Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-16, 00:48
Usterki, awarie, naprawy.
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2010-10-27, 13:57   

A teraz borykam sie z problemem pedała sprzęgła.
Strasznie wydaje mi się że wysoko bierze.
Powiedzieli w serwisie że diesel ma hydrauliczne i tak musi być. Że jest wszystko Ok
A jak u was sprzęgło?
Jak się jeździło na tych letnich gum dębicy które były przy zakupie samochodu?
Straszne bicia i ściągania u mnie
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-10-27, 17:28   

ja mam ponad 50tys na zegarze i nic się nie dzieje, początkowo miałem dużo upierdliwych rzeczy można powiedzieć mikro usterek wynikających z błędów fabryki lub niedopatrzenia pracownika ASO ale od dłuższego czasu odpukać auto jest bezusterkowe
Pedał sprzęgła od nowości bierze wysoko - bardzo wysoko ale ten typ tak ma

Co do kapci letnich dębicy to nie spotkałem się z gorszymi :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-10-27, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-27, 17:33   

U mnie jedyną wadą jak narazie jeśli chodzi o sprzęgło i wogóle to to, że trochę czasami skrzypi. Miałem to smarowane jakieś 8 tys. temu przy pierwszym przeglądzie i od tygodnia znowu lekko słychać.

Co do opon, to oryginalne opony z przodu dałem jeszcze raz do wyważenia i było już elegancko. Pewnie je gdzieś przetrzymują na stosie i robią się jajka.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-10-27, 19:56   

Fakt, sprzęgło w Loganach bierze, miałem tak w Loganie 1.6 (jeden Słowak też narzekał, "że spojka vysoko berze"
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-10-27, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
blue 



Marka: Dacia
Model: Logan MCVka
Silnik: 1.5 dCi 68
Rocznik: VII 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-11-01, 19:11   

92.000 km - wymiana rozrządu...w aso...ale z tego co teraz co czytam po fakcie to byl bląd...z racji $$$...ehh
przy tym samym przebiegu do wymiany wahacz prawy. Tego juz podejrzewam nie bede robil w aso, patrzac na ceny gdzie indziej.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-11-05, 14:48   

przy przebiegu 93000 poszło mi łozysko przednie prawe i tylne lewe, prawie w tym samym czasie, z czego z tylnym poprostu nie dało się jeździć taki gwizd, i świst, po wymianie wszystko wróciło do normy. Dzisiaj mam 100040km i to samo tylne łożysko tak wyje że boję się przekraczać 60km/h i praktycznie wogóle wyjeżdżać autem. Fakt że kupiłem jakieś niefirmowe łożysko, ale sprawa jest taka, czy dam radę sam zamotować to łożysko bez praski i jakie kupic porządne firmowe łożysko. Wiem że polecicie mi SKF, ale ja jakoś nie chwalę tych łożysk, bo nie wytrzymywały mi długo w kangoo i daewoo, jak kiedyś wymieniałem.
Najabrdziej interesuje mnie czy dam radę sam wprasować to łożysko, żeby go nie uszkodzić, może ktoś już to robił w loganie i da jakiś krótki opis demontażu i montażu. A może ktoś robił zdjęcia dla potomnych w trakcie tej operacji, bo widziałem że na wielu forach są takie instrukcje.
 
blue 



Marka: Dacia
Model: Logan MCVka
Silnik: 1.5 dCi 68
Rocznik: VII 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-11-05, 15:38   

Wiec tak, przebieg 92.400 km, chyba cos okolo tego ;)

Doszła naprawa rozrusznika, poniewaz przy odpalaniu juz piszczał. Naprawa u mechanika ( nie w aso ). Koszt demontazu i montazu rozrusznika 50zl, regeneraca rozrusznika wraz z nowymi tulejami 70zl.

Wahacz - tu juz ciekawsza historia, a aso mi powiedzieli ze trzeba wymienic caly wahacz, plus wiadomo, koncowke lącznika stabilizatora, ustawienie zbierzności i robocizna, a aso wyliczyli koszt 750zl.
Ja zrobilem to u mechanika, nie bylo potrzeby wymiany calego wahacza bo i po co, jezeli sworzen jest czescia wymienna...calkowity koszt ( sworzen, koncowka, robota, zbierznosc ) 235zl.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-05, 20:19   

blue napisał/a:
jezeli sworzen jest czescia wymienna

Owszem - jeżeli jest: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=67258#67258
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-05, 20:31   

waski napisał/a:
czy dam radę sam wprasować to łożysko

Bezproblemowo - nawet instrukcji nie trzeba, bo w Loganie jest to najzwyczajniejsza konstrukcja: trzeba tylko dobrać odpowiednią tuleję i przyłożyć ją we właściwe miejsce.
 
blue 



Marka: Dacia
Model: Logan MCVka
Silnik: 1.5 dCi 68
Rocznik: VII 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-11-06, 23:12   

laisar napisał/a:
blue napisał/a:
jezeli sworzen jest czescia wymienna

Owszem - jeżeli jest: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=67258#67258


Wiec tak, u mnie w oryginalnym wahaczu, sworzen zużyty zostal wymieniony na nowy, zamiennik, zostal wmontowany na prasie. Po wymianie jest sztywno i cicho.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-14, 12:50   

56270 km:

    • wymiana lewej końcówki drążka kierowniczego (stukało niezbyt mocno, ale wiadomo: jak jest już luz, to będzie tylko gorzej - a jeszcze może coś pociągnąć za sobą);

    • wymiana paska akcesoriów (klasycznie piszczał).



Razem: 320 zł w Citroen Serwis: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=71929#71929
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-14, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-08, 18:32   

79.000 prawa końcówka (już trzecia) do wymiany.

Miało być:
50 zł końcówka, 50 zł robocizna.
Poduszka pod silnikiem- 80 zł poduszka, wymiana 30 zł.

Było:
końcówka 75 zł,
kość 102 zł,
robota 60 zł (w tym sprawdzenie tarcz i klocków),
geometria 50 zł
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-02-09, 16:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-02-09, 13:23   

50 robocizna z geometria ?

Jakiej firmy te koncowki i przy jakich przebiegach ? Zawsze prawe ? Moze niepotrzebnie zmienialem 2 od razu...
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-02-09, 16:56   

janie to są ceny z serwisu?
_________________

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-10, 05:52   

Mariusz napisał/a:
janie to są ceny z serwisu?

Nie. To ceny z małego serwisu, który robi "francuzy".
Poprzednim razem w ASO podali mi cenę 2.5-3 razy wyższą. Teraz w ogóle nie pytałem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-11, 10:30   

23040 -wymiana wahacza lewego.
Zaniepokoiło mnie trzeszczenie w okolicach lewego koła. Trzeszczenie występowało tylko przy skręcaniu kół. Wymiana darmowa.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-11, 10:45   Przekładnia kierownicza

Przy wymianie końcówki mechanior stwierdził luz pionowy na drążku wychodzącym z maglownicy. Konsultowałem sprawę z trzema fachowcami, oto odpowiedzi:
1) jeździć aż się rozleci,
2) wymiana lub regeneracja,
3) regulacja-jest ponoć jakaś tajna śrubka do tejże.

Co ciekawe wszystkicj trzech miszczów orzekło zgodnie, że renówki tak mają i jakiekolwiek naprawy pomagają (albo i nie) na bardzo krótko...

Umówiłem się do warsztatu zajmującego się maglami. Po robocie wszystko detalicznie opiszę.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-02-11, 10:56   

Dla mnie odpowiedź nr 1 niedopuszczalna. Więcej do takiego fachowca bym nie pojechał chyba że powiedział ci o konsekwencjach i zostawił decyzję tobie.
Jak się rozleci już drążek to się okaże, że musisz maglownicę robić bo została wytuczona.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-11, 12:05   

Marek1603 napisał/a:
Dla mnie odpowiedź nr 1 niedopuszczalna. Więcej do takiego fachowca bym nie pojechał chyba że powiedział ci o konsekwencjach i zostawił decyzję tobie.
Jak się rozleci już drążek to się okaże, że musisz maglownicę robić bo została wytuczona.


Dlatego umówiłem się w serwisie, który specjalizuje się w takich robótkach. Co ciekawe, byłem drugim w ciągu tego tygodnia loganowcem, który zgłaszał ten sam problem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-16, 16:45   

Naprawa maglownicy 500 zł. Magiel złapał luz na lewym drążku od strony kierownicy. naprawa polegała na demontażu, dorobieniu plastykowej tulejki - ponoć nie ma części zamiennych, montażu i ustawieniu zbieżności. Sama naprawa kosztowała 200 zł, reszta to koszty demontażu, montażu i zbieżności.

Na ten tydzień umówiony jest też inny loganowiec.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
akon 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-17, 15:27   

Mój Logan otrzymał dzisiaj nowy rozrusznik :-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-17, 15:58   

witaj w Klubie akon... :-)

akon napisał/a:
Mój Logan otrzymał dzisiaj nowy rozrusznik :-)


chyba trochę za wcześnie odmówił posłuszeństwa (5 lat?) :lol:
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-17, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-17, 17:12   

To zależy. Jak w taksówce lub auto kurierskie to się nie dziwię.
18 letni P106 ma oryginalny (wykręcony tylko przy wymianie sprzęgła) rozrusznik w którym nic nie było robione.
Poza tym witamy nowego klubowicza.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-02-17, 17:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
akon 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-18, 09:34   

Witam serdecznie. To prawda, 5 lat to trochę mało jak na rozrusznik, mechanik też był lekko zdziwiony, natomiast myślę że to kwestia tego też, że autem jeździły inne osoby (mam dwójkę dzieci i żonę) i wiecie jak to jest... :lol:
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-02-18, 10:26   

Według instrukcji w Loganach są rozruszniki firmy Mitsubishi. Czyżby Japończycy mieli problemy z trwałością produktów?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne