Niejedna osoba już tu napisała (ja również), że pod korek wchodzi ponad 60 litrów (przynajmniej w MCV-kach). Nie bronię NESTE, ale raczej go nie "rąbnęli".
zwróć uwagę na, cyt.: "że ... NESTE "rąbnęło"... "
Nie ma znaczenia - oprócz dustera wszystkie pozostałe daćki mają taki sam bak.
Cytat:
pojemnosc tych wszystkich wlewow, przewodow...itd..ale az..TYLE???
Standardowy "pełny bak" po prostu wcale nie jest pełny w 100%, tylko (strzelam) np w 85. Reszta plus te wszelkie rurki, przewody i odpowietrzniki daje właśnie różnicę do tych 60-kilku litrów.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-31, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Luz...daleko mi do..."dąsania" sie
Po prostu...zaskoczylo mnie ze weszlo az 60L
poza tym...3-4 dni wczesniej sprawdzana stacja byla (widzialem na wlasne oczy jak sprawdzali dokladnosc pomiarow odmierzania paliwa)
Ostatnio zmieniony przez tweeciak 2011-01-31, 10:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-01, 00:25
tweeciak napisał/a:
Luz...daleko mi do..."dąsania" sie
Po prostu...zaskoczylo mnie ze weszlo az 60L
poza tym...3-4 dni wczesniej sprawdzana stacja byla (widzialem na wlasne oczy jak sprawdzali dokladnosc pomiarow odmierzania paliwa)
Skasuj licznik i staraj sie jezdzac jak zawsze to robiles ,o szacowac ilosc przejecjahnych km. Jesli wyjdzie wiecej niz zwykle przy podobnym stylu jazdy jest ok - wlales 60 l przejechales ponad 1000 km. Jesli mniej to szukaj innej stacji.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-29, 20:12
Mamert napisał/a:
MR napisał/a:
Gdyby faktycznie było tak jak sądzicie, to wygląda na to, że dacia stojąc w miejscu z włączonym, co prawda na ssaniu silnikem, musiałaby palić 10-11L/100 km.
Ja bym się nie zdziwił jakby wyświetlacz po jakimś czasie pokazał średnie zużycie 1590 l/100km.
A teraz to może przedstawię może bardziej obrazowo
1. Tankujemy auto
2. zerujemy liczniki
3. przejeżdżamy 1 kilometr
4. zatrzymujemy się na pakingu
5. wypalamy całe paliwo z baku ok 60 l
WYNIK : średnio spaliliśmy 60 l/1 km co nam daje 6000L/100km
Wykonany eksperyment Dacia Duster po wyzerowaniu kompa i przejechanych 400m w 3 minucie postoju na wlaczonym silniku.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-29, 20:21
jackthenight napisał/a:
Poza tym dla mnie liczenie spalania metodą pod korek jest również obarczone dużym błędem, bo raz wlejesz więcej paliwa a raz mniej, jeden dystrybutor będzie wskazywał mniej a inny więcej.
Dlatego wskazywania komputera pokładowego są, były i będą zawsze dokładniejsze i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej.
A co powiesz na sytuację, jeśli tankuje się cały czas na tej samej stacji i tym samym dystrubutorze?
Raz jest więcej, a raz mniej od ręcznego wyliczenia metodą pod korek o około 0.2 do 0.4 l/100km, a nieraz jest dokładnie tyle samo. Także ja nic złego na dokładność wyliczeń nie mogę powiedzieć.
Poza tym dla mnie liczenie spalania metodą pod korek jest również obarczone dużym błędem, bo raz wlejesz więcej paliwa a raz mniej, jeden dystrybutor będzie wskazywał mniej a inny więcej.
U mnie wychodzi ±0,20...0,40 L/tankowanie. Z reguły tankuje po wypaleniu ok. 40 L
To ma związek z:
1. dokładnością wskazań dystrybutora
2. dokładnością pomiaru zużycia i błędem zaokrąglania (komputer) ±0,1 (patrz wyświetlacz!)
3 rozszerzalnością cieplną paliwa
Jak się błędy złożą w jedną stronę (-/+) to raz wskazanie jest większe a raz mniejsze
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Gość
Wysłany: 2011-04-17, 01:09
Witam.
Maksymalnie do dci udalo mi sie wdusic 64l.
Zauwazylem ze po pierwszym kliknieciu pistoletu smialo moge wlac ponad 10l, a tak max 15l i paliwko wylewa sie:-)
Dystans na full zbiorniku do zaswiecenia rezerwy wyniosl 1040km.
W moim Dusterze wskazania cegiełek są do bani - pokazują jak chcą. Zgłosiłem ten fakt w serwisie. Zobaczymy co odpowiedzą w piątek jak odbiorę (mam nadzieję) auto po wymianie silnika.
_________________ były: PF 126, Renault: 19, Megane I
Wskaźnik poziomu paliwa żyje swoim życiem i chyba niezbadane są jego ścieżki . U mnie przy zatankowaniu pod korek na pierwszej "cegiełce" zrobiłem 464 km. Jak pomnożyłem to przez ilość cegiełek to mi wyszło ponad 4000 km na jednym baku - no to super, takie małe perpetum mobile ten mój mobil. Już chciałem go zgłosić do konkursu na najoszczędniejszy samochód w swojej klasie (1,5 dci) na świecie ale szybkość znikania następnych cegiełek szybko postawiła mnie do pionu. A swoją drogą to ciekawe ile robicie na tej pierwszej cegiełce ?
_________________ juro
Ostatnio zmieniony przez juro 2011-04-26, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-26, 21:31
juro napisał/a:
Wskaźnik poziomu paliwa żyje swoim życiem i chyba niezbadane są jego ścieżki . U mnie przy zatankowaniu pod korek na pierwszej "cegiełce" zrobiłem 464 km. Jak pomnożyłem to przez ilość cegiełek to mi wyszło ponad 4000 km na jednym baku - no to super, takie małe perpetum mobile ten mój mobil. Już chciałem go zgłosić do konkursu na najoszczędniejszy samochód w swojej klasie (1,5 dci) na świecie ale szybkość znikania następnych cegiełek szybko postawiła mnie do pionu. A swoją drogą to ciekawe ile robicie na tej pierwszej cegiełce ?
Ostatnio jak zatankowalem wiecej niz do strzelenia pistoletu to zrobilem ok 100km zanim pierwsza cegielka zgasla. Komp pokazal ze spalil wtedy 9l. Ale potem to kaze nastepne spalone 5l paliwa gasilo nastepne cegielki. Tak wiec dzialanie wskaznika poziomu paliwa jest powiazane z potencjometrem na plywaku w zbiorniku paliwa ale moze nie tylko. Mialem kiedys Fabie 1.4MPI i po zagazowaniu gdy jechalem na gazie to strzalka poziomu paliwa w baku spadala w trakcie pokonywania trasy pomimo ze paliwa nie ubywalo.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-04-26, 21:35, w całości zmieniany 2 razy
Ostatnio jak zatankowalem wiecej niz do strzelenia pistoletu to zrobilem ok 100km zanim pierwsza cegielka zgasla. Komp pokazal ze spalil wtedy 9l. Ale potem to kaze nastepne spalone 5l paliwa gasilo nastepne cegielki. Tak wiec dzialanie wskaznika poziomu paliwa jest powiazane z potencjometrem na plywaku w zbiorniku paliwa ale moze nie tylko. Mialem kiedys Fabie 1.4MPI i po zagazowaniu gdy jechalem na gazie to strzalka poziomu paliwa w baku spadala w trakcie pokonywania trasy pomimo ze paliwa nie ubywalo.
dotychczas przejeżdżałem ok. 120-130 km i pierwsza cegiełka gasła... ale po zamontowaniu gazu dzieją się dziwne trudno wytłumaczalne rzeczy... raz wskazuje zużycie jednej cegiełki by po nocnym postoju w garażu przy wyjeździe następnego dnia pokazać pozostałą ilość paliwa na poziomie czterech cegiełek czyli mniej niż pół zbiornika a po przejechaniu na stację paliw (8 km) do baku wchodzi 15 litrów... wyliczenia rzeczywistego zużycia paliwa nie budzą niepokoju ("pali" tyle ile musi ) ale polegać na wskaźniku poziomu paliwa nie można...
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-27, 15:07
Z tego co pisano na forum ze wskaźnikiem jest tak - w wersjach 2x2 jest jako tako proporcjonalny do ilości paliwa, w wersjach 4x4 żyje wlasnym życiem - zbiornik jest podzielony na dwie części przez wał napędowy i dlatego tak jest.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-27, 19:11
Ogolnie jest lipa ze zbornikiem. Poszkodaowali w nim wypelnienia lub przegrod bo jak masz w baku wiecej paliwa to przy manewrach parkingowych strasznie w nim chlupocze i wydaje przy tym nieciekawe dzwieki.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-04-27, 19:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-29, 09:52
aleks napisał/a:
Witam.
Maksymalnie do dci udalo mi sie wdusic 64l.
No dobra, napisz jeszcze w jakim celu to zrobiłeś?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-04-29, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum