DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wgnieciony tylny błotnik - wycena ?
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-13, 09:34   Wgnieciony tylny błotnik - wycena ?

Witam
Zastanawiam się na kupnem Logana. Wszystko z nim jest OK ale ma wgnieciony lewy błotnik zaraz za tylnymi drzwiami - typowe parkowanie na pachołku :). Naprawa zapewne poprzez "odessanie" lub wyciągnięcie na haczyki wgniecionego fragmentu szpachla i lakier niemetalik. Ile z grubsza coś takiego może kosztować w Warszawie (raczej nie w ASO oczywiście) ? Chodzi o rząd wielkości żeby mieć pole do negocjacji ceny ....
Co do dyskusji o ocynku to skłaniam się jednak do teorii że blachy (przynajmniej w tym miejscu) to full ocynk.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-13, 23:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-13, 10:32   

porób zdjęcia i idz do dwóch-trzech warsztatów to Ci wycenią
_________________
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-10-13, 12:18   

Hmmm, zawsze zastanawiało mnie dlaczego kupujący samochód używany widzą największy problem w "niedoskonałościach" blacharsko lakierniczych... Rozumiem, że to uszkodzenie nie zmienia właściwości jezdnych, a (chyba) priorytetem powinno być, czy stan techniczny samochodu prognozuje długą i bezawaryjną.
Whatever, wracając do tematu:
http://allegro.pl/listing...&category=18700
kup błotnik w kolorze i go wymień jak Ci będzie przeszkadzał - jest to (chyba) najtańszy sposób dobrej naprawy
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-13, 12:27   

czaju napisał/a:
zawsze zastanawiało mnie dlaczego kupujący samochód używany widzą największy problem w "niedoskonałościach" blacharsko lakierniczych

Są dwie grupy powodów:
a) pierwsze, te sensowne - jeśli korozja obejmuje elementy ważne w konstrukcji nadwozia - progi, podłużnice, podłoga, okolice mocowań zawieszenie itp to ma to bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i nie dziwię się że ludzie zwracają na to uwagę. Samochód używany nie zawsze musi oznaczać samochód zużyty...
b)drugie - mało logiczne - ludzie kupują samochód "oczami" - ma przede wszystkim dobrze wyglądać, żeby się pokazać przed sąsiadem itp itd.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-13, 12:44   

Panowie, stan techniczny jest bez zarzutu a na dodatek jest jeszcze gwarancja. Chciałbym się tylko zorientować ile taka (nawet ewentualna) naprawa wyniesie. Po prostu chcę mieć argumenty w negocjacjach co do ceny auta.
Drugie pytanie jest takie , czy mając nie naprawione takie wgniecenie tracę automatycznie gwarancję perforacyjną na karoserię czy tylko na ten element ? Mam zamiar robić przeglądy w tym kierunku aby w razie czego skorzystać z gwarancji.
Na pewno przed zimą trzeba przynajmniej pomalować lakierem zaprawkowym ubytki w lakierze wokół wgniecenia bo pokazuje się goła blacha. Czy same zaprawki na zadrapaniach lakieru są uznawane przez ASO za skuteczną naprawę powłoki lakierniczej czy wymagają "normalnego" wyglądu blach ?
A co do kupna błotnika - jeśli to nie będzie oryginał zabezpieczony tak jak w fabryce to jego żywotność szacuje na 3 lata - kiedyś wymieniłem po stłuczce maskę w Peugeocie na jakąś koreańską z lakierowaniem oczywiście - po 4 latach zaczęły się robić dziury na wylot podczas gdy 15 letnie wtedy nadwozie miało tylko kilka purchli.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-10-13, 12:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-13, 12:46   

DrOzda napisał/a:
Czy same zaprawki na zadrapaniach lakieru są uznawane przez ASO za skuteczną naprawę powłoki lakierniczej czy wymagają "normalnego" wyglądu blach ?

samoróbki na pewno nie zaakceptują powołując się na "technologię napraw producenta" lub inne tego typu sformułowanie
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-13, 12:56   

DrOzda napisał/a:
Ile z grubsza coś takiego może kosztować w Warszawie (raczej nie w ASO oczywiście) ?


Wiem, że pytałeś o cenę poza ASO, ale może da Ci pewien ogląd sytuacji (na zasadzie "drożej nie będzie") moja szkoda - to parkowanie na rogu ściany garażu a efekt taki sam jak w opisywanym wypadku. Lakier metalik. Wycena ASO - ok. 900 pln.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-13, 23:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-10-13, 12:59   

czaju napisał/a:
kup błotnik w kolorze i go wymień jak Ci będzie przeszkadzał - jest to (chyba) najtańszy sposób dobrej naprawy

To nie takie proste wymienić tylni blotnik...
Co innego przód, ale kolega DrOzda wyraźnie napisał

Cytat:
ma wgnieciony lewy błotnik zaraz za tylnymi drzwiami
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-13, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-13, 13:55   

czaju napisał/a:
kup błotnik w kolorze i go wymień jak Ci będzie przeszkadzał - jest to (chyba) najtańszy sposób dobrej naprawy

Przecież i tak zawsze trzeba malować, żeby to jakoś wyglądało razem a błotnik w idealnym stanie kupić to się raczej nie da. Tak bez malowania to można wymienić w 20 letnim golfie:)
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-10-13, 19:32   

Witam wgniecenie za tylnimi drzwiami błotnik na wysokości górnej części kołpaka (takie mam)
kosztuje 600 zł netto. Cena z prosotowanim i malowaniem.
Wycena z 2.10.2010
http://lisowski.pl/blacharnia_lakiernia.html

Oczywiście cena może być kilkukrotnie wyższa wgniecenie na tylnim błotniku to nieprecyzyjne określenie.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-15, 21:35   

Dzięki za odpowiedzi. Pojazd nabyty teraz przy okazji spróbuję to wyprostować. Co do gwarancji na perforację to nie jest tak źle. Przy przeglądzie jest odnotowywane gdzie znajduje się uszkodzenie i ten element (obszar) jest wyłączony spod gwarancji.
Tak czy owak zabezpieczyć trzeba. Mam nadzieję że czerwień passion nie jest zbytnio podatna na rudą.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne