Teraz się porobiło tak, że zamiast wypływać ciurka tak, jakby wąż był gdzieś zatkany i zamiast na szybę płyn płynie po drzwiach wokół szyby, czyli mówiąc krótko bez zastosowanego przeze mnie chwytu spryskiwacz nie dział
Trzeba zaopatrczyć się w igłę lub szpilkę , wkładamy w otwór spryskiwcza i regulujemy.
Przy okazji przetkaliśmy zatkaną dyszę.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-07, 09:52
Przymierzam się do wymiany dysz i do założenia zaworków zwrotnych. W związku z tą drugą modyfikacją pytanie - jak zdjąć plastikową kratkę nad zbiornikiem płynu do spryskiwaczy? Są jakieś zatrzaski czy po prostu "siłOM i godnościOM osobistOM"? Dotyczy Logana MCV ph II.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-07, 09:56
bebe napisał/a:
Przymierzam się do wymiany dysz i do założenia zaworków zwrotnych. W związku z tą drugą modyfikacją pytanie - jak zdjąć plastikową kratkę nad zbiornikiem płynu do spryskiwaczy? Są jakieś zatrzaski czy po prostu "siłOM i godnościOM osobistOM"? Dotyczy Logana MCV ph II.
Nie zdejmuj tej kratki podszybia.
Zaworki załóż na rurkach, które widzisz i są pod maską.
Na przednie spryskiwacze potrzebujesz trójnik zwrotny i podmieniasz go z oryginalnym trójnikiem.
Na tylny spryskiwacz, gumowa rurka idzie obok prawego kielicha amortyzatora. Tam przetnij rurkę i włóż zaworek.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-07, 10:03
jackthenight napisał/a:
Na tylny spryskiwacz, gumowa rurka idzie obok prawego kielicha amortyzatora. Tam przetnij rurkę i włóż zaworek.
Chodzi właśnie o ten tylny spryskiwacz - ktoś wcześniej poradził sobie bez przecinania rurki, zdejmując kratkę i wymieniając plastikowy łącznik na zaworek. Jeśli nie jest to absolutnie konieczne, wolałbym nic nie przecinać, nawiercać, dziurawić, itp.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-07, 10:09
No właśnie ja tak miałem u siebie bebe, że zamontowałem zaworek pod plastykowym podszybiem i byłoby wszystko fajnie, gdyby nie to że po pół roku mi ten zaworek się zepsuł - a była zima i strasznie się naklnąłem przy wymianie tego zaworka - już nie wkładałem zaworka tylko plastykową rurkę jaka tam była fabrycznie.
Gdybym miał jeszcze raz zakładać na tył, to założyłbym już zaworek na rurce w widocznym miejscu aby w razie czego naprawa była szybka i wygodna.
bebe napisał/a:
Jeśli nie jest to absolutnie konieczne
Konieczne nie jest, ale ja już drugi raz pod podszybiem bym tego zaworka nie montował..
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-12-07, 10:13, w całości zmieniany 2 razy
jak zdjąć plastikową kratkę nad zbiornikiem płynu do spryskiwaczy?
Po obu stronach samochodu są tam takie zapinki, które trzeba przekręcić o bodajże ćwierć obrotu i wydłubać. Potem już tylko uszczelka i już można zdjąć kratkę.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4274 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 01:02
jackthenight napisał/a:
Dodatkowo założyłem sobie zaworki zwrotne na przód i na tył.
Efekt oczywiście rewelacyjny. Nawet jest większe ciśnienie spryskiwanego płynu jaki leci na szyby - tak mi się przynajmniej wydaje, płyn leci bardzo mocnym strumieniem. Poprzednio ten strumień nie był taki "zdecydowany".
...
W zwiazku z wkurzajacym opoznieniem dzialania tylnego spryskiwacza zakupilem:
Oczywiscie przod wystarczy wymienic oryg trojnik. Z tylu trzeba sie "wpiac" w wezyk podajacy plyn na tyl z pompki. W ktorym miejscu najlepiej to zrobic w Sandero ? Obok pompki w podszybiu czy gdzis indziej latwiej/lepiej umiescic ten zaworek ? Wiem, ze obie opcje sa do przyjecia. Czy odleglosc od pompki ma znaczenie jesli chodzi o skutecznosc ? W podszybiu wyglada profesjonalniej i podczas przegladu w ASO nie rzuca sie w oczy
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-12-08, 01:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-08, 06:30
mekintosz napisał/a:
Z tylu trzeba sie "wpiac" w wezyk podajacy plyn na tyl z pompki. W ktorym miejscu najlepiej to zrobic w Sandero ? Obok pompki w podszybiu czy gdzis indziej latwiej/lepiej umiescic ten zaworek ? Wiem, ze obie opcje sa do przyjecia.
Poprzednie moje dwa posty są odpowiedzią na twoje pytanie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4274 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 14:48
Przeczytalem temat do konca ze zrozumieniem Dopytuje czy miejsce montazu wplywa na jakos dzialania zaworka. Bo ze wplywa na jego serwisowanie opisales bardzo klarownie
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 19:08
mekintosz napisał/a:
Dopytuje czy miejsce montazu wplywa na jakos dzialania zaworka.
Tak na zdrowy chłopski rozum - im zaworek bliżej do zbiornika z płynem, tym opóźnienie mniejsze. Różnicy między zaworkiem przy samym zbiorniku a gdzieś dalej pod maską zapewne nie odczujesz, ale jeśli zechcesz umieścić zaworek gdzieś w klapie bagażnika, to pewnie już tak. ;)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-08, 19:40
bebe napisał/a:
Tak na zdrowy chłopski rozum - im zaworek bliżej do zbiornika z płynem, tym opóźnienie mniejsze. Różnicy między zaworkiem przy samym zbiorniku a gdzieś dalej pod maską zapewne nie odczujesz, ale jeśli zechcesz umieścić zaworek gdzieś w klapie bagażnika, to pewnie już tak. ;)
Nie.
Miejsce montażu zaworka nie wpływa na żadne opóźnienie, gdyż główną zaletą właśnie zaworka jest to, iż płyn nie cofa się do zbiorniczka. Także nie ma różnicy czy zaworek będzie blisko pompki czy w tylnych drzwiach, gdyż płyn przed zaworkiem jak i płyn za zaworkiem nie cofnie się, a tym samym ciągle będzie w rurce i żadnego opóźnienia dzięki temu nie będzie.
Jaka zadziała pompka to nowy płyn popchnie płyn który jest w rurce, a tym samym on od razu wyleci - żadnych opóźnień nie będzie.
Odpowiedzią na pytanie :
mekintosz napisał/a:
Dopytuje czy miejsce montazu wplywa na jakos dzialania zaworka.
Nie, nie wpływa - ale przeważnie montuje się go gdzieś pod maską.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-12-08, 19:44, w całości zmieniany 2 razy
Na zdrowy rozum, to w kwestii działania wszystko jedno gdzie zaworek zamontowany ((((: - jego idea jest przecież taka, że blokując światło rurki zapobiega wypływowi płynu nawet między sobą a dyszą.
Niewielkim kosztem można usprawnić system spryskiwaczy (w szczególności spryskiwacza tylnej szyby).
Wystarczy dokupić w sklepie motoryzacyjnym (ewentualne w portalach aukcyjnych) zaworek zwrotny i po przecięciu w niewielkiej odległości od spryskiwacza na rurce z płynem wstawić zaworek zwrotny zgodnie z kierunkiem płynięcia płynu - nie pozwalający na cofanie się płynu.
Wstawienie zaworku zredukuje ruchy wycieraczki na suchej szybie (rysowanie szyby) i zmniejszy ogólne zużycie płynu.
Instalacja takich zaworków przed spryskiwaczami przedniej szyby ma wpływ na zmniejszenie ilości zużywanego płynu.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4274 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 08:11
Ma sens z przodu tez. Natychmiast mamy strumień wody po uruchomieniu manetki. Nawet z przodu jest minimalna zwłoka. Tak mam zrobione z tyłu, z przodu szlag trafił zaworek zwrotny.
Gość
Wysłany: 2014-03-16, 11:21
W którym miejscu najlepiej wstawić ten zaworek dla spryskiwaczy tylnej szyby? Denerwuje mnie w moim Sandero to kilku sekundowe opóźnienie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum