ciekawy wywiad z szefem projektu Logan panem Detourbet
Adrian Mitrea: Opowiedz mi o nowym Loganie ... Rozmawiałem z waszymi kolegami tutaj w Rumunii, np. z Philippe Prevelle (szef Renault Technologie Roumanie) który powiedział, że nowy model zachowuje zalety obecnego modelu. Powiedz mi ...czy będzie równolegle w sprzedaży stary i nowy Logan?
Detourbet Gerard: To jasne, że Dacia nie chce usunąć nabyty cech DNA. Różnica między starym i nowym Loganem będzie przede wszystkim w stylu. Pierwszy Logan nie jest zbyt dobry jeśli chodzi właśnie o styl ... został opracowany w pewnym okresie, na niektóre rynki (nie nowe). Teraz ten samochód jest sprzedawany na całym świecie i powinien mieć bardziej przejrzysty design. Jednocześnie staramy się zmniejszyć cenę sprzedaży nowego modelu i rozwiązać problemy, takie jak hałas.
Adrian Mitrea: Ale czy jest to możliwe, aby sprzedawać nowy model taniej niż obecny?
Detourbet Gerard: Tak, będzie tańszy. Kiedy startowaliśmy z produkcją Logana, Renault już od lat produkował samochody "ekonomiczne". Po 6-7 latach stworzyliśmy wiele samochodów i prezentujemy je na całym świecie. Mamy więc zdobytą wiedzę, a teraz możemy kupić części z różnych krajów. To wszystko sprawia, że może uda nam się wyprodukować samochód bardziej nowoczesny, bardziej atrakcyjny, bardziej ekonomiczny, ale w niższej cenie.
Adrian Mitrea: Wszystkie rozmowy na temat nowego Logana wskazują jako najbardziej prawdopodobny termin premiery rok 2012. Potwierdź ten termin?
Detourbet Gerard: Nie chcę potwierdzać czegoś o nowym Loganie. To tajemnica, musisz zrozumieć, że ... ... konkurencja jest bardzo aktywna.
Adrian Mitrea: widzimy przebłysk nowego Logana w Geneva Motor Show 2011?
Detourbet Gerard: Nie.
hmm czyli moim zdaniem te wszystkie rysunki można wsadzić na półki z bajkami nowy Logan zapewne powstał na tej samej płycie, konstrukcji i prawdopodobnie będzie odswieżony stylistycznie jeśli mowa o stylu (nowe przetłoczenia? lampy? na bank deska rozdzielcza itd.) I fajnie, dostaniemy sprawdzony samochód w nowej szacie
Ostatnio zmieniony przez Xrzysioo 2010-10-26, 19:57, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-10-26, 19:57
Xrzysioo napisał/a:
Mam nadzieję, że nowy Logan będzie miał w opcji automatyczną skrzynię biegów, obecny ma ale nie w naszym kraju nprawda?
A na jakim rynku? Bo ja sprawdzałem na niemieckim gdzie automaty są podobno najbardzej popularne z rynków europejskich i nie było, jako ciekawostkę dodam że nie ma w ogóle Logana sedan, tylko MCV
Na francuskim jest sedan i MCV, ale automatu też nie ma
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-10-26, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2010-10-31, 09:07 Re: Motor nr. 40/2010 Rodzinny Van Dacii w 2012.
Seal napisał/a:
Przepraszam za jakość ale zdjęcie z telefonu.
Motor napisał/a:
Osobowy van Dacii, który najprawdopodobniej powstanie na wspólnej z Renault Scenic platformie, ma mieć ok. 4 metrów długości, będzie zatem krótszy od Logana MCV o niecałe pół metra. Wnętrze będzie jednak wystarczająco przestronne dla pięciu osób, zaś przesuwane drzwi ułatwiają wysiadanie. Podobnie jak pozostałe modele Dacii, nowy rodzinny van ma być jednym z najtańszych w swoim segmencie.
Jeżeli tak ma wyglądać ten van to mi się już nie chce czekać do 2012 :| Poza tym żyłem nadzieją, że on NIE będzie mniejszy (krótszy) niż mcv :(
- czyli planowana roczna sprzedaż w 2015 w Europie ma osiągnąć pułap 550 tys. szt. - chyba niewiele /: więc czas oczekiwania raczej się wiele nie skróci, ale Reno woli zdaje się "dmuchać na zimne", żeby nie powtórzyć "błędu" VW ze Skodą...
laisar, były na forum linkowane zdjęcia/grafiki dwóch sensownie wyglądających prototypów: czerwony i biały. Wyglądało to całkiem ciekawie - czerwony znacznie fajniejszy, biały dużo brzydszy ale bardziej realny IMO. Nie wierze, że ten samochód miałby być podobny do tego co widać na zdjęciu z gazety, ale plotki o skróceniu samochodu są bardzo niepokojące.
Mam nadzieje, że w końcu ktoś puści farbę i coś pewniejszego będzie wiadomo bo to czekania coraz bardziej mnie denerwuje :| Nawet nie chce już wizualizacji, ale garść informacji o rzeczywistych wymiarach...
Jeśli chodziło o tego czerwonego, to też było to rojenie grafika d: - konkretnie autobildowego: Volkswagen Touran z nieudolnie doklejonymi światłami koncepcyjnego Dustera Z52 i szyną od przesuwanych tylnych drzwi Sharana. Brrr - dla mnie kompletne szkaradziarstwo.
Natomiast ten biały to po prostu tylko testowy "muł" z prawie zwyczajną "budą" MCV-ki...
laisar, było "zdjęcie" białego - widok z przodu. Wyglądało to nieco jak stary fial ulysee i tym podobne klimaty :) Bez względu na wygląd naprawdę jestem ciekaw co za wypust zrobią tym razem :)
Ech, dzisiaj miałem w RZ kontakt z takim oto Elementem ("....nie mającym nic wspólnego z klasą robotniczą"):
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
i... żal mi się zrobiło DD Concepta. Niechby miał "normalne" wnętrze i 4WD ech*...
Dusterek ładniejszy był, choć ten brzydal (tj. H.E.) ma w sobie "cóś"
no i Cx=0,31
_______________
*) a co to, proszę księdza, nie można sobie powspominać
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-04, 21:51, w całości zmieniany 2 razy
Ale jakby wykorzystali bryłę - po niewielkim powiększeniu - do np MPV-ki to też bym nie był przeciwko (;
No racja, bo opanowanie takiego potężnego wykroju bez słupka B, zżera jednak "trochę miejsca na szerokość, co widać na obrazku. Ele-męt ma ten sam problem. Przez to jest to wózek 4-miejscowy mimo dość pokaźnych rozmiarów. DD-C był 4,5 miejscowy i miał 470 L qfra (tyle co DD-R czyli D.Duster Real).
I uwaga, ciekawostka: podobnie składane siedzenie w tylnym rzędzie w obu maszynach.
laisar napisał/a:
Natomiast a propos Elemelemęta: Nippońce mają całą masę naprawdę fajoskich autek - ale, niestety, dostępnych tylko na rodzimym rynku...
Przecież to nic nie zmienione Twingo i Fluence...
Dacia jak dotąd jest faktycznie renówką, ale w innym ubraniu, a te są wręcz identyczne (no może poza tyłem tego sedana).
Jak dla mnie nierealne...
Wygląda na to, że koncern Renault niczego się nie nauczył na błędach VW i chce połykać tę samą żabę - zbytnie usamodzielnienie ubogiej krewnej kosztem pozycji bogatego stryja-sponsora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum