DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zaworek zwrotny spryskiwaczy szyb
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-14, 20:47   

Ten Typ Tak Ma - zdawało mi się, że skrót się już przyjął... (;
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-14, 20:51   

Aaaaha!!! 3xT+MA. Nie zajarzyłem. :oops:

PS.
Jakiś słowniczek by się przydał.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-02-14, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-02-15, 19:36   

Kaczy napisał/a:

Teraz się porobiło tak, że zamiast wypływać ciurka tak, jakby wąż był gdzieś zatkany i zamiast na szybę płyn płynie po drzwiach wokół szyby, czyli mówiąc krótko bez zastosowanego przeze mnie chwytu spryskiwacz nie dział


Trzeba zaopatrczyć się w igłę lub szpilkę , wkładamy w otwór spryskiwcza i regulujemy.
Przy okazji przetkaliśmy zatkaną dyszę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-15, 19:56   

Beckie napisał/a:
Jakiś słowniczek by się przydał.

Ależ nie krępuj się... Obiecuję przypiąć albo oznaczyć jako ogłoszenie (:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-15, 20:10   

To powinno być w FAQ razem z instrukcją obsługi opcji forum! :-P
_________________
 
Kaczy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-17, 13:03   

No i sobie problem rozwiązałem.

Na dyszę tylną dałem kawałek rurki termokurczliwej, która spowodowała, że płyn wypływa pod innym kątem i trafia tam, gdzie powinien czyli na szybę.

Chociaż cały czas zachodzę w głowę, co się stało, że się popsuło. ;-)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-07, 09:52   

Przymierzam się do wymiany dysz i do założenia zaworków zwrotnych. W związku z tą drugą modyfikacją pytanie - jak zdjąć plastikową kratkę nad zbiornikiem płynu do spryskiwaczy? Są jakieś zatrzaski czy po prostu "siłOM i godnościOM osobistOM"? Dotyczy Logana MCV ph II.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-07, 09:56   

bebe napisał/a:
Przymierzam się do wymiany dysz i do założenia zaworków zwrotnych. W związku z tą drugą modyfikacją pytanie - jak zdjąć plastikową kratkę nad zbiornikiem płynu do spryskiwaczy? Są jakieś zatrzaski czy po prostu "siłOM i godnościOM osobistOM"? Dotyczy Logana MCV ph II.


Nie zdejmuj tej kratki podszybia.
Zaworki załóż na rurkach, które widzisz i są pod maską.
Na przednie spryskiwacze potrzebujesz trójnik zwrotny i podmieniasz go z oryginalnym trójnikiem.
Na tylny spryskiwacz, gumowa rurka idzie obok prawego kielicha amortyzatora. Tam przetnij rurkę i włóż zaworek.
_________________

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-07, 10:03   

jackthenight napisał/a:
Na tylny spryskiwacz, gumowa rurka idzie obok prawego kielicha amortyzatora. Tam przetnij rurkę i włóż zaworek.

Chodzi właśnie o ten tylny spryskiwacz - ktoś wcześniej poradził sobie bez przecinania rurki, zdejmując kratkę i wymieniając plastikowy łącznik na zaworek. Jeśli nie jest to absolutnie konieczne, wolałbym nic nie przecinać, nawiercać, dziurawić, itp.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-07, 10:09   

No właśnie ja tak miałem u siebie bebe, że zamontowałem zaworek pod plastykowym podszybiem i byłoby wszystko fajnie, gdyby nie to że po pół roku mi ten zaworek się zepsuł - a była zima i strasznie się naklnąłem przy wymianie tego zaworka - już nie wkładałem zaworka tylko plastykową rurkę jaka tam była fabrycznie.
Gdybym miał jeszcze raz zakładać na tył, to założyłbym już zaworek na rurce w widocznym miejscu aby w razie czego naprawa była szybka i wygodna.

bebe napisał/a:
Jeśli nie jest to absolutnie konieczne


Konieczne nie jest, ale ja już drugi raz pod podszybiem bym tego zaworka nie montował..
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-12-07, 10:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-07, 11:21   

bebe napisał/a:
jak zdjąć plastikową kratkę nad zbiornikiem płynu do spryskiwaczy?

Po obu stronach samochodu są tam takie zapinki, które trzeba przekręcić o bodajże ćwierć obrotu i wydłubać. Potem już tylko uszczelka i już można zdjąć kratkę.

http://www.logan.fora.pl/...y,302.html#2004
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-07, 11:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 01:02   

jackthenight napisał/a:
Dodatkowo założyłem sobie zaworki zwrotne na przód i na tył.
Efekt oczywiście rewelacyjny. Nawet jest większe ciśnienie spryskiwanego płynu jaki leci na szyby - tak mi się przynajmniej wydaje, płyn leci bardzo mocnym strumieniem. Poprzednio ten strumień nie był taki "zdecydowany".
...


W zwiazku z wkurzajacym opoznieniem dzialania tylnego spryskiwacza zakupilem:

http://allegro.pl/item1346919409.html <- zaworek zwrotny tyl

http://allegro.pl/item1337988599.html < - zaworek zwrotny - trojnik przod

Oczywiscie przod wystarczy wymienic oryg trojnik. Z tylu trzeba sie "wpiac" w wezyk podajacy plyn na tyl z pompki. W ktorym miejscu najlepiej to zrobic w Sandero ? Obok pompki w podszybiu czy gdzis indziej latwiej/lepiej umiescic ten zaworek ? Wiem, ze obie opcje sa do przyjecia. Czy odleglosc od pompki ma znaczenie jesli chodzi o skutecznosc ? W podszybiu wyglada profesjonalniej i podczas przegladu w ASO nie rzuca sie w oczy ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-12-08, 01:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-08, 06:30   

mekintosz napisał/a:
Z tylu trzeba sie "wpiac" w wezyk podajacy plyn na tyl z pompki. W ktorym miejscu najlepiej to zrobic w Sandero ? Obok pompki w podszybiu czy gdzis indziej latwiej/lepiej umiescic ten zaworek ? Wiem, ze obie opcje sa do przyjecia.


Poprzednie moje dwa posty są odpowiedzią na twoje pytanie.
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 14:48   

Przeczytalem temat do konca ze zrozumieniem :-) Dopytuje czy miejsce montazu wplywa na jakos dzialania zaworka. Bo ze wplywa na jego serwisowanie opisales bardzo klarownie ;-)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 19:08   

mekintosz napisał/a:
Dopytuje czy miejsce montazu wplywa na jakos dzialania zaworka.

Tak na zdrowy chłopski rozum - im zaworek bliżej do zbiornika z płynem, tym opóźnienie mniejsze. Różnicy między zaworkiem przy samym zbiorniku a gdzieś dalej pod maską zapewne nie odczujesz, ale jeśli zechcesz umieścić zaworek gdzieś w klapie bagażnika, to pewnie już tak. ;)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-08, 19:40   

bebe napisał/a:
Tak na zdrowy chłopski rozum - im zaworek bliżej do zbiornika z płynem, tym opóźnienie mniejsze. Różnicy między zaworkiem przy samym zbiorniku a gdzieś dalej pod maską zapewne nie odczujesz, ale jeśli zechcesz umieścić zaworek gdzieś w klapie bagażnika, to pewnie już tak. ;)


Nie.
Miejsce montażu zaworka nie wpływa na żadne opóźnienie, gdyż główną zaletą właśnie zaworka jest to, iż płyn nie cofa się do zbiorniczka. Także nie ma różnicy czy zaworek będzie blisko pompki czy w tylnych drzwiach, gdyż płyn przed zaworkiem jak i płyn za zaworkiem nie cofnie się, a tym samym ciągle będzie w rurce i żadnego opóźnienia dzięki temu nie będzie.
Jaka zadziała pompka to nowy płyn popchnie płyn który jest w rurce, a tym samym on od razu wyleci - żadnych opóźnień nie będzie.

Odpowiedzią na pytanie :

mekintosz napisał/a:
Dopytuje czy miejsce montazu wplywa na jakos dzialania zaworka.

Nie, nie wpływa - ale przeważnie montuje się go gdzieś pod maską.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-12-08, 19:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 19:44   

Na zdrowy rozum, to w kwestii działania wszystko jedno gdzie zaworek zamontowany ((((: - jego idea jest przecież taka, że blokując światło rurki zapobiega wypływowi płynu nawet między sobą a dyszą.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-31, 00:52   

Zamontowałem zaworki i nowe dysze spryskiwaczy, krwawe detale - tutaj.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-29, 15:57   

Dysze mgłowe w Dacii plus empiryczne potwierdzenie wspaniałości zaworków zwrotnych do obejrzenia tutaj. :)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-03-16, 00:55   Zaworek zwrotny spryskiwaczy szyb

Niewielkim kosztem można usprawnić system spryskiwaczy (w szczególności spryskiwacza tylnej szyby).
Wystarczy dokupić w sklepie motoryzacyjnym (ewentualne w portalach aukcyjnych) zaworek zwrotny i po przecięciu w niewielkiej odległości od spryskiwacza na rurce z płynem wstawić zaworek zwrotny zgodnie z kierunkiem płynięcia płynu - nie pozwalający na cofanie się płynu.
Wstawienie zaworku zredukuje ruchy wycieraczki na suchej szybie (rysowanie szyby) i zmniejszy ogólne zużycie płynu.
Instalacja takich zaworków przed spryskiwaczami przedniej szyby ma wpływ na zmniejszenie ilości zużywanego płynu.

zaworek_zwrotny.jpg
Plik ściągnięto 216 raz(y) 36,88 KB

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 02:17   

Z przodu bez większego sensu
z tyłu ciekawe
ale czy takie rozwiązanie nie ograniczy ciśnienia
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-16, 02:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 08:11   

Ma sens z przodu tez. Natychmiast mamy strumień wody po uruchomieniu manetki. Nawet z przodu jest minimalna zwłoka. Tak mam zrobione z tyłu, z przodu szlag trafił zaworek zwrotny.
 
Gość

Wysłany: 2014-03-16, 11:21   

W którym miejscu najlepiej wstawić ten zaworek dla spryskiwaczy tylnej szyby? Denerwuje mnie w moim Sandero to kilku sekundowe opóźnienie :evil:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 11:26   

Ja wogóle praktycznie nie czyszczę tylnej szyby, bo przez to zawsze mnie później oślepiają z tyłu :)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 11:27   

Im bliżej spryskiwacza tym lepiej ( w tylnych drzwiach)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne