Prosze o porade, chce wymienić filtr paliwa w mojej Daci Logan, silnik 1.5 dCi. Bylem u mechanika, dobraliśmy sie do filtra, lecz ten oryginalny na taka kostke elektryczna u spodu, dochodzi do niej jakaś wiązka kabli. Natomiast mechanik mial u siebie taki filtr, Filtrona chyba, lub jakis inny zamiennik, tyle ze bez tej elektrycznej kostki.
Do czego ona jest, czemu służy i czy jest możliwość zalozenia filtra tylko bez tej kostki?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-04-15, 14:53, w całości zmieniany 2 razy
a powiedz czy dobrałes sie do całej obudowy. Co prawda nie zagladałem 1.5 dci pod maske ale mam doswiadczenia z 2.2 dci z laguny i tam wystarczylo wymienic sam wklad w filtrze tzn instrukcja srwisowa mowiła co innego ale wystarczylo odkrecic pokrywke torxem i wymienic
_________________ Przepraszam za orografie :)
Ostatnio zmieniony przez tolkiszon82 2010-11-03, 20:23, w całości zmieniany 2 razy
Umówiłem się wcześniej na przegląd (po 40 tys. km), podkreślając, że jest wymiana filtra paliwa;
mechanik odkręcił filtr, poszedł do magazynu - stwierdzili, że takiego nie mają;
założyli spowrotem stary i kazali przyjechać za tydzień;
filtr, który w końcu założyli ma oznaczenie 77 01 478 546 (ale ja mam dCi 85 KM)
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-11-03, 21:17, w całości zmieniany 1 raz
U mnie na filtrze jest taki numer: 8200619855. Jesli ktos ma dostep oraz mozliwosc zeby sprawdzic co to za filter, oraz jak ma numer np zamiennik z Filtrona to bardzo bym prosil.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-22, 18:03
Czy ktoś się orientuje jaki filtr paliwa kupić do MCV 1.5 dci 85 z 2010 roku, czy są w ogóle jakieś zamienniki oraz ile w serwisie może kosztować taki filtr. Czy opłaca się samemu kupować i jechać na przegląd . Filtr jest zabudowany i trzeba koło i nadkole ściągać
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-22, 18:57
Znalazłem zamiennik Purflux FCS772
http://www.sogefifilterdi.../GB/FCS772.html
i jeszcze Delphi HDF954 też kosztuje jakieś 100zł
wpisując numery filtrów z wcześniejszych postów ale cena w intercarsie 100zł netto czyli jakieś 130zł brutto. Filtron do tego silnika nie produkuje filtrów niestety, w ogóle w 1,5dci montowali chyba z 20 rodzajów filtrów z tego co widzę na allegro i w katalogach każdy inaczej wygląda.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1343 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-22, 19:30
ja kupowałem (do jimny 1.5dci 86km) takiego samego jak ten filtron (z wygląda) MANNa. Cena o ile pamiętam ok. 80zł. Wymiana, w zależnosci od umiejscowienia jest tak prosta że można zrobić samemu.
Witam, ostatnio zaniedbałem trochę forum ale postaram się nadrobić zaległości
Mam pytanie - Duster 1,5 dci po 2 dniach bez ujeżdżania miał problemy z brakiem mocy przy dodawaniu gazu i tendencję do gaśnięcia (świeciła się kontrolka świec żarowych, później czerwona lampka stop i esp).. Po kilkudziesięcio minutowej walce udało się nim dojechać na miejsce docelowe ale droga powrotna znowu była męką...
Jako że to auto mej rodzicielki zadzwoniłem następnego dnia po assistance . Pan przyjechał i powiedział że jest ok bo mu się tera ikonki nie palą i żeby dojechać na kołach do aso jak nam się coś niepodoba.
Dzisiaj przy (-18) cholernym mrozie, auto całkowicie odmówiło posłuszeństwa...
musiałem je wypychać bo zastawione było Sandero i odwozić rodzicielkę do pracy.
O 7.30 byłem w domu i zadzwoniłem do assistance żeby jednak ruszyli dupę i przyjechali wrzucić dustera na lawetę.
No i teraz najlepsze - CZEKAŁEM DO 12 z minutami na pojawienie się lawety!!!!!
straciłem pół dnia, bo biedne jełopy z centrali są zbyt umysłowo ograniczone żeby przyjąć zgłoszenie.
jeszcze jedna dziwna sprawa - chciałem żeby z Wawra zabrali auto na Lewinowską lub Jerozolimskie, ale Pan z lawety powiedział że może odwieźć je tylko na Modlińską?!
dla mnie to rzeczywiście najbliżej jak może tylko być...
Później jeszcze śmieszniej - telefon z ASO i gadka co się dzieje. Powiedziałem że takie kontrolki gasną, brak mocy itd a gościu mnie pyta jakie paliwo zatankowane.
Powiedziałem że Orlen, a one że takiego paliwa się nie leje bo to rosół w zimie jest, a tak najlepiej to samochód w garażu trzymać....
opadły mi ręce i szczęka na podłogę - zapytałem go to jak to jest możliwe że Ducato którym jeżdżę w pracy, pali na dotyk, a zalewam go na tej samej stacji (zresztą jak inne samochody od ponad 8 lat...). Oczywiście Pan zbity z tropu odparł że to dlatego że Ducato ma inny układ wtryskowy.
Kolejny telefon od nich i okazało się że filtr paliwa jest zapchany i woda w zbiorniku się zebrała?! AUTO MA DOPIERO 4 TYSIĄCE KILOMETRÓW!!!!!!!!!!
i w tym miejscu pytanie - czy czyszczenie filtra paliwa należy do napraw gwarancyjnych?
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-19, 16:54, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-24, 06:48
Filtr zapchal sie krysztalami parafiny wytraconymi przez niska temp z ON. Pomoc tu moze tylko wymiana filtru lub jego wyjecie i ogrzanie w celu rozpuszczenia parafiny. Wozek tez musi postac w jakims cieplejszym pomieszczeniu aby w ukl paliwowym rozpuscila sie parafinowa kasza. Nastepnie dolac do ogrzanego ON depresatora i dotankowac "zimowego" paliwa -30C np Statoil lub Shell bo te w baku nie spelnia wymogow temperaturowych jakie zapanowaly. Wina jest po stronie uzytkownika tzn dostawcy i sprzedawcy paliwa. Czasem jak ktos malo jezdzi to zatankuje do pelna bak i wystarcza mu na 2 miesiace jazdy. Zatankowane paliwo jest np "jesienne", a tu po 2 miechach ostra zima i efekt ten sam.
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-02-24, 07:39, w całości zmieniany 2 razy
Wszystko super, ale jakim cudem Ducato którym jeżdżę sporadycznie pali bezproblemowo na tym samym paliwie (dzień odstępu w tankowaniu, ten sam dystrybutor) i pomimo mrozów wszystko jest ok. To nie pierwszy diesel jaki jest w rodzinie, do poprzednich nigdy nie dolewaliśmy nic do paliwa i zawsze wszystko działało pomimo mrozów. Ale najwidoczniej rumuńsko - francuska myśl techniczna nie przewidziała ujemnych temperatur w ciągu roku...
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-24, 08:42
Moze w Ducato jest dodatkowy system ogrzewania ukladu paliwowego. Poza tym system Common Rail jest wrazliwszy na jakosc paliwa niz poprzednie generacje zasilania w ON Przyklad w mojej gromadzie byly Astra 2 z silnikiem 2.0DTI (stary system zasilania) Ford Focus I 1.8TDCI (system CR) oba samochody zatankowane tym samym paliwem. 2 lata temu w czasie gdy mroz byl -24C Focus dymil na bialo i nie chcial jechac a Astra wystartowala i nie bylo problemow.
w grudniu 2008 r. - (temp. poniżej - 20 st. C) zatankowałem do Renault Kangoo 1,5 dCi (na szczęście tylko 20 l ON) na Orlenie i miałem podobnie - udało się o własnych siłach dojechać na stację Shell i dotankować inny ON i objawy ustąpiły jak przysłowiową "ręką odjął".....
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-24, 10:28
Dlatego w zimę trzeba dolewać depresatora do każdego tankowania i z głowy, teraz w aso zabulisz za wymianę filtra a ten filtr niestety tani nie jest w dieslu i jest jednorazowy nie da się go czyścić. Dodatkowo czyszczenie całego baku i i intstalacji, zapytaj się ile to będzie lepiej kosztować bo możesz grubą kasę zapłacić za to.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum