Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-13, 14:21
Raczej estetycznych, będę się lansował loganem MCV.
A tak na poważnie, to różnica między alu a stalowymi była jak dla mnie nie za duża (stalowe 185 zł) wiec stwierdziłem że dopłacę i wezmę alu, jak po rabacie wyszło te 238 zł. Alu pewnie zostawię na letnie opony, a zimówki wrzucę na stalowe.
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-13, 19:32
Hmmm pomyślmy.... poza tym że zmniejsza się masa części nieresorowanej, jest lepsza wentylacja tarcz, nie ukradną mi już kołpaków (tylko całe koła) .... to chyba nie ma
- jakieś elementy zawieszenie dzięki temu faktycznie wytrzymują dłużej? Albo coś innego?
Cytat:
lepsza wentylacja
- krótsza droga hamowania? Za kolejnym razem?
Cytat:
nie ukradną mi już kołpaków
- <:
Cytat:
nie pordzewieją tak szybko jak stalówki
- niby fakt, tyle że... stopy metali lekkich też się oczywiście utleniają, co najwyżej po prostu inaczej i zazwyczaj mniej niż stal. Przynajmniej poza zimą. Ale fakt - jest to jakaś mierzalna przewaga.
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-14, 07:39
laisar napisał/a:
Są jakieś?
Mozna sobie troche regulowac zachowanie samochodu dostosowujac rozmiar felgi, ale zazwyczaj ma to swoje zalety i wady.
Przykladowo mozemy wlozyc felge szeroka (np. 7") z opona niskoprofilowa.
Zalety:
- auto przylepione do drogi
- nie przechyla sie tak na zakretach
- duzo lepiej hamuje
Wady:
- troche slabszy start
- sciaga w koleiny
- szybciej zuzywa sie elementy zawieszenia (choc ja osobiscie tego u siebie po paru latach jazdy nie zauwazylem).
_________________ Always look on the bright side of your life.
Mozna sobie troche regulowac zachowanie samochodu dostosowujac rozmiar felgi,
O ile teorię znam - i w przypadkach ekstremalnych (np felga 17") powinna ona być nawet zbieżna z praktyką (; - to pytam używających "normalnych" rozmiarów czy są jakieś mierzalne efekty tej zmiany.
I jak pisałem: jeśli nawet efektów brak i miłośnicy alu mają je wyłącznie "dla mania" i lansu (; to jak dla mnie spoko - w końcu jako rzecze wieszcz: "jedni lubią dziewczęta, a drudzy owce" (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-06, 01:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-14, 11:12
Jezeli wybierasz alufelgi o takich samych parametrach co stalowki i pod takie same opony to glowny walor to jest wizualny. I nie nazwalbym tego posiadaniem dla "mania" - analogicznie wszyscy moglibysmy chodzic w kaloszach..
Natomiast jest jedna przewaga alufelg - sa twardsze od stalowek wiec nie gniota sie na byle dziurach i kraweznikach - co najwyzej rysuja ;) No i sa duzo wytrzymalsze w perspektywie czasu - stalowki po paru latach zaczynaja korodowac.
_________________ Always look on the bright side of your life.
No jak dla mnie wygląd to jest właśnie "dla mania" - i powtarzam, niech se chętni mają. Kontynuując analogię obuwniczą - różowe lakierki* też są w końcu dla ludzi... (;
Natomiast owa twardość alu ma też oczywiście pewne minusy - jak już się uda taką felgę uszkodzić, to naprawa również jest trudniejsza.
Tyle, że to wszystko są truizmy, a mnie właśnie chodziło o konkrety w danej, loganowo-sanderowej sytuacji - i właściwie moja ciekawość została zaspokojona, dziękuję.
---
* Nie, NIE sugeruję, że alusy są jak one. A przynajmniej - nie wszystkie...
Wracając jeszcze do waszych rozważań alu czy stal, po co alu a po co stal?
Oczywiście kupuj alu jak jest kasa bo to felga lżejsza, a co za tym idzie, zgodnie z prawami fizyki, mniejsze obciążenia w ruchu wirowym koła na zawieszenie i układ kierowniczy i przewidywane póżniejsze wyeksploatowanie się części wymiennych niż w przypadku kół z felga stalową
_________________ Logan Arctica 1.4 (Marine) :) już minęło 60kkm i wszystko OK!
Nie bierz alufelg w ASO(!) Znacznie ładniejsze i tańsze znajdziesz!
Z tym się zgadzam, ale bardziej zależy mi aby to były opracowane pod Dustera jako SUV-a - wyglądają w nim dobrze i chyba nie ma takich w innych modelach oraz na innych rynkach u producentów niezaleznych.
Nie bierz alufelg w ASO(!) Znacznie ładniejsze i tańsze znajdziesz!
Z tym się zgadzam, ale bardziej zależy mi aby to były opracowane pod Dustera jako SUV-a - wyglądają w nim dobrze i chyba nie ma takich w innych modelach oraz na innych rynkach u producentów niezaleznych.
To wszystko prawda... ale
Sam bym wybrał Dezent V-dark (na takich jeżdżę moją MCV-ką)
tylko tyle, że w wersji terenowej 4x4 która na pewno jest lepsza i taką moim zdaniem warto wybrać podobno lepsze są fele stalowe - alusków szkoda..
No w każdym razie jakby produkowali to bym wybrał Logana MCV 4x4 (i wtedy z felgami miałbym dylemat), może się doczekam skoro wyszła Octavia Scout 4x4...
Lżejsze
Przede wszystkim felgi aluminiowe są lżejsze niż ich stalowe odpowiedniki, dzięki czemu zmniejsza się masa nieresorowana pojazdu. To dzięki temu poprawia się prowadzenie samochodu, podnosi komfort jazdy, i zapewnia lepsze osiągi. Dzięki temu też elementy zawieszenia narażone są w mniejszym stopniu na zużycie.
Chłodzenie
Felgi aluminiowe zapewniają dużo lepsze chłodzenie hamulców. Są mniej zabudowane niż felgi stalowe, co pozwala na znacznie intensywniejszy przepływ powietrza wokół tarcz czy bębnów.
Trwałość
Ponieważ aktualnie produkowane felgi aluminiowe zabezpieczone są trzema specjalnymi warstwami lakieru, stają się bardziej odporne na uderzenia kamyków i na sól niż felgi stalowe.
Felgi stalowe - wciąż są szeroko używane i dostępne na rynku. Bardzo często samochody fabrycznie mają zamontowane felgi wykonane ze stali. Dzięki użyciu tego materiału są mocniejsze niż aluminiowe, ale i nie są dostępne w takiej ilości rodzajów i typów.
Dodatkowo stalowe felgi łatwiej się nagrzewają i dłużej utrzymują ciepło, co może wpływać na jakość Twoich opon, a nawet skuteczność działania hamulców. Z drugiej jednak strony stalowe felgi mają tę dużą zaletę - w porównaniu do aluminiowych - jaką jest niska cena. Są znacznie tańsze i przy właściwym utrzymaniu mogą być bardziej wytrzymałe.
A to jest bzdura jakich malo. Prosze sobie wbic do glowy:
TYPOWE "CYWILNE" FELGI ALUMINOWE SA CIEZSZE OD FELG STALOWYCH!!!
Dopiero wyczynowe sportowe alufelgi sa lzejsze, ale wtedy sa juz duuuuzo drozsze od stalowek. Natomiast to, co producenci oferuja jest ciezsze od stalowek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum