DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sensowność felg "aluminiowych"
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 14:11   Sensowność felg "aluminiowych"

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=18669#18669
mter napisał/a:
No i kupione...

Felgi 6,5J15 4x100x60 - alu ALCAR Enzo H


Tak z ciekawości: nie licząc zależnej od gustu oceny wyglądu, to spodziewasz się jakichś konkretnych, mierzalnych zysków z takiej wymiany felg?

(Z opon są dość oczywiste - chociaż z tego co do tej pory czytałem, to połączenie zimówek z alu jest chyba zasadniczo dość dyskusyjne...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-08, 23:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-13, 14:21   

Raczej estetycznych, będę się lansował loganem MCV.
A tak na poważnie, to różnica między alu a stalowymi była jak dla mnie nie za duża (stalowe 185 zł) wiec stwierdziłem że dopłacę i wezmę alu, jak po rabacie wyszło te 238 zł. Alu pewnie zostawię na letnie opony, a zimówki wrzucę na stalowe.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 17:55   

Cytat:
óżnica między alu a stalowymi była jak dla mnie nie za duża (stalowe 185 zł) wiec stwierdziłem że dopłacę i wezmę alu

No dobrze, ale to jednak jest wciąż różnica na niekorzyść alufelg - trudno więc to określić jako "obiektywny zysk"... (;
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 18:28   

Ale od kiedy felgi kupuje sie z powodow ekonomicznych? Glowna ich zaleta to jest wlasnie wizualna.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-13, 18:54   

Otóż to, skoro za 200 zł brutto więcej (-vat, koszt) mogę uprawiać skuteczniejszy lans moim srebrnym :mrgreen: MCV to ja w to wchodzę :mrgreen:
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 18:56   

Przecież ja pytam CZY są jakiekolwiek zyski (ekonomia to ewentualnie tylko jeden z aspektów) i OPRÓCZ aspektów wizualnych

(Tzn nie pytam "jakie są ekonomiczne").

A jeśli to coś ułatwi to można podmienić słowo "zyski" na "zalety" - ale chodzi właśnie o takie mierzalne.

Są jakieś?



(Oczywiście całkowicie dopuszczalna jest odpowiedź "nie ma żadnych" i nie będzie w tym nic zdrożnego czy nagannego - po prostu jestem ciekaw).
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-13, 19:32   

Hmmm pomyślmy.... poza tym że zmniejsza się masa części nieresorowanej, jest lepsza wentylacja tarcz, nie ukradną mi już kołpaków (tylko całe koła) .... to chyba nie ma
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 19:48   

..........no i jeszcze nie pordzewieją tak szybko jak stalówki :-D
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 20:04   

Teorie znam - pytałem o mierzalne wyniki:

Cytat:
zmniejsza się masa

- jakieś elementy zawieszenie dzięki temu faktycznie wytrzymują dłużej? Albo coś innego?

Cytat:
lepsza wentylacja

- krótsza droga hamowania? Za kolejnym razem?

Cytat:
nie ukradną mi już kołpaków

- <:

Cytat:
nie pordzewieją tak szybko jak stalówki

- niby fakt, tyle że... stopy metali lekkich też się oczywiście utleniają, co najwyżej po prostu inaczej i zazwyczaj mniej niż stal. Przynajmniej poza zimą. Ale fakt - jest to jakaś mierzalna przewaga.
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-14, 07:39   

laisar napisał/a:
Są jakieś?

Mozna sobie troche regulowac zachowanie samochodu dostosowujac rozmiar felgi, ale zazwyczaj ma to swoje zalety i wady.

Przykladowo mozemy wlozyc felge szeroka (np. 7") z opona niskoprofilowa.
Zalety:
- auto przylepione do drogi
- nie przechyla sie tak na zakretach
- duzo lepiej hamuje

Wady:
- troche slabszy start
- sciaga w koleiny
- szybciej zuzywa sie elementy zawieszenia (choc ja osobiscie tego u siebie po paru latach jazdy nie zauwazylem).
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-14, 08:49   

Cytat:
Mozna sobie troche regulowac zachowanie samochodu dostosowujac rozmiar felgi,

O ile teorię znam - i w przypadkach ekstremalnych (np felga 17") powinna ona być nawet zbieżna z praktyką (; - to pytam używających "normalnych" rozmiarów czy są jakieś mierzalne efekty tej zmiany.

I jak pisałem: jeśli nawet efektów brak i miłośnicy alu mają je wyłącznie "dla mania" i lansu (; to jak dla mnie spoko - w końcu jako rzecze wieszcz: "jedni lubią dziewczęta, a drudzy owce" (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-06, 01:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-14, 10:01   

Tzn. sugerujesz że ludzie wolący alu od stalowych wolą owce zamiast dziewcząt czy na odwrót ? :>
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-14, 10:33   

Ależ nic nie sugeruję - co najwyżej, że chętnie bym poznał odpowiedź na swoje pytanie... (;
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-14, 11:12   

Jezeli wybierasz alufelgi o takich samych parametrach co stalowki i pod takie same opony to glowny walor to jest wizualny. I nie nazwalbym tego posiadaniem dla "mania" - analogicznie wszyscy moglibysmy chodzic w kaloszach..
Natomiast jest jedna przewaga alufelg - sa twardsze od stalowek wiec nie gniota sie na byle dziurach i kraweznikach - co najwyzej rysuja ;) No i sa duzo wytrzymalsze w perspektywie czasu - stalowki po paru latach zaczynaja korodowac.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-14, 14:09   

No jak dla mnie wygląd to jest właśnie "dla mania" - i powtarzam, niech se chętni mają. Kontynuując analogię obuwniczą - różowe lakierki* też są w końcu dla ludzi... (;

Natomiast owa twardość alu ma też oczywiście pewne minusy - jak już się uda taką felgę uszkodzić, to naprawa również jest trudniejsza.

Tyle, że to wszystko są truizmy, a mnie właśnie chodziło o konkrety w danej, loganowo-sanderowej sytuacji - i właściwie moja ciekawość została zaspokojona, dziękuję.



---
* Nie, NIE sugeruję, że alusy są jak one. A przynajmniej - nie wszystkie...
 
piotrpek 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 34
Skąd: Wrocław okolice
Wysłany: 2008-10-24, 21:49   

Wracając jeszcze do waszych rozważań alu czy stal, po co alu a po co stal?
Oczywiście kupuj alu jak jest kasa bo to felga lżejsza, a co za tym idzie, zgodnie z prawami fizyki, mniejsze obciążenia w ruchu wirowym koła na zawieszenie i układ kierowniczy i przewidywane póżniejsze wyeksploatowanie się części wymiennych niż w przypadku kół z felga stalową
_________________
Logan Arctica 1.4 (Marine) :) już minęło 60kkm i wszystko OK!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-24, 23:28   

Cytat:
po co alu [...] felga lżejsza, [...] zgodnie z prawami fizyki, mniejsze obciążenia w ruchu

Jak pisałem - teoria jest powszechnie znana, a ja pytałem o spodziewane mierzalne efekty...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-04-24, 18:15   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=87681#87681
Piotr_K napisał/a:
doposażyć ją [wersję ambiance] w [...] alufelgi

Nie bierz alufelg w ASO(!) Znacznie ładniejsze i tańsze znajdziesz!
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-11-12, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-24, 19:54   

czaju napisał/a:
Nie bierz alufelg w ASO(!) Znacznie ładniejsze i tańsze znajdziesz!


Z tym się zgadzam, ale bardziej zależy mi aby to były opracowane pod Dustera jako SUV-a - wyglądają w nim dobrze i chyba nie ma takich w innych modelach oraz na innych rynkach u producentów niezaleznych.

Obejrzałem konkretne dla Dustera - http://www.felgi.pl/felgi...I1o2w0E93qaHywz
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-04-24, 19:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-04-26, 21:54   

Piotr_K napisał/a:
czaju napisał/a:
Nie bierz alufelg w ASO(!) Znacznie ładniejsze i tańsze znajdziesz!


Z tym się zgadzam, ale bardziej zależy mi aby to były opracowane pod Dustera jako SUV-a - wyglądają w nim dobrze i chyba nie ma takich w innych modelach oraz na innych rynkach u producentów niezaleznych.

Obejrzałem konkretne dla Dustera - http://www.felgi.pl/felgi...I1o2w0E93qaHywz


To wszystko prawda... ale
Sam bym wybrał Dezent V-dark (na takich jeżdżę moją MCV-ką)
tylko tyle, że w wersji terenowej 4x4 która na pewno jest lepsza i taką moim zdaniem warto wybrać podobno lepsze są fele stalowe - alusków szkoda..
No w każdym razie jakby produkowali to bym wybrał Logana MCV 4x4 (i wtedy z felgami miałbym dylemat), może się doczekam skoro wyszła Octavia Scout 4x4...
_________________
WhiteDragon
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-26, 22:38   

Zalety Felg Aluminiowych

Poza najbardziej oczywistym aspektem estetycznym.

Lżejsze
Przede wszystkim felgi aluminiowe są lżejsze niż ich stalowe odpowiedniki, dzięki czemu zmniejsza się masa nieresorowana pojazdu. To dzięki temu poprawia się prowadzenie samochodu, podnosi komfort jazdy, i zapewnia lepsze osiągi. Dzięki temu też elementy zawieszenia narażone są w mniejszym stopniu na zużycie.

Chłodzenie
Felgi aluminiowe zapewniają dużo lepsze chłodzenie hamulców. Są mniej zabudowane niż felgi stalowe, co pozwala na znacznie intensywniejszy przepływ powietrza wokół tarcz czy bębnów.

Trwałość
Ponieważ aktualnie produkowane felgi aluminiowe zabezpieczone są trzema specjalnymi warstwami lakieru, stają się bardziej odporne na uderzenia kamyków i na sól niż felgi stalowe.



Felgi stalowe - wciąż są szeroko używane i dostępne na rynku. Bardzo często samochody fabrycznie mają zamontowane felgi wykonane ze stali. Dzięki użyciu tego materiału są mocniejsze niż aluminiowe, ale i nie są dostępne w takiej ilości rodzajów i typów.

Dodatkowo stalowe felgi łatwiej się nagrzewają i dłużej utrzymują ciepło, co może wpływać na jakość Twoich opon, a nawet skuteczność działania hamulców. Z drugiej jednak strony stalowe felgi mają tę dużą zaletę - w porównaniu do aluminiowych - jaką jest niska cena. Są znacznie tańsze i przy właściwym utrzymaniu mogą być bardziej wytrzymałe.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-04-27, 08:55   

Piotr_K napisał/a:
Zalety Felg Aluminiowych

Poza najbardziej oczywistym aspektem estetycznym.

Lżejsze


A to jest bzdura jakich malo. Prosze sobie wbic do glowy:
TYPOWE "CYWILNE" FELGI ALUMINOWE SA CIEZSZE OD FELG STALOWYCH!!!
Dopiero wyczynowe sportowe alufelgi sa lzejsze, ale wtedy sa juz duuuuzo drozsze od stalowek. Natomiast to, co producenci oferuja jest ciezsze od stalowek.

Howgh.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-04-27, 11:05   

fi,

Cytat:
A to jest bzdura jakich malo. Prosze sobie wbic do glowy:
TYPOWE "CYWILNE" FELGI ALUMINOWE SA CIEZSZE OD FELG STALOWYCH!!!


zanim się autorytatywnie wypowiesz poczytaj posty, gdzie felgi były ważone np:
http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#86022
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-04-27, 11:12   

A moze opona byla ciezsza? Problem rozwiazalo by dopiero wazenie samych felg.

Natomiast autor watku pisal o wersji ambiente - tam sa felgi stalowe zwykle, nie ozdobne, wiec znowu nie wiadomo, czy nie lzejsze?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne