ja dziś po przeglądzie. Poprosiłem, żeby sprawdzili czy silnik dogrzany. Miałem 2 kreski, są 2 kreski - odpowiedz po przeglądzie, że silnik dogrzany, czy to prawda nie wiem. Resztę opiszę w odpowiednim dziale, jak sprawdzę czy mechanicznie jest zrobione to o co prosiłem przed przeglądem.
A to krótko mój problem z kreskami. Najpierw zauważyłem, że samochód mi więcej pali (o ok. 0,7 l/100), później zobaczyłem te 2 kreski i uznałem, że jest niedogrzany silnik (nawet na 200 km. trasie). Pojechałem do warsztatu i tam sprawdzono termostat. Silnik rozgrzał się do 82 stopni i otworzył się termostat, temperatura spadała to się zamykał, czyli działał, ale były dwie kreski. Podobno termostat włącza wskaźnik przy 83 stopniach.
W warsztacie uznano, że jest OK. Jeżeli tak jest naprawdę to powinien być inaczej wyskalowany wskaźnik?
Ostatnio zmieniony przez ppart 2010-10-10, 17:15, w całości zmieniany 1 raz
Poczytaj posty wcześniejsze - to uciążliwe ze względu na ich ilość, ale może rozjaśnić.
W warsztacie podczas sprawdzania miałeś chyba jednak 4 kreski (= 80C i więcej) ???, Natomiast na trasie w warunkach zimowych do tych 80C raczej nie dochodzi i są w dCi słynne 2 kreski - mam ten sam problem (ale podczas kontroli w warsztacie 4 kreski doszły), który wyjaśniono ekonomią spalania silnika (mało strat termicznych) oraz przejściowymi warunkami atmosferycznymi - rada na to rozważana w innym miejscy to "tekturka".
http://www.daciaklub.pl/f...d37256cb5#64800
Eutreia, W warsztacie nie miałem, tak jak pisałem otwierał się termosatat przy 2 kreskach i zamykał. Ale po wyjechaniu z warsztatu wskoczyły mi 4 kreski. Pytałem o te zasłonki w warsztacie, odradzali mi.
Wczoraj wymieniono mi termostat.
Po wyjeździe z serwisu, po około 7km zaświeciły się 4 belki i tak już świeciły do końca podróży.
Dziś rano cztery belki zaświeciły się dopiero po przejechaniu 20 km i świeciły się do końca trasy.
Czyli jest lepiej niż było przed wymianą, bo wtedy cztery belki zaświecały się tylko przy dużym upale gdy stałem w korku.
W środę wymieniłem u siebie i mam to samo co Wojtus,
2 - 4 km i dwie kreski, następne 6 - 10 i cztery się świecą.
Mechanik i szef zmiany porównywali stary z nowym i okazało się, że całkowicie innego producenta teraz mają.
Oba mają opis 83 stopnie C.
Parametry otwarcia starego: 81 stopni
Parametry otwarcia nowego: 85 stopni
Byłem przy obu pomiarach przy mechaniku.
Więc jest lepiej niż było (wiem przynajmniej, że mam więcej belek działających niż 2 )
_________________ stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
Ja tam mam 2 kreski i mam to gdzieś. Ciepło w zimę było, spalanie ok.
PS. Coś do tematu: W piątek miałem szkolenie dotyczące Mercedesów, ale autobusów. Temperatura silnika najlepsza i taka jest ustawiona, to 80stopni. Pozdrawiam
przed wymianą termostatu nie miałem zadnych problemów 4 kreskami nawet przy -20stopni[musiałem wymienić } teraz przy wymianie zaczeły sie kłopoty w ciepłe dni swiecą 4 kreski a w zimne dni 4 kreski raz swiecą a raz nie to chyba będzie wina termostatu co otym sądzicie
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-03, 01:03
eshoo napisał/a:
no i niestety nie ma cie racji - w dieslu TO NIE JEST NORMALNE. Tak mi uczciwie powiedzieli w salonie (który nota bene bardzo chwale). W instrukcji stoi jak byk, że mają być przy optymalnej jeździe 4 kreski więc mają być. Przebadali i okazało się, że termostat za wcześnie otwiera wiekszy obieg. Tak, ze wszystkich którzy mają dwie kreski prosze o nie wprowadzanie w błąd i wizytę w AS
Moze kolega zrobic zdjecie strony z ta informacja. W instrukcji Sandero nie doczytalem lub przeczylem...
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-03, 12:54
Szanowny Panie,
"W nawiązaniu do Pana e-maila uprzejmie informujemy, iż zróżnicowania termostatów spowodowane jest tym, że silniki, mimo, że jednakowej pojemności i mocy mają zróżnicowany osprzęt silnikowy. Inny osprzęt to min. inna wydolność układu chłodzenia silnika, inna ilość płynu w układzie i dlatego producent zadecydował o zastosowaniu innego termostatu niż w pozostałych modelach.
Dziękujemy za zainteresowanie marką DACIA.
Zapraszamy również do odwiedzenia naszej strony internetowej www.dacia.pl"
To email od Daci Polska ,który dostałem po miesiącu opisując nasze problemy z nagrzaniem diesla i 2 cegiełki na wyświetlaczu i montowaniu termostatów 83C do Dacii gdzie do Renault i Nissanów są montowane 89C.
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-03, 17:05
No i bylem dzisiaj na przeglądzie po 20 tys.km u Pietrzaka w Świętochłowicach , zgłosiłem też nagrzewanie silnika na 2 kreski. Panowie gazowali silnik i podłączyli do kompa i na koniec werdykt wszystko ok. Termostat otwiera się przy 83-84C i 4 kreski zapalają się przy 86-87 C. Te 5 C nie robi różnicy a 2 kreski w Daciach to standard jesienią i zimą. Jest zły termostat wkładany zamiast 89C, 83 C ale Renault nic o tym nie wie i jest ok. Jakby termostat otwierał się przy 60-70C wtedy do wymiany.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-03, 17:53
Wytlumaczenie ze strony Dacia Polska znaczy tyle, ze wkładamy takie termostaty bo tak ma być i nic ci do tego szanowny uzytkowniku. Mnie ilosc kresek nie martwi, po prostu w zimie jest mi zdecydowanie za zimno przez ten pomysl z termostatem na 83 stopnie i ewidentnie niedogrzanym silnikiem. Bedzie trzeba po gwarancji wymienic ten bubel.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-01-03, 18:09, w całości zmieniany 2 razy
Panowie gazowali silnik i podłączyli do kompa i na koniec werdykt wszystko ok. T
U mnie było podobnie. Więc zarejestrowałem temperaturę podczas jazdy otwierał przy około 78, pokaząłem wykresy w serwisie i wymienili (opisywałem to wcześniej)
TAXI AIRPORT napisał/a:
a 2 kreski w Daciach to standard jesienią i zimą.
Przy niewielkich mrozach mam 4 kreski po około 15-20km.
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-07, 10:43
Ja tego nie będę ruszał, zresztą dostałem mejla od Dacii i tam napisali że na różne rynki są różne specyfikacje silników i chłodzenia. A ze swojej kasy nie będę wymieniał termostatu. Na pewno więcej diesla nie kupię szczególnie że od 2011 wszystkie mają FAP-y, które też dostarcza dodatkowych wrażeń dla użytkowników.
Termostat można wymienić na 89C z innych Renault pasuje z tymi silnikami, trzeba obejrzeć obudowę dokładnie.Wtedy 4 kreski będą po 5 km i na stałe.
W benzyniaku jest tak gorąco że musze okno otwierać.
Jeśli chodzi o fapy to są firmy które zajmują się ich usuwaniem ( ale to też kosztuje ) , czy nie lepiej kupic benzyne ? Era tanich disli to juz niestety historia.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-01-07, 12:21, w całości zmieniany 1 raz
Panowie gazowali silnik i podłączyli do kompa i na koniec werdykt wszystko ok. T
U mnie było podobnie. Więc zarejestrowałem temperaturę podczas jazdy otwierał przy około 78, pokaząłem wykresy w serwisie i wymienili (opisywałem to wcześniej)
TAXI AIRPORT napisał/a:
a 2 kreski w Daciach to standard jesienią i zimą.
Przy niewielkich mrozach mam 4 kreski po około 15-20km.
Tomi jak to zrobiłeś z tą rejestracją temperatury podczs jazdy i jak uzyskać to na wykresie by móc pokazać w ASO ? Pytam bo chyba zdedcyduję się na wizytę w ASO - też mam cały czas dwie kreski na wskaźniku.
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-07, 20:06
W ASO ci nic nie wymienią bo wszystko jest ok, jakby ci termostat otwierał się przy 60-70C wtedy by ci wymienili na sprawny. A otwiera się przy 83-84 C a 4 kreski się zapalają przy 86-87 i przez to 4 kreski się nie palą.
W ASO ci nic nie wymienią bo wszystko jest ok, jakby ci termostat otwierał się przy 60-70C wtedy by ci wymienili na sprawny. A otwiera się przy 83-84 C a 4 kreski się zapalają przy 86-87 i przez to 4 kreski się nie palą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum