Gdyby padł silnik krokowy to nie dało by się jechać na zimnym.
Mój padł dwa latka temu i wyglądało to tak że puki autko nie złapało temperatury to gasło. Musiałem cały czas utrzymywać obroty pedałem gazu. Za to kiedy silnik złapał temperaturkę kłopoty ustawały.
Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 8 Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-03, 14:38
Na początku obroty były dobre z takim jakby szarpnięciem i minimalnie falowały ż wskazówka prawie nie drgnęła, co było czuć na du....ie, czyściłem krokowca i przepustnicę, po tych zabiegach obroty świrują. Silnik jak już jest nagrzany to jak stanę na światłach 1, 2, 3 jest ok, na 4-tych obroty idą do 2k i tak do póki nie ruszę. Później ok.
Sprawa ma się tak, jak po kilkunastu minutach znów odpalę jest wszystko ok.
Dlatego załączyłem zrzuty z DDT bo obstawiałem na krokowca !
Czy może trzeba ustawić kąt położenia przepustnicy, da się tym programem ?
Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 8 Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-09, 19:41
stempik napisał/a:
voytexg napisał/a:
Silniczek krokowy padł?
Gdyby padł silnik krokowy to nie dało by się jechać na zimnym.
Mój padł dwa latka temu i wyglądało to tak że puki autko nie złapało temperatury to gasło. Musiałem cały czas utrzymywać obroty pedałem gazu. Za to kiedy silnik złapał temperaturkę kłopoty ustawały.
Ja mogę odłączyć krokowca i chodzi czy jest zimny czy ciepły !!
komputer po skasowaniu błędów po jakimś czasie znów łapie błąd.
Wiem że błędy usunę ale przydało by się również usunąć przyczynę usterki.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-10, 21:55
voytexg napisał/a:
Kąt ustawienia przepustnicy jest ok 10,8
To może musisz zmienić na inny kąt, u mnie w 1.4 kąt wynosi 17.6.
Sprawdź jeśli masz taką możliwość w innej lagunie ile wynosi kąt - w końcu zdejmowałeś przepustnicę a wtedy przy montażu na pewno kąt będzie inny.
Nie wiem jak wygląda przepustnica w 16v, ale może możesz zmienić kąt przez inne ustawienie przepustnicy - może trzeba ją lekko obrócić aby zmenić kąt.
Ustaw np. kąt taki jak u mnie 17.6 i zobacz wtedy - skoro demontowałeś przepustnicę to na pewno jest teraz źle ustawiona - niestety w DDT nie widzę funkcji adaptacji przepustnicy lub kalibracji przepustnicy - dlatego może możesz tą przepustnice fizycznie przestawić aby zmienić kąt.
siwka111 napisał/a:
Witam mam problem wykrywa mi błedy lecz przy każdym z nich pisze unknown dtc same cyfry czy ktos wie co to za błedy
Masz silnik 1.5dci, proponuje w DDT wybrać Dacię Logan i wybrać ECM właśnie z Dacii - następnie wybrać Select ALL
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-12, 14:40
A tą śrubę, którą zaznaczyłem na zdjęciu również odkręcałeś ?
Czyli, czy wyciągałeś potencjometr przepustnicy ?
Bo jeśli tej śruby nie ruszałeś, to kąta przepustnicy nie zmieniłeś i nie ma co się dalej tym kątem zamartwiać.
Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 8 Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-18, 23:23
Witam ponownie.
Problem rozwiązany.
Przyczyną moich falujących obrotów było "lewe powietrze".
Po operacji czyszczenia przepustnicy okazało się że uszczeleczki, których nie wymieniałem na nowe były już lekko spłaszczone i tędy zasysało lewe powietrze.
Zamówiłem w serwisie nowe, założyłem, skasowałem błędy, które przy okazji komputer złapał i problem zniknął.
Życzę wszystkim mającym problemy z swoimi autkami aby one trwały jak najkrócej.
Pozdrawiam i dziękuję za poświęcony czas
Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 8 Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-21, 14:19
Witam ponownie.
Czy istnieje możliwość pobrania najnowszych baz do DDT2000.
Podpinałem kolegi Lagunę i znalazł UCH lecz nie było możliwości podglądu żadnych parametrów.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3754 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-22, 10:17
eastcowboy napisał/a:
voytexg napisał/a:
Lagunę
Lagune z Multiplex sieci danych (CAN) ?
Naprawdę współczuję , to chyba jedna z większych porażek w ewolucji okablowania samochodowego. Znajomy właściciel serwisu Peugeota widział już takie historie że włos się jeży na głowie.
TSD ciekawe dlaczego - sama idea przecież faktycznie jest dobra... Czyżby to implementacja przerosła producentów? Tylko co tu niby można popsuć??? Na myśl przychodzi mi jedynie wzajemne zakłócanie się kolejnych elementów układu - ale przecież odfiltrowanie tego też nie powinno być jakieś super trudne. Może zbyt mało przystosowano części elektroniczne do nowych warunków pracy?
Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia?
Mam u siebie w MCV-ce ECU Delphi DCM 3.4 taki jak na fotce poniżej.
Próbowałem podłączyć się do ECM ale prawdopodobnie ta centrala jako jedyna wśród daciek ma komunikację opartą na protokóle CAN co jest pokazane na fotce poniżej.
W związku z tym mam pytanie czy w silnikach dCi 86 KM (tych starszych) są inne centralki?
Obawiam się najgorszego że nie będę mógł podłączyć się do centralki od silnika z powodu tej nieszczęsnej magistrali CAN.
ehhh macie szczęście z tymi centralkami co za parę złoty można kupić kabel KKL.
To fakt - chociaż zanim doszliśmy na forum że zwykły KKL działa to również sporo czasu minęło. Także może nie 10 lat dla CAN-a, ale pewnie trochę czasu musi upłynąć zanim się rozpracuje DCM 3.4. Ale aby to nastąpiło to musi przybyć takich aut.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-11, 13:15, w całości zmieniany 2 razy
Gość
Wysłany: 2011-03-20, 13:19
Witam wszystkich.
Może ktoś podpowie czy komuś udało się z czytać błędy w Lagunie 1,9Dti 2000r.za pomocą ddt2000.Po skanowaniu i próbie odczytu błędów mam
ABS-VDC - No device definition in database, unable to detect failures
ECM - No device definition in database, unable to detect failures
UCH - No device definition in database, unable to detect failures
Baza i kabelek ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum