Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:01
Hamowanie z ABS
Autor Wiadomość
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-12-28, 23:24   

Widzę że to forum nie jest demokratyczne.
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-12-29, 08:32   

Poduszki też proponuje po odłączać, dobrze, że ESP w Daciach to rzadkość bo dopiero byłby problem...
POWODZENIA :lol:
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-29, 08:51   

marektbg napisał/a:
Poduszki też proponuje po odłączać, dobrze, że ESP w Daciach to rzadkość bo dopiero byłby problem...
POWODZENIA

Przecież tu nie chodzi o stałe odłączenie a wprowadzenie możliwości dowolnego włączania - wyłączania. Poza tym co Tobie przeszkadza, że ktoś sobie wyłączy ABS czy poduszki czy nawiew... to jego auto. Liepiej mieć możliwość konfiguracji czegoś niż być zmuszonym do używania tylko jednego stanu.

Ten temat nie dotyczy czy wyłączyć, kiedy wyłączyć, czy to bezpieczne, modne i dobre. Temat dotyczy jak to zrobić technicznie.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-12-29, 08:54   

Forum demokratyczne-tylko dlaczego mamy dawać małpie brzytwę :?: :?: :?:
_________________
48piotr
 
luke 


Marka: Fiat
Model: Multipla
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: kraków
Wysłany: 2010-12-29, 12:06   

Ja w swojej Multipli wyłączyłem ABS. Dlaczego? Ano wkurzył mnie niedawno na maxa :evil:
Ale po kolei.
Z pół roku temu jadę sobie z rodzinką, wiosna, jezdnia odrobinkę wilgotna (2 godziny wcześniej padało). Jadę sobie z 50 km/h. 150 metrów przede mną skrzyżowanie, więc spokojnie zaczynam hamować. Nagle czuję, że ABS zaczyna chrobotać a auto ledwie hamuje! Ki diabeł! Co jest grane? Widzę, że zaraz wjadę w gościa przede mną! Na szczęście pobocze było szerokie i wolne, więc w ostatnim momencie uciekłem w prawo unikając stłuczki. Normalnie zrobiło mi się ciepło :evil:
Po chwili włączyła się kontrolka ABS - czyli system się wyłączył, więc pojechałem dalej.
Na drugi dzień w warsztacie okazało się że padł czujnik przy jednym kole. Koszt nowego niewielki, ale tak się wkurzyłem, że po rozmowie z gościem z warsztatu zdecydowałem się na wyjęcie bezpiecznika i wyłączenie ABSu.
Być może mój przypadek jest odoobniony i miałem pecha, ale ja dziękuję za taki system poprawiający bezpieczeństwo. Przez 15 lat odkąd mam prawko nie spowodowałem wypadku, a przez ABS bym spowodował !
_________________
Pozdrawiam!
luke
www.korzeniowski.net
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-12-29, 12:18   

luke napisał/a:
... odkąd mam prawko nie spowodowałem wypadku, a przez ABS bym spowodował !


Ale za to z błogosławieństwem Komisji Europejskiej. :mrgreen: Ciekawe, czy Fiat zrobiłby wtedy akcję serwisową, jak po tym przypadku, co Laguna nie mogła się zatrzymać, aż gość na autostradzie wyjeździł paliwo?

Któryś z Kolegów pisał, że pomaga sobie ręcznym - myślę, że to najgorszy sposób, bo nie wiem czemu, ale właśnie tylna oś zapewnia stabilność auta. A przekręcenie kluczyka na 0 wyłącza ABS - oczywiście hamujemy "do spodu" - rezerwa wspomagania nie pozwoli pompować, no ale jak chcemy pompować, to nie wyłączamy ABSu. Każdy na własną odpowiedzialność. ;-)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-29, 13:36   

Może małpa tak ewoluowała, że ma chęć się ogolić?
_________________
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-29, 13:40   

Może są sytuacje w których ABS jest nieprzydatny>?
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-12-29, 13:55   

Jeżeli się jest "Nostradamusem"-to się wie kiedy potrzebny ABS-a kiedy trumna ;-)
_________________
48piotr
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-29, 13:55   

esdziewiaty napisał/a:
Może są sytuacje w których ABS jest nieprzydatny>?


Oczywiście, zawsze tam gdzie trzeba wychamować do 0 a nie wyminąć przeszkodę, np:
- tunel
- zakorkowana ulica
- drzew lub rów po jednej stronie ulicy a samochody na sąsiednim pasie
- piesi na chodniku a samochody na sąsiednim pasie
- samochody na pasie z lewej i prawej strony
- itp, itd.
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-29, 14:00   

48piotr napisał/a:
tylko dlaczego mamy dawać małpie brzytwę

Najbardziej szczęśliwe małpy to pewnie te w zoo, nic im nie grozi, nie ma drapieżników, nie trzeba pracować, jedzenie za darmo, wszyscy są traktowani po równo, cudownie.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-12-29, 14:09   

Prawie jak my pod przyjażnią piolsko-radziecką :cry:
_________________
48piotr
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-29, 14:13   

48piotr napisał/a:
Prawie jak my pod przyjażnią piolsko-radziecką :cry:

Całkiem jak my pod przyjaźnią UE :cry:
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-12-29, 14:59   

Do UE to myśmy się "wkręcili"-nie było " Jałty" :roll:
_________________
48piotr
 
luke 


Marka: Fiat
Model: Multipla
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: kraków
Wysłany: 2010-12-29, 18:47   

Teraz w zimie bez ABS-u jeździ mi się OK. W końcu przez 14 lat różnym iautami jeździłem bez niego i było OK. Gdyby ABS dobrze działał to bym go pewnie na codzień używał. Ale po takim numerze jaki mi wykręcił to nieprędko mu zaufam...
_________________
Pozdrawiam!
luke
www.korzeniowski.net
Ostatnio zmieniony przez luke 2010-12-29, 18:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1345
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-12-29, 19:43   

krakry1 napisał/a:
jacusb napisał/a:
Ekologia pełną gębą,
... najważniejsze, żeby żabki nad Rospudą, pięknie kumkały ... inne rzeczy nie maja znaczenia. ;-)


Niestety, świadomość ekologiczna społeczeństwa jest w większości przypadków właśnie taka jak Twoja wypowiedź :(
Poza tym, najwraźniej nie zrozumiałeś wypowiedzi przedmówcy, którem chodziło raczej o mydlenie oczu pozornymi korzyściami ekologicznymi, zapominając (celowo) o ekologicznych kosztach wprowadzenia tych rozwiązań.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-12-29, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
stes 



Marka: Dacia
Model: Megane III 1.4 TCe , Logan Laureate 2006
Silnik: 1.4
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 34
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-12-31, 21:28   

Pierdoły jak zwykle piszecie.
Zamiast siadać i jeździć
_________________
Pozdrawiam
Stes
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-01, 19:47   

r70 napisał/a:
krakry1 napisał/a:
jacusb napisał/a:
Ekologia pełną gębą,
... najważniejsze, żeby żabki nad Rospudą, pięknie kumkały ... inne rzeczy nie maja znaczenia. ;-)


Niestety, świadomość ekologiczna społeczeństwa jest w większości przypadków właśnie taka jak Twoja wypowiedź :(
Poza tym, najwraźniej nie zrozumiałeś wypowiedzi przedmówcy, którem chodziło raczej o mydlenie oczu pozornymi korzyściami ekologicznymi, zapominając (celowo) o ekologicznych kosztach wprowadzenia tych rozwiązań.
Najwyraźniej nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi - trzeba najpierw spojrzeć na mrugająca mordkę, a potem zabierać głos i mówić o świadomości ekologicznej i tym podobnych.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-01, 20:58   

Ja byłbym ostrożny z wyłączeniem ABS. Trzeba zastanowić się co zrobi ubezpieczyciel jak stwierdzi w przypadku szkody samowolne odłączenie ABS. :-/
_________________

 
luke 


Marka: Fiat
Model: Multipla
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: kraków
Wysłany: 2011-01-01, 22:30   

Mariusz napisał/a:
Ja byłbym ostrożny z wyłączeniem ABS. Trzeba zastanowić się co zrobi ubezpieczyciel jak stwierdzi w przypadku szkody samowolne odłączenie ABS. :-/

I tak nie mam Auto Casco
_________________
Pozdrawiam!
luke
www.korzeniowski.net
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-01-01, 22:48   

Ja osobiście mam tylko nadzieje, że auto takie nie zostanie dopuszczone do ruchu lub, że w ewentualnym (przypadkowym/nieszczęśliwym itp) zbiegu okoliczności nie ucierpią postronne osoby - a jeśli już ma ktoś wyłączać ABS to najpierw niech wyłączy wszystkie poduszki i nie zapina pasów - jako jakąś gwarancje dla innych, że wie co robi i odpowiednio dostosuje prędkość itp itd.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-01, 23:09   

Tylko, że w niektórych przypadkach (paradoksalnie) mając ABS na pokładzie powinno się poruszać z mniejszą prędkością niż gdyby się go nie miało. :roll:
_________________
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-01, 23:39   

RnR napisał/a:
Ja osobiście mam tylko nadzieje, że auto takie nie zostanie dopuszczone do ruchu lub, że w ewentualnym (przypadkowym/nieszczęśliwym itp) zbiegu okoliczności nie ucierpią postronne osoby - a jeśli już ma ktoś wyłączać ABS to najpierw niech wyłączy wszystkie poduszki i nie zapina pasów - jako jakąś gwarancje dla innych, że wie co robi i odpowiednio dostosuje prędkość itp itd.


No i następna osoba nie rozumiejąca, że ABS nie jest dobry we wszystkich sytuacjach. ABS to nie jest super sytem który jak trzeba skraca drogę hamowania a jak trzeba pozwala ominąć przeszkodę. Czasami lepiej jest zachamować na krótszym odcinku drogi.

Poza tym pasy - jest możliwość zapięcia lub nie, poduszki - też często można wyłączyć dla pasażera, a ABS - no właśnie chodzi o samą możliwość włączania i wyłączania.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-01-02, 09:29   

Ludzie, piszecie tak, jak gdyby ABS istniał od 100 lat, tymczasem wielu, m.in. ja, ma nawyki, przy których ABS zdaje się psu na buty. Hamuję do spodu nawet z poślizgiem na prostych kołach, i gdy wytracę prędkość odpuszczam i skręcam. I bardzo wnerwia mnie, gdy czuję, że koła się toczą mimo pedału w podłodze. Dopiero przełamuję te zwyczaje.

Poza tym wg niektórych legend ABS powinien działać powyżej 30km/h albo chociaż 15km/h, inaczej niemożliwe jest całkowite zatrzymanie auta - hamulce z ABS hamują wszak tylko wtedy, gdy koła się kręcą. :?: :mrgreen: A tu puka aż do zatrzymania.

Co do pasów to podpowiadaam, że prawy pas pasuje do zatrzasku kierowcy i nic nie piszczy. :mrgreen:
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-02, 11:12   

Bardzo wielu ludzi decyduje się na wyłączenie ABS z różnych powodów. Mnie osobiście przeszkadza warkot i drżenie padału hamulca, ale nie wyłączę ABS bo nie jestem kierowcą, który bardzo dużo jeździ samochodem. Jeżeli chodzi o ABS to przytoczę słowa kolegi z innego forum: Lepiej wyrwać chorego zęba niż męczyć się z bólem nie mając szans na jego wyleczenie :-D
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-01-02, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne