No mnie to trochę denerwuje, bo zwrot pieniedzy wydanych na diesla zwróci się nie po 2 latach, a po trzech z uwzględnieniem oczywiscie mniejszego spalania
No mnie to trochę denerwuje, bo zwrot pieniedzy wydanych na diesla zwróci się nie po 2 latach, a po trzech z uwzględnieniem oczywiscie mniejszego spalania
to musisz wiecej jezdzic:)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Właściciele Daciek z dieslami i tak są w komfortowej sytuacji - auta palą minimalne ilości ropy i w dodatku są bezawaryjne (a to rzadkość w nowoczesnych turbodieslach) więc jest szansa na stosunkowy szybki zwrot różnicy w cenie. A jak ktoś się wpakował w auto z segmentu D z kłopotliwym turbodieslem, które w dodatku nie zawsze są oszczędne i do tego koszty od kilku do kilkunastu tysięcy (sprawy typu wtryski, dwumasy, pompy, turbiny czy filtry cząstek stałych) to ma niezły klops...
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-07, 17:09
Kiedy w Drakulce po 3 latach użytkowania no i oczywiście po gwarancji dojdzie do uszkodzenia silnika to koszty części i naprawy są kosmiczne. Mojemu koledze w 3 letnim Passacie uszkodziła się turbina i co i 5 tysiaków w plecy. Z tą oszczędnością diesli można polemizować.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2010-10-07, 17:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-07, 18:54
Mariusz napisał/a:
turbina i co i 5 tysiaków w plecy
Kolega widocznie nie wie, że są regenerowane z roczną gwarancją za 2000zł.
Koło dwumasowe wymienia się nie częściej niż 150kkm.
Wtryski regenerowane do TDi zaczynają się od 800zł a przecież nie leją się wszystkie naraz.
DPF można wywalić za 2000. EGR też jest do obejścia.
Mariusz napisał/a:
Z tą oszczędnością diesli można polemizować.
Można, ale jak się go kupuje prywatnie i jeździ w koło komina. Kupując diesla na firmę oszczędności są nieporównywalne do benzyny. Jak się robi 50kkm rocznie to też nikt się nie zastanawia nad benzyną.
Nie ma złotego środka - ale prawda jest taka, że zdecydowana większość samochodów firmowych to diesle dlaczego - no chyba nie dlatego, żeby robić koszty.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-10-07, 18:55, w całości zmieniany 1 raz
Kiedyś diesel w firmie rzeczywiście był niemal oczywistą oczywistością, ale te czasy już dawno minęły - obecnie TCO benzyniaków i ropniaków bardziej zależą od marki i modelu, a nie niemal wyłącznie od rodzaju paliwa.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-07, 19:28
Firmowe samochody jeżdżą zazwyczaj tylko przez okres gwarancji. Podobało mi się jak kiedyś Adaś Kornacki w zakupie kontrolowanym powiedział,że w dieslu awaria silnika może spowodować utratę zaoszczędzonych pięniędzy.
Dramat może nie tak od razu, bo przecież dci ilościowo spala mniej paliwa, ale z pewnością zwrot wyższej ceny diesla przedłuży się w czasie, a ostateczna opłacalność przedsięwzięcia nadal zależy od przebiegu rocznego i okresu, w jakim ma służyć danemu właścicielowi autko
No i podobno "klekota" nie kupuje się wyłącznie z powodu oszczędności... <;
kilku moich znajomych kupiło diesla, tylko dla tego, że lubią ich klekot:) o ile sie nie myle, to w zeszłym roku Ropa już była droższa od benzyny i wtedy też właściciele lamentowali, że im sie nie zwróci za szybko na samej oszczedności paliwa. w sumie teraz wszystko ma iść w góre i ropa i gaz i benzyna
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2010-10-08, 16:50
a ja właśnie będę kupował dCi.
- bo odliczę VAT od paliwa.
- bo mam juz jednego benzyniaka i na dalsze dystanse będę jeździł tym co wyjdzie taniej zatankować.
- zapewne w 5 lat będzie stał zbiornik na diesel na podwórku bo już mam dość wozić ropę w beczkach (a tak zamówię sobie 1500-2000 litrów na podwórko i luz.
- kilku innych powodów.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-08, 20:28
Nikita_Bennet napisał/a:
a ja właśnie będę kupował dCi.
- bo odliczę VAT od paliwa.
Znaczy się tankował na inny firmowy samochód zapewne ciężarowy pow. 3,5 T? Ja mam przyjemność odliczać od czerwca do końca roku, kiedy to po zmianie przepisów ciężarowy będzie ciężarowy tylko w papierach, a dla VAT nie. Słyszałem, że niektórzy będą polonezy trucki kupować za 900 PLN, żeby VAT odliczać. Ja mam za małą działalność i dwa auta nie przejdą. A wcześniej nie byłem uświadomiony, że przy kratkach VAT się odlicza i jak kiedyś punto z kratką kupiłem, to kratkę fizycznie i w papierach usunąłem, niepotrzebnie :/
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-09, 11:18
Ceny ON w wielu (większości?) państw są wyższe od ceny PB, bo koszt wytworzenia nowoczesnego ON jest wyższy.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Owszem, ale na ostateczną cene wpływają też wszelkiego rodzaju obciążenie publiczno prawne (podatki, akcyzy, opłaty paliwowe i inne ustrojstwa). Do tej pory często stosowano preferencyjne stawki na olej napędowy, ponieważ jego cena wpływa na ceny wszelkich produktów i towarów (artykuły przemysłowe, spożywcze, dosłownie wszystko) - bo przecież do ich transportu potrzebny jest olej napędowy (transport drogowy zdecydowanie dominuje przecież) A wyższe koszty transportu szybko odbiją się na cenie poszczególnych towarów i/lub usług. Ostatecznie odczujemy to wszyscy, niezależnie co wlewamy do baku naszego prywatnego samochodu...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-09, 15:53
benny86 napisał/a:
Do tej pory często stosowano preferencyjne stawki na olej napędowy, ponieważ jego cena wpływa na ceny wszelkich produktów i towarów (artykuły przemysłowe, spożywcze, dosłownie wszystko) - bo przecież do ich transportu potrzebny jest olej napędowy (transport drogowy zdecydowanie dominuje przecież) A wyższe koszty transportu szybko odbiją się na cenie poszczególnych towarów i/lub usług. Ostatecznie odczujemy to wszyscy, niezależnie co wlewamy do baku naszego prywatnego samochodu...
A i owszem, dlatego preferencyjne stawki podatkowe powinny dotyczyć tylko i wyłącznie tirów, autobusów, traktorów i lokomotyw. Widziałem niedawno porshe cayenne z kratką. Ciekawe co wozi ta ciężarówka? Pewnie bułki do spożywczego albo gruz na budowę?
Nie wierzyłem, że coś takiego jest możliwe. Ale jest:
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2010-10-09, 15:57, w całości zmieniany 2 razy
Do tej pory często stosowano preferencyjne stawki na olej napędowy, ponieważ jego cena wpływa na ceny wszelkich produktów i towarów (artykuły przemysłowe, spożywcze, dosłownie wszystko) - bo przecież do ich transportu potrzebny jest olej napędowy (transport drogowy zdecydowanie dominuje przecież) A wyższe koszty transportu szybko odbiją się na cenie poszczególnych towarów i/lub usług. Ostatecznie odczujemy to wszyscy, niezależnie co wlewamy do baku naszego prywatnego samochodu...
A i owszem, dlatego preferencyjne stawki podatkowe powinny dotyczyć tylko i wyłącznie tirów, autobusów, traktorów i lokomotyw. Widziałem niedawno porshe cayenne z kratką. Ciekawe co wozi ta ciężarówka? Pewnie bułki do spożywczego albo gruz na budowę?
Nie wierzyłem, że coś takiego jest możliwe. Ale jest:
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-09, 20:58
r70 napisał/a:
Ps. przedstawiciele handlowi także powini jeździć traktorami ? Mali usługodoawcy tirami ? A pewnie doradcy podatkowi lokomotywami?
Prawie. Na razie jeżdżą pickupami dla famera, a na pakach wożą rady...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum