Dzisiaj rano zrobiłem Dragsterowi to, co zrobił KaS602....swojej Logance i to co później zrobiłem, ja swojej byłej, a potem zrobiło to jeszcze wieku, wielu innych.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=118
Założyłem uszczelkę od "malucha" pod klapę silnika. Koszt operacji 24 PLN.
Mniej się brudzi zawartość komory silnika, wyciszone trochę zostały wyższe tony, no i ciutkę się poprawia opływ nadwozia.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-10, 23:21, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-20, 14:01 Dodatkowa uszczelka pod maskę silnika w Sandero
Witam
Dwoch forumowiczow juz sobie uszczelniło dodatkowo swoje samochodziki za pomoca uszczelki do drzwi dedykowanej do fiat 126p. Ja swoja dlugosci 2 mb zakupilem w sklepie z artykulami gumowymi proszac o uszczelka do drzwi maluszka. Koszt 16 zl/mb.
2 metry wystarcza na styk jesli sie odpowiednio umodeluje uszczelka przy zagieciu na rogach z przodu maski przy reflektorach. Jesli ktos chce jej nie przecinac warto kupic 2,1 m.
Uszczelka bardzo ładnie wchodzi na rant, sama jest zbrojna, wiec w miejscu gdzie nie ma rantu trzyma sie na tym zbrojeniu w powietrzu. Po zamontowaniu wyglada estetycznie. Niestety w niefortunnym miejscu jest zaczep od elementu podtrzymujacego otwarta klape. Musialem tam rozciac uszczelke, gdyz blokowala ona mozliwosc zamkniecia tego pretu podtrzymujacego klape w zacisku. Planuje w ta przerwe dokupic mniejsza uszczelke by to nie szpecilo.
Przy okazji przetarlem plastikowa oslone silnika oraz gore akumulatora - zobaczymy na ile zabezpiecza przed brudem Niestety ale moja uszczelka prawdopodbnie nie dotyka maski na calej szerokosci (lub ja dotyka na styk) gdyz pozostal nadal charakterystyczny dzwiek przy opuszczaniu. Spodziewalem sie wiciszenia i amortyzacji a tu nadal ona sie opiera na plastikowo gumowych koreczkach z przodu. Byc moze trzeba kupic jeszcze grubsza ?
Ponizej zdjecia z calej operacji.
przed_montazem.jpg Widok na komore silnika przed zamontowanem uszczelki
Plik ściągnięto 1195 raz(y) 229,8 KB
uszczelka1.jpg Widok na komore silnika z zamontowana uszczelka
Plik ściągnięto 1165 raz(y) 232,32 KB
uszczelka2.jpg Widok z boku
Plik ściągnięto 770 raz(y) 221,31 KB
uszczelka-bok.jpg Widok od przodu
Plik ściągnięto 509 raz(y) 243,01 KB
uszczelka_przerwa.jpg Przerwa w przebiegu uszczelki
Plik ściągnięto 603 raz(y) 229,73 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-11-20, 14:06, w całości zmieniany 2 razy
Nasmaruj uszczelkę mleczkiem do gumy, po zamknięciu maski uszczelka zostawi ślad na masce i zobaczysz jak przylega. Ja mam od 126p, przylega dobrze. Wg mnie zamek maski jest sprawcą trzasku przy zamykaniu.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-20, 18:09
loganik napisał/a:
Nasmaruj uszczelkę mleczkiem do gumy, po zamknięciu maski uszczelka zostawi ślad na masce i zobaczysz jak przylega. Ja mam od 126p, przylega dobrze. Wg mnie zamek maski jest sprawcą trzasku przy zamykaniu.
Nasmarowalem... woda....i slady jedynie z boku byly. Przy okazji konserwacji uszczelek przed zima nasmaruje te tez i sprawdze. Ja mam w dci jeszcze mate wygluszajaca, byc moze uszczelka czesciowo lekko dotyka maski i czesciowo tego wytlumienia. Poza tym jesli dotyka to na styk, gdyz jak mam zamknieta maske moge lekko ja podniesc na 3-4 mm. Spodziewalem sie, ze bedzie podczas zamykania dzwiek jak przy drzwiach, tzn stlumiony jakos. Byc moze stosunkowo ciezka maska sandero tak przygniata uszczelke, ze ta nie ma prawa amortyzowac. Mimo to uszczelka wyglada ladnie, na pewno nie przeszkadza, a moze pomoc zachowac czystosc w komorze silnika. Generalnie teraz wyglada jakby fabrczynie byla od zawsze. Tak byc powinno ale oszczednosci Choc w Oplu Corsa z 2007 r tez nie ma uszczelki.
Nawet jeżeli uszczelka nie w pełni dotyka klapy, to szczelina między klapą a rantem komory silnika się radykalnie zmniejsza, zatem rosną opory przepływu, więc powietrze raczej wybiera drogę na zewnątrz, niż przez szczelinę i w ten sposób znacząco miej badziewiasta ląduje w w komorze silnikowej. A poza tym lepiej to wygląda.
Dźwięk, przy zamykaniu klapy pochodzi od zamka i ucha na klapie.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-21, 01:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-21, 01:12
Nigdy bym nie podejrzewal, ze taka uszczelnienie klapy moze miec wplyw na aerodynamike pojazdu. W sumie i tak duzo powietrza wpada przez gril chlodnicy.
Wczoraj dołączyłem do grona "uszczelkowiczów"
Planowałem co prawda założyć ją kiedy się nieco ociepli, ale zmotywował mnie widok jaki ujrzałem pod maską po 140 km przejechanych w padającym śniegu. Spojrzałem i byłem w lekkim szoku: śnieg był prawie wszędzie. Na zbiorniku płynu chłodniczego, hamulcowego, na wszelkich przewodach, w zakamarkach i, o zgrozo, na akumulatorze.
Następnego dnia do sklepu i uszczelka już na swoim miejscu. Co prawda chyba przepłaciłem (35 zł) ale po montażu zostało mi jej ponad 1,3m. Niestety nie udało mi się kupić na metry tylko w całości. Nastawiałem się na docinanie ale okazało się że jest lepiej niż w Sandero, tutaj można założyć w jednym kawałku.
Mam nadzieję że to znacznie ograniczy ilość brudu pod maską, zły jestem tylko na siebie że nie zrobiłem tego wcześniej bo już niestety silnik jest cały brudny. A był taki śliczny, (w miarę) czysty
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-05, 21:53
Fajny pomysł macie z tą uszczelką (konkretnie chyba Piotress był pomysłodawcą?) ale czy nie trzeba takiej uszczelki jakoś zabezpieczyć na zimę? W sensie tak jak te na drzwiach, żeby nie przymarzła?
Ja też na dniach dołączę do tego jakże zacnego grona właścicieli uszczelnionych Dacii ;D
Zamówiłem ową uszczelkę i pod koniec tygodnia zamontuję w samochodzie , gdyż szkoda brudzić komorę silnika.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Nigdy bym nie podejrzewał, ze taka uszczelnienie klapy możne mieć wpływ na aerodynamikę pojazdu. W sumie i tak dużo powietrza wpada przez grill chłodnicy.
Wchodzisz do sklepu z częściami i prosisz o uszczelkę drzwiową do malucha. Upewniasz sprzedawcę że tak, na pewno chodzi o poczciwego 126p Patrzysz na któryś z końców uszczelki czy jest w niej metalowe wzmocnienie (w mojej było). Płacisz, byłe nie za dużo.
Po otwarciu maski nakładasz uszczelkę na metalowy ostry kant. Właściwie to nie ma możliwości założyć jej nieprawidłowo ale mimo to podpowiem że miękką stroną gumy do góry Dokładnie dociskasz, klejenie zbędne, trzyma się sama. Mnie montaż zajął może minutę. Jeśli masz Logana to montujesz bez cięcia, w jednym kawałku, jeśli Sandero to niestety trzeba sztukować. Odcinasz zbędny koniec i cieszysz się ładnym wyglądem oraz mniejszą ilością brudu pod maską
Niektórzy wspominali jeszcze że uszczelka trochę wycisza, osobiście nie zauważyłem różnicy, ale może słoń mi na ucho nadepnął
ja tam w sandero zamontowałem w jednym kawałku. A haczyk do maski wpycham pod uszczelkę nie jest to zbyt wygodne ale w końcu jak często otwiera się maskę?
pomysłodawcą był o ile pamiętam KaS602, a ja byłem jednym z pierwszych którzy wcielili to w życie na swoim Loganie.
A w Dusterze, to fakt, nie chwaląc się, jam pierwszy to uczynił!
Po 1000 km z uszczelką pod maską, w ulewy, chlapę, śnieżyce nie zauważyłem by mi przybyło zbyt dużo brudu (gł kurz) poza tym sucho pod maską i o to chodziło (akumulator elektronika, etc.)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-06, 23:55, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum