, 14:45
Serdeczne dzięki Jackthenight za info - w takim razie pewnie, że zaczekam. Prawie 2 stówki drogą nie chodzi. Także daję sobie na razie siana z eBay'em. Jakbyś coś wiedział (jak się pojawią) to dawaj znać - jeszcze raz Big Thanks.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-06, 16:17, w całości zmieniany 1 raz
A może by tak sporządzić listę chętnych na te niemiecki lampy i przekazać sprzedawcy, miałby wtedy pewnośc, że je sprzeda a my pewność, że je dostaniemy.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-06, 17:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-06, 17:31
Powiedział, że na 100% je zamówi. Wie już że będą jacyś chętni z forum - sam przyznał że ma kolege co posiada Stepway, który pewnie też będzie chętny na te lampki dzienne.
Jeszcze raz przypomnę : te lampy wyglądają tak :
pasują w miejsce oryginalnych halogenów - podmiana jeden za jeden, bez zbędnych komplikacji przy montażu, podłączenie elektryczne również banalne - jak będę miał te lampy pierwsze to zrobię instrukcję ze zdjęciami ich montażu - także będzie wszystko jasne.
Osoby które nie miały wcześniej halogenów, potrzebują adaptery o takie :
Można je dostać w ASO :
lewy: 6001549321
prawy: 6001549322
Cena około 20 zł.
Tutaj jeszcze podaje instrukcję montażu adapterów :
Renault Laguna II (01->)
Renault Laguna II Grandtour (01->)
Renault Laguna III (07->)
Renault Laguna III Grandtour (07->)
Renault Megane II (03->)
Renault Megane II Grandtour (03->)
Renault Megane II Coupé-Cabrio (03->)
Renault Megane III (08->)
Renault Megane III Grandtour (08->)
Renault Scenic II (03->)
Renault Grand Scenic (04->)
Renault Scenic III (09->)
Renault Grand Scenic III (09->)
Renault Twingo II (07->)
Renault Kangoo II (08->)
Citroen C4 (04->)
Citroen C4 Coupe (04->)
Citroen C4 Picasso (07->)
Citroen C4 Grand Picasso (06-)
Citroen C5 (04->)
Citroen C5 Break (04->)
Citroen C6 (05->)
Citroen C-Crosser (07->)
Citroen Xsara Picasso (99->)
Ford Fiesta V (01->05)
Ford Focus II Turnier (04->)
Ford Focus II Cabrio (06->)
Ford Fusion (02->)
Ford Transit (06->)
Jaguar S-Type (ab Modell 2004-)
Jaguar X-Type (ab Modell 2001-)
Jaguar X-Type Estate (04->)
Mitsubishi Pajero
Nissan Note (09/2008->)
Nissan Pathfinder (05->)
Opel Astra G OPC (2)
Opel Signum Facelift (06->)
Opel Tigra Twintop
Peugeot 207 (06->)
Peugeot 207 CC (07->)
Peugeot 207 SW (07->)
Peugeot 307 (00->)
Peugeot 307 Break (02->)
Peugeot 307 SW (02->)
Peugeot 307 CC (03->)
Peugeot 4007 (07->)
Peugeot 407 Coupe (05->)
Peugeot 607 (00->)
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-06, 20:04, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum