właśnie mam odbierać cdi +klima i wkurza mnie ten gwizd pompy wspomagania...... można prosić o jakieś dane tej osłony na pompę żebym mógł się w aso wykłucić o nią ???
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-09-18, 20:19
Przyjrzałem się wcześniejszym postom i u mnie występuje gwizd z silnika przy obrotach między 1500 a 2000 i tylko na rozgrzanym silniku.Na większych obrotach lub na wolnych obrotach oraz na zimnym silniku nic nie słychać. 03.10.2009 mam roczny przegląd i chyba będę musiał zgłosić to, a czy pomogą zobaczymy
Pod prędkościomierzem znajduje się ikonka ( kontrolka ) od wspomagania kierownicy czy jest aktywna w naszych autach ? , bo po przekręceniu kluczyka nie zapala się wraz z innymi kontrolkami.
Dzięki , że odkryłeś mi ową tajemnicę w benzynie pompa napędzana jest od silnika paskiem , a w dislach jest jeszcze silniczek elektryczny tylko po co ? to lepsze rozwiązanie czy lepsze to w benzyniakach proszę wyjaśnij bo nie znam się na tym , wcześniej nie miałem wspomagania - w poprzednich autach.
Oceniając technicznie: zwykłe hydrauliczne teoretycznie jest "prostsze", bo ma mniej części niż elektro-hydrauliczne - które jest jednak z kolei lżejsze, co jak przypuszczam było głównym powodem zastosowania go z cięższymi od benzyniaków dieslami.
Natomiast które jest lepsze z punktu widzenia kierowcy, to już raczej zależy od jego osobistych preferencji... [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-17, 00:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-17, 11:18
Jarosław P napisał/a:
a w dislach jest jeszcze silniczek elektryczny tylko po co ?
Silniczek elektryczny jest właśnie po to aby napędzać pompę wspomagania.
W dieslu pompę wspomagania napędza silniczek elektryczny, a w benzyniakach pompę wspomagania napędza pasek klinowy silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-17, 11:18, w całości zmieniany 1 raz
mi w ASO powiedzieli ze w dieslach z klima nie ma miejsca na hydrauliczne wspomaganie stad ten patent...... na szczescie w srodku tego nie slychac..... juz o tym wogole nie pamietam
Elektrohydrauliczne ma też zmienną (regresywną w stosunku do prędkości) siłę wspomagania.
Dokładniej: może mieć - w Daćkach chyba jednak nie ma?
Brak miejsca: być może moje przypuszczenie nie było w efekcie do końca słuszne, mimo chyba prawdziwych przesłanek... (; Jeśli jednak faktycznie tak jest, to dotyczy to raczej wszystkich modeli (również innych renówek) z tymi silnikami, bo to sprawa konstrukcji silnika. Jak bowiem widać - tak "w ogóle" to jeszcze jedna pompka powinna się zmieścić:
- najpierw - 1.6 8v, z lewej u samej góry pompa wspomagania:
- daćkowy diesel - warto zwrócić uwagę, że pompa klimy jest dość wysoko w porównaniu do miski olejowej i umiejscowienie np w 1.6:
Tyle że tak naprawdę najlepsze jest chyba jednak wspomaganie całkowicie elektryczne - a daćkowa hybryda to może efekt czyszczenia półek albo sławnego "carry on"...
Nie mam żadnych twardych dowodów, a jedynie dedukcyjne poszlaki (; - skoro przy renówkach się chwalą ową zmiennością, to gdyby była w daćkach też by tak chyba czynili...
- ale postanowiłem zrobić ostatnią rzecz, jaką się robi w takich przypadkach i... zajrzałem do dokumentacji! (;
A ona podaje wprost:
MR390X9036B000 napisał/a:
ELEKTRO-HYDRAULICZNE WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO
Silnik K9K i klimatyzacja
[...] Silnik elektryczny pracuje ze stałą prędkością i system zapewnia stały poziom siły wspomagania.
W ASO [...] zamontowano osłonę [pompy wspomagania] (wg najnowszych wytycznych Renault) - powinna być jakaś akcja serwisowa, która nie jest nagłaśniana.
Domel napisał/a:
wiesz [laisar] moze cos o nocie technicznej dotyczacej wyciszenia pompy wspomagania w logan MCV dCI 85KM Laureate?
Nic a nic - nie znalazłem ani żadnej noty, ani nawet wzmianki o problemie czy, tym bardziej, jego rozwiązaniu...
Wczoraj zrobilem dosc spora trase (500km) i dzisiaj odpalajac autko uslyszalem ze wspomaganie zaczelo glosno pracowac (nawet nie krecac kierownica). Wybierac sie z tym do ASO czy raczej nie jest to nic groznego? (cos sie zapchalo?). Wspomaganie dziala ok mimo tego dzwieku, zadna kontrolka tez sie nie pali. Plynu nie brakuje.
No więc Panie i Panowie!
Wspomaganie piszczy.
W środku słyszalne, na zwenątrz - już wyraźne piszczenieeeeeeeee
To przypadłość mojego egzemplarza, czy raczej wszystkich modeli?
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-12-01, 09:18
Ale piszczy ci piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, czy buczy lekko buuuuu, tak jakby ktoś bączka rozkręcał do zabawy, mi jedyni jak na postoju pokręce kierownicą to lekko brzęczy ale zaraz cichnie jak puszcze kierownicę. Jak ci piszczy cały czas to coś skopane jest.
Ogolnie to te wspomagania często siadają w renaultach. Ale hydrauliczne też puszcza pompa olej wiem bo w meganie I dolewałem uszczelniacza do oleju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum