Ja kompa nie mam.Spalanie liczę przy dystrybutorze innego wyjścia brak.Przy dużych mrozach w mieście spalanie około 10-11l.Zrobiło sie troszke cieplej i dziś przy tankowaniu wyszło 8,3l.Mysle ,że to przyzwoity wynik.Cudów nie ma palic 5l to on nigdy nie bedzie
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-10, 16:47
Ja dostalem w Laureate komputerek. Problem, czy dobrze wskazuje jest dla mnie drugoprzedny. Liczy sie tendencja, utrzymanie w miare ekonomicznej jazdy. Staram sie tak jezdzic by raczej nie roslo spalanie, milo jak spadnie. Czy komp sie pomyli we wskazaniu w stosunku do faktycznego zuzycia ma mniejsze znaczenie. Z reszta sam nie mam mozliwosci weryfikacji ilosci faktycznie zatankowanego paliwa. Raz nalewam jak sie rezerwa zapali natychmiast innym razem po przejechaniu 10 km. Czasem zatankuje do pierwszego odbicia, tylko czy na kazdej stacji dystrybutor odbija tak samo ? Wchodzi tez blad dystrybutora. Mysle, ze blad do 0,5 l we wskazaniach jest do zaakceptoowania. Jak ostatnio przeliczalem komp pokazywal mi ok 6.2 l/100 a z wyliczen paliwo/km wyszlo ok 6,3-6,4 czyli niezle.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-10, 17:03
Dla mnie osobiście komputera mogłoby nie być. Na wyniki z komputera przez dwa lata z kawałkiem spojrzałem może z pięć razy. Nie przeliczam ile kilometrów przejechałem od tankowania do tankowania żeby być zdrowszym(skutki zawał itp)
podczas grudniowego paralizu snieznego w w-wie wyjechalem z parkingu (zimny silnik, klima, nawiew na 4) i od razu w korek. Jakies 1 km w ciagu ok 30 min... ale jakie spalanie - 27,5 L/100, wiedzialem ze i tak nie dojade na czas, to chociaz chcialem aby spalanie skoczylo powyzej 30, ale cholera - musialo sie odetkac i ruszylismy... jak na razie od rekordu do rekordu 3,2 - 27,5 L/100 Jak to mawial moj ojciec: "samochod pali ile musi". Na szczescie przewaznie ok 5L/100 w trasie 6-7 w miescie
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-18, 17:59
A no tak to, np. 85KM pali mniej niż 68KM (wg. katalogu to samo spalanie: cykl mieszany i miejski, a mniej w cyklu poza miejskim, ma właśnie silnik mocniejszy).
Marka: Zadna
Model: Zaden
Silnik: Brak
Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 16 Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 08:38
a wersje bez FAPa mozna kupic? 90 koni?
W moim temacie ktos napisal zeby nie przesadzac ze spalaniem 6l w miescie, tzn ze pali wiecej? Bo ja slyszalem, ze sie ludzie w 6 zamykaja po miescie ale jak ma palic 7 czy 8 to sie zastanowie nad gazem.
Ostatnio zmieniony przez ale_jak_to 2011-01-19, 08:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-19, 11:06
90KM bez fapu nie kupisz, co najwyżej 85KM (musisz pytać w salonie czy jeszcze taką wersje można zamówić)
Co do spalanie w mieście to miasto miastu nierówne - mieszkaniec Psiej Wólki pojedzie do powiatu i uzna spalanie tam odnotowane za jazdę miejską, a będzie ono zupełnie inne niż np. w zakorkowanym krakowie czy wrocławiu
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1368 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-19, 12:28
ale_jak_to napisał/a:
a wersje bez FAPa mozna kupic? 90 koni?
W moim temacie ktos napisal zeby nie przesadzac ze spalaniem 6l w miescie, tzn ze pali wiecej? Bo ja slyszalem, ze sie ludzie w 6 zamykaja po miescie ale jak ma palic 7 czy 8 to sie zastanowie nad gazem.
wersja 82-86km tego silnika jest naprawdę bardoz oszczędna. Nie powinno być problemów żeby uzyskać spalania 6-6.5L w nawet zakorkowanym miescie.
Mam ten silnik pod maską megane - chwilowe spalanie przy prekościach miejskich na poziomie 2-3.5L/100 już mnie nie dziwią. W czasie dynamicznego przyspieszania w zasadzie nie przekraczają 15L/100, a jak silnik rozgrzany to mieszczą się 8-10L/100. obecnie średnie z ostatnich 1700km mam 4.9L/100
Ostatnia trasa tym autem Kępno-Wałbrzych-Kępno(300km z przebijaniem się przez Wrocław w "szczycie") kosztowała mnie 12L ON - czyli spalił 4L/100.
Edit: Wersja 90km występuje tylko z FAP - bliżej mu chyba zastosowanymi rozwiązaniami do wersji 105-110 niż do 82-86km
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-01-19, 12:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Zadna
Model: Zaden
Silnik: Brak
Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 16 Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 18:01
Generalnie nie wiem co zrobic... FAP moze duzo kosztowac, znalazlem wersie diesla 3 sztuki bez FAPa ale kazdej brakuje czegos co chce miec w samochodzie. Zaczalem sie zastanawiac nad bnzyna z gazem, koszt gazu jakies 4k. jesli juz gaz to do silnika 8 czy 16v?
W moim temacie ktos napisal zeby nie przesadzac ze spalaniem 6l w miescie, tzn ze pali wiecej? Bo ja slyszalem, ze sie ludzie w 6 zamykaja po miescie ale jak ma palic 7 czy 8 to sie zastanowie nad gazem.
Spokojnie. Ja to napisałem. Miałem na myśli jednak mniejsze spalanie. Zostańmy przy sformułowaniu "że sie ludzie w 6 zamykają".
Przeszukaj forum właśnie pod kątem FAP-a - wygląda na to, że niepotrzebnie się nim przejmujesz, bo technologia została chyba w końcu dopracowana i jedyne koszty to dodatkowe paliwo.
Generalnie nie wiem co zrobic... FAP moze duzo kosztowac
Też tak myślałem, ale jak poszperałem w internecie to po 1. są sposoby na wycięcie i emulację fap'a, 2. są sposoby na czyszczenie/przetykanie/udrażnianie domowymi sposobami (choć to najmniej sprawdzone) a po 3. to już nowsze konstrukcje fap'ów.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-19, 18:54
Nie wiem czy ja tylko mam takie tendencje do nadmiernego upraszczania rzeczy, ale ja bym wybrał:
diesla--> jeżeli większa część przebiegu na trasie, a nie planujesz jeżdzić dłużej niż 180-200tys.km
pb+lpg--> jeżeli wchodzi w grę również jazda miejska i/lub chcesz zrobić sporo km autkiem. Nie mam tutaj na myśli fapu, bo ten rzeczywiście jest dopracowany z tego co czytam, ale benzyniak szybciej się nagrzewa co może mieć znaczenie przy jezdzie miejskiej. No i turbodiesel po tych 200tys. km może domagać się kilkutysięcznych inwestycji, a lpg - wymiana listy wtryskowej 500-700zł, planowaniegłowicy ( w fordzie mondeo po 300tys.km na holenderskim gazie) też parę stów.
Z tym gazem bym nie przesadzal - do kosztow moze dojsc tez regeneracja gniazd zaworowych i to kto wie jak czesto - imho czarno biale to niestety to nie jest ;)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-19, 19:14
RnR napisał/a:
Z tym gazem bym nie przesadzal - do kosztow moze dojsc tez regeneracja gniazd zaworowych i to kto wie jak czesto - imho czarno biale to niestety to nie jest ;)
owszem, ale tylko w przypadku złego zestrojenia instalacji gazowej. Na dobrze zamontowanej i zestrojonej sekwencji ten problem nie istnieje, co innego w instalkach 2 generacji, które były w stanie się rozregulowac już po 2-3 tys. km
Na E85 być może faktycznie nie, ale czemu miałoby tak być na benzynie? http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=105 - poza największymi korkami nie powinno być specjalnych problemów z utrzymaniem się poniżej 9 L. A i tak kluczowy jest raczej styl jazdy...
Z tym gazem bym nie przesadzal - do kosztow moze dojsc tez regeneracja gniazd zaworowych i to kto wie jak czesto - imho czarno biale to niestety to nie jest ;)
owszem, ale tylko w przypadku złego zestrojenia instalacji gazowej. Na dobrze zamontowanej i zestrojonej sekwencji ten problem nie istnieje, co innego w instalkach 2 generacji, które były w stanie się rozregulowac już po 2-3 tys. km
Problem jest wlasnie z tym dobrym dostrojeniem i jego utrzymaniem pozniej przez lata w zmieniajacych sie warunkach i stanie samochodu - i nie pomaga to, ze porzadnych specow od gazu jest jak na lekarstwo, aso umywaja rece i nikt nie wie co jest przyczyna problemow jak cos zaczyna sie dziac - moze to gaz a moze nie - moze sonda lambda, czujnik podcisnienia, map sensor, przepustnica, swiece, cewka/kable, reduktor czy czort wie co jeszcze - a efekt taki, ze powolutku jednak cos sie z autkiem dzieje... znam to z autopsji w 406 ktorego rodzinnie bylismy pierwszymi wlascicielami - sekwencja zalozona przy 120kkm, teraz ma 260kkm i nadal jezdzi ale jednak sa czary i nie jezdzi tak jak bym chcial (np. check sie zapala przy rozgrzewaniu silnika w ruchu) i nikt nie wie co jest a ewentualne szukanie to jak igly w stogu siana i kupa kasy... :/
Przy tym przebiegu tak czy siak wszystko sie juz 2x zwrocilo ale ostroznie bym podchodzil do mowienia jak bezproblemowo to bedzie na gazie i jak to bez najmniejszych problemow przeleci auto na nim 300-400km (a to byla by jakas roznica do tych 150-200 w dieselach o ktorych piszecie).
Kazdy musi sobie to sam policzyc - ja doplacam do diesela zeby juz sie nie bawic w gaz, szukanie stacji za granica i moc przez caly zywot auta w razie czego wrzucic je do aso i miec w miare fachowa pomoc - w wiekszosci aso peugeota gdzie podjechalem z gazem nawet nie chcieli auta pod kompa podpinac... a te w miare bezproblemowe 200kkm powinno mi wystarczyc na 7-10 lat eksploatacji Dusterka wiec szansa na wykonanie planu imho jest - a jak bedzie to sie okaze - rownie dobrze jutro moze sie zwiekszyc o 100% akcyza na gaz... albo na diesela - nie ma co sie za mocno tym przejmowac ;)
dziwie się czemu w gazie nikt nie liczy corocznych przeglądów czyli na dzień dobry ok. 400 zeta, filtr, świece i spadek mocy o około 10 %. dlatego wolę diesla...
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum