DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
ogrzewanie postojowe - elektryczne / webasto / LPG
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-10, 23:48   ogrzewanie postojowe - elektryczne / webasto / LPG

http://wup.defa.com/en/wup_products_wupkits.html

- niezłe, choć ma pewną wadę: wymaga gniazdka...

Zdjęcia z montażu w MCV-ce, z niemieckiego forum: http://www.1ro.de/dacia/f...p?p=33131#33131

W podobny, aczkolwiek prostszy sposób można oczywiście zrealizować ogrzewanie samej kabiny - już o tym zresztą tu pisaliśmy: farelka + przedłużacz (;
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-11, 12:43   Re: Elektryczne ogrzewanie postojowe

laisar napisał/a:

W podobny, aczkolwiek prostszy sposób można oczywiście zrealizować ogrzewanie samej kabiny - już o tym zresztą tu pisaliśmy: farelka + przedłużacz (;


+ tel. 998 potem :)

Pomysł niegłupi, ale jak ktoś ma dostęp do gniazdka, to najszybciej we własnym garażu. Tu jest potrzeba takiego patentu nie jest tak nagląca, zwłaszcza, gdy garaż jest ogrzewany.

Kristoff
 
RYKI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1,4
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 99
Skąd: BIAŁYSTOK
  Wysłany: 2010-06-15, 08:14   ogrzewanie postojowe / webasto

Montaż webasto w loganie czyli postojowego ogrzewania wodnego.
Może ktoś z was już interesował się tym tematem.
_________________
www.papierniczysklep.otwarte24.pl
www.ryki.flog.pl
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-12-10, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-15, 08:55   

Owszem, ja, bo parkuję "pod chmurką"...

Niestety, klasyczne, napędzane paliwem jest na tyle drogie, że uznałem jego montaż za nieopłacalny nawet przy takiej zimie jak ostatnia, natomiast do elektrycznego brak infrastruktury...

Zawsze pozostaje też kwestia... "ideologiczna": po co w sumie ingerować w auto (choć silnik na pewno byłby trochę wdzięczny) i wozić potem non-stop nielekką maszynerię, skoro używa się jej przez niewielką część roku (choć to zależy od indywidualnego sposobu użytkowania samochodu)?

No i na koniec (początek?): MCV-ka mała nie jest, ale nawet przy -20 w środku jest przyjemnie już po 5 min. jazdy - zatem ogrzewanie postojowe okazało się jak dla mnie elementem naprawdę luksusowym...

(A w przypadku totalnego ekstremum zawsze można użyć przedłużacza i termowentylatora (; ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-12-10, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Osfald 



Marka: JAGUAR
Model: XJL
Silnik: 3.0 SUPERCHARGED
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-06-15, 11:43   

To ciekawe co kolega pisze o tych -20 i 5 minutach.... po 5 minutach o komforcie napewno mówić nie można.

Jestem posiadaczem Webasto wodnego ThermoTop Z/C ze sterownikiem lokalnym (tzw. jajko) i zdalnym T100. W zimie, przy -20stC nagrzanie samochodu przez Webasto to 40min na poziomie komfortu C3 (jest pięć poziomów zwiazanych bezpośrednio z ilością paliwa jakie konsumuje webasto i wynikami jego pracy). Przy normalnym nagrzewaniu silnikiem w jeżdzie miejskiej potrzeba na to (nagrzanie płynu do około 70stC) jakiś 10min. Po użyciu Webasto i równolegle silnika czas spada do 5min.

Poza tym komfort Webasto to nie tylko lżejsze wsiadannie ;) ale także brak skrobania szyb oraz mniejsze zużycie paliwa przez silnik w zimie (w dieslach można mówić o oszczędnościach, w benzynach bilans jest ujemny) i jego mniejsze zużycie mechaniczne.

Minusem webasto jest zapotrzebowanie na prąd (około 40-50W w czasie pracy) co w zimie przy częstym korzystaniu może szybko doprowadzić akumulator do skraju wytrzymałości.

Osobiście używam Webasto cały sezon, kiedy temp spadną poniżej 2-4stC. Jest to ogromna wygoda ponieważ system sam oblicza sobie godzinę włączenia tak by o zaprogramowanym czasie wyjazdu zapewnić odpowiednią temp. wewnątrz. Jednym słowem wyjeżdżając do pracy o 6:30 rano podrużuję zawsze w atmosferze ciepłych plaż Tunezji :mrgreen:
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2010-06-15, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-15, 12:24   

Wszystko zależy przede wszystkim od osobistych preferencji "komfortu", prawda? Po 5 min od -20 plaży oczywiście nie będzie, ale jak dla mnie przyjemność zaczyna się wtedy od jakichś +5 (;

(No i +20 w aucie, z którego trzeba wysiąść na -20, jest jednak wręcz proszeniem się o kłopoty zdrowotne).

O silniku pisałem, że rzecz jasna byłby wdzięczny, ale z drugiej strony 1.6 8v jest prostą - żeby nie powiedzieć: prostacką - jednostką...

Szyby: też, wiadomo, miła rzecz, ale summa summarum dla mnie bilans ewentualnej inwestycji nie był wystarczająco dobry - i tyle. Nie odwodzę, nie namawiam - radzę po prostu dobrze rozważyć i wskazuję punkty które zaważyły na moim wyborze.


(Za to gdybym niedaleko stanowiska parkingowego miał dostęp do gniazdko, to bardzo prawdopodobnie zainstalowałbym jednak takie ogrzewanie, ale w wersji elektrycznej).
 
Osfald 



Marka: JAGUAR
Model: XJL
Silnik: 3.0 SUPERCHARGED
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-06-15, 13:28   

Generalnie o temp. w samochodzie dba klimatronik, który temp. min ma na poziomie 16stC (max 26stC), a więc o komforcie także raczej można rozprawiać myśląc o takich temperaturach. 5stC za żadne skarby nie nazwałbym komfortem choć z natury lubię raczej chłód (upały mnie poprostu dobijają).

Co do zdrowia to chyba obojętne jest czy wychodzisz na mróz z nagrzanego domu czy z nagrzanego wnętrza samochodu - to samo ryzyko. Prędzej w lecie dokucza mi (zdarzają się długotrwałe katary) cały czas włączona klima niż zimą Webasto.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-15, 14:21   

Szanowny kolego: tylko Ty piszesz o komforcie - ja jedynie o przyjemności... (((;

Inna rzecz, że ja tej temperatury dokładnie nie mierzyłem i patrzyłem raczej na zegarek, po jakim czasie w aucie robi się wystarczająco miło - więc te +5°C to jest dość orientacyjne.


Z tym wychodzeniem to zależy od konkretnych warunków: ja wychodzę najpierw na klatkę schodową bloku, gdzie raczej nie ma 20 stopni, potem zatrzymuję się w jeszcze chłodniejszym wiatrołapie, gdzie zakładam rękawiczki, czapkę, zapinam kurtkę, a dopiero później wychodzę na zewnątrz.

A jak w aucie jest za ciepło, to zanim się człek odzieje, to się zgrzeje - a potem ryms!, prosto na mróz...


Natomiast generalnie ja wolę temperatury średnie - taka Nowa Zelandia wydaje mi się szalenie atrakcyjna pod tym względem (; - więc ani kilma, ani ogrzewanie jeszcze nie miało żadnych złych efektów ani dla mnie, ani dla dość licznej rodzinki (:

Jak zwykle - co kto lubi...


Ad rem: jakbym dostał klasyczne webasto w prezencie, to zapewne bym korzystał i byłbym zadowolony, tak jak z klimy - ale aktualny koszt tej zabawki jest jak dla mnie, w moich warunkach, przy mouch potrzebach zbyt wysoki. A do elektrycznego nie mam warunków ):
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-15, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-15, 15:51   

A spotkał się ktoś z webasto na LPG?
Mój gazer coś takiego montuje.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-15, 16:01   

Jak już się ma instalację gazową, to oczywiście chyba wszystko jedno, z jakiego paliwa się korzysta w ogrzewaniu. Ale jeśli się nie ma, to raczej byłoby mało sensowne...
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-15, 16:07   

Zawsze można małą butlę turystyczną na zimę zakładać :mrgreen:
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Osfald 



Marka: JAGUAR
Model: XJL
Silnik: 3.0 SUPERCHARGED
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-06-15, 17:11   

laisar napisał/a:
Szanowny kolego: tylko Ty piszesz o komforcie - ja jedynie o przyjemności... (((;


Przecież w tym przypadku stwierdzenia są najzwyczajniej tożsame.... przyjemna temperatura zapewnia komfort, a komfort przyjemne korzystanie z samochodu. Nie wspominając o zwiększonym bezpieczeństwie... coś tam kiedyś czytałem na temat prędkości reakcji człowieka jako funkcji pewnych wielkości środowiskowych.

laisar napisał/a:
Z tym wychodzeniem to zależy od konkretnych warunków: ja wychodzę najpierw na klatkę schodową bloku, gdzie raczej nie ma 20 stopni, potem zatrzymuję się w jeszcze chłodniejszym wiatrołapie, gdzie zakładam rękawiczki, czapkę, zapinam kurtkę, a dopiero później wychodzę na zewnątrz.


A ja nie mam tylu ośrodków kondycjonujących w drodze od momentu ubrania do wyjścia z budynku. Ubieram się, przechodzę 2m i jestem na dworze. Brak powikłań chorobowych :mrgreen:

Broń Boże nie namawiam Cię na zakup i montaż, natomiast przytoczoną argumentację uważam za całkowicie nietrafną (poza kosztami) i mocno wysiloną w sensie jej niezgodności z faktami, które kolekcjonuję od lat trzech poprzez badanie metodą organoleptyczną :->

matucha napisał/a:
A spotkał się ktoś z webasto na LPG?


Pierwsze słyszę. Kto jest producentem? Webasto? Byłoby o tyle fajne, że nie wymaga dodatkowej pompy paliwa ani grzebania w instalce paliwowej, że nie wspomnę o kosztach samego paliwa. W przypadku benzyny czas ogrzewania wynoszacy 30min to niecałe 0.5L
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2010-06-15, 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-15, 18:59   

Osfald, tutaj zakładają coś takiego:
http://www.artgaz.pl/ogrzewanie.html
Niestety tym zajmuje się u nich tylko jedna osoba i nie miałem okazji porozmawiać.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-15, 21:36   

Moje webasto na zimowe poranki to ... ciepły garaż ;-) :mrgreen:
 
Osfald 



Marka: JAGUAR
Model: XJL
Silnik: 3.0 SUPERCHARGED
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-06-16, 06:58   

matucha napisał/a:
Niestety tym zajmuje się u nich tylko jedna osoba i nie miałem okazji porozmawiać.


Pogadaj... ciekawi mnie moc, zużycie gazu, zużycie prądu, wydajność... itd

wox napisał/a:
Moje webasto na zimowe poranki to ... ciepły garaż


Trzech samochodów do jednego garażu nie wstawię :mrgreen:
W dodatku bez ogrzewania....
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2010-06-16, 06:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-16, 09:21   

Truma to zasadniczo dość znana firma - choć być może faktycznie głównie wśród karawaningowców...? (;


Cytat:
Przecież w tym przypadku stwierdzenia są najzwyczajniej tożsame...

Dla mnie komfort to już najwyższy stopień przyjemności, która zaczyna się już w miejscu "nie pada mi na głowę" (((:


Cytat:
przytoczoną argumentację uważam za całkowicie nietrafną (poza kosztami) i mocno wysiloną w sensie jej niezgodności z faktami, które kolekcjonuję od lat trzech poprzez badanie metodą organoleptyczną

Rzecz w tym, że osobiste odczucia to nie są fakty, a waga argumentów w takich przypadkach również zależy przede wszystkim od subiektywnych preferencji.



Natomiast co do ewentualnie zbyt wysokiej temperatury to może się nie zrozumieliśmy - ja oczywiście nie sugeruję, że ona jest winą ogrzewania postojowego, bo przecież zwykłym ogrzewaniem też można sobie zrobić "plażę" (co najwyżej chwilę dłużej trzeba zaczekać).

Ja tylko namawiam do rozsądku i rozważenia własnej sytuacji - szybkie przejście z nawet rzeczywiście gorącego auta do bardzo bliskiego budynku faktycznie niesie raczej niewielkie ryzyko, ale, podobnie jak z przywołaną klimą, przez niedostosowanie temperatury w samochodzie do warunków zewnętrznych łatwo sobie zrobić krzywdę. Co, powtarzam, nie jest argumentem w dyskusji czy warto zakładać webasto (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-16, 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
miandas 



Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 92
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-05-02, 12:30   ogrzewanie postojowe duster

czy ktoś może już montował? ile ta przyjemność kosztowała? (ogólne koszty podane są na stronach producentów, jednak opatrzone wiele mówiącym słowem "od... "...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-05-03, 11:47   

Tez jestem zainteresowany tematem - taka zwykla grzalka na 220V - przy okazji zapytam w serwisie - moze ktos montowal juz to w jakies Renowce z tym silnikiem?
_________________
 
miandas 



Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 92
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-05-03, 13:43   

mnie raczej chodzi o mechanizm typu webasto.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-03, 15:05   

U nas do tej pory chyba nikt się nie pochwalił montażem, natomiast wydaje mi się, że widziałem coś takiego na którymś zagramanicznym forum - poszukam.


Nie ma natomiast znaczenia, czy duster czy inna dacia - istotne elementy wszędzie są takie same.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-12-10, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
miandas 



Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 92
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-05-03, 16:31   

dzięki za info. wątki na naszym forum czytałem - szukam jednak kogoś, kto to już ma - wiem, że przeciętny koszt to ok. 5000 - 6000 pln - trochę boli.
Ogrzewanie elektryczne jest chyba tańszą alternatywą ale od czasu, kiedy poznałem przyczyny spalenia kolejki górskiej w Kaprun, mam awersję do wszelkiej maści farelek (chyba, że jestem cały czas w pomieszczeniu).
Ale np. być może ktoś słyszał o firmie innej niże webasto, której ogrzewanie mogło by być równie skuteczne, a tańsze?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-03, 17:30   

Szybkie guglanie dało efekt w postaci np czeskiego producenta "Brano" - jego modele "Breeze" są ok. połowę tańsze: http://www.jakmot.pl/cennik.html

Natomiast także najważniejsi gracze - Webasto, Eberspaecher i DEFA - mają czasem niezłe promocje, schodzące poniżej 4 kzł.

Elektrycznego ogrzewania nie ma się co bać - przecież "zwykłe" także może być przyczyną pożaru. Jego wadą jest raczej po prostu potrzeba dostępu do zewnętrznej infrastruktury w postaci gniazdka z prądem...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-05-03, 18:32   

Dokladnie - takie ogrzewanie 220V to zwykla grzalka plynu chlodniczego - trudno mi tu sobie wyobrazic pozar przy sprawdzonym produkcie - natomiast palnik spalajacy benzyne/rope i tak grzejacy plyn... tutaj jest juz chyba latwiej - natomiast niezaprzeczalna zaleta to niezaleznosc - trzeba policzyc i wybrac :)
_________________
 
miandas 



Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 92
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-05-03, 18:37   

dziękuję za zainteresowanie. Nie ukrywam, że mnie zaskoczyłeś :-)
może coś z tego wybiorę....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-03, 18:53   

miandas napisał/a:
mnie zaskoczyłeś

?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne