Przy LPG chyba nawet fajniej się mierzy, bo możesz "wyjeździć" gaz do końca. Czyli pusty zbiornik, tankowanie z zapisaniem litrów i jazda do końca.
ta metoda, przynajmniej zastosowana na początku eksploatacji pozwoli dodatkowo ustalić praktyczną pojemność zbiornika LPG co ułatwi w przyszłości (po ustaleniu normy zużycia) szacowanie ilości gazu pozostałego w zbiorniku i tym samym zasięgu na pozostałym...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-31, 11:48
TD Pedro napisał/a:
MarkD napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
JAk mierzycie realne zużycie LPG?
Przy LPG chyba nawet fajniej się mierzy, bo możesz "wyjeździć" gaz do końca. Czyli pusty zbiornik, tankowanie z zapisaniem litrów i jazda do końca.
ta metoda, przynajmniej zastosowana na początku eksploatacji pozwoli dodatkowo ustalić praktyczną pojemność zbiornika LPG co ułatwi w przyszłości (po ustaleniu normy zużycia) szacowanie ilości gazu pozostałego w zbiorniku i tym samym zasięgu na pozostałym...
Czy pistolety do LPG automatycznie odcinają tankowanie po osiągnięciu pewnego ciśnienia w zbiorniku? Czy z waszego doświadczenia wynika, że odcięcie następuje przy podobnym nabiciu zbiornika?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-31, 12:13
Landi Renzo 2 generacji w escorcie zawsze odbijało po napełnieniu zbiornika w 80%, był tam jakiś zawór za to odpowiedzialny (wtedy następuje charakterystyczny dzwięk dystrybutora lpg i odcina dopływ lpg do zbiornika). Owszem, jakieś różnice mogą być w zależności od temperatury, ale z mojego doświadczenia wynika że pomiędzy mrozami -20stC a upałami 32st C było to jakieś 0,5-0,7 litra (ta sama stacja, ten sam dystrybutor) a więc w praktyce nie ma to wpływu np na zasięg na 1 zbiorniku
Landi Renzo 2 generacji w escorcie zawsze odbijało po napełnieniu zbiornika w 80%, był tam jakiś zawór za to odpowiedzialny (wtedy następuje charakterystyczny dzwięk dystrybutora lpg i odcina dopływ lpg do zbiornika). Owszem, jakieś różnice mogą być w zależności od temperatury, ale z mojego doświadczenia wynika że pomiędzy mrozami -20stC a upałami 32st C było to jakieś 0,5-0,7 litra (ta sama stacja, ten sam dystrybutor) a więc w praktyce nie ma to wpływu np na zasięg na 1 zbiorniku
zasięg jest warunkowany (podobnie jak przy "jeździe na benzynie") bieżącym zużyciem paliwa wynikającym z: długości jednorazowo pokonywanych dystansów - miasto/korki, temperatury, dynamiki jazdy, prędkości... , dystrybutor rzeczywiście automatycznie się wyłącza (zawór ciśnieniowy w zbiorniku LPG po maksymalnym napełnieniu rzędu 80-85% odcina możliwość dalszego napełniania)... praktycznie nie ma możliwości przepełnienia/przelania zbiornika
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-31, 12:39
To, jakie pozostałe czynniki oprócz ilości zatankowanego paliwa mają wpływ na zasięg nie musisz nikomu tłumaczyć,a jeśli już to chyba nie w tym wątku żeby spamu nie robić. Chciałem tylko zaznaczyć, że ewentualne różnice mają znikome znaczenie praktyczne
To, jakie pozostałe czynniki oprócz ilości zatankowanego paliwa mają wpływ na zasięg nie musisz nikomu tłumaczyć,a jeśli już to chyba nie w tym wątku żeby spamu nie robić. Chciałem tylko zaznaczyć, że ewentualne różnice mają znikome znaczenie praktyczne
jesteś strasznie drażliwy zupełnie niepotrzebnie - zapewniam, że nie było intencją udzielanie Ci lekcji nt. czynników decydujących o zużyciu paliwa, co jest pośrednio związane z tematem ale zawarte w jednym poście (dot. meritum sprawy) którego treść autor ma prawo formułować wg własnego punktu widzenia...(niepokój o spam nieuzasadniony )... luzik... pzdr.
U mnie zmieścił się podwieszany zbiornik 51 litrów, do którego wchodzi max 43 litry z małym hakiem ("poduszka" powietrzna musi być). Na instalacji mam przejechane prawie 4 tys., ale muszę pojechać 2 raz do regulacji bo mi się za często bieda robi w aktualnych temperaturach ... niepotrzebnie mi zmienili temp. "przeskoku" z 40 na 30 st. ... chyba gość mnie źle zrozumiał jak tłumaczyłem problem ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-01-31, 18:38, w całości zmieniany 1 raz
Koledzy a moze ktos sie orientuje jak montuja Landi Rezno Omegas w Rzeszowie i okolicach ?Znalazłem kilka warsztaów w necie ale nic nie wiem jaką maja opinie jesli ktos cos wie podajcie cos Dzieki!
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-01, 08:48
koniu napisał/a:
U mnie zmieścił się podwieszany zbiornik 51 litrów, do którego wchodzi max 43 litry z małym hakiem ("poduszka" powietrzna musi być). Na instalacji mam przejechane prawie 4 tys., ale muszę pojechać 2 raz do regulacji bo mi się za często bieda robi w aktualnych temperaturach ... niepotrzebnie mi zmienili temp. "przeskoku" z 40 na 30 st. ... chyba gość mnie źle zrozumiał jak tłumaczyłem problem ...
"Bieda" tj. zbyt duże zużycie LPG? Jaka powinina być temperatura "przeskoku"?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
U mnie zmieścił się podwieszany zbiornik 51 litrów, do którego wchodzi max 43 litry z małym hakiem ("poduszka" powietrzna musi być). Na instalacji mam przejechane prawie 4 tys., ale muszę pojechać 2 raz do regulacji bo mi się za często bieda robi w aktualnych temperaturach ... niepotrzebnie mi zmienili temp. "przeskoku" z 40 na 30 st. ... chyba gość mnie źle zrozumiał jak tłumaczyłem problem ...
"Bieda" tj. zbyt duże zużycie LPG? Jaka powinina być temperatura "przeskoku"?
Już o tym gdzieś pisałem - skaczące obroty przy dolnej granicy i gaśnięcie silnika przy spadku do ok. 500 obr. na jałowym ... parę razy się mało nie zabiłem jak redukowałem bieg przy dojeździe do skrzyżowania (np. przy 40 km/h, wciśnięte sprzęgło, spadek obrotów, wyłączenie silnika) ... druga rzecz to był efekt braku paliwa w zbiorniku - szarpało jakby się skończyło i tak jak normalnie przy braku gazu przechodził po sygnale dźwiękowym na benzynę ... wszystko oczywiście przy zimnym silniku ... powiedziałem facetowi co i jak i że muszę długo (10 km) jechać na benzynie, żeby mi w tym 2 przypadku zaskoczyło, a ten mi przestawił temperaturę, dzięki czemu szybciej przeskakuje i jest szybciej problem (silnik jest mniej nagrzany). Co ciekawe drugi problem jak na razie nie występuje, ale nie wiem czy nie będzie coś na rzeczy z wtryskiwaczami, czy coś w ten deseń ...
Aha - wymienili mi wtedy jeszcze puszkę z bezpiecznikami od komputera z instalacji, bo jeden był przypalony.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-02-01, 16:18, w całości zmieniany 1 raz
W tym tygodniuu umawiam się na montaż Landi Rezno Omegas. W LU cena zestawu to 3 tysiaki.
Kolego mozesz mi podac co weszło w skład tego zestawu.Chodzi mi o nazwy tj,reduktora ,wtrysków,listwy itd),ile czekałes na termin i ile trwało zakładanie tzn rano dałes auto a wieczorem juz odebrałes czy jak? chce porownac sobie to z innym zakładem .powiedz czy poleciłbys ten zakład mojemu Dusterowi?pozdro
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-02, 09:05
body2012 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
W tym tygodniuu umawiam się na montaż Landi Rezno Omegas. W LU cena zestawu to 3 tysiaki.
Kolego mozesz mi podac co weszło w skład tego zestawu.Chodzi mi o nazwy tj,reduktora ,wtrysków,listwy itd),ile czekałes na termin i ile trwało zakładanie tzn rano dałes auto a wieczorem juz odebrałes czy jak? chce porownac sobie to z innym zakładem .powiedz czy poleciłbys ten zakład mojemu Dusterowi?pozdro
W zakładzie powiedzieli mi, że montaż wymaga 13 roboczogodzin. Wóz oddałem po południu a natępnego dnia po południu odebrałem. Nie potrafię plecac tego zakładu bo jak powiada pismo "po owocach ich poznacie", przede mną dwa lata gwarancyjnych przegladów u nich więc się zobaczy.
Co do obsługi, to byli dość konktretni, wywiązali się z ceny i terminów, dają zniżkę na serwisowanie u nich istalacji 10% i na paliwo LPG 5 gr. pod warunkiem wożenia ich ramek na rejestrację.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-02-02, 20:20
jan ostrzyca napisał/a:
gigi303 napisał/a:
przeważnie dwie regulacje wystarczają, pierwsza po dystansie 25-30tys. km a druga 50-60 tys. trzeciej chyba nikt jeszcze nie zaliczył - czyli wychodzi co 30tys km
Moje pytanie dotyczyło różnic LPG/PB95. Zadałem je dlatego, że w ASO mówiono mi, że ten silnik nie wymaga regulacji zaworów, ale dotyczyło to samej benzyny. W gazowni mechanik twierdzi, że każdy silnik wymaga regulacji zaworów. Niezależnie czy chodzi na PB czy na LPG. I bądź tu mądry...
Czy silnik 1.6 8V chodzący na samej benzynie też wymaga regulacji zaworów?
Ten silnik jeśli jest zasilany LPG wymaga regulacji zaworów, jeśli tylko PB to jej nie potrzebuje, przynajmniej nikt na forum nie wspominał aby musiał robić regulację na samej PB, może po 200 000km komuś się przydarzy
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-02-02, 20:21, w całości zmieniany 2 razy
jan ostrzyca@
jak się sprawuje instalacja LPG? ile przejechałeś już kilometrów? o ile większe zużycie gazu w stosunku do benzyny? czy instalacja działa już bez zarzutu (pisałeś wcześniej, że przy przełączaniu się z benzyny na gaz "szarpie"? byłem w Trans-Wag i oglądałem instalację montowaną akurat w Dusterze i wizualnie oraz po przeczytaniu ulotki wygląda to zachęcająco...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-09, 16:05
TD Pedro napisał/a:
jan ostrzyca@
jak się sprawuje instalacja LPG? ile przejechałeś już kilometrów? o ile większe zużycie gazu w stosunku do benzyny? czy instalacja działa już bez zarzutu (pisałeś wcześniej, że przy przełączaniu się z benzyny na gaz "szarpie"? byłem w Trans-Wag i oglądałem instalację montowaną akurat w Dusterze i wizualnie oraz po przeczytaniu ulotki wygląda to zachęcająco...
Raport zdam po miesiącu, jak powyliczam koszty. Na razie umiarkowany optymizm.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
ja pozwolę sobie tylko wtrącić że przejechałem na LPG 60tyś i u mnie różnica wynosi 2-2,5 litra od tego co podaje komputer w zużyciu PB
możesz doprecyzować: czy chodzi Ci o faktycznie większe czy mniejsze (o 2-2,5 l) zużycie benzyny w stosunku do tego co pokazuje komputer czy o to, że silnik zużywa o 2-2,5 l gazu więcej niż benzyny... (chciałbym właściwie zrozumieć )
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-09, 19:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-02-12, 09:57
no mogłem precyzyjniej napisać chodziło mi o większe spalanie LPG, czyli jak mi komputer wskazuje zużycie PB 7,5-8,9(w zależności od stylu jazdy) to faktyczne zużycie LPG wynosi o 2-2,5 L więcej
no mogłem precyzyjniej napisać chodziło mi o większe spalanie LPG, czyli jak mi komputer wskazuje zużycie PB 7,5-8,9(w zależności od stylu jazdy) to faktyczne zużycie LPG wynosi o 2-2,5 L więcej
o to mi chodziło dzięki... napisz jeszcze czy faktyczne zużycie PB pokrywa się ze wskazaniami komputera?
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-02-15, 21:35
mi jest ciężko stwierdzić bo jeżdżę tylko na LPG wyliczenia robię tylko na gazie bo tankuję zawsze do pełna na PB jeżdżę sporadycznie i nie mam porównania bo mi cały zbiornik starcza prawie na rok
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-02-15, 21:36, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-08, 21:26
Po miesiącu używania LPG oszczędność na wydatkach na paliwo wyniosła ok. 300 zł. Instalka zwróci się po ok. 10 m-cach, a prawdopodobnie nieco wcześniej, zważywszy na sezon wakacyjny.
Obecnie w Lublinie cena PB 95 waha się od 4.86 (Leclerc) do 4.95 (CPN Zygmuntowskie), LPG kosztuje od 2.39 (Karfur Witosa) do 2.59 (BP po Zamkiem).
Przy pierwszym przeglądzie gazownik rzekł, że silniki Renault 1.6 dobrze pracują na gazie, ale palą sporo, tj. średnio 10 l. LPG, niezależnie czy trasa czy miasto. Potwierdzam to. 1.6 mpi smoli 10l. LPG zarówno w mieście jak i trasie.
El kolegino, używający furmankę systemu Octavia kombi 1.6 (102 hp) orzekł, że używanie LPG na autostradzie powyżej 100 km/h jest całkowicie nieopłacalne. Wierzę.
Gazownik twierdzi, że gazowanie silników renault 1.4 8 v jest niepłacalne, bo palą straszliwe ilości LPG. Też wierzę.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum