trojanka2, Jeszcze jedno pytanie. Będę montował boxa na tym bagażniku, do tej pory nie miałem boxa i nurtuje mnie czy lepiej go demontować razem z poprzeczkami, czy ściągać tylko z poprzeczek ? Założę go pierwszy raz napewno na zamontowany bagażnik, ale co z tym ściąganiem? Dodam, że boxa mam na wsuwki.
ja mam swój na szybkie montowanie na takie półcybanty od spodu a od wewnątrz na szybkie zaciski więc łatwiej mi zdjąć box niż całość
ja bagażnika nigdy nie zdejmuje
musisz pomyśleć co łatwiej ci zdjąć
trojanka2, Tak boxa mam na wsuwki Thule, kupiłem okazyjnie w Auchan i okazało się, że za cybanty muszę dopłacić ok. 120 zł. Ale wsuwki są chyba wygodniejsze. A z tym ściąganiem będę sam musiał przećwiczyć,może już w piątek. Do tej pory bagażnik na rowery ściągałem razem z pprzeczkami, było wygodniej.
ja nigdy nie miałem nic na tym bagażniku montowanego punktowo ale powiem ci że zbytnio nie ufam tym srubką a w szczególności od środka boxu przy przykręcaniu
sam zobaczysz jak te boxy są budowane można nakretką nawet z podkładką dokręcić to na wylot[ dla mnie za słabe]
jak ja kupowałem box to dali mi gratis takie blachy wewnętrzne 4 mm i dł około15 cm pod cybanty
ja wiem że box ma ograniczenie szybkości ale ciekawe co przy 140 km albo więcej dzieje się tam na górze z tym boxem mocowanym punktowo
można zadać to pytanie temu koledze który tam liczył gwizd swojego bagażnika może udałoby mu się wyliczyc siłe naporu powietrza przy 140 km na box
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-08, 09:36
trojanka2 napisał/a:
już wiem co to za bagaznik ogladałem go zniechęcił mnie szerokością jest nietypowy i powiem ci że nie wpełni bym ufał co do cięzaru jaki może wytrzymać trzyma się teoretycznie na kawałku plastiku
ja czasami mam na bagazniku 120 kg siła jakoś inaczej się rozkłada na tych dwóch róznych bagażnikach
na pewno masz rację co do gwizdu u ciebie będzie najmniejszy dlatego że belki są szersze i cieńsze
i na pewno masz racje że twój ładniej wygląda w tym samochodzie
podobal mi się z wyglądu najbardziej z tych wszystkich które miałem założone na samochłód
Przy samochodach jest podawany taki parametr jak nośność dachu, nie umiem znaleźć na szybko dla Dustera, ale zwykle wynosi on 40-50 kg, wątpię by dla Dustera wyniósł ponad 100 kg, to w końcu tak naprawdę inaczej ubrany Modus
szperając kiedys po internecie widziałem na zdjęciach reklamę takiego namiotu montowanego na bagażniku do którego wchodzi się z ziemi po drabincei on był pokazany na dusterze było tam miedzyinnymi napisane że jest do 100 kg
ja raz na jakiś czas mam na dachu pocięte dwie płyty pażdzierzowe to też jest okolo 100 kg nie mówie że szaleje tym samochodem albo jeżdżę 100 km na godzine
ale jade wolno te 10 km po mieście i nic się nie dzieje wszystko jest ok
nastepny przykład to box zapakowany na zimowy wyjazd na narty są w nim buty 4 pary kijki narty inne smieci co tez robi wage 60 kg i tu już robisz dłuższą trasę i z inną prędkością i wszystko jest ok
myślę że parametr o którym piszesz jaest podawany na punkt bagażnika[tak mi się tylko wydaje nie znam się na tym]
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-08, 12:01
Miałem na myśli konkretny parametr dla danego auta, znalazłem w istrukcji - 80kg (łącznie z elementami mocującymi, czyli bagażnikiem i ew boxem, powyżej może nawet dojść do odkształcenia słupków po otwarciu drzwi), wiadomo że jest jakaś tolerancja, ale 50% przeładowania to ja bym się bał.
Nawet jak od razu nic się nie uszkodzi to później może coś wyjść, miałem w rodzinie człowieka który użytkował na początku lat 90-tych malucha jako pojazd do transportu materiałów na budowę domu, po trzech latach stan był taki jakby nim jeździł z 15 lat.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-12-08, 12:03, w całości zmieniany 1 raz
Chyba w zasadzie wszystkie parametry podawane są jako absolutnie skrajnie bezpieczne w nawet najgorszych warunkach (por. temat o wydajności ukł. chłodzenia) - więc z zachowaniem ostrożności, raz kiedyś, raczej nic nie powinno się stać. Ale regularnie takiej eksploatacji to bym nie ryzykował...
O tym namiocie tez było na forum - największa różnica, to że jest to obciążenie statyczne, na postoju. Wjechanie w dziurę z znacząco przeładowanymi relingami to już bardzo odmienna sytuacja - chwilowe obciążenie dynamiczne może poszybować wtedy niebezpiecznie wysoko /:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-21, 15:53, w całości zmieniany 1 raz
Czy jest coś tkiego jak belka czy reling na wszerz autka ?? jakiś uniwersalny np bo nie chcę antenki CB montować na relingu tylko na środku ale bez wiercenia w dachu i coś jakby rozpurka przydałoby się
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Na pewno są poprzeczki do relingów (niekoniecznie w Dacii ale widywałem takie).
Pytanie uzupełniające - poprzeczka tylko po to żeby antene powiesić?!
Kierujesz się tym odrobinę lepszym zasięgiem?. Osobiście jeździlem kilkoma samochodami z poprzeczkami i nie polecam - szum powyżej 90kph potrafi być solidny (szczególnie jak wieje).
ja mam antenę na tylnej klapie (na takim dziwnym uchwycie), ale gdybym miał relingi to pewnie tak poprostu przywaliłbym ją do relinga...
Na jedno wyjdzie - albo szum wiatru (którego nei wyeliminujesz), albo szum w radiu, który można probować wyeliminować lepszym radiem, podłączeniem zasilania bezpośrednio z akumulatora etc.
Przynajmniej takie jest moje zdanie - jak pisałem poprzeczki są - koszt ok 200-300zł - jeśli rozważasz że mogą Ci się przydać np do tego żeby jeździć z trumną, albo przewieźć szafę na dachu to kupuj bez wahania.
Podobno belki dachowe zwiększają zużycie paliwa nawet do 5%.
Gdybym w swoim aucie miał zamontowane belki na stałe kosztowałoby mnie to dodatkowe 1000 zł na paliwo. (przy przebiegu 60 000 km).
_________________
Gość
Wysłany: 2011-02-21, 14:43 bagażnik na relingi Duster
Poszukuję pasującego do Dustera bagażnika na relingi.
Wiem- taki temat już był - ale chcę go odświeżyć, bo ceny tam przedstawione były za wysokie. Interesuje mnie bagażnik w granicach do 250 PLZ.
Taki zestaw kosztował 600zł+, z tego belki ponad połowa. Za 250zł to chyba samemu trzeba coś wystrugać albo upleść z wikliny i przymocować nieśmiertelną ośmiornicą z gum i sprężyn.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-02-21, 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Wysłany: 2011-02-21, 21:21
Eplus - A co powiesz na taki? ZOBACZ
Cały problem ponoć w tym (a pytałem już dzisiaj w dwóch sklepach), że relingi w Dusterze są dosyć grube i przez to większość bagażników nie pasuje. Obydwaj polecali te same modele:
"....pasuje bagażnik inno 397 zl i thule 428 zł metalowa belka, 580 aluminiowa belka..."
Szukam jednak dalej.
Gość
Wysłany: 2011-02-21, 21:38
Eplus - powiedz jeszcze gdzie nabyłeś swój zestaw i jak on się nazywa. Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez Gość 2011-02-21, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
Przymierzałem ten model albo bardzo podobny i niestety w ogóle nie przylega do relingów Dustera - nie ma szans się pewnie zablokować. Duster jest na liście - pewnie na tej samej zasadzie, co przy chlapaczach uniwersalnych. Te belki, które kupiłem, mają uchwyty w kształcie imadeł i trzymają pewnie. W papierach nie mam nic poza nazwą Taurus. Adres sklepu wskazał kol. Piotrres. Więcej o rozterkach przy zakupie:
POPRAWIAM LINK:
http://www.daciaklub.pl/f...?t=4664&start=8
Taurus to napis na uchwytach do nart, belki są bez napisu. Ale jedno i drugie najprawdopodobniej polskie. MAX jest obok Reala na obwodnicy Rzeszowa.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-02-22, 15:56, w całości zmieniany 2 razy
Mam te belki przy Fiacie Palio, jak będę miał trochę czasu w weekend to przymierze je do Dustera. W Palio sprawdziły sie bardzo dobrze i co ważne wogóle nie rysują relingów po zamocowaniu.
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2011-02-22, 18:37, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Wysłany: 2011-03-01, 11:47
Dusterjack - sprawdzałeś może ten bagażnik???; daj znać, czy pasuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum