Jak widać powyżej, obecnie rzecz wcale nie leży tak naprawdę w kosztach (tj. oczywiście po stronie producenta) - nie licząc zderzaka, który jak się dowiedziałem wymagałby właściwie wyłącznie innego ukształtowania, to w tej chwili Dusterowi do 5* (bez zderzaka: silnych 4*) wystarczyłoby po prostu udostępnienie wszystkich i tak już w nim istniejących opcji.
I po przemyśleniu coraz bardziej dochodzę do wniosku, że EuroNCAP powinien wręcz karać za takie marketingowe sztuczki, jako sztucznie ograniczające bezpieczeństwo - bo np w przypadku Dustera nie ma przecież żadnych technicznych przeciwwskazań, żeby chętni klienci nie mogli sobie zapłacić za napinacze czy ESP... /:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-05, 23:07, w całości zmieniany 2 razy
I po przemyśleniu coraz bardziej dochodzę do wniosku, że EuroNCAP powinien wręcz karać za takie marketingowe sztuczki, jako sztucznie ograniczające bezpieczeństwo - bo np w przypadku Dustera nie ma przecież żadnych technicznych przeciwwskazań, żeby chętni klienci nie mogli sobie zapłacić za napinacze czy ESP... /:
Jest jedno podstawowe przeciwskazanie (nietechniczne)- nie chce tego właściciel. Może za kilka lat UE przy współpracy z EuroNCAP wprowadzi listę akcesoriów jakie można dokupić do wszystkich samochodów jednakową dla wszystkich producentów. I kara dla Dacii za brak możliwości dokupienia kurtyn powietrznych, napinaczy itp.
takie marketingowe sztuczki, jako sztucznie ograniczające bezpieczeństwo - bo np w przypadku Dustera nie ma przecież żadnych technicznych przeciwwskazań, żeby chętni klienci nie mogli sobie zapłacić za napinacze czy ESP... /:
Otóż to!
Wg mine"takie sztuczki" nie są moralnie obojętne, stąd moja wczorajsza uwaga o cynizmie.
Ale co tam! kulawy francuski geniusz amoralności C.-M. de Talleyrand mawiał:
"To gorzej niż zbrodnia, to błąd!"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Pozostają piesi: minimum 40% do 5*, czyli prawie 15 pkt. - i nie bardzo wiem, co trzeba by zmienić... No, ale inżynierowie pewnie wiedzą (; - i jakoś potrafią to zrobić nawet w SUV-ach).
Może dodać na zderzaku jakąś migającą czerwoną lampkę albo pipek czy gwizdek jak na zwierzynę, żeby ostrzegały i odstraszały pieszych?
A poważnie to chyba to, co ma to pancerne chińskie Volvo, czyli system automatycznego wykrywania i omijania pieszych (jeszcze jedno diabelstwo, które będzie decydować za kierowcę - oby zawsze słusznie...).
Niech mi to w końcu ktoś wytłumaczy, czemu w tej reklamie jakiś goły biegł ulicą? Czy tak się wykosztował na auto, że gacie musiał zastawić? Bo za niektórymi pomysłami nie "nadałżam".
Ten w czerwonych skarpetkach to ma inną orientację
A ci z kolcami naokoło głowy ...
Cywilizacja analfabetów, wszystko opisane obrazkami, Na mikrofalówce też ikonka "Nie służy do suszenia zwierząt domowych"...
Czas się chyba już pakować do lepszego świata.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-03-06, 06:28, w całości zmieniany 1 raz
chyba to, co ma to pancerne chińskie Volvo, czyli system automatycznego wykrywania i omijania pieszych
No, nie - trochę się podowiadywałem i już przecież napisałem kilka postów wcześniej:
"[zderzak] wymagałby [do wyższej oceny] właściwie wyłącznie innego ukształtowania"
(Głównie chodzi o unikanie wyraźnych, ostrych krawędzi oraz zmierzanie w kierunku ideału, którym jest podobno obły klin - najlepiej zdaje się sięgający od nawierzchni do dachu (; ).
Protection can be improved with pedestrian friendly bumpers, which deform when they hit a pedestrian’s leg.
1. Protection is improved if the leg is impacted low down, away from the knee, and if the forces are spread over a longer length of leg.
2. For the leading edge of the bonnet, improvements can result from the removal of un-necessarily stiff structures.
Czyli noga powinna być uderzona możliwie nisko kolana, ergo kurtyna zderzaka rozbudowana bardziej w dół: to oczywiście zmniejsza nasz ukochany kąt natarcia (i poprawia aerodynamikę) który już okazał się dla mnie sporą wartością.
Przed właściwą strukturą zderzaka dać np wypełniacz ulowy, lub piankowy)
Co do krawędzi natarcia klapy, to można by ją wyoblić i i opuścić nieco niżej (kosztem tej górne,zaślepianej części wlotu powietrza)
Zaraz, zaraz tak było na początku, teraz... patrz załącznik
Liczyłem, na to że "mięsistość" klapy poza względami stylizacyjnymi wynika z zastosowania struktury deformowanej, na okoliczność spotkania z pieszym. A tu nic z tego...
P.S.:
Krtku, co do wyoblonego klina: sprawdziłem na Grand Scenicu kolegi: ja bym w nim jak raz przyrżnął głową w szybę.
duster_zderzaki.jpg Dałoby się zrobić
Plik ściągnięto 353 raz(y) 44,43 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-03-06, 10:53, w całości zmieniany 1 raz
urtyna zderzaka rozbudowana bardziej w dół: to oczywiście zmniejsza nasz ukochany kąt natarcia (i poprawia aerodynamikę)
Jak pewnie pamiętasz, i na to znaleźliśmy już sposób (choć przy innej okazji): zderzak musi po prostu zmieniać swój kształt, dostosowując do aktualnych zadań ("teren / parkowanie", "miasto", "autostrada"). Co prawda na razie pozostają zwyczajne materiały i sterowanie ręczne , ale w przyszłości można by pewnie liczyć na nieco więcej "inteligencji" u obu... (;
Ad PS: Za mało siedzę w temacie, żeby oszacować odległość od ideału GSa oraz za słabo znam Ciebie, żeby ocenić Twoje oddalenie od inżyniersko pojmowanej "średniej istoty homo sapiens" (((:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-06, 15:01, w całości zmieniany 1 raz
kurtyna zderzaka rozbudowana bardziej w dół: to oczywiście zmniejsza nasz ukochany kąt natarcia (i poprawia aerodynamikę)
... i na to znaleźliśmy już sposób (choć przy innej okazji): zderzak musi po prostu zmieniać swój kształt, dostosowując do aktualnych zadań ("teren / parkowanie", "miasto", "autostrada"). Co prawda na razie pozostają zwyczajne materiały i sterowanie ręczne , ale w przyszłości można by pewnie liczyć na nieco więcej "inteligencji" u obu... (;
Jestem za! Samochód morficzny (morphing car? la voiture morphique? das Formveränderungfahrzeug® jaa! ) a może po prostu transformers ?
Sterowanie? Najlepsze automaty są ręczne!
Co do "pewnego rozwiązania"(dot. aero-hydrodynamiki DD: to jestem już bliski kształtów przednich osłon kół przednich. Dzięki tegorocznej zimie. No ale to K-O-T
Aha, był kiedyś taki patent na "podbierak" zapobiegający wpadnięciu pieszego pod auto. Ale się nie przyjął w glebie realnego świata
W poprzednim poście (niewielkim) chciałem wskazać, na to, że Dacia już miała rozwiązanie (vide: "pyszczek" DD-C po lewej stronie mojego fotomontażu)która poprawiałaby 2 w jednym: i bezpieczeństwo pieszych i aerodynamikę.
No ale po co to? W końcu to tylko Dacia na nie Renault/Nissan
Dla zachowania kąta rampowego można by podciąć lekko dolną kurtynę.I byłoby OK
laisar napisał/a:
Ad PS: Za mało siedzę w temacie, żeby oszacować odległość od ideału GSa oraz za słabo znam Ciebie, żeby ocenić Twoje oddalenie od inżyniersko pojmowanej "średniej istoty homo sapiens" (((:
Do tego co napisałem o Grand Scenicu II wystarczy moje 183 cm wzrostu.
Pozdrawiam,
PioTr(url)
P.S>:
eplus napisał/a:
Cywilizacja analfabetów, wszystko opisane obrazkami, Na mikrofalówce też ikonka "Nie służy do suszenia zwierząt domowych"...
A gremlin się suszył i jak skończył! Podobnież nie włazi się do malaksera!
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-03-06, 22:44, w całości zmieniany 4 razy
"Jesienią ubiegłego roku podróżowałem „gierkówką” i widziałem, jak Škoda bodajże Octavia wjechała w tył Dacii Duster. Na rumuńskim SUV-ie, jak się łatwo domyślić, nie zrobiło to większego wrażenia, co niespecjalnie dziwi – tego typu najechania zwykle bardziej widowiskowo doświadczają samochód nacierający od tyłu(...)"
Ach, te wredne te SUVki!
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
nowe [zagłówki] są zdaje się właśnie wyłącznie w Sandero z pakietem bezpieczeństwa - a dusterowe są identyczne, jak w zwykłym Sandero
No więc zgłębiłem temat i jednak wszystkie dustery z bocznymi poduszkami mają zagłówki nowej generacji, takie jak sandero z pakietem bezpieczeństwa:
Ale tak naprawdę to pochodzą one z... Clio (:
Stare wyglądają natomiast tak:
mekintosz napisał/a:
Zauwazylisie dostateczna ochrone kregoslupa szyjnego w tescie "smagniecia biczem" ? Myslalem, ze nowe zaglowki beda co najmniej zadawalajace.
Ocena "Adequate" jest od 2,7 pkt (na 4 możliwe), a 2,5 pkt nowych w dusterze to jednak sporo lepiej niż 1,6 starych (również na 4 możliwe, ale wtedy ocena opisowa miała tylko 3 poziomy, więc w efekcie również dostały kolor pomarańczowy).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-20, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Jedna korekta - przynajmniej w specyfikacji pisze, ze te nowej generacji sa od wersji Ambience :)
Dyskusja cały czas dotyczyła wersji z bocznymi poduszkami, ale zasadniczo masz pełną słuszność, więc doprecyzuję swój poprzedni wpis - dzięki! (:
Cytat:
Wam tez ich opuszczenie wydaje sie kuriozalno trudne? (trzeba kluczykiem wbijac jeden z ogranicznikow?)
Co prawda macałem tylko w salonie, ale nie miałem większych problemów ze zrobieniem tego palcami. Aczkolwiek ich idea jest przecież taka, że są niby właśnie nieregulowane...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-20, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Aczkolwiek ich idea jest przecież taka, że są niby właśnie nieregulowane...
A mozna gdzies o tej idei poczytac? Bo wydaje mi sie to ciut kuriozalne - to znaczy przypuszczam, ze pewnie znowu chodzi o to, ze glupie ludzie sie nie znaja i zle ustawiaja zaglowki ale... ze sprzedawca dopiero za 3'cim razem (raz na jezdzie pare miesiecy temu, potem ogladajac mojego a na koniec w ich demowce juz na sam koniec) udalo sie nam obizyc ten zaglowek... w porownaniu z "normalnymi" zaglowkami z tylu jest to naprawde dziwota nieziemska dla mnie - sa podobne patenty w innych markach na dzisiaj?
Cytat:
Wam tez ich opuszczenie wydaje sie kuriozalno trudne? (trzeba kluczykiem wbijac jeden z ogranicznikow?)
Co prawda macałem tylko w salonie, ale nie miałem większych problemów ze zrobieniem tego palcami. Aczkolwiek ich idea jest przecież taka, że są niby właśnie nieregulowane...
Ja też zrobiłem to bez problemów palcami...
Poleciałem sprawdzić, uff,z przodu mam zagłówki NG
BTW> Zastanawiam się czy ustawienie zagłówka na filmiku z crash-testu jest poprawne (1:40-1:50), tj czy w stosunku do wzrostu manekina nie jest on ustawiony jednak ciut za nisko.
Wiem, wiem, czepiam się dla własnego lepszego samopoczucia
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-03-20, 22:57, w całości zmieniany 1 raz
A nic nie znalazłem, ale szukając doszedłem do wniosku, że tak w ogóle to ona może być jednak inna, niż się wydaje na pierwszy rzut oka (:
Tzn.: nie, że stały jest lepszy od regulowanego, tylko że nowogeneracyjny - nawet stały - jest lepszy od starogeneracyjnego - nawet regulowanego.
Natomiast najlepszy byłby nowogeneracyjny regulowany - i jak się okazuje, takowy... istnieje, np w wyższych wersjach wyposażeniowych wspomnianego już Clio.
...I jakby ktoś chciał mieć jeszcze lepsze samopoczucie, to prawdopodobnie można go zamontować do Dacii - aczkolwiek tylko zamiast nowogeneracyjnego stałego, bo starogeneracyjny ma inny rozstaw i średnicę prętów.
piotrres napisał/a:
czy ustawienie zagłówka na filmiku z crash-testu jest poprawne
W sensie: "optymalne dla ochrony" - może być, może nie być, ale z punktu widzenia obsługi konstrukcji na pewno jest poprawne. Niejako z definicji: są w końcu stałe, więc raczej nikt ich nie w ogóle nie ustawiał.
Niektóre pewnie tak, a inne są zamiennikami starogeneracyjnych lub z jeszcze innego systemu - natomiast tak ogólnie to jak to z rzeczami używanymi: można rozważać, ale trzeba uważać... Jeżeli jednak źródło jest znane i godne zaufania, to oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie zakupowi - aczkolwiek rzecz dotyczy raczej osób o po prostu mocno niestandardowym wzroście, bo same z siebie zagłówki nie wyglądają na jakieś bezpieczniejsze (oto ich wynik np w Scenicu).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-24, 10:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum