Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-01-23, 18:41
krakry1 napisał/a:
greg1367 napisał/a:
...i na podszybie, pod małym plastikiem do komory silnikowej i na zderzak .
Jakbyś miał czas - to przy okazji rzuciłbyś fotkę którędy bo jakoś nie mogę skojarzyć (może być narysowane na zdjęciu). Czy rozbierałeś kokpit, albo zdejmowałeś jakieś plastiki? Chodzi mi tu przede wszystkim o "wydostanie" się z kabiny do komory silnika.
Wykorzystałem istniejące szczeliny ,kabel przechodzi pod pulpitem(nic nie trzeba odkręcać),w kierunku komory silnikowej, dostałem się pod uszczelką drzwi przednich(trzeba ją podnieść i delikatnie przełożyć kabel pod nią i docisnąć ) ,pokazałem to na szybko na foto,następnie do góry,dalej zrobię fotki to zaznaczę miejsce. Uwaga kabel czujnika musi mieć długość ok.3m
uu.JPG
Plik ściągnięto 564 raz(y) 58,79 KB
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-01-23, 18:54, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-23, 19:53
Jeszcze raz dzięki Greg1367. Jak przypuszczałem kabelek przez "kawałek drogi" idzie na "zewnątrz" (wiem, że po zamknięciu drzwi nie widać).
A jak poprowadzić taki kabelek (lub inny) z kabiny pod maskę - żeby w ogólnie nie było go widać - może ktoś z was wie jak to zrobić, którędy i czy to się da zrobić?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-23, 19:55
Kolego greg1367 aby przeprowadzić kabel do komory silnika należy wykorzystać fabryczny
gumowy przepust, który to znajduje się pod deską roździelczą po stronie kierowcy nad pedałami - i tamtędy najlepiej przeprowadzać kabel do komory silnika.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-01-23, 20:06
krakry1 napisał/a:
Jeszcze raz dzięki Greg1367. Jak przypuszczałem kabelek przez "kawałek drogi" idzie na "zewnątrz" (wiem, że po zamknięciu drzwi nie widać).
A jak poprowadzić taki kabelek (lub inny) z kabiny pod maskę - żeby w ogólnie nie było go widać - może ktoś z was wie jak to zrobić, którędy i czy to się da zrobić?
Można, przez przelotki gumowe,które są na grodzi silnika ,ale myślę że tam będzie znacznie trudniej,tym bardziej że czujnik jest wielkości jednego grosza.W poprzednim samochodzie ,gdzie zakładałem centralny z alarmem ,to przeciągałem kable przez tę gumę, przy użyciu cienkiego sztywnego druta.
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-01-23, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-01-23, 20:20
jackthenight napisał/a:
Kolego greg1367 aby przeprowadzić kabel do komory silnika należy wykorzystać fabryczny
gumowy przepust, który to znajduje się pod deską roździelczą po stronie kierowcy nad pedałami - i tamtędy najlepiej przeprowadzać kabel do komory silnika.
dzięki kurde patrzyłem, tam jest mata wygłuszająca, chyba że pod nią jest zaślepka ,jutro zobaczę
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-01-23, 20:58, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-23, 20:25
jackthenight napisał/a:
aby przeprowadzić kabel do komory silnika należy wykorzystać fabryczny
gumowy przepust, który to znajduje się pod deską roździelczą po stronie kierowcy nad pedałami - i tamtędy najlepiej przeprowadzać kabel do komory silnika.
Dzięki za podpowiedź - ciekawe czy ciężko przez ten otwór coś przepchać? Robił to ktoś?
Ja kilkukrotnie przeprowadzałem tamtędy kabel, robiłem to w ten sposób, że brałem szprychę od rowera, do jednego końca z pomocą taśmy izolacyjnej mocowałem kabel a drugi koniec lekko smarowałem smarem i przepychałem obok oryginalnej wiązki kabli przez właśnie gumowy przepust - dzięki czemu mamy elegancko i profesjonalnie poprowadzony kabel.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-24, 13:44
Dzięki Artur za instrukcję - tego typu szczegóły są zawsze bardzo pomocne. Zapytam jeszcze, czy lepiej wpychać szprychę od strony kabiny, czy lepiej od strony komory silnika?
Ja kilkukrotnie przeprowadzałem tamtędy kabel, robiłem to w ten sposób, że brałem szprychę od rowera, do jednego końca z pomocą taśmy izolacyjnej mocowałem kabel a drugi koniec lekko smarowałem smarem i przepychałem obok oryginalnej wiązki kabli przez właśnie gumowy przepust - dzięki czemu mamy elegancko i profesjonalnie poprowadzony kabel.
zgadzam się z Tobą,najlepiej profesjonalnie to wykonać,tylko jest mały problem z tym końcowym czujnikiem(wielkości 1 grosza) ,pozostaje tylko odlutować przewód od termometru ,lub przeciąć kabel i koniec z gwarancją na termometr , zresztą można sprubować " jak się popieści, to się zmieści "
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-01-24, 18:09, w całości zmieniany 1 raz
Wykorzystałem istniejące szczeliny ,kabel przechodzi pod pulpitem(nic nie trzeba odkręcać),w kierunku komory silnikowej, dostałem się pod uszczelką drzwi przednich(trzeba ją podnieść i delikatnie przełożyć kabel pod nią i docisnąć ) ,pokazałem to na szybko na foto,następnie do góry,dalej zrobię fotki to zaznaczę miejsce. Uwaga kabel czujnika musi mieć długość ok.3m
A niech to, sam to wykombinowałem, a wystarczyło przeczytać Twój post
Gratulacje! z tą różnicą, że el. pomiarowy termometr wylądował po stronie pasażera, a termometr też lekko w prawo (w miejscu wyłączników od ESP i tylnych szyb, czyli czegoś czego nie mam )
Przy czym nie ciągnąłem kabla do komory silnika tylko umiejscowiłem go na tej plastikowej grodzi.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-01-24, 19:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-01-25, 17:59
piotrres napisał/a:
greg1367 napisał/a:
Wykorzystałem istniejące szczeliny ,kabel przechodzi pod pulpitem(nic nie trzeba odkręcać),w kierunku komory silnikowej, dostałem się pod uszczelką drzwi przednich(trzeba ją podnieść i delikatnie przełożyć kabel pod nią i docisnąć ) ,pokazałem to na szybko na foto,następnie do góry,dalej zrobię fotki to zaznaczę miejsce. Uwaga kabel czujnika musi mieć długość ok.3m
A niech to, sam to wykombinowałem, a wystarczyło przeczytać Twój post
Gratulacje! z tą różnicą, że el. pomiarowy termometr wylądował po stronie pasażera, a termometr też lekko w prawo (w miejscu wyłączników od ESP i tylnych szyb, czyli czegoś czego nie mam )
Przy czym nie ciągnąłem kabla do komory silnika tylko umiejscowiłem go na tej plastikowej grodzi.
Dzięki to mieliśmy jednakowy pomysł,proszę zapodaj foto termometru,to zobaczymy jaki kupiłeś i jak się prezentuje na kokpicie .Ten czujnik nie łapie Ci ciepła, z komory silnika
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-29, 22:07
laisar napisał/a:
I to ze świetnym skutkiem:
Rozwiązanie rewelacyjne, ale ten myk może być bardzo skomplikowany - domyślam się, że należy w tym wypadku wymienić oprogramowanie licznika.
Fizyczne podłączenie czujnika, to już żaden kłopot.
Także bez zmiany oprogramowania licznika możemy się jedynie obejść smakiem.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-29, 22:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum