Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 22:03
Mozemy sobie tłumaczyc na wlasny uzytek te mizerne 3 gwiazdki, ze tania marka, ekonomiczny, etc. Jednak Renault moglo sie postarac by Duster dostal 4 gwiazdki. Moze wersja 4x4 z jakis powodow dostanie wiecej ? Marketingowo to troszke nie halo - ludzie mimo wszystko zwracaja uwage na testy NCAP. Czy sa obiektywne ? Niekoniecznie ale zawsze sa TE SAME dla pojazdow z danego rocznika wiec w jakis sposob daja obraz bezpieczenstwa w porownaniu z konkurencja.
Czyli jedyne, co musiałoby zostać poprawione, żeby Duster dostał - traktowane już jako porządne - 4*, to... dołożenie trzeciej kontrolki zapięcia pasów, dla pasażerów z tyłu <<<:
Faktycznie, wręcz niewyobrażalnie GIGANTYCZNA różnica poziomu bezpieczeństwa...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-23, 23:03
Czy wiadomo ile punktów doliczają za ESP? Jeśli np. w testach brała udziałwersja pewnego samochodu bez ESP i autku zabrakło 1 punktu do 5 gwiazdek, to dokupując esp przy zamówieniu auta możemy uznać że ma ono 5 gwiazdek?
W kategorii "safety assist" do zdobycia jest 7 pkt. I to ta kategoria zadecydowała, że Duster nie dostał 4*, bo ma tylko 2 pkt. (29 %). Z ESP tych punktów ma 5 (71 %).
W pozostałych kategoriach spokojnie spełnia wymogi na 4* (a w kategorii ochrony dzieci nawet 5*).
Ostatnio zmieniony przez wox 2011-02-23, 23:41, w całości zmieniany 1 raz
Spodziewałem się cokolwiek lepszego wyniku na poziomie 4*,
Co do szyby i słupka A to w Sandero i Loganie wizualnie wyglądało to lepiej...
Zdaje się, że Sandero wypadło lepiej przy zderzeniu ze słupem. Dziwne.
Jeżeli chodzi o pokrywę silnika to sprawa jest prosta: "bo przeszkoda była za niska"
Co do marketingowego znaczenia gwiazdek w crash-testach to ja o wyniku dowiedziałem się w pracy. Od kolegi który właśnie skreślił DD ze swojej listy zakupów ("bo jest niebezpieczny": 3 gwiazdki i test łosia)
To nieszczęsne ESP mogli jednak dać w opcji. Kurtyny (opcja) też nie wymagałyby Bóg wie jakichś zabiegów konstrukcyjnych
A z tego Cayenne w Rosji to kierowca też nie wyszedł żywy. Fizyki nie oszukasz. Marna pociecha
I jeszcze jedno a propos różnicy pomiędzy 64 a 80 km/h różnica tylko 16 km/h ale w energii do rozproszenia w strukturze pojazdu to już: (80/64)² =1,5625 czyli o 56,3 % więcej. Myślę, że przy 80 km/h to ilość gwiazdek jest bez znaczenia...
No i jutro będę jechał w delegację z tymi 3* na karku
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-02-24, 00:43, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 00:15
wox napisał/a:
Zajrzyj do tego co zalinkował wyżej laisar
Z ESP spokojnie wystarcza na bardzo przyzwoite 4*
W kategorii "safety assist" do zdobycia jest 7 pkt. I to ta kategoria zadecydowała, że Duster nie dostał 4*, bo ma tylko 2 pkt. (29 %). Z ESP tych punktów ma 5 (71 %).
W pozostałych kategoriach spokojnie spełnia wymogi na 4* (a w kategorii ochrony dzieci nawet 5*).
Super ale jednak dostal 3. Na szczescie mozna i trzeba sie pokusic o analize w czym jest mocny w czym slaby. Pytanie czy NCAP wzorem testu Sandero wezmie na "warsztat" 4x4 z ESP ? Wtedy Sandereo z napinaczami i bocznymi poduszkami oraz zaglowkami nowej generacji dostalo 4 gwiazdki.
Euro NCAP jest wynikiem znacznie niższym od poziomu bezpieczeństwa, jaki demonstrują nowe samochody na rynku europejskim. Euro NCAP stwierdziło również, iż jest rozczarowane faktem, że firma-matka Renault nie traktuje bezpieczeństwa tak samo priorytetowo w modelach marki Dacia, jak czyni to w pojazdach sprzedawanych pod francuską marką.
Podpisuje sie pod tym fragmentem czterema konczynami ;-(
PS. Zauwazylisie dostateczna ochrone kregoslupa szyjnego w tescie "smagniecia biczem" ? Myslalem, ze nowe zaglowki beda co najmniej zadawalajace.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-02-24, 00:17, w całości zmieniany 1 raz
Oni powinni napisac, ze wezma pod uwage slaby wynik swojego topowego modelu i wprowadza niezbedne modyfikacje oraz uzupelnia wyposazenie by poprawic bezpieczenstwo swojego pojazdu.
Po obejrzeniu crashtestu dustera odnosze wrazenie, ze poczciwe Sandero jest rownie bezpieczne - ta sama grubosc blach, mniejsze gabarty ( kosztem glownie bagaznika ) zwiekszaja sztywnosc calej konstrukcji. Sandero w 2008 r. dostalo 3 gwiazdki. Minely az 3 lata i znow Dacia a bardziej Renault nie odrobilo pracy domowej. Szkoda.
Obejrzałem dokładnie filmiki, porównałem i stwierdzam: napinaczy w dusterze nie było.
Test Sandero z pakietem bezpieczeństwa: http://www.youtube.com/watch?v=91jfo8OwqIQ - w 0:13 i 0:18 widać działanie napinaczy (białe taśmy/kable przypięte do pasów tuż nad ramionami manekinów zostają pociągnięte do tyłu).
Ten szczegół widać też na wszystkich filmikach z testów innych samochodów - w tych z napinaczami białe "kokardki" zostają wyraźnie cofnięte w momencie zderzenia...
piotrres napisał/a:
Zdaje się, że Sandero wypadło lepiej przy zderzeniu ze słupem
Na filmie wygląda, że niemal identycznie - inna ocena to chyba raczej zmiana systemu punktowania...
Sandero / Sandero+ / Duster
piotrres napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Zauważyliscie dostateczna ochronę kręgosłupa szyjnego w teście "smagnięcia biczem" ? Myślałem, ze nowe zagłówki będą co najmniej zadowalające.
Tu jest chyba ciut gorzej jak przy starych, w Sandero...
Bo nowe są zdaje się właśnie wyłącznie w Sandero z pakietem bezpieczeństwa - a dusterowe są identyczne, jak w zwykłym Sandero.
Oni powinni napisac, ze wezma pod uwage slaby wynik
Rzecz w tym, że raczej go za taki nie uważają - tylko faktycznie za zgodny z założeniami oraz rzeczywiście dobry. I patrząc wyłącznie od strony technikaliów - są ku temu ostatniemu nawet mocne podstawy: konstrukcja zachowała się bardzo podobnie, a mimo zaostrzenia kryteriów oceniania wynik został utrzymany.
Zatem - masz pełną rację:
Cytat:
poczciwe Sandero jest rownie bezpieczne
3* = 3* (;
Jest tylko jeden problem: to, co dla inżyniera jest sukcesem, a dla marketingoida osiągnięciem założonych celów - nie musi i pewnie raczej nie będzie takie dla klientów. Bo mało kto będzie się wczytywał w wyniki i nad nimi zastanawiał tak jak my - dominuje raczej podejście kolegi od piotrresa albo poniższe:
Cytat:
Sandero w 2008 r. dostalo 3 gwiazdki. Minely az 3 lata i znow Dacia a bardziej Renault nie odrobilo pracy domowej. Szkoda.
I to nie zarzut, mekintoszu, bo powyższa opinia jest zupełnie naturalna - czas leci i można by oczekiwać widocznej poprawy. A jak jej nie widać, to choćby rzeczywiście była, to wizerunek cierpi...
Niestety, Dacii pozostaje tylko liczyć tak jak do tej pory na ponadprzeciętny rozsądek swoich klientów, bo cały czas można dostrzec, że Renault na zbyt wielkie "rozbrykanie" jej nie pozwoli - czemu trudno też się w sumie dziwić, pamiętając casus Skoda vs VW...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 09:37
Ciesze sie, ze sie zgadzamy w kwestii widocznej poprawy. NCAP nie bez powodu zaostrzylo swoje wymagania, gdyz nagle wiekszosc nowych aut dostawalo max 5 gwiazdek. Dacia niewatpliwie jest minimalnym akceptowalnym. Utrzymali swoja pozycje przy zaostroznych wymaganiach, wiec jest lepiej. Tylko Duster jest nowym pojazdem i w konfrontacji z nowymi wypada przecietnie. Skandalem byloby 2 gwiazdki czy jedna jak w autkach z Chin. Pocieszeniem dla mnie jest wysoka punktacja za ochrone dzieci. Z pozycji kierowcy ochrona pieszego nie ma dla mnie znaczenia az takiego. Oczywiscie dobrze , ze zwracaja na to uwage inzynierowie z NCAP. Pytanie co by tu poprawic by bylo 4 gwiazdki ?
- czujnik niezapietych pasow u kazdego z pasazerow
- sygnalizacja dzwiekowa j.w.
- opcja dodatkowych poduszek
- napinacze plus nowe zaglowki
brzmi to.......śmiesznie (brak ambicji czy tak jakoś wyszło... a raczej nie wyszło)
Nie brak ambicji, tylko realizm - bo jakby to śmiesznie nie brzmiało, to konstrukcyjnie auto faktycznie jest wytrzymałe. Oczywiście - jak na swoją kategorię cenową itd, ale patrząc po gołych wynikach testu to są one wystarczająco dobre.
mekintosz napisał/a:
Duster jest nowym pojazdem
Technicznie? Absolutnie nic nowego - konstrukcyjnie to po prostu jest Logan/Sandero. Zewnętrzny kształt blach nie ma aż tak wielkiego znaczenia...
Cytat:
i w konfrontacji z nowymi wypada przecietnie
Na pierwszy rzut oka: 3* to rzecz jasna mniej niż 4 czy 5 - ale tak samo 40 czy 50 kzł to mniej niż 70...
A na drugi rzut oka:
mekintosz napisał/a:
co by tu poprawic by bylo 4 gwiazdki ?
No to przecież napisałem już wcześniej - wystarczy jedna kontrolka... To jak dla mnie: spoko, mogą se być te 3*.
Tyle że MSZ należałoby raczej zapytać, co by tu poprawić by było naprawdę bezpieczniej? Wtedy owszem, po po pierwsze napinacze, po drugie nowe zagłówki, po trzecie ESP, po czwarte ewentualnie dodatkowe poduchy (chociaż osobiście nie sądzę, żeby w teście to wiele zmieniło) i dopiero po piąte siakieś lampki i inne piszczałki. A dalej jest już taka prosto - wszelkie wzmocnienia konstrukcji to już poważna sprawa...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 10:14
laisar napisał/a:
DrOzna napisał/a:
Czyli za głupi czujnik parę punktów mniej.
ESP nie jest "czujnikiem"...
nie chodziło mi o ESP które zapewne występuje w mniej niż 10% Dusterów tylko o czujniki zapięcia pasów ....
swoją drogą system wag punktów jest wybitnie durny ..... ciekawe cy wymyślą jak ESP beda już miały wszystkie badane pojazdy z musu ....
a propos konstrukcji , są już jakieś słuch o nowej płycie podłogowej pod nowe modele ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 10:51
Ale mógł dostąć 3 punkty jak Kia czy E-klasa:
http://www.daciaclub.ro/C...ml#entry2880077
i wtedy miałby 4 gwiazdki:
"If duster rear seat belt warning had 29% + 15% = 44%> 40 (4 stars) "
No jasne, że mógłby - ale Ty zacytowałeś na początku fragment z oficjalnego komentarza, który mówi tylko o przyznaniu tych 2 pkt. za obecne kontrolki, więc usiłuję wyjaśnić, o co Ci chodziło, bo nie zrozumiałem (:
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 11:12
laisar napisał/a:
Tyle że MSZ należałoby raczej zapytać, co by tu poprawić by było naprawdę bezpieczniej? Wtedy owszem, po po pierwsze napinacze, po drugie nowe zagłówki, po trzecie ESP, po czwarte ewentualnie dodatkowe poduchy (chociaż osobiście nie sądzę, żeby w teście to wiele zmieniło) i dopiero po piąte siakieś lampki i inne piszczałki. A dalej jest już taka prosto - wszelkie wzmocnienia konstrukcji to już poważna sprawa...
To wlasnie wypunktowalem wczesniej - stosunkowo niedrogie i latwe do wprowadzenia zmiany niemal od zaraz. Nie trzeba na nowo projektowac samochodu.
Podałeś co jest potrzebne do 4* - do tego wystarczy pierwszy punkt.
Ja tylko zwracam uwagę na kolejność punktów, żeby było bezpieczniej - ewentualne dodatkowe gwiazdki to tylko wartość dodana.
Masz więc całkowitą rację, ale mnie chodzi właśnie o różnicę perspektywy - jak widać w tym przypadku, gwiazdki nie zawsze przekładają się bezpośrednio na bezpieczeństwo (bo ta jedna lampka ekstra w nim nic nie zmieni, a gwiazdkę da).
swoją drogą system wag punktów jest wybitnie durny
Nie, po prostu każdy, dowolny system oceniania nie jest idealny - zawsze mogą w nim wystąpić jakieś dziwne wyniki. Można to próbować minimalizować, z biegiem czasu się to poprawia, ale uniknąć do końca po prostu nigdy się nie da.
Cytat:
ciekawe cy wymyślą jak ESP beda już miały wszystkie badane pojazdy z musu
Wierzę w inwencje EuroNCAP (; - a bardziej serio, to od przyszłego roku zaczną się skupiać bardziej na ochronie pieszych, bo można uznać, że możliwy poziom ochrony pasażerów w pojeździe osiągnął już zadowalający poziom i tylko od producentów zależy, czy będą go stosować.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-02-24, 11:34
To mój "golas" ma chyba tylko jedną gwiazdeczkę
1) brak bocznych poduszek
2) brak ESP
3) brak kontrolki zapitych pasów pasażera
4 )wykonany chyba z cieńszej blachy, bo cena 39900
Matko ,chyba pójdę już dać na Mszę do Proboszcza
Koledzy,koleżanki pewnie że lepiej to wygląda marketingowo, gdy jest te 5 gwiazdek, lecz co to pomoże przy szybkości np 120/h , waląc w przeszkodę,oczywiście nikomu tego nie życzę,nawet wrogowi
No bym zapomniał, ale mam lepsze zagłówki bo starego typu
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 12:01
laisar napisał/a:
Podałeś co jest potrzebne do 4* - do tego wystarczy pierwszy punkt.
Ja tylko zwracam uwagę na kolejność punktów, żeby było bezpieczniej - ewentualne dodatkowe gwiazdki to tylko wartość dodana.
Masz więc całkowitą rację, ale mnie chodzi właśnie o różnicę perspektywy - jak widać w tym przypadku, gwiazdki nie zawsze przekładają się bezpośrednio na bezpieczeństwo (bo ta jedna lampka ekstra w nim nic nie zmieni, a gwiazdkę da).
Wolalbym faktyczny odczuwalny wzrost bezpieczenstwa co by sie przekladalo na mocne 4+ w NCAP i punktacje w poszczegolnych kategooriach blisko 80 punktow.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum