podejrzewam że chodzi o check engine ( w instrukcji jest opisana jako kontrolka układu oczyszczania spalin ) znajduje się w środkowym zestawie wskaźników na dole ma symbol silnika. Pytałem znajomego który stwierdził że to może być np. przez zły skład mieszanki np z instalacji gazowej i stąd ten komunikat.
Przy sekwencji to chyba raczej niemożliwe - ale wiem że sondy lambda często nie lubią gazu - stąd mój pomysł... Błąd jednak będzie się objawiał tak samo (zły odczyt z sondy). u ojca w trzyletniej Toyocie z przebiegiem ~90kkm wymieniałem (bez gazu) także jest to potencjalnie element który może być uszkodzony. Spróbuj przejeździć ze dwa dni na benzynie - jeśli nadal będzie się świeciło to na 90% sonda, jeśli zgaśnie można próbować ustawić LPG...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-11, 13:02
krzy7 napisał/a:
podejrzewam że chodzi o check engine
To bardzo dobrze podejrzewasz.
Musisz podłączyć auto pod komputer- wtedy będzie widać jaki błąd powoduje zapalenie się lampki Check Engine (w nomenklaturze Renault jest to lampka MIL )
Podjechałem do znajomego mechanika , podpiął kompa i wyszło że błąd od sondy lambda. Skasował i na razie jeżdżę i jest OK kontrolka nie świeci . Gdyby jednak sytuacja się powtórzyła trzeba będzie tą sondę wymienić. On twierdzi że w przypadku jazdy przez dłuższy czas ( na trasie ) ze stałą prędkością mogło się tak stać że gdyby instalacja gazowa była źle wyregulowana to może wywalić taki błąd . Miał taki przypadek w Fiacie Palio Weekend też z sekwencją.
Dzięki ciekawy artykuł , u mnie na razie po skasowaniu nic się nie dzieje , zobaczymy co będzie dalej . A swoją drogą to zbliża mi się termin wizyty na przegląd instalacji , i może coć być na rzeczy z tymi filtrami
W moim Dusterku, z fabrycznym LPG, tydzień temu zaczęła w trakcie jazdy migać kotrolka oczyszczania spalin (to chyba to samo to check engine).
Wtedy wyłączyłem silnik i po ponownym włączeniu już się nie pojawiła.
Dzisiaj w trakcie jazdy (rozgrzany silnik), znowu zaczęła mrugać i samoistnie przestała po ok 2 minutach. Dodam tylko, że za każdym razem, mruga tylko na gazie.
Tu pytanie - jak uważacie uderzać do ASO w ramach gwarancji, czy olać i zobaczyć co dalej?
Silnik pracuje stabilnie w trakcie mrugania i nie zauważam dziwnych objawów.
Jak myślicie, czym to może być spowodowane, sonda lambda, czy może gówniany gaz?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-13, 08:33
kontrolka może zapalić się kilku powodów, najbardziej prawdopodobne w tym przypadku wydają się jakieś nieprawidłowości emisji spalin, ktore może sygnalizować jedna z sond Lambda.Sam przyczyny nie dojdziesz. Podpięcie pod komputer diagnostyczny powinno dać odpowiedź. Dodtankuj porządnego LPG na dobrej stacji i obserwuj, a czasami przełącz manualnie na benzynę, żeby się przekonać czy nie mruga również wtedy. Jeśli się nie uspokoi,warto dla spokoju sumienia odwiedzić ASO
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-13, 08:35, w całości zmieniany 2 razy
Kolega @Dar1962 pisze prawdę, że kontrolka może zapalić (migać) się z kilku powodów. W moim przypadku komputer pokazywał wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów, a zawiniły wtryskiwacze, bo posiadam instalację LPG. Wymiana wtryskiwaczy była końcem migania kontrolki Engine.
_________________ Mam ochotę na .... Dustera ;)
Zafiltrowany, zaczujnikowany wstecz.
Witam
Dołączę się z moim problemem. Mam przejechane 45tyś i instalacje LPG.
Mam jeszcze gwarancje, ale nie mam czasu do nich jechać
Od jakiegoś czasu zauważyłem że samochód jest bardziej żwawy na LPG niż na benzynie.
(ale to pikuś)
Dodam że zatankowałem ostatnio PB 20 kwietnia do pełna i mam jeszcze ponad pół baku
(może po prostu spadła wartość energetyczna benzyny, że stało się to odczuwalne)
Natomiast główny problem to migająca kontrolka check engine po przejechaniu kilkuset a niekiedy kilku kilometrów,(jest wyczuwalny spadek mocy i nierówna praca silnika) kontrolka gaśnie po kilkudziesięciu sekundach spokojnej jazdy, sytuacja często się powtarza.
(dzieje się to zarówno na PB i na LPG )
Dodam iż samochód zapalony zimny rano pracuje trochę nierówno (obroty są stabilne) aż do przełączenia się na LPG (ale to może moje urojenia - po prostu inaczej)
Może jakieś sugestie z waszej strony (cewki, świece, zanieczyszczona przepustnica, gówniane paliwo itp.)
Lub lepiej doradźcie jakiego programu użyć pod OBD-2 który działa pod Windows 7, najlepiej by był prosty i po polsku a zdiagnozował mi Drakulę.
_________________
Ostatnio zmieniony przez lukka16 2013-08-01, 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Wczoraj po uruchomieniu silnika (Dacia Logan 1.4 rocznik 2005, bez instalacji LPG) zaczęła migać kontrolka oczyszczania spalin i silnik pracował nierówno, dało się wyczuć lekką wibrację.
Widać też spaliny z wydechu (inne niż zwykle) i zapach spalin jest inny.
Komputer pokazuje błąd 'P0304 Code - Cylinder #4 Misfire' - czyli błąd zapłonu 4-tego cylindra.
Przewody zapłonowe wymienione ze 2 miesiące temu (od tego czasu zrobione ze 3000km bez problemów). Świece nie zostały wymienione (mam kupione). Przewody wymienione bo nie chciał odpalić rano. Stał pod chmurką przez noc (pogoda desczowo-wilgotna). Po wymiane przewodów odpalił bezproblemowo.
Przez ostatnie dni logan stał po dachem (marna namiastka garażu) i nie jeździł. Pogoda deszczowa - wilgotno (może to miało wpływ?).
Na "czarnym pudełku", do którego schodzą się przewody (cewka?) od świec widać iskrzenie przy jednym przewodzie (skrajny z lewej - pewnie to 4-ty cylinder wskazany przez błąd ECU).
Wlasnie wymienilem przewod na stary i wrocilo do normy. Blad skasowalem i nie wraca po kilku uruchominiach silnika. Teraz czas na test na dluzszej trasie i ciekawe jak bedzie jutro rano.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Odkopuję temat, dzisiaj zapaliła się i u mnie kontrolka układu kontroli spalin.
Zaczyna mnie już ten samochód bawić :) Ciekawe co będzie dalej. Jadę do ASO, ciekawe ile będę bez samochodu. Najgorsze jest to, że sprzedałem moją Xsarkę,
Xsarko, wróóóóóóóć
Dodam jeszcze, że na liczniku stuknęło 200 km
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-04-16, 13:43, w całości zmieniany 1 raz
O kurcze, trafiłeś na jakiś feralny egzemplarz...
To pewne z powodu złego zestrojenia komputera od gazu.... Może sonda lamda coś szwankuje albo rozstroił się soft w komputerze?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Chyba muszę powiązać ze sobą te fakty czyli
- głośnie klekotanie przy uruchomieniu na zimnym silniku
- tracenie mocy przy przyśpieszaniu na gazie w okolicy 2000 obrotów.
- no i teraz kontrolka.
Na razie nie panikuję, nie straciłem jeszcze zaufania do ASO. Mam nadzieję, że szybko i trwale naprawią. A moje problemy wynikają z przypadkowego zbiegu okoliczności zostaną rozwiązane i więcej nie wystąpią.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum