DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 4x4 1,6 16V - zużycie paliwa i uwagi eksploatacyjne
Autor Wiadomość
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-07, 08:26   

Dla mnie tragedia....Jak nowoczesne auto z wielopunktowym wtryskiem może palić tyle co Duży Fiat?

10,5 - 11l cykl mieszany
w mieście zimą na zimnym 12,5 - 13l
miasto 11-12,3l
trasa najlepszy wynik 8,5l niżej się nie dało zejść.

Nie wiem zatem jak można spalić 6l :)

Dodamy, że w większości używam 2WD. 4WD jak jest błoto pośniegowe, śliska oblodzona nawierzchnia. Nie zauważyłem znacznego spadku dla trybu 2WD w stosunku do trybu AUTO.
Najwyżej 0,1l /100

Czekam aż w Świętochłowicach montażyści gazu będą mieć butle 60l (ok. 48l gazu), bo taką chcę władować z instalacją LPG i wtedy to może palić te 11 przeżyje :)
_________________
firefox
Ostatnio zmieniony przez firefox 2011-03-07, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-07, 09:07   

firefox napisał/a:

Czekam aż w Świętochłowicach montażyści gazu będą mieć butle 60l (ok. 48l gazu), bo taką chcę władować z instalacją LPG


w Lublinie montują butle 73 l, może warto zapytać czy nie mogą Ci takiej zamontować?
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-07, 09:31   

czy ta butla nie wystaje, tzn. czy normalnie opada zaslona koła zapasowego? chodzi o to żeby nie tracić przestrzeni bagażowej.
_________________
firefox
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-07, 09:43   

ja tego wynalazku nie posiadam (jeszcze), byłem w firmie montującej akurat w chwili gdy montowali taki zestaw w Dusterze, wszystko było "wybebeszone" i nie mogłem tego miarodajnie ocenić, zapewniano mnie że pasuje idealnie ale czy tak jest?
dopytaj... :-)
firma to TRANS-WAG Sp. z o. o. - tel. 81/441-35-53, e-mail: info@trans-wag.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 10:12   

firefox napisał/a:
Jak nowoczesne auto z wielopunktowym wtryskiem może palić tyle co Duży Fiat?

Zupełnie normalnie (:

Po pierwsze, w bardzo dużej mierze zależy to od stylu jazdy, a Twoje wyniki są trochę wyższe niż średnia... A skoro auta innych osób spalają mniej, to jeżeli Twoje jest sprawne, to oznacza to, że masz po prostu przyciężką nogę (;

Po drugie, duster jest trochę cięższy i ma większe opory toczenia niż 125p, co m.in. wielowtrysk jedynie równoważy, poprawiając jednocześnie inne niż spalanie parametry silnika (np. elastyczność, kulturę, niezawodność). Za to bije już na głowę starszą konstrukcję spalaniem w trasie. (A w każdych warunkach: czystością spalin, ale to jeszcze oczywiście zasługa katalizatora - tylko nie chce mi się teraz szukać w jakiej części, więc tylko sygnalizuję).
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-03-07, 10:16   

firefox napisał/a:
Dla mnie tragedia....Jak nowoczesne auto z wielopunktowym wtryskiem może palić tyle co Duży Fiat?

10,5 - 11l cykl mieszany
w mieście zimą na zimnym 12,5 - 13l
miasto 11-12,3l
trasa najlepszy wynik 8,5l niżej się nie dało zejść.


No trochę nie jest to prawda - owszen mi Duży Fiat tyle palił we Wroclawiu, ale to były czasy jak się jeździło płynnie, w obecnych wroclawskich korkach myślę że nie zszedłby poni :mrgreen: żej 20.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 10:43   

laisar napisał/a:
. Za to bije już na głowę starszą konstrukcję spalaniem w trasie. (A w każdych warunkach: czystością spalin, ale to jeszcze oczywiście zasługa katalizatora - tylko nie chce mi się teraz szukać w jakiej części, więc tylko sygnalizuję).

Nie wszyscy sobie z tego zdają sprawę, ale katalizator niestety zwiększa zużycie paliwa.
Opory wydechu które powoduje to raz , ale też bogatsza mieszanka tak aby jak najszybciej doprowadzić go do optymalnej temperatury to dwa.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 11:22   

Może niejasno napisał, ale Poeta - czyli ja (; - miał w nawiasie na myśli:

"Silnik dustera góruje czystością spalin nad silnikiem 125p - ale tylko w jakiejś części dzięki wtryskowi wielopunktowemu, a w (większej?) części dzięki katalizatorowi".

(A nie, że niby dzięki katalizatorowi zużywa mniej na trasie - nawias jest po prostu o Czymś Zupełnie Innym, niż wcześniejsze, zakończone zdanie).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 11:51   

To była tylko taka luźna uwaga , ochrona środowiska nie zawsze idzie w parze z oszczędnością paliwa. Oczywiście i tak jesteśmy do przodu ze względu na wyższy stopień kompresji, mniejsze opory wewnętrzne silnika (lepszy olej czy dopasowanie części) , wtrysk wielopunktowy i elektroniczny zapłon w stosunku do konstrukcji z lat 60-tych XX wieku ale niestety katalizator trochę tej oszczędności zżera.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-03-07, 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 12:08   

No to cieszę się, że nie byłem aż tak niewyraźny ;)

Cytat:
katalizator trochę tej oszczędności zżera

Nie ma nic za darmo - a czyste powietrze jest akurat MSZ tego warte.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-07, 12:39   

laisar napisał/a:
Nie ma nic za darmo - a czyste powietrze jest akurat MSZ tego warte.

Kij z powietrzem jakoś tam sie wyfiltruje a kata spokojnie można wyciąć tak samo jak dpf a tym zatruwaniem to ludziom sieczke z głowy robią i strzaszą, ponoc na śląsku kiedys nie dało się żyć bo trakie zanieczyszczenie było japoncy w gaz maskach chodzili a myśmy tu żyli i dorastali i jakoś dalej wegetujemy.
Amerykańce sraja na normy czystości bi niechcą podopisywać żadnych konwencji o zminiejszaniu emisji bo zabiło by to i ch gospodarke a my w europie mamy sie zesrac ztego powodu
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-03-07, 12:43   

wat napisał/a:
zesrac

W Hajżlu żeś pisoł? :-(
_________________
48piotr
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-07, 13:00   

może ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 13:11   

wat napisał/a:
jakoś tam sie wyfiltruje

Jaaasne - typowe: jakoś to będzie, a jak nie, to po nas choćby potop... /:


Cytat:
ponoc na śląsku kiedys nie dało się żyć bo trakie zanieczyszczenie było

Owszem, było - nie tylko zresztą tam - i niektórzy są nawet tak starzy, że to pamiętają. I np ja bardzo bym nie chciał, żeby moje dzieci musiały żyć w takich warunkach, więc popieram wszelkie katalizatory i filtry. Biedniejsi od tego nie będziemy, a jest przynajmniej szansa, że zdrowsi.


Cytat:
Amerykańce sraja na normy czystości

Nie, nie srają: http://en.wikipedia.org/w...ssion_standards - bo nie chodzi o CO2, o którym jest (rzeczywiście bez sensu) najgłośniej, ale o wszelkie inne syfy: tlenki azotu, siarki i resztę węglowodorowego szajsu. I to ograniczają - jak mogą - wszyscy, nawet Chiny...


(Jak czytam takie rzeczy to się zaczynam wręcz cieszyć, że wielka zła UE stoi z kijem i wali po piętach... :evil: ).


48piotr napisał/a:
W Hajżlu żeś pisoł?

No właśnie przed - przecież widać, że mu ciężko na du...szy d;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-07, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-07, 13:23   

wiedziałem, że jak przyrównam spalanie do 125p, to ożywi dyskusję w wątku :)
Nie uważacie, że moje spalanie jest jednak trochę za wysokie dla tak nowego auta?

Fiat 125p to legenda PRL...a nie da się ukryć, że dzisiejsze "zielone" rozwiązania nie zawsze idą w parze w kosztach jakie ponosi użytkownik. Patrz koszty wypalania/wymiany filtra DPF(FAP) w diesel czy wspomniany wyżej katalizator itp.
_________________
firefox
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-03-07, 13:41   

firefox napisał/a:
wiedziałem, że jak przyrównam spalanie do 125p, to ożywi dyskusję w wątku :)
Nie uważacie, że moje spalanie jest jednak trochę za wysokie dla tak nowego auta?

Fiat 125p to legenda PRL...a nie da się ukryć, że dzisiejsze "zielone" rozwiązania nie zawsze idą w parze w kosztach jakie ponosi użytkownik. Patrz koszty wypalania/wymiany filtra DPF(FAP) w diesel czy wspomniany wyżej katalizator itp.

Jak we wrocławskich korkach to niestety nie, czym przedtem jeździłeś i ile Ci paliło ( ioczywiście o ile w tych samych warunkach)?
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 13:46   

laisar napisał/a:
Biedniejsi od tego nie będziemy, a jest przynajmniej szansa, że zdrowsi.

Biedniejsi na pewno będziemy, np koszt żarówki zwykłej 100W - 2pln, koszt energooszczędnej (ekologicznej) 20 pln. Koszty głupoty i walki z "globalnym ociepleniem" są ogromne dla gospodarki i przemysłu (zwłaszcza takiego jak w PL) a co za tym idzie ten koszt przenosi się na podatki i płatników.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-07, 13:51   

jacusb ok, tracisz na cenie żarówki 18zł a policzyłeś ile zyskujesz na rachunkach za energię elektryczną... A co do rachunków - dołączają do nich kupony na fajne żarówki energooszczędne za 9,99zł sztuka (w sumie 5 kuponów)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 13:57   

Nie lubię światła ze świetlówek (nawet tych najnowszych dobrych firm). Na szczęście pojawiły się żarówki halogenowe w zwykłych oprawkach i te zamontowałem w całym mieszkaniu. Owszem są kilka razy droższe ale za to 30% oszczędniejsze no i nie przepalają się co pół roku - dodatkowo barwa światła jest fajniejsza niż klasycznych.
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 14:02   

Kupony na żarówki, to poważnie?

Odnośnie oszczędności to trafiłeś w sedno. Jak na tym zarobię to kupię żarówkę energooszczędną lub led. To powinna być decyzja osobista dotyczy moich osobistych pieniędzy. A niestety zakaz produkcji żarówek 100W jest odgórny. Dodatkowo często odgórne nakazy "eko" są podytkowane lobbingiem odpowiednich grup. Np żarówki energoosczędne są dużo bardziej szkodliwe dla środowiska niż normalne - licząc cały okres produkcji, użytkowania i utylizacji. "Eko" są tylko w tym środkowym etapie - użytkowania. Ale ludzie poprostu o tym nie myślą. Przyjmują że jak coś narzuci UE to jest piękne i cudowne.

Wracając do żarówki. Mam wiele miejsc, gdzie żarówka normalna jest bardziej opłacalna od energooszczędnej. Począwszy od miejsc, gdzie żarówki zapalają się na 10s a kończywszy na lampie warsztatowej gdzie średnio raz w miesiącu tłucze się żarówka.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 14:07   

Zamiast 100W zwykłej możesz założyć 60W halogenową w oprawce E27.
Kosztuje ok 7 PLN plus jest kilka razy trwalsza.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-07, 14:09   

jacusb napisał/a:
Kupony na żarówki, to poważnie?

Może niefortunnie się wyraziłem, taka ulotka która uprawnia do kupna w praktikerze 5szt żarówek energooszczędnych (chyba philipsa ale nie pamiętam) za 9,99zł. Jak dla mnie nic dziwnego, po prostu taka reklama przy współpracy z dostawcą prądu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 14:12   

jacusb napisał/a:
Biedniejsi na pewno będziemy

My nie będziemy, a wy... a, to już wasz problem d:


TSD mam wrażenie, że nie poznałbyś pewnie kontekstu nawet jakby Cię ugryzł tam, gdzie "pan może pana majstra..." itd <;


...No dobra, ale niech tam:
benny86 napisał/a:
jacusb ok, tracisz na cenie żarówki 18zł a policzyłeś ile zyskujesz na rachunkach za energię elektryczną

I w miejscach intensywnego użytkowania - na samych żarówkach, bo ich żywotność jest przecież tragiczna.

Przy czym nawet te 20 zł to jest cena z głowy, czyli z niczego d: - są droższe, są tańsze, zależy od przeznaczenia.

I to właśnie przeznaczenie powinno być najważniejszym parametrem wyboru rodzaju oświetlenia, bo świetlówki też przecież nie są idealne - np nie lubią częstego włączania i wyłączania.

Jak dla mnie EOT o żarówkach <:
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-07, 15:39   

no Laisar jak nie powietrze zabije twoje dzieci i wnuki to zarcie chemiczne napewno
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-07, 16:30   

jacusb napisał/a:
Kupony na żarówki, to poważnie?

... zakaz produkcji żarówek 100W jest odgórny....


ad. kuponów - też jestem ciekaw czy to prawda?...

ad. zakazu - producenci już sobie z tym poradzili, najpierw umieszczali na opakowaniu info, że przedmiot ten służy do ogrzewania pomieszczeń :lol: a teraz , że przeznaczony do pomieszczeń przemysłowych... :-P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne