Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-22, 00:17
Awaria spryskiwacza i komputera (odp.: styki / bezpiecznik)
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2009-01-01, 11:10   Awaria spryskiwacza i komputera (odp.: styki / bezpiecznik)

Cześć!
Dzis rano odpaliłem auto i... po kilku użyciach pompki spryskiwacza rzeczona zamilkła, okazało się, że nie działa przełącznik wskazań kompa. A są na tej samej dźwigience, Może styk ?
Zastanawiam się czy da się samemu coś z tym zrobić :-?
Pozdrawiam
Piotr S.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-12-22, 02:23, w całości zmieniany 5 razy  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-01-01, 11:19   

Proszę spróbować jak się auto nagrzeje wśrodku/ok18 st/, czasem może pomóc.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-01-01, 11:59   

Dzięki Loganik,
Już to próbowałem. Bezpieczniki też są OK. Problem w tym, że teraz w ogóle nie słychać pompki spryskiwacza. Nie działa również przełącznik od komputera. Czyli chyba jakiś styk w dźwigience. Trzeba jutro jechać do Gorzowa Wlkp. :-x
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-01, 12:14   

piotrres napisał/a:
Dzięki Loganik,
Już to próbowałem. Bezpieczniki też są OK. Problem w tym, że teraz w ogóle nie słychać pompki spryskiwacza. Nie działa również przełącznik od komputera. Czyli chyba jakiś styk w dźwigience. Trzeba jutro jechać do Gorzowa Wlkp. :-x


Styk raczej nie, bo styk od przycisku kompa jest to całkiem oddzielny styk niż od spryskiwaczy a raczej dziwne by było aby nagle dwa się zepsuły.

Oczywiście wszystko jest możliwe, ale bardziej wydaje się że wtyczka mogła się lekko obluzować. Na tej wtyczce są i przycisk od kompa, jak i przełączanie szybkością wycieraczki oraz spryskiwacze, itp..

Wtyczka ma numer : 145 (na rysunku poniżej widać.)

Sprawdź ją, być może się lekko wysunęła, lub zaśniedziały styki.

I sprawdź dokładnie bezpiecznik nr.3 (obrazek przedstawia napis STOP), gdyż przez niego zasilane są właśnie spryskiwacze oraz przycisk do przełączania komputera.
A u ciebie właśnie te dwie sprawy nie działają, czyli bardzo możliwe że ten bezpiecznik jest spalony :)

sprys.JPG
Plik ściągnięto 1052 raz(y) 60,74 KB

bezpieczniki.JPG
Plik ściągnięto 1092 raz(y) 75,91 KB

_________________

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-01-01, 12:39   

też obstawiałbym bezpiecznik - sprawdź dokładnie
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-01-01, 15:04   

Nie wiem czy to czasem nie idzie z bezpiecznika na przekaznik tak jak pompa paliwa i ogrzewanie tylnej szyby, jak ktoś ma schemat niech zerknie.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-01-01, 16:33   

Dzięki, wyszło na to , że to obluzowany bezpiecznik STOP
BTW:
czy ma ktoś schemat z opisanymi amperażami bezpieczników ???
Bo tzw instrukcja jest do kitu, na deklu nod skrzynki też tego nie ma :-?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-01, 17:11   

loganik napisał/a:
Nie wiem czy to czasem nie idzie z bezpiecznika na przekaznik tak jak pompa paliwa i ogrzewanie tylnej szyby, jak ktoś ma schemat niech zerknie.


Nie, z bezpiecznika idzie bezpośrednio do kolumny kierowniczej.
Spryskiwacze przekaźnika nie posiadają.

Niżej schemat , gdzie :

221 - spryskiwacz
145 - kolumna kierownicza dźwignia prawa
212 - wycieraczka
299:753 - opcja - przekaźnik spryskiwaczy reflektorów
645 - moduł elektroniczny kabiny

sprys.jpg
Plik ściągnięto 1026 raz(y) 74,75 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-01-01, 17:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-01, 17:14   

piotrres napisał/a:
Dzięki, wyszło na to , że to obluzowany bezpiecznik STOP
BTW:
czy ma ktoś schemat z opisanymi amperażami bezpieczników ???
Bo tzw instrukcja jest do kitu, na deklu nod skrzynki też tego nie ma :-?



Ależ proszę : http://mail.widzew.net/~asz1/PLATFUSI.pdf
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-03-02, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-01-01, 17:49   

Dzięki wielkie Jacku,
To tak dla uspokojenia nerwów (fajnie zacząłem AD 2009, nieprawdaż), bo bałem się, że jak wyciągałem je po kolei przy złej widoczności (garaż skrojony dla mikro vana, więc loganowych drzwi na full nie otworzysz) to bałem się, że coś pocudzołożyłem :-?
Pozdrowienia , jeszcze z [FGW *****]
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-01-01, 19:21   

Jacek, wielkie dzięki, polecam się w razie czego :-D
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-01-03, 19:28   

Wczoraj 734 km i wszystko OK. Wystarczyło wyjąć i włożyć bezpiecznik. Pompa wspomagania też siedzi cicho :-D
Pozdrowienia, już z RZ :-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-19, 18:50   

Pompka sprzyskiwacza po raz drugi....
Dzisiaj wysiadła mi pompka spryskiwacza i przełączanie funkcji w wyświetlaczu komputera.
Po pierwsze sprawdziłem przełączniki i...nic !
Po drugie zacząłem podejrzewać, że sprawca siedzi gdzieś tu:



Okazało się, że skordowały styki złącza zasilającego silniczek pompki spryskiwacza
Dwadzieścia minut roboty i na razie wszystko OK. Czyli stało się to co podejrzewałem za pierwszym razem.

P.S.

Moja, Żona zaczęła marudzić, ze widać, że ta Daćka jest widać do kitu!
ET TU BRUTE CONTRA ME !? :shock: :shock: :shock: :cry:
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-10-19, 18:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-19, 20:23   

piotrres napisał/a:
Pompka sprzyskiwacza po raz drugi....
Dzisiaj wysiadła mi pompka spryskiwacza i przełączanie funkcji w wyświetlaczu komputera.
Po pierwsze sprawdziłem przełączniki i...nic !
Po drugie zacząłem podejrzewać, że sprawca siedzi gdzieś tu:

Obrazek

Okazało się, że skordowały styki złącza zasilającego silniczek pompki spryskiwacza
Dwadzieścia minut roboty i na razie wszystko OK. Czyli stało się to co podejrzewałem za pierwszym razem.

P.S.

Moja, Żona zaczęła marudzić, ze widać, że ta Daćka jest widać do kitu!
ET TU BRUTE CONTRA ME !? :shock: :shock: :shock: :cry:


No ale zaraz, co mają wspólnego "styki złącza zasilającego silniczek pompki spryskiwacza" do "przełączanie funkcji w wyświetlaczu komputera" bo trochę nie czaję.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-19, 20:38   

No jak to - na zdjęciu widać: zasadniczo te wszystkie styki są w jednym złączu. (Bo jak chyba należy rozumieć, piotrresowi nie chodzi o styki przy samej pompce).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-19, 21:46   

To co pokazano na obrazku okazało się "niewinowate panie prokuratorze" ;-)
Na poczatku podejrzewałem własnie styki przy manetce, bo się nie dało przełączać
komputera, ale wycieraczki chodziły normalnie.
Nawaliły styki przy samej pompce.
Wyczyszczenie tychże i przesmarowanie złącza załatwiło również sprawę przełączania komputerka :shock:
Jacku, też tego nie czaję :shock:
Może jakieś zwarcie, za sprawą wilgoci :-?

złącze.jpg
złącze silnika pompki
Plik ściągnięto 527 raz(y) 139,16 KB

Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-10-19, 22:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-19, 22:09   

piotrres napisał/a:
Nawaliły styki przy samej pompce.
Wyczyszczenie tychże i przesmarowanie złącza załatwiło również sprawę przełączania komputerka :shock:
Jacku, też tego nie czaję :shock:
Może jakieś zwarcie, za sprawą wilgoci :-?


A ja już zaczaiłem :mrgreen: , jak tylko dokładnie spojrzałem jeszcze raz na schematy :)
Zasilanie na pompkę i na przełącznik komputerka idzie tą samą nitką.

Także zwarcie jak słusznie napisałeś za sprawą wilgoci skutecznie odłączało również przełączanie komputerka.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-10-19, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
krzy7 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: małopolska
  Wysłany: 2010-11-29, 21:46   Brak spryskiwacza i komputera

Witam. W mojej logance 1.6 laureate z 2005r pojawia sie usterka . Mianowicie przestalo dzialac spryskiwanie szyby oraz brak mozliwosci zmiany funkcji komputera pokladowego . Prawa dzwignia przy kierownicy dziala obecnie tylko sterowanie praca wycieraczek . Nie wiem gdzie szukac przyczyny , sprawdzilem pompka jest sprawdzona wiec to cos innego ( bezpieczniki sprawdzalem) Prosze o pomoc[/center]
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-29, 22:04   

No to proste - pewnie padły styki w dźwigni względnie zaśniedziała kostka podpięta pod dźwigienkę. Jak nie masz wprawy lub boisz się coś zepsuć to podjedź do przyzwoitego elektryka samochodowego.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-29, 22:14   

Przerabiałem ten problem prawie dwa lata temu.
Obluzował się bezpiecznik STOP.
Sprawdź styki przy pompce, lub na dźwigience od wycieraczek/komputera.
Zapis dyskusji na ten temat jest tutaj:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1513
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-29, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
krzy7 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-11-30, 17:25   

piotrres napisał/a:
Przerabiałem ten problem prawie dwa lata temu.
Obluzował się bezpiecznik STOP.
Sprawdź styki przy pompce, lub na dźwigience od wycieraczek/komputera.
Zapis dyskusji na ten temat jest tutaj:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1513

Wielkie dzięki. Okazało się ,że całe zamieszanie powstało poprzez brak styku na złączu przy pompce spryskiwacza , wyczyściłem styki, przesmarowałem , pompka chodzi komputer też , Jeszcze raz dzięki :!: :!: :!:
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-30, 21:59   

krzy7 napisał/a:
Okazało się ,że całe zamieszanie powstało poprzez brak styku

Brak styku to pewnie w tym roczniku standard. Dziś rano jak co roku walczyłem z przekaznikami to mi prad uciekł.
U mnie dość często powstają przerwy w połączniu na konektorach pod przekażnikami mimo że przed zimą wszystkie potraktowane zostały preparatem WD-40.
Ale może ktoś zna jakiś lepszy sposób na styki, zastanawiałem się nad naniesieniem na styki miedzianego smaru ale nie wiem czy nie zrobił bym tym jakiejś głupoty ???
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-12-02, 15:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-01, 15:05   

Nie ma za co,
Ja dwa lata temu, pierwsze co podejrzewałem te Twoje styki przy pompce, więc dobrałem się do tego na zasolonym autku (po 750 km jazdy). Styki okazały się OK, tylko, wpuściłem, wilgoć plus sól na styki i przez wiosnę, lato i jesień skorodowały. papierek ścierny i WD40 załatwiły sprawę.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-01, 16:40   

Cytat:
Ale może ktoś zna jakiś lepszy sposób na styki, zastanawiałem się nad naniesieniem na styki miedzianego smaru ale nie wiem czy nie zrobił bym tym jakiejś głupoty ???


WD 40 jest w sumie tylko olejem w spray-u : http://pl.wikipedia.org/wiki/WD-40
Dlatego wd-40 nie oczyści ci styków z tlenków jakie powstały na tych stykach, dlatego psikanie starych połączeń wd-40 na niewiele się zda.

Takie styki, które już są brudne, powstały na nich tlenki należy potraktować środkiem, które te tlenki usunie np. : Kontakt 60 : http://www.smaruj.pl/p/pl...ykow+100ml.html

Dopiero po tym, jak już tlenki ze styków zostaną usunięte, można psiknąć jakimś smarem, aby zabezpieczyć przed wilgocią i chronić przed utlenianiem. Można również posmarować te styki smarem miedzianym, smarem do tłoczków (jest również dobry i chroni przed utlenianiem) itd.
_________________

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-01, 23:16   

jackthenight napisał/a:
Dopiero po tym, jak już tlenki ze styków zostaną usunięte, można psiknąć jakimś smarem, aby zabezpieczyć przed wilgocią i chronić przed utlenianiem.

Stąd też nasajmprzód papiórkiem ściernym je podtarłem ;-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-01, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne