DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 15:03
Kontrolka oczyszczania spalin
Autor Wiadomość
krzy7 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-03-10, 20:19   

podejrzewam że chodzi o check engine ( w instrukcji jest opisana jako kontrolka układu oczyszczania spalin ) znajduje się w środkowym zestawie wskaźników na dole ma symbol silnika. Pytałem znajomego który stwierdził że to może być np. przez zły skład mieszanki np z instalacji gazowej i stąd ten komunikat.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-03-10, 21:02   

Przy sekwencji to chyba raczej niemożliwe - ale wiem że sondy lambda często nie lubią gazu - stąd mój pomysł... Błąd jednak będzie się objawiał tak samo (zły odczyt z sondy). u ojca w trzyletniej Toyocie z przebiegiem ~90kkm wymieniałem (bez gazu) także jest to potencjalnie element który może być uszkodzony. Spróbuj przejeździć ze dwa dni na benzynie - jeśli nadal będzie się świeciło to na 90% sonda, jeśli zgaśnie można próbować ustawić LPG...
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-11, 09:13   

W benzyniakach za oczyszczanie spalin odpowiada zawor EGR. Trzeba sprawdzic na kompie logi. To on moze dawac ten blad.
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-11, 09:59   

W benzyniakach 1.4 MPI lub 1.6 MPI żadnych zaworów EGR nie ma.
Zawory EGR występują w dieslach.

Dyskusja nt. zaworu EGR w benzyniakach została
przeniesiona do oddzielnego tematu :
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4970
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-11, 14:06, w całości zmieniany 6 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-11, 13:02   

krzy7 napisał/a:
podejrzewam że chodzi o check engine


To bardzo dobrze podejrzewasz.

Musisz podłączyć auto pod komputer- wtedy będzie widać jaki błąd powoduje zapalenie się lampki Check Engine (w nomenklaturze Renault jest to lampka MIL )
_________________

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-03-11, 13:03   

Wracając do tematu - żeby się dowiedzieć sugeruję zgadać się i sprawdzić na komputerze...

Do aso nie ma co jechać bo pewnie za podłączenie do kompa wezmą tyle co sama naprawa powinna kosztować a za naprawę 5x więcej...

[ Komentarz dodany przez: jackthenight: 2011-03-11, 14:05 ]
Dyskusja nt. zaworu EGR w benzyniakach została
przeniesiona do oddzielnego tematu :
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4970
 
krzy7 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-03-11, 19:43   

Podjechałem do znajomego mechanika , podpiął kompa i wyszło że błąd od sondy lambda. Skasował i na razie jeżdżę i jest OK kontrolka nie świeci . Gdyby jednak sytuacja się powtórzyła trzeba będzie tą sondę wymienić. On twierdzi że w przypadku jazdy przez dłuższy czas ( na trasie ) ze stałą prędkością mogło się tak stać że gdyby instalacja gazowa była źle wyregulowana to może wywalić taki błąd . Miał taki przypadek w Fiacie Palio Weekend też z sekwencją.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-11, 20:35   

A takie fajne to LPG ;) (sorki nie moglem sie powstrzymac - mam ~150kkm na gazie przejechane i niestety zabawy z checkami od jakichs 100... :( )
_________________
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-11, 21:10   

krzy7, a TUTAJ czytałeś?
_________________
 
krzy7 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-03-12, 15:57   

Beckie napisał/a:
krzy7, a TUTAJ czytałeś?

Dzięki ciekawy artykuł , u mnie na razie po skasowaniu nic się nie dzieje , zobaczymy co będzie dalej . A swoją drogą to zbliża mi się termin wizyty na przegląd instalacji , i może coć być na rzeczy z tymi filtrami
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2013-07-12, 19:36   

Odświeżę temat.

W moim Dusterku, z fabrycznym LPG, tydzień temu zaczęła w trakcie jazdy migać kotrolka oczyszczania spalin (to chyba to samo to check engine).

Wtedy wyłączyłem silnik i po ponownym włączeniu już się nie pojawiła.
Dzisiaj w trakcie jazdy (rozgrzany silnik), znowu zaczęła mrugać i samoistnie przestała po ok 2 minutach. Dodam tylko, że za każdym razem, mruga tylko na gazie.
Tu pytanie - jak uważacie uderzać do ASO w ramach gwarancji, czy olać i zobaczyć co dalej?
Silnik pracuje stabilnie w trakcie mrugania i nie zauważam dziwnych objawów.
Jak myślicie, czym to może być spowodowane, sonda lambda, czy może gówniany gaz?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-13, 08:33   

kontrolka może zapalić się kilku powodów, najbardziej prawdopodobne w tym przypadku wydają się jakieś nieprawidłowości emisji spalin, ktore może sygnalizować jedna z sond Lambda.Sam przyczyny nie dojdziesz. Podpięcie pod komputer diagnostyczny powinno dać odpowiedź. Dodtankuj porządnego LPG na dobrej stacji i obserwuj, a czasami przełącz manualnie na benzynę, żeby się przekonać czy nie mruga również wtedy. Jeśli się nie uspokoi,warto dla spokoju sumienia odwiedzić ASO
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-13, 08:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2013-07-13, 17:31   

Kolega @Dar1962 pisze prawdę, że kontrolka może zapalić (migać) się z kilku powodów. W moim przypadku komputer pokazywał wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów, a zawiniły wtryskiwacze, bo posiadam instalację LPG. Wymiana wtryskiwaczy była końcem migania kontrolki Engine.
_________________
Mam ochotę na .... Dustera ;)
Zafiltrowany, zaczujnikowany wstecz.
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2013-07-13, 21:37   

Jestem na wtorek umówiony w ASO - zobaczymy co powiedzą. Dam znać.
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2013-08-01, 14:49   

Witam
Dołączę się z moim problemem. Mam przejechane 45tyś i instalacje LPG. :idea:
Mam jeszcze gwarancje, ale nie mam czasu do nich jechać :mrgreen:
Od jakiegoś czasu zauważyłem że samochód jest bardziej żwawy na LPG niż na benzynie.
(ale to pikuś)
Dodam że zatankowałem ostatnio PB 20 kwietnia do pełna i mam jeszcze ponad pół baku
(może po prostu spadła wartość energetyczna benzyny, że stało się to odczuwalne)
Natomiast główny problem to migająca kontrolka check engine po przejechaniu kilkuset a niekiedy kilku kilometrów,(jest wyczuwalny spadek mocy i nierówna praca silnika) kontrolka gaśnie po kilkudziesięciu sekundach spokojnej jazdy, sytuacja często się powtarza.
(dzieje się to zarówno na PB i na LPG :idea: )
Dodam iż samochód zapalony zimny rano pracuje trochę nierówno (obroty są stabilne) aż do przełączenia się na LPG (ale to może moje urojenia - po prostu inaczej)
Może jakieś sugestie z waszej strony (cewki, świece, zanieczyszczona przepustnica, gówniane paliwo itp.)
Lub lepiej doradźcie jakiego programu użyć pod OBD-2 który działa pod Windows 7, najlepiej by był prosty i po polsku a zdiagnozował mi Drakulę. :!:
_________________

Ostatnio zmieniony przez lukka16 2013-08-01, 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
mieszko 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: Mazowsze
  Wysłany: 2013-09-14, 09:15   Kontrolka oczyszczania spalin, błąd P0304, iskrzenie

Wczoraj po uruchomieniu silnika (Dacia Logan 1.4 rocznik 2005, bez instalacji LPG) zaczęła migać kontrolka oczyszczania spalin i silnik pracował nierówno, dało się wyczuć lekką wibrację.
Widać też spaliny z wydechu (inne niż zwykle) i zapach spalin jest inny.

Komputer pokazuje błąd 'P0304 Code - Cylinder #4 Misfire' - czyli błąd zapłonu 4-tego cylindra.

Przewody zapłonowe wymienione ze 2 miesiące temu (od tego czasu zrobione ze 3000km bez problemów). Świece nie zostały wymienione (mam kupione). Przewody wymienione bo nie chciał odpalić rano. Stał pod chmurką przez noc (pogoda desczowo-wilgotna). Po wymiane przewodów odpalił bezproblemowo.

Przez ostatnie dni logan stał po dachem (marna namiastka garażu) i nie jeździł. Pogoda deszczowa - wilgotno (może to miało wpływ?).

Na "czarnym pudełku", do którego schodzą się przewody (cewka?) od świec widać iskrzenie przy jednym przewodzie (skrajny z lewej - pewnie to 4-ty cylinder wskazany przez błąd ECU).

Link do filmu z nagraniem iskrzenia: http://przeklej.net/down/...3c7edeb20c.html

Co może być przyczyną i jak to naprawić?

Napewno wymienię świecę, przy któej iskrzy, sprawdzę z innym przewodem (mam 4 stare).
Jak nie pomoże to wymiana cewki.

Podobno może być też do wymiany sonda lambda? Gdzie są te sondy w loganie?
Albo katalizator (600zł na allegro).

Co jeszcze można sprawdzić/zrobić poza wizytą u mechanika? :mrgreen:

Jaki polecacie klucz do świec?

Dodam, że silnik pracuje nierówno w momentach, gdy widać iskrzenie.
Ostatnio zmieniony przez mieszko 2013-09-14, 10:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-14, 11:22   

 
mieszko 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-09-14, 11:30   

Wlasnie wymienilem przewod na stary i wrocilo do normy. Blad skasowalem i nie wraca po kilku uruchominiach silnika. Teraz czas na test na dluzszej trasie i ciekawe jak bedzie jutro rano.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-14, 11:59   

cewka?
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-04-16, 13:41   

Odkopuję temat, dzisiaj zapaliła się i u mnie kontrolka układu kontroli spalin.
Zaczyna mnie już ten samochód bawić :) Ciekawe co będzie dalej. Jadę do ASO, ciekawe ile będę bez samochodu. Najgorsze jest to, że sprzedałem moją Xsarkę,
Xsarko, wróóóóóóóć :cry: :cry: :cry: :cry:

Dodam jeszcze, że na liczniku stuknęło 200 km :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-04-16, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-16, 13:46   

O kurcze, trafiłeś na jakiś feralny egzemplarz... :-(
To pewne z powodu złego zestrojenia komputera od gazu.... Może sonda lamda coś szwankuje albo rozstroił się soft w komputerze?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-04-16, 13:49   

Chyba muszę powiązać ze sobą te fakty czyli
- głośnie klekotanie przy uruchomieniu na zimnym silniku
- tracenie mocy przy przyśpieszaniu na gazie w okolicy 2000 obrotów.
- no i teraz kontrolka.

Zobaczymy co będzie dalej :shock: :shock:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-16, 13:51   

Jak w ASO uporają się z tym to koniecznie na tym forum zdaj relację dla innych użytkowników, co tam zrobili... :->
Ostatnio zmieniony przez route2000 2014-04-16, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-04-16, 13:53   

Na razie nie panikuję, nie straciłem jeszcze zaufania do ASO. Mam nadzieję, że szybko i trwale naprawią. A moje problemy wynikają z przypadkowego zbiegu okoliczności zostaną rozwiązane i więcej nie wystąpią.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-16, 13:55   

Oby... :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne