DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
vampiresku 


Marka: Dacia
Model: dauster
Silnik: 1,6 hybryda
Rocznik: 2024
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 34
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2011-01-10, 15:31   

Ja kompa nie mam.Spalanie liczę przy dystrybutorze innego wyjścia brak.Przy dużych mrozach w mieście spalanie około 10-11l.Zrobiło sie troszke cieplej i dziś przy tankowaniu wyszło 8,3l.Mysle ,że to przyzwoity wynik.Cudów nie ma palic 5l to on nigdy nie bedzie ;-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-10, 16:47   

Ja dostalem w Laureate komputerek. Problem, czy dobrze wskazuje jest dla mnie drugoprzedny. Liczy sie tendencja, utrzymanie w miare ekonomicznej jazdy. Staram sie tak jezdzic by raczej nie roslo spalanie, milo jak spadnie. Czy komp sie pomyli we wskazaniu w stosunku do faktycznego zuzycia ma mniejsze znaczenie. Z reszta sam nie mam mozliwosci weryfikacji ilosci faktycznie zatankowanego paliwa. Raz nalewam jak sie rezerwa zapali natychmiast innym razem po przejechaniu 10 km. Czasem zatankuje do pierwszego odbicia, tylko czy na kazdej stacji dystrybutor odbija tak samo ? Wchodzi tez blad dystrybutora. Mysle, ze blad do 0,5 l we wskazaniach jest do zaakceptoowania. Jak ostatnio przeliczalem komp pokazywal mi ok 6.2 l/100 a z wyliczen paliwo/km wyszlo ok 6,3-6,4 czyli niezle.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-10, 17:03   

Dla mnie osobiście komputera mogłoby nie być. Na wyniki z komputera przez dwa lata z kawałkiem spojrzałem może z pięć razy. Nie przeliczam ile kilometrów przejechałem od tankowania do tankowania żeby być zdrowszym(skutki zawał itp) ;-) :-D
_________________

 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-11, 16:26   

mekintosz napisał/a:
Jak ostatnio przeliczalem komp pokazywal mi ok 6.2 l/100 a z wyliczen paliwo/km wyszlo ok 6,3-6,4 czyli niezle.
To u mnie jest dokładnie to samo, ale ... minus 1,2 litra. :mrgreen:
 
walther 



Marka: Dacia/Fiat Palio Weekend 1.6HL
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dci85KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-11, 16:47   

podczas grudniowego paralizu snieznego w w-wie wyjechalem z parkingu (zimny silnik, klima, nawiew na 4) i od razu w korek. Jakies 1 km w ciagu ok 30 min... ale jakie spalanie - 27,5 L/100, wiedzialem ze i tak nie dojade na czas, to chociaz chcialem aby spalanie skoczylo powyzej 30, ale cholera - musialo sie odetkac i ruszylismy... :-D jak na razie od rekordu do rekordu 3,2 - 27,5 L/100 Jak to mawial moj ojciec: "samochod pali ile musi". Na szczescie przewaznie ok 5L/100 w trasie 6-7 w miescie
_________________
 
ale_jak_to 


Marka: Zadna
Model: Zaden
Silnik: Brak
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-01-18, 17:43   

duza bedzie roznica w dieslu 1,5 cdi 75 koni z laurette a 90 km z blacka? Niby ma spalac to samo ale cos nie wierze.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-18, 17:54   

ale_jak_to, może 90KM palić mniej niż 75
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-18, 17:59   

A no tak to, np. 85KM pali mniej niż 68KM (wg. katalogu to samo spalanie: cykl mieszany i miejski, a mniej w cyklu poza miejskim, ma właśnie silnik mocniejszy).
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1368
Skąd: Kępno

Wysłany: 2011-01-18, 19:33   

ale_jak_to napisał/a:
duza bedzie roznica w dieslu 1,5 cdi 75 koni z laurette a 90 km z blacka? Niby ma spalac to samo ale cos nie wierze.

teoretycznie ersja 75 może być trwalsza a 90 mniej palić ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
ale_jak_to 


Marka: Zadna
Model: Zaden
Silnik: Brak
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 08:38   

a wersje bez FAPa mozna kupic? 90 koni?
W moim temacie ktos napisal zeby nie przesadzac ze spalaniem 6l w miescie, tzn ze pali wiecej? Bo ja slyszalem, ze sie ludzie w 6 zamykaja po miescie ale jak ma palic 7 czy 8 to sie zastanowie nad gazem.
Ostatnio zmieniony przez ale_jak_to 2011-01-19, 08:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-19, 11:06   

90KM bez fapu nie kupisz, co najwyżej 85KM (musisz pytać w salonie czy jeszcze taką wersje można zamówić)
Co do spalanie w mieście to miasto miastu nierówne - mieszkaniec Psiej Wólki pojedzie do powiatu i uzna spalanie tam odnotowane za jazdę miejską, a będzie ono zupełnie inne niż np. w zakorkowanym krakowie czy wrocławiu
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1368
Skąd: Kępno

Wysłany: 2011-01-19, 12:28   

ale_jak_to napisał/a:
a wersje bez FAPa mozna kupic? 90 koni?
W moim temacie ktos napisal zeby nie przesadzac ze spalaniem 6l w miescie, tzn ze pali wiecej? Bo ja slyszalem, ze sie ludzie w 6 zamykaja po miescie ale jak ma palic 7 czy 8 to sie zastanowie nad gazem.

wersja 82-86km tego silnika jest naprawdę bardoz oszczędna. Nie powinno być problemów żeby uzyskać spalania 6-6.5L w nawet zakorkowanym miescie.
Mam ten silnik pod maską megane - chwilowe spalanie przy prekościach miejskich na poziomie 2-3.5L/100 już mnie nie dziwią. W czasie dynamicznego przyspieszania w zasadzie nie przekraczają 15L/100, a jak silnik rozgrzany to mieszczą się 8-10L/100. obecnie średnie z ostatnich 1700km mam 4.9L/100
Ostatnia trasa tym autem Kępno-Wałbrzych-Kępno(300km z przebijaniem się przez Wrocław w "szczycie") kosztowała mnie 12L ON - czyli spalił 4L/100.

Edit: Wersja 90km występuje tylko z FAP - bliżej mu chyba zastosowanymi rozwiązaniami do wersji 105-110 niż do 82-86km
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-01-19, 12:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
ale_jak_to 


Marka: Zadna
Model: Zaden
Silnik: Brak
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 18:01   

Generalnie nie wiem co zrobic... FAP moze duzo kosztowac, znalazlem wersie diesla 3 sztuki bez FAPa ale kazdej brakuje czegos co chce miec w samochodzie. Zaczalem sie zastanawiac nad bnzyna z gazem, koszt gazu jakies 4k. jesli juz gaz to do silnika 8 czy 16v?
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-01-19, 18:17   

ale_jak_to napisał/a:
W moim temacie ktos napisal zeby nie przesadzac ze spalaniem 6l w miescie, tzn ze pali wiecej? Bo ja slyszalem, ze sie ludzie w 6 zamykaja po miescie ale jak ma palic 7 czy 8 to sie zastanowie nad gazem.

Spokojnie. Ja to napisałem. Miałem na myśli jednak mniejsze spalanie. Zostańmy przy sformułowaniu "że sie ludzie w 6 zamykają".
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 18:18   

Przeszukaj forum właśnie pod kątem FAP-a - wygląda na to, że niepotrzebnie się nim przejmujesz, bo technologia została chyba w końcu dopracowana i jedyne koszty to dodatkowe paliwo.


Gaz lepiej do 16V: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=331
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 18:42   

ale_jak_to napisał/a:
Generalnie nie wiem co zrobic... FAP moze duzo kosztowac


Też tak myślałem, ale jak poszperałem w internecie to po 1. są sposoby na wycięcie i emulację fap'a, 2. są sposoby na czyszczenie/przetykanie/udrażnianie domowymi sposobami (choć to najmniej sprawdzone) a po 3. to już nowsze konstrukcje fap'ów.
 
ale_jak_to 


Marka: Zadna
Model: Zaden
Silnik: Brak
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 18:51   

pytalem dzis ile taka awaria moze kosztowac - 2,5-3k w tej Dacii. W aso. Wiec nie wiem...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-19, 18:54   

Nie wiem czy ja tylko mam takie tendencje do nadmiernego upraszczania rzeczy, ale ja bym wybrał:
diesla--> jeżeli większa część przebiegu na trasie, a nie planujesz jeżdzić dłużej niż 180-200tys.km
pb+lpg--> jeżeli wchodzi w grę również jazda miejska i/lub chcesz zrobić sporo km autkiem. Nie mam tutaj na myśli fapu, bo ten rzeczywiście jest dopracowany z tego co czytam, ale benzyniak szybciej się nagrzewa co może mieć znaczenie przy jezdzie miejskiej. No i turbodiesel po tych 200tys. km może domagać się kilkutysięcznych inwestycji, a lpg - wymiana listy wtryskowej 500-700zł, planowaniegłowicy ( w fordzie mondeo po 300tys.km na holenderskim gazie) też parę stów.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-01-19, 19:06   

Z tym gazem bym nie przesadzal - do kosztow moze dojsc tez regeneracja gniazd zaworowych i to kto wie jak czesto - imho czarno biale to niestety to nie jest ;)
_________________
 
ale_jak_to 


Marka: Zadna
Model: Zaden
Silnik: Brak
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 19:09   

czyli do black line silnik 1.6 16V 105 E85 to juz tez tylko ten najnowszy do biopaliw? Kurwa, co za przepisy. To nie zejdzie ponizej 10;/100km.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-19, 19:14   

RnR napisał/a:
Z tym gazem bym nie przesadzal - do kosztow moze dojsc tez regeneracja gniazd zaworowych i to kto wie jak czesto - imho czarno biale to niestety to nie jest ;)

owszem, ale tylko w przypadku złego zestrojenia instalacji gazowej. Na dobrze zamontowanej i zestrojonej sekwencji ten problem nie istnieje, co innego w instalkach 2 generacji, które były w stanie się rozregulowac już po 2-3 tys. km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 19:51   

ale_jak_to napisał/a:
To nie zejdzie ponizej 10;/100km.

Na E85 być może faktycznie nie, ale czemu miałoby tak być na benzynie? http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=105 - poza największymi korkami nie powinno być specjalnych problemów z utrzymaniem się poniżej 9 L. A i tak kluczowy jest raczej styl jazdy...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-01-19, 22:56   

benny86 napisał/a:
RnR napisał/a:
Z tym gazem bym nie przesadzal - do kosztow moze dojsc tez regeneracja gniazd zaworowych i to kto wie jak czesto - imho czarno biale to niestety to nie jest ;)

owszem, ale tylko w przypadku złego zestrojenia instalacji gazowej. Na dobrze zamontowanej i zestrojonej sekwencji ten problem nie istnieje, co innego w instalkach 2 generacji, które były w stanie się rozregulowac już po 2-3 tys. km


Problem jest wlasnie z tym dobrym dostrojeniem i jego utrzymaniem pozniej przez lata w zmieniajacych sie warunkach i stanie samochodu - i nie pomaga to, ze porzadnych specow od gazu jest jak na lekarstwo, aso umywaja rece i nikt nie wie co jest przyczyna problemow jak cos zaczyna sie dziac - moze to gaz a moze nie - moze sonda lambda, czujnik podcisnienia, map sensor, przepustnica, swiece, cewka/kable, reduktor czy czort wie co jeszcze - a efekt taki, ze powolutku jednak cos sie z autkiem dzieje... znam to z autopsji w 406 ktorego rodzinnie bylismy pierwszymi wlascicielami - sekwencja zalozona przy 120kkm, teraz ma 260kkm i nadal jezdzi ale jednak sa czary i nie jezdzi tak jak bym chcial (np. check sie zapala przy rozgrzewaniu silnika w ruchu) i nikt nie wie co jest a ewentualne szukanie to jak igly w stogu siana i kupa kasy... :/

Przy tym przebiegu tak czy siak wszystko sie juz 2x zwrocilo ale ostroznie bym podchodzil do mowienia jak bezproblemowo to bedzie na gazie i jak to bez najmniejszych problemow przeleci auto na nim 300-400km (a to byla by jakas roznica do tych 150-200 w dieselach o ktorych piszecie).

Kazdy musi sobie to sam policzyc - ja doplacam do diesela zeby juz sie nie bawic w gaz, szukanie stacji za granica i moc przez caly zywot auta w razie czego wrzucic je do aso i miec w miare fachowa pomoc - w wiekszosci aso peugeota gdzie podjechalem z gazem nawet nie chcieli auta pod kompa podpinac... a te w miare bezproblemowe 200kkm powinno mi wystarczyc na 7-10 lat eksploatacji Dusterka wiec szansa na wykonanie planu imho jest - a jak bedzie to sie okaze - rownie dobrze jutro moze sie zwiekszyc o 100% akcyza na gaz... albo na diesela - nie ma co sie za mocno tym przejmowac ;)
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-01-23, 09:26   

dziwie się czemu w gazie nikt nie liczy corocznych przeglądów czyli na dzień dobry ok. 400 zeta, filtr, świece i spadek mocy o około 10 %. dlatego wolę diesla...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-23, 11:36   

Dlaczego w dieslu nikt nie liczy kosztów na dobranoc?
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne