DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pojemność baku, wskaźnik paliwa, rezerwa, licznik zużycia
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-30, 23:06   

wox napisał/a:
Niejedna osoba już tu napisała (ja również), że pod korek wchodzi ponad 60 litrów (przynajmniej w MCV-kach). Nie bronię NESTE, ale raczej go nie "rąbnęli".

zwróć uwagę na, cyt.: "że ... NESTE "rąbnęło"... ;-) :lol: :oops: "

:-P
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-01-31, 00:05   

to po co zaśmiecasz forum
:-P
i już kilka niepotrzebnych postów (włącznie z moim)
Ostatnio zmieniony przez wox 2011-01-31, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-31, 10:15   

tweeciak napisał/a:
Przypominam...Sandero Stepway DCI:)

Nie ma znaczenia - oprócz dustera wszystkie pozostałe daćki mają taki sam bak.


Cytat:
pojemnosc tych wszystkich wlewow, przewodow...itd..ale az..TYLE???

Standardowy "pełny bak" po prostu wcale nie jest pełny w 100%, tylko (strzelam) np w 85. Reszta plus te wszelkie rurki, przewody i odpowietrzniki daje właśnie różnicę do tych 60-kilku litrów.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-31, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2011-01-31, 10:52   

Luz...daleko mi do..."dąsania" sie
Po prostu...zaskoczylo mnie ze weszlo az 60L
poza tym...3-4 dni wczesniej sprawdzana stacja byla (widzialem na wlasne oczy jak sprawdzali dokladnosc pomiarow odmierzania paliwa)
Ostatnio zmieniony przez tweeciak 2011-01-31, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-01, 00:25   

tweeciak napisał/a:
Luz...daleko mi do..."dąsania" sie
Po prostu...zaskoczylo mnie ze weszlo az 60L
poza tym...3-4 dni wczesniej sprawdzana stacja byla (widzialem na wlasne oczy jak sprawdzali dokladnosc pomiarow odmierzania paliwa)


Skasuj licznik i staraj sie jezdzac jak zawsze to robiles ,o szacowac ilosc przejecjahnych km. Jesli wyjdzie wiecej niz zwykle przy podobnym stylu jazdy jest ok - wlales 60 l przejechales ponad 1000 km. Jesli mniej to szukaj innej stacji.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-29, 20:12   

Mamert napisał/a:
MR napisał/a:
Gdyby faktycznie było tak jak sądzicie, to wygląda na to, że dacia stojąc w miejscu z włączonym, co prawda na ssaniu silnikem, musiałaby palić 10-11L/100 km.

Ja bym się nie zdziwił jakby wyświetlacz po jakimś czasie pokazał średnie zużycie 1590 l/100km.
A teraz to może przedstawię może bardziej obrazowo
1. Tankujemy auto
2. zerujemy liczniki
3. przejeżdżamy 1 kilometr
4. zatrzymujemy się na pakingu
5. wypalamy całe paliwo z baku ok 60 l
WYNIK : średnio spaliliśmy 60 l/1 km co nam daje 6000L/100km


Wykonany eksperyment Dacia Duster po wyzerowaniu kompa i przejechanych 400m w 3 minucie postoju na wlaczonym silniku.
_________________

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-29, 20:21   

jackthenight napisał/a:
Poza tym dla mnie liczenie spalania metodą pod korek jest również obarczone dużym błędem, bo raz wlejesz więcej paliwa a raz mniej, jeden dystrybutor będzie wskazywał mniej a inny więcej.
Dlatego wskazywania komputera pokładowego są, były i będą zawsze dokładniejsze i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej.

A co powiesz na sytuację, jeśli tankuje się cały czas na tej samej stacji i tym samym dystrubutorze?
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-03-30, 10:23   

jackthenight napisał/a:


Raz jest więcej, a raz mniej od ręcznego wyliczenia metodą pod korek o około 0.2 do 0.4 l/100km, a nieraz jest dokładnie tyle samo. Także ja nic złego na dokładność wyliczeń nie mogę powiedzieć.
Poza tym dla mnie liczenie spalania metodą pod korek jest również obarczone dużym błędem, bo raz wlejesz więcej paliwa a raz mniej, jeden dystrybutor będzie wskazywał mniej a inny więcej.

U mnie wychodzi ±0,20...0,40 L/tankowanie. Z reguły tankuje po wypaleniu ok. 40 L
To ma związek z:
1. dokładnością wskazań dystrybutora
2. dokładnością pomiaru zużycia i błędem zaokrąglania (komputer) ±0,1 (patrz wyświetlacz!)
3 rozszerzalnością cieplną paliwa
Jak się błędy złożą w jedną stronę (-/+) to raz wskazanie jest większe a raz mniejsze
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Gość

Wysłany: 2011-04-17, 01:09   

Witam.
Maksymalnie do dci udalo mi sie wdusic 64l.

Zauwazylem ze po pierwszym kliknieciu pistoletu smialo moge wlac ponad 10l, a tak max 15l i paliwko wylewa sie:-)
Dystans na full zbiorniku do zaswiecenia rezerwy wyniosl 1040km. 8-)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-04-17, 06:26   

Taką metodą napełniania zalewa się cały układ powrotu paliwa. Moim zdaniem nie jest to rozsądna eksploatacja układu paliwowego.
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-17, 09:16   

chriskb napisał/a:
Taką metodą napełniania zalewa się cały układ powrotu paliwa. Moim zdaniem nie jest to rozsądna eksploatacja układu paliwowego.

a ja robie tak samo jak aleks od 2 lat
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
jarko 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: DUSTER 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 5
Skąd: MAZURY - Giżycko
Wysłany: 2011-04-26, 15:58   

W moim Dusterze wskazania cegiełek są do bani - pokazują jak chcą. Zgłosiłem ten fakt w serwisie. Zobaczymy co odpowiedzą w piątek jak odbiorę (mam nadzieję) auto po wymianie silnika.
_________________
były: PF 126, Renault: 19, Megane I
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-26, 18:22   

jarko napisał/a:
w piątek jak odbiorę (mam nadzieję) auto po wymianie silnika.

długo to trwa :-( samochód zastępczy oczywiście dostałeś... :-)
 
juro 


Marka: DD
Model: laureate 4x2
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010r
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-26, 21:24   

Wskaźnik poziomu paliwa żyje swoim życiem i chyba niezbadane są jego ścieżki . U mnie przy zatankowaniu pod korek na pierwszej "cegiełce" zrobiłem 464 km. Jak pomnożyłem to przez ilość cegiełek to mi wyszło ponad 4000 km na jednym baku - no to super, takie małe perpetum mobile ten mój mobil. Już chciałem go zgłosić do konkursu na najoszczędniejszy samochód w swojej klasie (1,5 dci) na świecie ale szybkość znikania następnych cegiełek szybko postawiła mnie do pionu. A swoją drogą to ciekawe ile robicie na tej pierwszej cegiełce ? :roll:
_________________
juro
Ostatnio zmieniony przez juro 2011-04-26, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-26, 21:31   

juro napisał/a:
Wskaźnik poziomu paliwa żyje swoim życiem i chyba niezbadane są jego ścieżki . U mnie przy zatankowaniu pod korek na pierwszej "cegiełce" zrobiłem 464 km. Jak pomnożyłem to przez ilość cegiełek to mi wyszło ponad 4000 km na jednym baku - no to super, takie małe perpetum mobile ten mój mobil. Już chciałem go zgłosić do konkursu na najoszczędniejszy samochód w swojej klasie (1,5 dci) na świecie ale szybkość znikania następnych cegiełek szybko postawiła mnie do pionu. A swoją drogą to ciekawe ile robicie na tej pierwszej cegiełce ? :roll:


Ostatnio jak zatankowalem wiecej niz do strzelenia pistoletu to zrobilem ok 100km zanim pierwsza cegielka zgasla. Komp pokazal ze spalil wtedy 9l. Ale potem to kaze nastepne spalone 5l paliwa gasilo nastepne cegielki. Tak wiec dzialanie wskaznika poziomu paliwa jest powiazane z potencjometrem na plywaku w zbiorniku paliwa ale moze nie tylko. Mialem kiedys Fabie 1.4MPI i po zagazowaniu gdy jechalem na gazie to strzalka poziomu paliwa w baku spadala w trakcie pokonywania trasy pomimo ze paliwa nie ubywalo.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-04-26, 21:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-27, 10:40   

Daster napisał/a:
Ostatnio jak zatankowalem wiecej niz do strzelenia pistoletu to zrobilem ok 100km zanim pierwsza cegielka zgasla. Komp pokazal ze spalil wtedy 9l. Ale potem to kaze nastepne spalone 5l paliwa gasilo nastepne cegielki. Tak wiec dzialanie wskaznika poziomu paliwa jest powiazane z potencjometrem na plywaku w zbiorniku paliwa ale moze nie tylko. Mialem kiedys Fabie 1.4MPI i po zagazowaniu gdy jechalem na gazie to strzalka poziomu paliwa w baku spadala w trakcie pokonywania trasy pomimo ze paliwa nie ubywalo.

dotychczas przejeżdżałem ok. 120-130 km i pierwsza cegiełka gasła... ale po zamontowaniu gazu dzieją się dziwne trudno wytłumaczalne rzeczy... raz wskazuje zużycie jednej cegiełki by po nocnym postoju w garażu przy wyjeździe następnego dnia pokazać pozostałą ilość paliwa na poziomie czterech cegiełek czyli mniej niż pół zbiornika a po przejechaniu na stację paliw (8 km) do baku wchodzi 15 litrów... wyliczenia rzeczywistego zużycia paliwa nie budzą niepokoju ("pali" tyle ile musi :lol: ) ale polegać na wskaźniku poziomu paliwa nie można...
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-27, 15:07   

Z tego co pisano na forum ze wskaźnikiem jest tak - w wersjach 2x2 jest jako tako proporcjonalny do ilości paliwa, w wersjach 4x4 żyje wlasnym życiem - zbiornik jest podzielony na dwie części przez wał napędowy i dlatego tak jest.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-27, 19:11   

Ogolnie jest lipa ze zbornikiem. Poszkodaowali w nim wypelnienia lub przegrod bo jak masz w baku wiecej paliwa to przy manewrach parkingowych strasznie w nim chlupocze i wydaje przy tym nieciekawe dzwieki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-04-27, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-27, 19:40   

przynajmniej wiesz, że masz paliwo... :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-29, 09:22   

PiotrWie napisał/a:
zbiornik jest podzielony na dwie części przez wał napędowy i dlatego tak jest

Ipso facto.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-29, 09:45   

jackthenight napisał/a:
W Dacii możesz również odczytać ilość paliwa w litrach (oczywiście należy brać na to poprawkę jakieś +/- 1 do 2 litrów). A robisz to tak :...
...
...

Wychodzisz z trybu testowego wyłączając stacyjkę.

Tryb testowy działa również w autach bez komputera pokładowego.



czy tryb testowy kasuje (zeruje) wcześniejsze wskazania komputera? (dystanse, średnią prędkość...itd.)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-29, 09:52   

aleks napisał/a:
Witam.

Maksymalnie do dci udalo mi sie wdusic 64l.



No dobra, napisz jeszcze w jakim celu to zrobiłeś?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-04-29, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-04-29, 10:11   

kolega pewnie lał z wiadra i żal wtedy każdej kropli
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-29, 11:48   

TD Pedro napisał/a:
czy tryb testowy kasuje (zeruje) wcześniejsze wskazania komputera? (dystanse, średnią prędkość...itd.)

OIDP to nie.
_________________
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-29, 13:02   

Beckie napisał/a:
OIDP to nie.

dzięki za odpowiedź ale niestety nie rozumię :oops: (OIDP - co to jest ?)...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne