Kolumny MacPersona tak już mają.
Jak jeszcze by podnieść przód auta na lewarku, to luz między tym gum/metal "talerzykiem" zniweluje się całkowicie, ale TAK MA BYĆ.
Pod tym "talerzykiem" znajduje się jeszcze łożysko i jeszcze jeden el. met/gumowy.
Zużycie tego zestawu następuje po wielkim przelocie km., pojawia się efekt "pijanych kół". Samodzielna wymiana, nawet podblokowa jest możliwa.Jeśli są zainteresowani szczegółami,to się polecam...
Dzięki - trochę mnie uspokoiliście, bo myślałem, że już mi zawieszenie pada [60kkm] i szlag mnie trafił, bo w seicento nie robiłem wcale, a przejechałem 150kkm.
A jak myślicie może na wszelki wypadek sprawdzić dokręcenie tych nakrętek [nr 7 i 8 na rysunku] - tylko jak się je dokręca tzn. do oporu czy jakimś konkretnym momentem i jak go zmierzyć?
I sprawdź stan osłony gumowej czy nie jest uszkoszona.Bo brak smaru to szybki brak przeguba.Jesli słychać zgrzyt przy max. skręconych a zwłaszcza ruszanie na wstecznym, to kolega z góry ma rację- umierajacy przegub.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-10, 17:22
Osłony przegubów są całe - sprawdzałem przy okazji wymiany kół. Wczoraj miałem przegląd techniczny po trzech latach i diagnosta nic nie stwierdził... Wzmiankowany dźwięk pojawia się czasem np. przy powolnym zjeżdżaniu z krawężnika, przy czym jest to wyraźne zgrzytnięcie, a nie np. stuk.
Ostatnio zmieniony przez Kotus 2010-04-10, 17:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-11, 10:47
Andrzej napisał/a:
...chyba, że na klucz dynamometryczny założę końcówkę imbusową, a dociągał będę oczkowym???
I tak będzie chyba najwygodniej i na pewno najdokładniej.
Dobry klucz dynamometryczny można kupić już za około 70 zł w np. Castoramie.
Oczywiście są też droższe klucze za 200, 300 zł - ale takie mają zastosowanie w warsztatach.
laisar napisał/a:
Zmierzyć długość klucza, a dociągać poprzez np wagę wędkarską... (((;
Jeśli długość klucza będzie wynosił 1 m (metr), to taka waga wędkarska powinna wskazywać 4.4 kg, aby uzyskać siłę 44 Nm
U mnie ostatnio przy całkiem skręconych kołach podczas przejeżdżania nierówności słychać jakby zgrzyt metalu...
To obciera ta miseczka o błotnik. Ja odkręciłem śrubę, pod miseczkę dobrałem pierścien gumowy/bodajże z osłony gumowej przegubu z poprzedniego auta/ i mam spokój.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-22, 18:14
loganik napisał/a:
To obciera ta miseczka o błotnik. Ja odkręciłem śrubę, pod miseczkę dobrałem pierścien gumowy/bodajże z osłony gumowej przegubu z poprzedniego auta/ i mam spokój.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum