DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z...?
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2011-02-18, 19:28   Problem z...?

Witam,

Kilka dni temu wystapil problem z moim samochodem(logan 1.5 dci 85km) silnik ciezko pali, a gdy juz odpali chodzi jak traktor, na biegu jalowym trzyma nizsze obroty niz zwykle, a cala konstrukcja sie telepie. Pomimo przebiegu 80tys. km fabryczne swiece i kable sa w porzadku. Nie zauwazylem utraty mocy. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, ze przez caly czas swieci sie kontrolka grzania swiec(chwile po odpaleniu gasnie i znowu sie zapala). Czy przyczyna moga byc pompowtryski? Samochod od poczatku eksploatacji byl tankowany wylacznie na stacjach lotos, problem wystapil po przejechaniu okolo 120km po zatankowaniu paliwa na stacji statoil... Bede wdzieczny za pomoc:) Rocznik samochodu- 2010
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-18, 19:42   Re: Problem z...?

Madmat napisał/a:
Witam,

Kilka dni temu wystapil problem z moim samochodem(logan 1.5 dci 85km) silnik ciezko pali, a gdy juz odpali chodzi jak traktor, na biegu jalowym trzyma nizsze obroty niz zwykle, a cala konstrukcja sie telepie. Pomimo przebiegu 80tys. km fabryczne swiece i kable sa w porzadku. Nie zauwazylem utraty mocy. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, ze przez caly czas swieci sie kontrolka grzania swiec(chwile po odpaleniu gasnie i znowu sie zapala). Czy przyczyna moga byc pompowtryski? Samochod od poczatku eksploatacji byl tankowany wylacznie na stacjach lotos, problem wystapil po przejechaniu okolo 120km po zatankowaniu paliwa na stacji statoil... Bede wdzieczny za pomoc:) Rocznik samochodu- 2010


chyba nie ma się co zastanawiać tylko jedź do ASO, samochód jest na gwarancji i nie ma co kombinować - bez względu na przyczynę niedomagań...
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-18, 19:44   

Zasuwaj do ASO (jak pisze TD Pedro) i nie czekaj dłużej.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-18, 19:59   

Jeśli to możliwe to odszukaj i zachowaj rachunek za paliwo - może się przydać, choć zależy co w aso stwierdzą
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-02-18, 20:08   

NIE JEDŹ!!! Dzwoń po Assistance, jak dojedziesz na kołach nici z samochodu zastępczego, jak sholują samochód zastępczy!
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-02-18, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2011-02-18, 22:10   

po drugim przegladzie stwierdzilem, ze gwarancja sie nie oplaca(15 tys km miesiecznie) wiec pozostaje mi samodzielna naprawa...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-18, 22:29   

Madmat napisał/a:
po drugim przegladzie stwierdzilem, ze gwarancja sie nie oplaca(15 tys km miesiecznie) wiec pozostaje mi samodzielna naprawa...


możesz to rozwinąć? :-(
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-19, 11:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-18, 22:43   

Madmat napisał/a:
Czy przyczyna moga byc pompowtryski?

Nie - bo w daćkach ich nie ma. Są za to wtryskiwacze i z nimi faktycznie może być problem, ale diagnozy na odległość są OKDR - trzeba jechać do mechanika, niech słucha, maca i niucha (;
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-02-18, 22:44   

Jak to się nie opłaca? przecież jeszcze 100 tys nie masz więc zasuwaj do ASO.
_________________
WhiteDragon
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-02-18, 22:53   

ale nie serwisował auta w ASO (lub w inny udokumentowany sposób), więc stracił gwarancję
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-19, 11:48   

No to teraz się będzie opłacać niestety, do 100 tys.km trzeba było zrobić te 4 przeglądy teraz możesz stracić kilkakrotnie więcej niestety :-/ , pewnie walnęło coś w silniku,jak wtryski i pompa to szykuj grubą kasę, jak silnik wali to mogło obrócić panewkę na wale , w tych silnikach są panewki bez zamka. Najtaniej to może poszedł któryś wtrysk i przelewa,trzeba zrobić próbę przelewową, można samemu regeneracje zrobić 100-150zł i zaworek przelewowy wymienić.

Edit:

Napisz jeszcze czy jak się rozgrzeje też ci telepie i wali, czy tylko na zimnym, może być świeca żarowa uszkodzona i ci na zimnym telepie bo ten silnik ma dogrzewanie świecami przez kilkanaście sekund po rozruchu.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2011-02-19, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2011-02-19, 19:26   

silnik telepie niezaleznie od temperatury... Nie bardzo wiem o co chodzi z tym testem przelewu, bylbym wdzieczny za opis tej operacj :-P i
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-19, 19:40   

Odpinasz wężyki od wtrysków powrotne tzw. przelewowe i wkładasz do szklanek albo słoików, odpalasz silnik na wolnych obrotach i patrzysz w ciągu np. 3-5 minut ile naleje paliwa z tych wtrysków, powinny być równo napełnione, jeżeli wtrysk do dupy to dużo ci naleje paliwa.

Jeżeli ci telepie na ciepłym spróbuj dolać 1l-2l MIXOLU na pełen baku i obserwuj czy się coś zmieniło.
Czasami wtrysk zardzewieje i się zawiesi od kiepskiego paliwa i taka kuracja Mixolem już paru osobom pomogła. Ja leje prewencyjnie 200ml na każdy bak.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-02-20, 19:52   

A jak wygląda "pompka" od ręcznego pompowania paliwa? Nie jest "wciągnięta" ?
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne