Cześć!
Dzis rano odpaliłem auto i... po kilku użyciach pompki spryskiwacza rzeczona zamilkła, okazało się, że nie działa przełącznik wskazań kompa. A są na tej samej dźwigience, Może styk ?
Zastanawiam się czy da się samemu coś z tym zrobić
Pozdrawiam
Piotr S.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-12-22, 02:23, w całości zmieniany 5 razy
Dzięki Loganik,
Już to próbowałem. Bezpieczniki też są OK. Problem w tym, że teraz w ogóle nie słychać pompki spryskiwacza. Nie działa również przełącznik od komputera. Czyli chyba jakiś styk w dźwigience. Trzeba jutro jechać do Gorzowa Wlkp.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-01, 12:14
piotrres napisał/a:
Dzięki Loganik,
Już to próbowałem. Bezpieczniki też są OK. Problem w tym, że teraz w ogóle nie słychać pompki spryskiwacza. Nie działa również przełącznik od komputera. Czyli chyba jakiś styk w dźwigience. Trzeba jutro jechać do Gorzowa Wlkp.
Styk raczej nie, bo styk od przycisku kompa jest to całkiem oddzielny styk niż od spryskiwaczy a raczej dziwne by było aby nagle dwa się zepsuły.
Oczywiście wszystko jest możliwe, ale bardziej wydaje się że wtyczka mogła się lekko obluzować. Na tej wtyczce są i przycisk od kompa, jak i przełączanie szybkością wycieraczki oraz spryskiwacze, itp..
Wtyczka ma numer : 145 (na rysunku poniżej widać.)
Sprawdź ją, być może się lekko wysunęła, lub zaśniedziały styki.
I sprawdź dokładnie bezpiecznik nr.3 (obrazek przedstawia napis STOP), gdyż przez niego zasilane są właśnie spryskiwacze oraz przycisk do przełączania komputera.
A u ciebie właśnie te dwie sprawy nie działają, czyli bardzo możliwe że ten bezpiecznik jest spalony :)
Dzięki, wyszło na to , że to obluzowany bezpiecznik STOP
BTW:
czy ma ktoś schemat z opisanymi amperażami bezpieczników ???
Bo tzw instrukcja jest do kitu, na deklu nod skrzynki też tego nie ma
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-01, 17:14
piotrres napisał/a:
Dzięki, wyszło na to , że to obluzowany bezpiecznik STOP
BTW:
czy ma ktoś schemat z opisanymi amperażami bezpieczników ???
Bo tzw instrukcja jest do kitu, na deklu nod skrzynki też tego nie ma
Dzięki wielkie Jacku,
To tak dla uspokojenia nerwów (fajnie zacząłem AD 2009, nieprawdaż), bo bałem się, że jak wyciągałem je po kolei przy złej widoczności (garaż skrojony dla mikro vana, więc loganowych drzwi na full nie otworzysz) to bałem się, że coś pocudzołożyłem
Pozdrowienia , jeszcze z [FGW *****]
Pompka sprzyskiwacza po raz drugi....
Dzisiaj wysiadła mi pompka spryskiwacza i przełączanie funkcji w wyświetlaczu komputera.
Po pierwsze sprawdziłem przełączniki i...nic !
Po drugie zacząłem podejrzewać, że sprawca siedzi gdzieś tu:
Okazało się, że skordowały styki złącza zasilającego silniczek pompki spryskiwacza
Dwadzieścia minut roboty i na razie wszystko OK. Czyli stało się to co podejrzewałem za pierwszym razem.
P.S.
Moja, Żona zaczęła marudzić, ze widać, że ta Daćka jest widać do kitu!
ET TU BRUTE CONTRA ME !?
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-10-19, 18:55, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-19, 20:23
piotrres napisał/a:
Pompka sprzyskiwacza po raz drugi....
Dzisiaj wysiadła mi pompka spryskiwacza i przełączanie funkcji w wyświetlaczu komputera.
Po pierwsze sprawdziłem przełączniki i...nic !
Po drugie zacząłem podejrzewać, że sprawca siedzi gdzieś tu:
Okazało się, że skordowały styki złącza zasilającego silniczek pompki spryskiwacza
Dwadzieścia minut roboty i na razie wszystko OK. Czyli stało się to co podejrzewałem za pierwszym razem.
P.S.
Moja, Żona zaczęła marudzić, ze widać, że ta Daćka jest widać do kitu!
ET TU BRUTE CONTRA ME !?
No ale zaraz, co mają wspólnego "styki złącza zasilającego silniczek pompki spryskiwacza" do "przełączanie funkcji w wyświetlaczu komputera" bo trochę nie czaję.
No jak to - na zdjęciu widać: zasadniczo te wszystkie styki są w jednym złączu. (Bo jak chyba należy rozumieć, piotrresowi nie chodzi o styki przy samej pompce).
To co pokazano na obrazku okazało się "niewinowate panie prokuratorze"
Na poczatku podejrzewałem własnie styki przy manetce, bo się nie dało przełączać
komputera, ale wycieraczki chodziły normalnie.
Nawaliły styki przy samej pompce.
Wyczyszczenie tychże i przesmarowanie złącza załatwiło również sprawę przełączania komputerka
Jacku, też tego nie czaję
Może jakieś zwarcie, za sprawą wilgoci
złącze.jpg złącze silnika pompki
Plik ściągnięto 557 raz(y) 139,16 KB
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-10-19, 22:06, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-19, 22:09
piotrres napisał/a:
Nawaliły styki przy samej pompce.
Wyczyszczenie tychże i przesmarowanie złącza załatwiło również sprawę przełączania komputerka
Jacku, też tego nie czaję
Może jakieś zwarcie, za sprawą wilgoci
A ja już zaczaiłem , jak tylko dokładnie spojrzałem jeszcze raz na schematy :)
Zasilanie na pompkę i na przełącznik komputerka idzie tą samą nitką.
Także zwarcie jak słusznie napisałeś za sprawą wilgoci skutecznie odłączało również przełączanie komputerka.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-10-19, 22:12, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2010-11-29, 21:46 Brak spryskiwacza i komputera
Witam. W mojej logance 1.6 laureate z 2005r pojawia sie usterka . Mianowicie przestalo dzialac spryskiwanie szyby oraz brak mozliwosci zmiany funkcji komputera pokladowego . Prawa dzwignia przy kierownicy dziala obecnie tylko sterowanie praca wycieraczek . Nie wiem gdzie szukac przyczyny , sprawdzilem pompka jest sprawdzona wiec to cos innego ( bezpieczniki sprawdzalem) Prosze o pomoc[/center]
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-29, 22:04
No to proste - pewnie padły styki w dźwigni względnie zaśniedziała kostka podpięta pod dźwigienkę. Jak nie masz wprawy lub boisz się coś zepsuć to podjedź do przyzwoitego elektryka samochodowego.
Przerabiałem ten problem prawie dwa lata temu.
Obluzował się bezpiecznik STOP.
Sprawdź styki przy pompce, lub na dźwigience od wycieraczek/komputera.
Zapis dyskusji na ten temat jest tutaj:
Przerabiałem ten problem prawie dwa lata temu.
Obluzował się bezpiecznik STOP.
Sprawdź styki przy pompce, lub na dźwigience od wycieraczek/komputera.
Zapis dyskusji na ten temat jest tutaj:
Wielkie dzięki. Okazało się ,że całe zamieszanie powstało poprzez brak styku na złączu przy pompce spryskiwacza , wyczyściłem styki, przesmarowałem , pompka chodzi komputer też , Jeszcze raz dzięki
Okazało się ,że całe zamieszanie powstało poprzez brak styku
Brak styku to pewnie w tym roczniku standard. Dziś rano jak co roku walczyłem z przekaznikami to mi prad uciekł.
U mnie dość często powstają przerwy w połączniu na konektorach pod przekażnikami mimo że przed zimą wszystkie potraktowane zostały preparatem WD-40.
Ale może ktoś zna jakiś lepszy sposób na styki, zastanawiałem się nad naniesieniem na styki miedzianego smaru ale nie wiem czy nie zrobił bym tym jakiejś głupoty ???
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-12-02, 15:43, w całości zmieniany 2 razy
Nie ma za co,
Ja dwa lata temu, pierwsze co podejrzewałem te Twoje styki przy pompce, więc dobrałem się do tego na zasolonym autku (po 750 km jazdy). Styki okazały się OK, tylko, wpuściłem, wilgoć plus sól na styki i przez wiosnę, lato i jesień skorodowały. papierek ścierny i WD40 załatwiły sprawę.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-01, 16:40
Cytat:
Ale może ktoś zna jakiś lepszy sposób na styki, zastanawiałem się nad naniesieniem na styki miedzianego smaru ale nie wiem czy nie zrobił bym tym jakiejś głupoty ???
WD 40 jest w sumie tylko olejem w spray-u : http://pl.wikipedia.org/wiki/WD-40
Dlatego wd-40 nie oczyści ci styków z tlenków jakie powstały na tych stykach, dlatego psikanie starych połączeń wd-40 na niewiele się zda.
Takie styki, które już są brudne, powstały na nich tlenki należy potraktować środkiem, które te tlenki usunie np. : Kontakt 60 : http://www.smaruj.pl/p/pl...ykow+100ml.html
Dopiero po tym, jak już tlenki ze styków zostaną usunięte, można psiknąć jakimś smarem, aby zabezpieczyć przed wilgocią i chronić przed utlenianiem. Można również posmarować te styki smarem miedzianym, smarem do tłoczków (jest również dobry i chroni przed utlenianiem) itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum