DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
FSO czy ma jeszcze szanse ??
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-14, 11:33   

Nikita_Bennet napisał/a:
trzeba przestać podtrzymywać stan przedzawałowy a dopuścić do zawału, upadku a później budować od podstaw nową firmę ze starą marką

Święte słowa!!!

Nie ma co płakać nad FSO - trzeba myśleć o przyszłości.

Oczywiście - nie zawsze następuje wskrzeszenie, ale nawet wtedy bilans jest raczej pozytywny, bo sztucznie podtrzymywane przy życiu truchło nie blokuje przynajmniej miejsca innym.

(I aż dziwne, że świeży przykład np General Motors nie przekłada się na podobne działania w bankowości...).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-14, 13:59   

Trzeba by jeszcze rozróżnić "płacz nad FSO" z losem tego, co po nim pozostanie. Jeśli niemalże wszystkie marki zapowiadają w bliższej lub dalszej perspektywie czasowej wprowadzenie modeli niskobudżetowych, to czemu by nie wykorzystać istniejących zasobów - tereny inwestycyjne, hale, doświadczona kadra czy też położona w niewielkiej odległości Politechnika Warszawska )staże, praktyki dla studentów, praca dla zdolnych i chętnych absolwentów)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-14, 14:35   

Ale dlaczego w ogóle płakać? Przecież nie wiadomo, co z tymi pozostałościami będzie - dlaczego od razu zakładać, że to wszystko zostanie zaorane? W zdrowej gospodarce bankructwo jest czymś absolutnie normalnym - tymczasem u nas traktuje się je jako niemalże Armageddon. Jeżeli produkcja się opłaci, to na pewno będzie trwać - pod nowym szyldem, bo chętny się znajdzie. "Zwalniaja? To dobrze, znaczy że będą zatrudniać" (; Ale jeśli nie będzie się opłacać, to utrzymywanie istnienia przedsiębiorstwa "na siłę" jest głupotą, za którą wszyscy musimy płacić. No i często płacimy... /:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-14, 19:16   

Owszem, też uważam że głupota byłoby płakać nad fso, było minęło i tyle. Dziwi mnie tylko że to co dla polskich przedsiębiorstw jest nieopłacalne, dla kogoś innego po krótkim czasie okazuje się świetnym interesem - np zamknięte kopalnie pod koniec ubiegłej dekady - czesi nie tylko inwestują u siebie, ale również w nasze zakłady, stocznia zlikwidowana - skandynawowie z roku na rok zwiększają produkcję itp itd. Dlatego mam nadzieję że i w miejsce fso coś powstanie, szczerze to trzymam kciuki za chińskie chery, koncern tata jakiś zcas temu też zapowiadał inwestycje w środkowo-wschodniej europie, pożyjemy zobaczymy
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-12-14, 19:23   

Źródło wszelkiego zła... związki :(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-14, 20:19   

Związki same z siebie - nie, nie wszelkiego. To tylko ich... "rozwydrzenie" jest winne. No ale oczywiście w sumie nic dziwnego, przy naszej historii - ale kiedyś w końcu wahadło wróci w bardziej cywilizowane okolice [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-14, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-14, 21:06   

laisar napisał/a:
ale kiedyś w końcu wahadło wróci w bardziej cywilizowane okolice [:

Tyle że to my tu i teraz płacimy za to, a ja mam już swoje lata więc poprostu czasu tyle nie mam.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-12-14, 21:42   

laisar napisał/a:
Związki same z siebie - nie, nie wszelkiego. To tylko ich... "rozwydrzenie" jest winne. No ale oczywiście w sumie nic dziwnego, przy naszej historii - ale kiedyś w końcu wahadło wróci w bardziej cywilizowane okolice [:


To nie miesa jest za malo tylko poprostu ludzie je wykupuja ;)

Ale zgadzam sie, to zdanie bylo nie do konca precyzyjne - może:
"Źródło wszelkiego zła... [etatowi|zawodowi] związkowcy :(" ? ;)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-19, 17:32   

http://motoryzacja.interi...-walczy,1572845

+

http://pl.wikipedia.org/w...a_Renault_Logan (http://www.mahindrarenault.com/)


=


produkcja Logana ??
:idea: ;-) :-) :?:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2010-12-19, 17:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 350
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-12-19, 18:12   

Wątpliwe... Mahindra wytwarza Logana na licencji. Nie wiadomo, czy ma prawo do sublicencji - jeśli nawet by miała, to jako Mahindra Logan nie ma prawa zaistnieć w Polsce, bo tu sprzedawana jest Dacia. Chyba że Mahindra załatwi w porozumieniu z Renault licencję na wytwarzanie Loganów pod szyldem Dacii.
_________________
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-19, 19:08   

A to, w tym artykule podobało mi się najbardziej:
"Prezes żerańskiej fabryki zdradził na łamach "Dziennika Gazety Prawnej", że ewentualne zaangażowanie inwestora uzależnione jest od opłat, jakie firma płaci miastu za wieczyste użytkowanie gruntu. "
W Łódzi sprzedali tak kiedyś unitrę a ostatnio grunt pod centrum finansowe pewnemu światowemu koncernowi.
A jeśli się nie mylę to spory kawałek gruntu i na dodatek w stolicy.
Jeśli chcą robić w Polsce autka to może niech postawią fabrykę 20 km od stolicy.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-12-19, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 19:23   

stempik napisał/a:
A jeśli się nie mylę to spory kawałek gruntu i na dodatek w stolicy.

Nie każdy kawałek gruntu w stolicy wart jest majątek. :) Ten konkretny kawałek jest w miejscu, którego nie ma, ograniczony Wisłą, gigantycznym torowiskiem, trasą "szybkiego" ruchu i zapyziałymi ogródkami działkowymi. Jedynymi sąsiadami zakładów FSO są inne zakłady, przerobione na hurtownie albo w stanie ruiny. Nie chciałbyś tam mieszkać lub dojeżdżać do pracy. ;)
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-19, 19:49   

bebe napisał/a:
Jedynymi sąsiadami zakładów FSO są inne zakłady, przerobione na hurtownie albo w stanie ruiny. Nie chciałbyś tam mieszkać lub dojeżdżać do pracy. ;)
Kilka decyzji bezstronnych i uczciwych polityków i kto wie ... czy tereny te nie staną się w przyszłości budowlanym eldorado. 8-)
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-20, 12:01   

krakry1 napisał/a:
i kto wie ... czy tereny te nie staną się w przyszłości budowlanym eldorado.

Jeśli tylko rachunki wyszłyby na plusie to niech się staną, fabrykę można zbudować w innym miejscu a ten teren pewnie wart jest kilka złotych
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-12-20, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-21, 09:51   

Wikipedia napisał/a:
W Indiach z powodu niskich zarobków Mahindra Renault Logan uważana jest za samochód klasy premium.

8-)
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-12-21, 11:44   

Problemem wiki jest to, ze jest ona redagowana przez cala spolecznosc internetowa, wiec moze tam sie znalezc dowolna bzdura. Taka jak to zdanie, ktore przytoczyles.
W Indiach logan jest "entry level mid-size car" - nie widze w tym okresleniu slowa premium :-D
Nie przeszkadza mu to byc ogromnym sukcesem komercyjnym :-)

Aha - w Indiach najczesciej kupowanym samochodem w ogole jest Maruti Swift - czyli na nasze Suzuki Swift. U nas to nie jest jakis low-cost :-)
Ostatnio zmieniony przez fi 2010-12-21, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-21, 12:37   

fi napisał/a:
W Indiach logan jest "entry level mid-size car" - nie widze w tym okresleniu slowa premium :-D

Jakby rozmiar autka miał wpływ na jego "premiumowatość" to warszawskie autobusy powinny mieć złote felgi ;-)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-21, 12:53   

Panowie, ostatnio czytałem że Tata Nano jest za droga dla Hindusa, i że musi Tata dawać im specjalne kredyty bo mogli by sobie pozwolić na luksus pod nazwą samochód,
Coś z tym z premium jednak musi być jeśli widzieliście to w środku jest coś podobnego do drewna i skóry.

Wracajmy do tematu FSO
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-12-21, 13:53   

Ammianus napisał/a:

Jakby rozmiar autka miał wpływ na jego "premiumowatość" to warszawskie autobusy powinny mieć złote felgi ;-)


Aha, trzeba doprecyzowac. "Entry level" oznacza, w duzym skrocie, to samo co "low-cost" - teraz juz chyba wszystko jasne ;-)
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-12-21, 13:55   

maciek127 napisał/a:
Panowie, ostatnio czytałem że Tata Nano jest za droga dla Hindusa


W Polsce tez jest mnoooostwo ludzi, ktorzy na nowego Nano za nic nie mogli by sobie pozwolic. A Logan premium autem nie jest :-)
W Indiach spoleczenstwo jest jeszcze bardziej rozwarstwione niz u nas niestety :-(
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-21, 14:23   

Dokładnie, w Polsce Dacia - mimo niewątpliwie atrakcyjnej relacji wyposażenia/jakości/ceny nadal dla wielu ludzi jest dobrem luksusowym, często ekonomicznie nieosiągalnym. Zauważyłem też zjawisko odwrotne np facet który zawsze śmigał "markowymi" samochodami segmentu C lu D kupił sandero laureate. Pytałem go skąd taka zmiana to stwierdził "ee czy to trzeba takie drogie fury na nasze warunki? dla mnie Dacia wystarczy..."
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-31, 22:51   

motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/jest-szansa-dla-fso,1577788
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-07, 01:18   

Może coś z tego wyjdzie i FSO nie przepadnie z kretesem,Chińczycy odpadli w przedbiegach ale są Ci: http://moto.wp.pl/kat,895...ml?ticaid=1b8e2 Może w końcu coś z tego wyjdzie.Z tej dwójki mój kandydat to TATA MOTORS.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-01-07, 01:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2011-01-07, 08:34   

Ależ my mamy szczęście do marek... najpierw było Daewoo (osobiście nic nie mam do skośnych), potem różne dziwne twory ukraińskie, potem przewinęli się chińczycy, teraz Indie... i co? FSO będzie tanią marką Taty? Będziemy robić coś w założeniu tańszego od Nano? :shock: strach się bać.
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-07, 08:57   

Nie tragizowałbym panie kolego :-) Hindusów nie się co wstydzić,wcześniej kupili nasze huty(MITTAL czy jakoś tak)i kula się to do przodu,a co było wcześniej zanim oni weszli?Widmo bankructwa i ciągłe sięganie po kasę z budżetu :-( państwa i skomlające związki zawodowe.Patrząc na ich poczynania(TATA M)co do rynku UE to niech biorą ten nasz"pępek"świata ;-) i produkują NANO,VISTĘ czy XENON-a byleby ludziska z branży pracę mieli i jako taką godziwą zapłatę.O rodzimej motoryzacji to już czas zapomnieć.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2011-01-10, 11:27 ]
Odpowiedź ws Mittala i cd dyskusji o płacach: http://www.daciaklub.pl/forum/ viewtopic.php?p=74571#74571. NIE W SPAWIE GIGANTA HUTNICZEGO(to było porównanie)ANI GODZIWYCH PŁACACH tylko o PRZYSZŁOŚCI FSO."laisar" nie rób sieczki. ;-)
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-01-24, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne