Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-10, 13:18
Zaokrąglają albo nawet wlewają niby więcej ka ma być, w Meganie 1.4 16V wchodziło 4,5-4,75 litra a na przeglądach w aso wlewali 5,5 l. Do tego cena oleju w aso 50-70zł lekko także wymiana oleju spokojnie tyle będzie kosztować. Ja na przegląd jadę ze swoim olejem kupionym za 85zł na allegro i filtrem za 13zł. Sama wymiana oleju w aso robocizna kosztuje ze 100-150zł.
Nie miałem czasu szukać tańszych opcji, bo planowałem to wykonać w przyszłym miesiącu,a le wczoraj się dowiedziałem, że mam pogrzeb w rodzinie na śląsku w piątek, więc przed trasa chciałem wymienić olej i od razu przegląd aby nie latać 2 razy.
Skarżyłem się w serwisie na spalanie - powiedziano mi, że jak wymienię olej po 15 tys to powinno spaść, jak nie spadnie to można się martwić - na trasie chciałem więc sprawdzić bo żadna w najbliższej przyszłości się nie kroi.
Na naszych cudownych drogach uszkodziłem wcześniej pochłaniacz par paliwa, więc było to robione razem, tylko człowiek odbierający samochód powiedział, że 550 przegląd + wymiana oleju i 300 do dopłacenia za zabawę z pochłaniaczem.
Z faktury wynika iż za przegląd i wymianę oleju zapłaciłem 424 zł a za resztę 390, czyli za resztę mniej niż wycenili na początku. Dodatkowe zamieszanie było z rozliczeniem zaliczki, więc dali rabat na usługi.
ostatecznie:
olej 5W40 184 zł
przegląd 84zł
uszczelka i filtr 56 zł
"środek do czysz.H" 37 zł
opróżnienie silnika 65 zł
więc olej wlali gratis ;)
gdyby nie ten magiczny środek, to usługa kosztowałaby tylko 2x tyle co normalnie (no i olej jakoś drogo wyszedł)
więc aż tak bardzo źle nie jest.
A z serwisom ASO powinienem być ogólnie wdzięczny, gdyż oddanie mojego espero do ASO daewoo na drobną naprawę zaowocowało kupą adrenaliny i zakupem nowiutkiego Logana ;)
_________________ I never realized that afther Monday and Thuesday calendar says WTF
Chciałbym dorzucić do olei kilka słów, aby zwrócić uwagę przed zakupem oleju na Normę Renault
RN 0700 - silniki benzynowe wolnossące
RN 0710 - silniki benzynowe turbo/sport oraz silniki diesel'a bez FAP
RN 0720 - silniki diesel'a z FAP
Te normy posiada już kilku producentów olei. Miedzy innymi Lotos, Elf, Total, Motul i inni
W przypadku Daci Duster z silnikiem 1,5 dCi i FAP jest bardzo ważne aby oleje posiadały "low-SAPS" wtedy oszczędza się filtr cząstek stałych (FAP)
Zapomniałem napisać, że jestem po przeglądzie z wymianą oleju i filtra na żądanie - najpierw "młody" coś przebąkiwał, że po takim przebiegu (15 000!) leją już tylko taki sam olej, jaki był wlany na początku, jeśli półsyntetyk, to półsyntetyk, a po powołaniu się na szefa serwisu wyszedł i po powrocie nie było problemu . Własny Elf Excellium NF 5w40, wystarczyło 3,5 l, filtr zakupiony na miejscu -> oszczędność ok. 100 zł. :) i tak już chyba zostanie co 15 tys. ;)
Jeżeli ktoś w wawie chciałby wymienić olej w niedalekim czasie to jeszcze 40 godzin na groupon można kupić wymianę oleju (wraz z olejem 4l ) za 90 zł, do wykorzystania do 19 czerwca, z tego co wyczytałem trzeba mieć własny filtr.
tu: wymiana oleju
_________________ I never realized that afther Monday and Thuesday calendar says WTF
To teraz mam problem z olejem do Dustera z FAP. Znalazłem oleje 5w30 i 5w40 zgodne z normą RN0720 lub przeznaczone do silników z FAP/DPF. Czy oleje 0w40 lub 5w50 nie nadają się, czy też są na tyle dobre, że można lać? Nie chciałbym mieć problemów przy wymianie w ASO.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-17, 09:37
laisar napisał/a:
Do 1,4 wchodzi 3,2-3,3 L
A tak naprawdę, to 3.2-3.3 litra wchodzi na suchy silnik, a przy wymianie oleju wraz z filtrem wchodzi już go tylko 3 litry, tak aby nie został przekroczony poziom maks. na bagnecie.
jackthenight, napisał, że na suchy silnik czyli, ze tyle oleju wlejesz do silnika, w którym nie ma żadnych resztek oleju (np. nowy silnik, nowa miska itp.). Wychodzi na to, że w "kanalikach" zostaje ćwiartka oleju bo wymieniamy tylko olej w misce i filtrze. (o ile się nie mylę :)
Beckie,
- właśnie miałem na myśli olej pozostały w filtrze (gdy filtra nie wymieniamy) i dlatego o pojemność filtra potrzebujemy oleju mniej,
- wydaje mi się nielogicznym podawanie przez producenta ilości oleju dla, jak to określiłeś "suchego" silnika a to dlatego, że producent podaje te dane jako dane eksploatacyjne (praktyczne) a zakupiony samochód jest zalany olejem i Ty jako użytkownik nigdy nie znajdziesz się w sytuacji zalewania olejem "suchego" silnika (pomijam naprawę/wymianę silnika),
- może lepiej niech się wypowie kol. jackthenigth - co miał na myśli...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-17, 13:41
TD Pedro napisał/a:
może lepiej niech się wypowie kol. jackthenigth - co miał na myśli...
Otóż 3.2 - 3.3 litra wchodzi na suchy silnik i nowy filtr, czyli przy pierwszym montażu silnika lub po wypłukaniu silnika jakimś środkiem czyszczącym.
Natomiast jak zlewamy stary olej i wymieniamy filtr na nowy to oleju wchodzi 3 litry - wtedy na bagnecie poziom oleju jest 3 - 4 milimetry poniżej maks. A jak samochód postoi noc to poziom oleju jest równo na maks.
Także wyobraźcie sobie jak jesteście przez ASO nieraz dymani, kiedy wpisują wam np. 4 litry oleju lub więcej
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-17, 13:43, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-17, 21:00
Zagadka jest to dlaczego w fabryce leja ponad max. U mnie bylo 5mm powyzej max ale stwierdzilem to dopiero po przejechanych 1000km gdy olej sie odznaczal na zoltym bagnecie. Tak wiec nie wiem jakie to zrobilo kuku dla uszczelniaczy, uszczelek i innych elementow ukladu silnika. Odessalem za 10zl w tanim warsztacie bo do ASO mialem 10km. Obawiam sie ze opisane na tym forum przypadki cieknacego przez uszczelki oleju w nowych silnikach Dacii jest wlasnie spowodowane ponad maksymalnym jego poziomem. Sami robia sobie i nam koszty.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 10:25
Mam przed sobą ulotkę ELF i do silników z FAP jest tam dopuszczony jedynie olej ELF SOLARIS DPF 5W30 (wszystkie diesle Renault oprócz 2.2L dCi) oraz ELF SOLARIS RNX 5W30 (1.5 L dCi , 2.0 L dCi (bez Laguny III) oraz 2.5L dCi (do 11.2007) FAP).
Standardowy do tej pory ELF EVOLUTION SXR 5W40 jest dopuszczony tylko do silnika 2.2 L dCi FAP.
Jak widać do FAP stosowane są oleje nieco rzadsze.
Zeskanuję w wolnym czasie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-03-25, 10:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum