Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przednie zawieszenie - czy ten typ tak ma?!
Autor Wiadomość
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2010-04-08, 13:24   Przednie zawieszenie - czy ten typ tak ma?!

Kilka dni temu byłem na przeglądzie głównym, zgłosiłem, że przy skręconych kołach stuka - sprawdzili stwierdzili, że jest OK, ale...

Poniżej zdjęcia, które zrobiłem dziś rano. Przypadkiem zauważyłem, co się dzieje jak skręcam koła. Czy u Was też tak jest?!

aDSC00248.JPG
koła w prawo
Plik ściągnięto 251 raz(y) 96,82 KB

aDSC00247.JPG
koła w lewo
Plik ściągnięto 288 raz(y) 97,26 KB

aDSC00246.JPG
koła prosto
Plik ściągnięto 249 raz(y) 99,02 KB

 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-08, 13:27   

Też tak mam i też nie jestem przekonany że tak ma być.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-08, 16:36   

Też tak mam.
_________________

 
Wierzchucki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: mech.okrętowy
Wysłany: 2010-04-09, 13:05   

Kolumny MacPersona tak już mają.
Jak jeszcze by podnieść przód auta na lewarku, to luz między tym gum/metal "talerzykiem" zniweluje się całkowicie, ale TAK MA BYĆ.
Pod tym "talerzykiem" znajduje się jeszcze łożysko i jeszcze jeden el. met/gumowy.
Zużycie tego zestawu następuje po wielkim przelocie km., pojawia się efekt "pijanych kół". Samodzielna wymiana, nawet podblokowa jest możliwa.Jeśli są zainteresowani szczegółami,to się polecam... :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-09, 13:19   

Konkretnie wygląda to tak:

mcpherson_logan.png
Plik ściągnięto 10676 raz(y) 14,03 KB

 
Wierzchucki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: mech.okrętowy
Wysłany: 2010-04-09, 13:29   

Ident jak w vw.to i wymiana taka sama. Najważniejszy to klucz oczkowy odsadzony i
dobrej jakości klucz Imbusowy.Reszta sama się zrobi.... :-D
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-09, 14:55   

No i wszystko jasne. :idea: :idea: :idea:
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-09, 19:40   

U mnie ostatnio przy całkiem skręconych kołach podczas przejeżdżania nierówności słychać jakby zgrzyt metalu...
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-10, 08:02   

Dzięki - trochę mnie uspokoiliście, bo myślałem, że już mi zawieszenie pada [60kkm] i szlag mnie trafił, bo w seicento nie robiłem wcale, a przejechałem 150kkm.

A jak myślicie może na wszelki wypadek sprawdzić dokręcenie tych nakrętek [nr 7 i 8 na rysunku] - tylko jak się je dokręca tzn. do oporu czy jakimś konkretnym momentem i jak go zmierzyć?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-10, 09:44   

44 Nm.

Zmierzyć najlepiej oczywiście kluczem dynamometrycznym - a w przypadku braku pozostaje liczenie wg wzoru...

(Nakrętka od spodu talerzyka: 82 Nm - na wcześniejszym rysunku nr 11).
 
Wierzchucki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: mech.okrętowy
Wysłany: 2010-04-10, 10:23   

Lub pół obrotu przed zerwaniem..... :mrgreen:
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-04-10, 14:55   

Kotus napisał/a:
U mnie ostatnio przy całkiem skręconych kołach podczas przejeżdżania nierówności słychać jakby zgrzyt metalu...

To może być oznaka umierającego przeguba :-|
 
Wierzchucki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: mech.okrętowy
Wysłany: 2010-04-10, 15:26   

I sprawdź stan osłony gumowej czy nie jest uszkoszona.Bo brak smaru to szybki brak przeguba.Jesli słychać zgrzyt przy max. skręconych a zwłaszcza ruszanie na wstecznym, to kolega z góry ma rację- umierajacy przegub.
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-10, 17:22   

Osłony przegubów są całe - sprawdzałem przy okazji wymiany kół. Wczoraj miałem przegląd techniczny po trzech latach i diagnosta nic nie stwierdził... Wzmiankowany dźwięk pojawia się czasem np. przy powolnym zjeżdżaniu z krawężnika, przy czym jest to wyraźne zgrzytnięcie, a nie np. stuk.
Ostatnio zmieniony przez Kotus 2010-04-10, 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-10, 20:10   

laisar napisał/a:
44 Nm.

Zmierzyć najlepiej oczywiście kluczem dynamometrycznym - a w przypadku braku pozostaje liczenie wg wzoru...



To moment jest stosunkowo mały jak na tak dużą śrubę. Pozostaje tylko pytanie jak go zmierzyć mając klucz okczkowy...

...chyba, że na klucz dynamometryczny założę końcówkę imbusową, a dociągał będę oczkowym???
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-11, 00:26   

Zmierzyć długość klucza, a dociągać poprzez np wagę wędkarską... (((;
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-11, 10:47   

Andrzej napisał/a:

...chyba, że na klucz dynamometryczny założę końcówkę imbusową, a dociągał będę oczkowym???


I tak będzie chyba najwygodniej i na pewno najdokładniej.
Dobry klucz dynamometryczny można kupić już za około 70 zł w np. Castoramie.
Oczywiście są też droższe klucze za 200, 300 zł - ale takie mają zastosowanie w warsztatach.

laisar napisał/a:
Zmierzyć długość klucza, a dociągać poprzez np wagę wędkarską... (((;


Jeśli długość klucza będzie wynosił 1 m (metr), to taka waga wędkarska powinna wskazywać 4.4 kg, aby uzyskać siłę 44 Nm
_________________

 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-04-11, 11:13   

Kotus napisał/a:
U mnie ostatnio przy całkiem skręconych kołach podczas przejeżdżania nierówności słychać jakby zgrzyt metalu...
To obciera ta miseczka o błotnik. Ja odkręciłem śrubę, pod miseczkę dobrałem pierścien gumowy/bodajże z osłony gumowej przegubu z poprzedniego auta/ i mam spokój.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-22, 18:14   

loganik napisał/a:
To obciera ta miseczka o błotnik. Ja odkręciłem śrubę, pod miseczkę dobrałem pierścien gumowy/bodajże z osłony gumowej przegubu z poprzedniego auta/ i mam spokój.


A możesz pstryknąć zdjęcie i to pokazać ?
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-11-08, 16:05   Re: Przednie zawieszenie - czy ten typ tak ma?!

Andrzej napisał/a:
Kilka dni temu byłem na przeglądzie głównym, zgłosiłem, że przy skręconych kołach stuka - sprawdzili stwierdzili, że jest OK, ale...

Poniżej zdjęcia, które zrobiłem dziś rano. Przypadkiem zauważyłem, co się dzieje jak skręcam koła. Czy u Was też tak jest?!


U mnie też stuka przy skręconych kołach gdy jadę np. po kostce brukowej , czy to normalne ? mam przejechane dopiero 14000 km.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-11-08, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne