Tanio bo w skład przeglądu wchodzi kontrola wzrokowa i już (z grubsza).
Podpis+pieczątka+vat=94zł.
_________________ 48piotr
Gość
Wysłany: 2011-04-08, 09:43
Zakres pierwszego przeglądu serwisowego po 15 tyś. jest zamieszczony gdzieś na forum, obejmuje kilkanaście pozycji i liczę że zarówno czaju jak i 48piotr nie pracujecie w serwisie w Świętochłowicach bo tam robiłem przegląd.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-04-08, 09:52
TD Pedro napisał/a:
Nikita_Bennet,
22 marca wymieniałem olej i filtr w Dusterze (benzyna) po 3 tys. km - za robociznę zapłaciłem 70,11 pln brutto, (olej i filtr miałem swoje) do tego doszło jeszcze 7,72 pln brutto za podkładkę korka spustowego - razem 77,83 pln brutto...
- pytałem o ceny oleju i filtra w ASO, to: olej Elf Evolution - 43 pln/l oraz filtr olej również 43 pln - od tego - 10% rabatu...
no ja mam DCi więc już wiem że 5l oleju to koszt 200-300PLN zależy gdzie kupię.
czy oprócz:
- oleju
- filtra oleju
- podkładki
warto wymieniać coś jeszcze? Przegląd tak jak pisałem wcześniej po 5-6 tys km. Oczywiście ten następny książkowy będzie przeprowadzony na czas.
na oleju możesz trochę zaoszczędzić i poszukać tańszego poza serwisem (ja tak zrobiłem)...cena filtrów w zasadzie wszędzie tam gdzie sprawdzałem jest zbliżona...
Witam serdecznie, zbliżam się do przeglądu na 15 tyś. w książce piszą, że wymianę oleju powinienem zrobić po 30 tyś. Jak radzicie czekać do 30 tyś. czy wymienić po 15 tyś. Nadmienię, że w samochodzie mam zainstalowaną również instalację gazową.
Drugie pytanie czy jest możliwość dostarczenie do ASO swojego oleju i czy musi to być ELF.
I trzecie pytanie jak wymienie olej poza ASO to na następnym przeglądzie (na 30 tyś.) serwiosmeni się skapną, że wymieniałem poza ASO i mogą mi nie uwzględnić gwarancji.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
RADOLO
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-04-08, 14:40
TD Pedro napisał/a:
na oleju możesz trochę zaoszczędzić i poszukać tańszego poza serwisem (ja tak zrobiłem)...cena filtrów w zasadzie wszędzie tam gdzie sprawdzałem jest zbliżona...
Cena między serwisem a sklepem to jest max 62 PLN. Warto?
Nie wiem tylko czy wymieniać coś jeszcze ewentualnie co jest wskazane aby panowie sprawdzili.
Właśnie dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, że mogę przynieść swój olej jak najbardziej tylko musi to być ELF EXCELLIUM FULLTECH 0W30 innego nie można.
Może orientuje się ktoś gdzie taki olej można dostać w okolicach trójmiasta, bo w ASO wraz z wymianą 385 zł.
Pozdrawiam.
Dodam jeszcze, że ten rodzaj silnika nie wymaga jakiś super specjalnych olei i dlatego może być zastosowany Mobil, który jest rekomendowany przez Renault oprócz olei Elf.
Mobil Super 2000 X1 10W40 - cena brutto 18 PLN za litr/66 za 4 litry
Ja podałem przykładowy olej, który jest rekomendowany przez Renault poza Elf do tego silnika. Cena nie jest wyznacznikiem.
Mobil Super 2000 X1 spełnia lub przekracza 10W-40
następujące normy przemysłowe i producenckie:
API SL/SJ/CF
ACEA A3/B3
Klasifikacja API: SL - Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa. CF - Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących pod dużym obciążeniem, zasilanych paliwem o zróżnicowanej jakości.
ACEA A3 - wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji;
Spełnia także normy Mercedesa i VW
MB-Approval 229.1
WV 500 00; 505 00
To, że jest to olej półsyntetyczny to nie ma wielkiego znaczenia. Oczywiście można bez obaw stosować oleje syntetyczne i droższe, to zależy tylko od właściciela pojazdu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2011-04-08, 19:22, w całości zmieniany 1 raz
na oleju możesz trochę zaoszczędzić i poszukać tańszego poza serwisem (ja tak zrobiłem)...cena filtrów w zasadzie wszędzie tam gdzie sprawdzałem jest zbliżona...
Cena między serwisem a sklepem to jest max 62 PLN. Warto?
to już każdy musi sam sobie odpowiedzieć... ja w ten sposób zaoszczędziłem ok. 80 pln, nie jest to dużo ale wymianę oleju zrobiłem nadprogramowo po 3 tys. km i za tą różnicę miałem wymianę (robociznę) w ASO...
No ale przecież serwis to nie automat do lodów, wiadomo, że oprócz tego, co na kwitku piszą jako robocizna, zarabiają na marży na olej. I jak zobaczą, że klient bardzo chytry, to mogą mu potem z zemsty słabiej jakieś śrubki podokręcać. Dlatego nie lubię się targować. A są tacy, którzy pytają o cenę, zanim jeszcze sprecyzują, co chcą nabyć, dosłownie
zanim jeszcze sprecyzują, co chcą nabyć, dosłownie
Forum pozwala na zapoznanie się z tematem i wtedy po prostu należy przed zapytaniem "ile to kosztuje?" sprecyzować swoje wymagania i zapytać w serwisie jakie są inne opcje. Należy pamiętać, że we wszystkich serwisach obowiązują procedury, opracowane w taki sposób aby zapewnić użytkownikowi jak najbardziej komfortowe i bezpieczne użytkowanie auta (danej marki).
Należy pamiętać, że we wszystkich serwisach obowiązują procedury, opracowane w taki sposób aby zapewnić użytkownikowi jak najbardziej komfortowe i bezpieczne użytkowanie auta (danej marki).
Przepraszam bardzo, ale ... jesteś naiwny pisząc i wierząc w coś takiego. Ja się podpieram 14-letnimi kontaktami z ASO różnych marek i traktuję je jako zło konieczne (w celu utrzymania gwarancji), a większość "aso-wskich fachowców" to najzwyklejsi, typowo-polscy partacze (oczywiście nieliczne wyjątki da się czasem odnaleźć).
No ale przecież serwis to nie automat do lodów, wiadomo, że oprócz tego, co na kwitku piszą jako robocizna, zarabiają na marży na olej....
serwis to przede wszystkim ludzie... a ci są różni, serwis jako taki zarabia głównie na wykonaniu usługi (robociźnie) i za to bez szmerania i targów płacę tyle ile mi policzą mając świadomość, że to jest ich praca - źródło dochodów, natomiast zakup materiałów eksploatacyjnych to chyba klient powinien mieć możliwość - w myśl zasad wolnego rynku - kupić wg własnego wyboru, byle by były odpowiednie... od ponad 12 lat serwisuję samochody w jednym serwisie - na gwarancji a także po jej upływie i jak dotychczas nie mam żadnych zastrzeżeń ani do jakości usług ani do podejścia do klienta... oby tak dalej...
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-10, 14:01
Przecież w benzynie 1.6 przeglądy są po 30 tys.km lub 2 lata, przynajmniej w MCV tak jest z tego roku. W dci mam przeglądy co 20 tys.km lub 2 lata. Kiedyś byly 2 razy częściej ale zmienili to od 2009 roku chyba.
Podepne sie pod wątek.
Umowilem sie dzisiaj na pierwszy przegląd serwisowy po roku uzytkowania.
Troche tylko mnie porazily koszty - 580 zł ( 95 z kontrole + 483 za wymiane oleju + podłączeniu pod komputer). Faktycznie z takimi kosztami nalezy sie liczyc, czy po prostu w ASO tną po całości ?
Samochod - dacia sandero 1,4 beznyna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum