DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej napędowy droższy od benzyny?
Autor Wiadomość
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-07, 14:09   Olej napędowy droższy od benzyny?

Takie artykuły jak ten napawają mnie, delikatnie mówiąc - niepokojem
http://moto.onet.pl/16277...kul.html?node=6
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-10-07, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2010-10-07, 14:26   

a co za roznic? i tak trzeba bedzie kupic i tak ...

jak zaczynalem jezdzic autem to bezynka byla po 1,7 zl:)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2010-10-07, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-07, 14:42   

No mnie to trochę denerwuje, bo zwrot pieniedzy wydanych na diesla zwróci się nie po 2 latach, a po trzech z uwzględnieniem oczywiscie mniejszego spalania :-|
_________________
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-10-07, 15:07   

Ammianus napisał/a:
No mnie to trochę denerwuje, bo zwrot pieniedzy wydanych na diesla zwróci się nie po 2 latach, a po trzech z uwzględnieniem oczywiscie mniejszego spalania :-|


to musisz wiecej jezdzic:)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-07, 16:10   

Właściciele Daciek z dieslami i tak są w komfortowej sytuacji - auta palą minimalne ilości ropy i w dodatku są bezawaryjne (a to rzadkość w nowoczesnych turbodieslach) więc jest szansa na stosunkowy szybki zwrot różnicy w cenie. A jak ktoś się wpakował w auto z segmentu D z kłopotliwym turbodieslem, które w dodatku nie zawsze są oszczędne i do tego koszty od kilku do kilkunastu tysięcy (sprawy typu wtryski, dwumasy, pompy, turbiny czy filtry cząstek stałych) to ma niezły klops...
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-07, 17:09   

Kiedy w Drakulce po 3 latach użytkowania no i oczywiście po gwarancji dojdzie do uszkodzenia silnika to koszty części i naprawy są kosmiczne. Mojemu koledze w 3 letnim Passacie uszkodziła się turbina i co i 5 tysiaków w plecy. Z tą oszczędnością diesli można polemizować.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2010-10-07, 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-07, 18:54   

Mariusz napisał/a:
turbina i co i 5 tysiaków w plecy

Kolega widocznie nie wie, że są regenerowane z roczną gwarancją za 2000zł.
Koło dwumasowe wymienia się nie częściej niż 150kkm.
Wtryski regenerowane do TDi zaczynają się od 800zł a przecież nie leją się wszystkie naraz.
DPF można wywalić za 2000. EGR też jest do obejścia.
Mariusz napisał/a:
Z tą oszczędnością diesli można polemizować.

Można, ale jak się go kupuje prywatnie i jeździ w koło komina. Kupując diesla na firmę oszczędności są nieporównywalne do benzyny. Jak się robi 50kkm rocznie to też nikt się nie zastanawia nad benzyną.
Nie ma złotego środka - ale prawda jest taka, że zdecydowana większość samochodów firmowych to diesle dlaczego - no chyba nie dlatego, żeby robić koszty.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-10-07, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-07, 19:25   

Kiedyś diesel w firmie rzeczywiście był niemal oczywistą oczywistością, ale te czasy już dawno minęły - obecnie TCO benzyniaków i ropniaków bardziej zależą od marki i modelu, a nie niemal wyłącznie od rodzaju paliwa.

Np. http://www.capital.ro/art...sec-140116.html
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-07, 19:28   

Firmowe samochody jeżdżą zazwyczaj tylko przez okres gwarancji. Podobało mi się jak kiedyś Adaś Kornacki w zakupie kontrolowanym powiedział,że w dieslu awaria silnika może spowodować utratę zaoszczędzonych pięniędzy.
_________________

 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-07, 19:33   

To prawda, dlatego każdy powinien kupować taki samochód na jaki go stać.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-07, 19:46   

Wracając do cen to jeżeli ropka będzie droższa od benzyny to oznacza dramat dla właścicieli dCi :-|
_________________

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-07, 20:28   

Dramat może nie tak od razu, bo przecież dci ilościowo spala mniej paliwa, ale z pewnością zwrot wyższej ceny diesla przedłuży się w czasie, a ostateczna opłacalność przedsięwzięcia nadal zależy od przebiegu rocznego i okresu, w jakim ma służyć danemu właścicielowi autko
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-10-07, 21:52   

Spoko, gaz też podrożał o blisko 10% ;/ (tak na pocieszenie dieslowcą)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-07, 22:20   

No i podobno "klekota" nie kupuje się wyłącznie z powodu oszczędności... <;
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-10-08, 06:38   

laisar napisał/a:
No i podobno "klekota" nie kupuje się wyłącznie z powodu oszczędności... <;


kilku moich znajomych kupiło diesla, tylko dla tego, że lubią ich klekot:) o ile sie nie myle, to w zeszłym roku Ropa już była droższa od benzyny i wtedy też właściciele lamentowali, że im sie nie zwróci za szybko na samej oszczedności paliwa. w sumie teraz wszystko ma iść w góre i ropa i gaz i benzyna :-?
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-10-08, 12:08   

ja i tak sie ciesze ze mamDCI i tak nawet jak bedzie drozsza to i tak wyjdzie mnie taniej:) a dci zwrocilo sie juz praktycznie 2 krotnie :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 747
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2010-10-08, 16:50   

a ja właśnie będę kupował dCi.
- bo odliczę VAT od paliwa.
- bo mam juz jednego benzyniaka i na dalsze dystanse będę jeździł tym co wyjdzie taniej zatankować.
- zapewne w 5 lat będzie stał zbiornik na diesel na podwórku bo już mam dość wozić ropę w beczkach (a tak zamówię sobie 1500-2000 litrów na podwórko i luz.
- kilku innych powodów.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-08, 20:28   

Nikita_Bennet napisał/a:
a ja właśnie będę kupował dCi.
- bo odliczę VAT od paliwa.
Znaczy się tankował na inny firmowy samochód zapewne ciężarowy pow. 3,5 T? Ja mam przyjemność odliczać od czerwca do końca roku, kiedy to po zmianie przepisów ciężarowy będzie ciężarowy tylko w papierach, a dla VAT nie. Słyszałem, że niektórzy będą polonezy trucki kupować za 900 PLN, żeby VAT odliczać. Ja mam za małą działalność i dwa auta nie przejdą. A wcześniej nie byłem uświadomiony, że przy kratkach VAT się odlicza i jak kiedyś punto z kratką kupiłem, to kratkę fizycznie i w papierach usunąłem, niepotrzebnie :/
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-09, 11:18   

Ceny ON w wielu (większości?) państw są wyższe od ceny PB, bo koszt wytworzenia nowoczesnego ON jest wyższy.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-09, 14:52   

Owszem, ale na ostateczną cene wpływają też wszelkiego rodzaju obciążenie publiczno prawne (podatki, akcyzy, opłaty paliwowe i inne ustrojstwa). Do tej pory często stosowano preferencyjne stawki na olej napędowy, ponieważ jego cena wpływa na ceny wszelkich produktów i towarów (artykuły przemysłowe, spożywcze, dosłownie wszystko) - bo przecież do ich transportu potrzebny jest olej napędowy (transport drogowy zdecydowanie dominuje przecież) A wyższe koszty transportu szybko odbiją się na cenie poszczególnych towarów i/lub usług. Ostatecznie odczujemy to wszyscy, niezależnie co wlewamy do baku naszego prywatnego samochodu...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-09, 15:53   

benny86 napisał/a:
Do tej pory często stosowano preferencyjne stawki na olej napędowy, ponieważ jego cena wpływa na ceny wszelkich produktów i towarów (artykuły przemysłowe, spożywcze, dosłownie wszystko) - bo przecież do ich transportu potrzebny jest olej napędowy (transport drogowy zdecydowanie dominuje przecież) A wyższe koszty transportu szybko odbiją się na cenie poszczególnych towarów i/lub usług. Ostatecznie odczujemy to wszyscy, niezależnie co wlewamy do baku naszego prywatnego samochodu...


A i owszem, dlatego preferencyjne stawki podatkowe powinny dotyczyć tylko i wyłącznie tirów, autobusów, traktorów i lokomotyw. Widziałem niedawno porshe cayenne z kratką. Ciekawe co wozi ta ciężarówka? Pewnie bułki do spożywczego albo gruz na budowę?

Nie wierzyłem, że coś takiego jest możliwe. Ale jest:

http://www.fmleasing.pl/i...e-z-kratka.html
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2010-10-09, 15:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-09, 16:04   

jan ostrzyca napisał/a:
... porshe cayenne z kratką. Ciekawe co wozi ta ciężarówka? Pewnie bułki do spożywczego albo gruz na budowę?
... albo eksluzywne panienki - tfu chciałem powiedzieć Damy. :-P
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1374
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-10-09, 18:52   

jan ostrzyca napisał/a:
benny86 napisał/a:
Do tej pory często stosowano preferencyjne stawki na olej napędowy, ponieważ jego cena wpływa na ceny wszelkich produktów i towarów (artykuły przemysłowe, spożywcze, dosłownie wszystko) - bo przecież do ich transportu potrzebny jest olej napędowy (transport drogowy zdecydowanie dominuje przecież) A wyższe koszty transportu szybko odbiją się na cenie poszczególnych towarów i/lub usług. Ostatecznie odczujemy to wszyscy, niezależnie co wlewamy do baku naszego prywatnego samochodu...


A i owszem, dlatego preferencyjne stawki podatkowe powinny dotyczyć tylko i wyłącznie tirów, autobusów, traktorów i lokomotyw. Widziałem niedawno porshe cayenne z kratką. Ciekawe co wozi ta ciężarówka? Pewnie bułki do spożywczego albo gruz na budowę?

Nie wierzyłem, że coś takiego jest możliwe. Ale jest:

http://www.fmleasing.pl/i...e-z-kratka.html


Chore przepisy fikskalne rodzą chore rozwiązania. Pozwolić odliczyć VAT bez debilnych kratek i nie będzie takich dziwadeł na drodze.

Ps. przedstawiciele handlowi także powini jeździć traktorami ? Mali usługodoawcy tirami ? A pewnie doradcy podatkowi lokomotywami?
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-10-09, 18:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-09, 19:34   

Ad "ps": Rzecz w tym, że można uważać, że tylko w niektórych wypadkach przysługuje odliczenie - i wspomnianych grup do nich nie zaliczać...

(Chociaż ja osobiście wolę w tym przypadku równość i konsekwencję, nie widząc powodów do stosowania preferencji podatkowych w ogóle).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-10, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-09, 20:58   

r70 napisał/a:

Ps. przedstawiciele handlowi także powini jeździć traktorami ? Mali usługodoawcy tirami ? A pewnie doradcy podatkowi lokomotywami?


Prawie. Na razie jeżdżą pickupami dla famera, a na pakach wożą rady...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne