DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Termometr zewnętrzny (i wewnętrzny)
Autor Wiadomość
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-01-23, 18:41   

krakry1 napisał/a:
greg1367 napisał/a:
...i na podszybie, pod małym plastikiem do komory silnikowej i na zderzak .
Jakbyś miał czas - to przy okazji rzuciłbyś fotkę którędy bo jakoś nie mogę skojarzyć (może być narysowane na zdjęciu). Czy rozbierałeś kokpit, albo zdejmowałeś jakieś plastiki? Chodzi mi tu przede wszystkim o "wydostanie" się z kabiny do komory silnika.

Wykorzystałem istniejące szczeliny ,kabel przechodzi pod pulpitem(nic nie trzeba odkręcać),w kierunku komory silnikowej, dostałem się pod uszczelką drzwi przednich(trzeba ją podnieść i delikatnie przełożyć kabel pod nią i docisnąć ) ,pokazałem to na szybko na foto,następnie do góry,dalej zrobię fotki to zaznaczę miejsce. :-D Uwaga kabel czujnika musi mieć długość ok.3m

uu.JPG
Plik ściągnięto 564 raz(y) 58,79 KB

_________________
D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-01-23, 18:54, w całości zmieniany 4 razy  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-23, 18:53   

Dzięki za szybką odp. Greg1367 - do tego miejsca nie ma problemu - ale najciekawsze dla mnie jest jak dalej.
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-01-23, 19:41   

krakry1 napisał/a:
Dzięki za szybką odp. Greg1367 - do tego miejsca nie ma problemu - ale najciekawsze dla mnie jest jak dalej.

Dalej wyjaśniam :-D

w.JPG
Plik ściągnięto 543 raz(y) 177,44 KB

w1.JPG
Plik ściągnięto 457 raz(y) 180,81 KB

_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-23, 19:53   

Jeszcze raz dzięki Greg1367. Jak przypuszczałem kabelek przez "kawałek drogi" idzie na "zewnątrz" (wiem, że po zamknięciu drzwi nie widać).

A jak poprowadzić taki kabelek (lub inny) z kabiny pod maskę - żeby w ogólnie nie było go widać - może ktoś z was wie jak to zrobić, którędy i czy to się da zrobić?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-23, 19:55   

Kolego greg1367 aby przeprowadzić kabel do komory silnika należy wykorzystać fabryczny
gumowy przepust, który to znajduje się pod deską roździelczą po stronie kierowcy nad pedałami - i tamtędy najlepiej przeprowadzać kabel do komory silnika.
_________________

 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-01-23, 20:06   

krakry1 napisał/a:
Jeszcze raz dzięki Greg1367. Jak przypuszczałem kabelek przez "kawałek drogi" idzie na "zewnątrz" (wiem, że po zamknięciu drzwi nie widać).

A jak poprowadzić taki kabelek (lub inny) z kabiny pod maskę - żeby w ogólnie nie było go widać - może ktoś z was wie jak to zrobić, którędy i czy to się da zrobić?

Można, przez przelotki gumowe,które są na grodzi silnika ,ale myślę że tam będzie znacznie trudniej,tym bardziej że czujnik jest wielkości jednego grosza.W poprzednim samochodzie ,gdzie zakładałem centralny z alarmem ,to przeciągałem kable przez tę gumę, przy użyciu cienkiego sztywnego druta. :mrgreen:
_________________
D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-01-23, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-01-23, 20:20   

jackthenight napisał/a:
Kolego greg1367 aby przeprowadzić kabel do komory silnika należy wykorzystać fabryczny
gumowy przepust, który to znajduje się pod deską roździelczą po stronie kierowcy nad pedałami - i tamtędy najlepiej przeprowadzać kabel do komory silnika.

dzięki :-D kurde patrzyłem, tam jest mata wygłuszająca, chyba że pod nią jest zaślepka ,jutro zobaczę :?:
_________________
D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-01-23, 20:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-23, 20:25   

jackthenight napisał/a:
aby przeprowadzić kabel do komory silnika należy wykorzystać fabryczny
gumowy przepust, który to znajduje się pod deską roździelczą po stronie kierowcy nad pedałami - i tamtędy najlepiej przeprowadzać kabel do komory silnika.
Dzięki za podpowiedź - ciekawe czy ciężko przez ten otwór coś przepchać? Robił to ktoś?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-23, 21:08   

Matę wygłuszającą trzeba zdjąć - trzyma się na kilku spinkach :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=52933#52933

Ja kilkukrotnie przeprowadzałem tamtędy kabel, robiłem to w ten sposób, że brałem szprychę od rowera, do jednego końca z pomocą taśmy izolacyjnej mocowałem kabel a drugi koniec lekko smarowałem smarem i przepychałem obok oryginalnej wiązki kabli przez właśnie gumowy przepust - dzięki czemu mamy elegancko i profesjonalnie poprowadzony kabel.
_________________

 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-24, 13:44   

Dzięki Artur za instrukcję - tego typu szczegóły są zawsze bardzo pomocne. Zapytam jeszcze, czy lepiej wpychać szprychę od strony kabiny, czy lepiej od strony komory silnika?

jak się zrobi ciepło przystąpię do zmagań. :-)
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-01-24, 16:43   

jackthenight napisał/a:
Matę wygłuszającą trzeba zdjąć - trzyma się na kilku spinkach :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=52933#52933

Ja kilkukrotnie przeprowadzałem tamtędy kabel, robiłem to w ten sposób, że brałem szprychę od rowera, do jednego końca z pomocą taśmy izolacyjnej mocowałem kabel a drugi koniec lekko smarowałem smarem i przepychałem obok oryginalnej wiązki kabli przez właśnie gumowy przepust - dzięki czemu mamy elegancko i profesjonalnie poprowadzony kabel.

zgadzam się z Tobą,najlepiej profesjonalnie to wykonać,tylko jest mały problem z tym końcowym czujnikiem(wielkości 1 grosza) ,pozostaje tylko odlutować przewód od termometru ,lub przeciąć kabel i koniec z gwarancją na termometr :cry: , zresztą można sprubować " jak się popieści, to się zmieści " :-D :-D :-D
_________________
D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-01-24, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-24, 16:47   

greg1367 napisał/a:
" jak się popieści to i się zmieści " :-D :-D :-D
:lol: :lol: :lol:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-24, 19:40   

greg1367 napisał/a:

Wykorzystałem istniejące szczeliny ,kabel przechodzi pod pulpitem(nic nie trzeba odkręcać),w kierunku komory silnikowej, dostałem się pod uszczelką drzwi przednich(trzeba ją podnieść i delikatnie przełożyć kabel pod nią i docisnąć ) ,pokazałem to na szybko na foto,następnie do góry,dalej zrobię fotki to zaznaczę miejsce. :-D Uwaga kabel czujnika musi mieć długość ok.3m

A niech to, sam to wykombinowałem, a wystarczyło przeczytać Twój post :lol:
Gratulacje! z tą różnicą, że el. pomiarowy termometr wylądował po stronie pasażera, a termometr też lekko w prawo (w miejscu wyłączników od ESP i tylnych szyb, czyli czegoś czego nie mam :lol: )
Przy czym nie ciągnąłem kabla do komory silnika tylko umiejscowiłem go na tej plastikowej grodzi.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-01-24, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-24, 20:42   

piotrres napisał/a:
Przy czym nie ciągnąłem kabla do komory silnika tylko umiejscowiłem go na tej plastikowej grodzi.
Czyli dokładnie gdzie?
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-01-25, 17:59   

piotrres napisał/a:
greg1367 napisał/a:

Wykorzystałem istniejące szczeliny ,kabel przechodzi pod pulpitem(nic nie trzeba odkręcać),w kierunku komory silnikowej, dostałem się pod uszczelką drzwi przednich(trzeba ją podnieść i delikatnie przełożyć kabel pod nią i docisnąć ) ,pokazałem to na szybko na foto,następnie do góry,dalej zrobię fotki to zaznaczę miejsce. :-D Uwaga kabel czujnika musi mieć długość ok.3m

A niech to, sam to wykombinowałem, a wystarczyło przeczytać Twój post :lol:
Gratulacje! z tą różnicą, że el. pomiarowy termometr wylądował po stronie pasażera, a termometr też lekko w prawo (w miejscu wyłączników od ESP i tylnych szyb, czyli czegoś czego nie mam :lol: )
Przy czym nie ciągnąłem kabla do komory silnika tylko umiejscowiłem go na tej plastikowej grodzi.

Dzięki :-D to mieliśmy jednakowy pomysł,proszę zapodaj foto termometru,to zobaczymy jaki kupiłeś i jak się prezentuje na kokpicie :-D .Ten czujnik nie łapie Ci ciepła, z komory silnika :?:
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-29, 18:23   

Przeniesione z tematu "Pomysłowy Dobromir czyli schowki w podłodze bagażnika-Duster".


wiedzę że też kombinowali gdzie dać termometr
http://www.facebook.com/a...111681972232136
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-29, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-29, 20:09   

I to ze świetnym skutkiem:



- czyli jednak da się podłączyć do standardowej tablicy instrumentów! (:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-29, 20:20   

trzeba się chyba skontaktować się z nim i dowiedzieć na czym polega myk
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-29, 20:32   

Pomysł rewelacyjny :!: :!: :!: :!: :!:
Jestem za :!: :!: :!:
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-29, 22:07   

laisar napisał/a:
I to ze świetnym skutkiem:


Rozwiązanie rewelacyjne, ale ten myk może być bardzo skomplikowany - domyślam się, że należy w tym wypadku wymienić oprogramowanie licznika.
Fizyczne podłączenie czujnika, to już żaden kłopot.

Także bez zmiany oprogramowania licznika możemy się jedynie obejść smakiem.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-29, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-29, 23:37   

No i niestety - to wszystko lipa, czyli po prostu retusz fotki ):

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=67059.0
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-01, 11:26   

No to szkoda.
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-02, 10:58   

laisar napisał/a:
No i niestety - to wszystko lipa, czyli po prostu retusz fotki ):

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=67059.0


Laisar, jakbyś nie napisał że to fake, to ludzie by nie wiedzieli i zrobili to po swojemu :lol:
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-02, 11:14   

Ci, którzy w ogóle potrafiliby to zrobić, nie przejmą się tą konkretną "lipą"... (;
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-02, 11:21   

Ducha zabijasz, nie umiejętności
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne