DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Motor nr.16/2011 Szybciej, czyli drożej.
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-17, 10:32   Motor 16/2011

http://pl-pl.facebook.com...91779248?ref=nf

- wprowadzone niedawno wyższe limity prędkości na autostradach i drogach ekspresowych kuszą do szybszej jazdy. Jak zwiększenie prędkości przekłada się na wzrost zużycia paliwa?
wśród testowanych aut Dacia Duster ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
steppe 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: dci
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 18
Skąd: Spain
Wysłany: 2011-04-26, 09:16   Re: Motor 16/2011

I can not see the link/Nie widzę związku :?:
_________________
daciaduster4x4.blogspot.com
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-26, 09:36   

:?:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
steppe 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: dci
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 18
Skąd: Spain
Wysłany: 2011-04-26, 09:51   Re: Motor 16/2011

maciek napisał/a:
http://pl-pl.facebook.com/notes/motor/nowy-numer-tygodnika-motor-w-poniedzia%C5%82ek-w-kioskach/10150162591779248?ref=nf

_________________
daciaduster4x4.blogspot.com
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-26, 09:51   

Nie każdy ma ochotę zakładać konto na pejsbuku - niech się mossad z cia bardziej wysilają przy kolekcjonowaniu danych :mrgreen:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-26, 09:52   

niestety Mótiór nie ma strony www :-x
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-03, 16:40   Motor nr.16/2011 Szybciej, czyli drożej.

Dla tych co analizują spalanie :-D

Z1.jpg
Plik ściągnięto 304 raz(y) 211,08 KB

Z2.jpg
Plik ściągnięto 262 raz(y) 236,71 KB

Z3.jpg
Plik ściągnięto 379 raz(y) 203,98 KB

Z4.jpg
Plik ściągnięto 434 raz(y) 217,94 KB

 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-05-03, 16:49   

no czyli w wersji oszczędnej, nie ma co pakować na więcej niż 90;)
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-03, 19:50   

Co to jest za kolor dustera w tem artykule>????
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-03, 19:59   

z234 napisał/a:
Co to jest za kolor dustera w tem artykule>????


niebiewski :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-03, 20:02   

Fotoszopowany Niebieski Mineral <:
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-05-03, 20:25   

Ktory silnik turbodiesel ma moc 105KM :?:

Jestem zaklopotany. Po przeczytaniu artykulu wynika ze silnik k4m 1.6 16V ma najwieksza sprawnosc i ekonomike spalania w przedziale obrotow od 3500 do 3800 czyli w Dusterze 4x2 2010 bedzie jazda na 5 biegu z predkoscia ok 100km/h. Tzn ze jadac 70-90km/h bedzie spalal wiecej. Czy jestem w bledzie?

_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-05-03, 20:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-03, 20:28   

Ciekawe jest to, że tylko Dacia osiągnęła spalanie niższe niż podaje producent, a reszta aut wyższe :->
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-04, 08:11   

Daster napisał/a:
Ktory silnik turbodiesel ma moc 105KM :?:

Jestem zaklopotany. Po przeczytaniu artykulu wynika ze silnik k4m 1.6 16V ma najwieksza sprawnosc i ekonomike spalania w przedziale obrotow od 3500 do 3800 czyli w Dusterze 4x2 2010 bedzie jazda na 5 biegu z predkoscia ok 100km/h. Tzn ze jadac 70-90km/h bedzie spalal wiecej. Czy jestem w bledzie?

Tak jesteś. Wykres moc/moment/obroty silnika to nie wszystko - powiem więcej to złudzenie . Istotne jest też przełożenie w skrzyni i to co dostajemy na kołach. Opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości (to domena piotrresa :) ) więc z pewnością jazdą na 5 70-tką spowoduje niższe spalanie.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-05-04, 08:33   

DrOzda napisał/a:

Wykres moc/moment/obroty silnika to nie wszystko - powiem więcej to złudzenie . Istotne jest też przełożenie w skrzyni i to co dostajemy na kołach. Opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości (to domena piotrresa :) ) więc z pewnością jazdą na 5 70-tką spowoduje niższe spalanie.


Wiec jak mamy rozumiec fragment artykulu mowiacy o wyzszej sprawnosci silnika, wykozystywanej przy eko jezdzie na obrotach lekko ponizej max momentu obr. :?:
Czy pilowac silnik na 3500obr/min na 4 biegu jadac 70km/h :?:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-05-04, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-04, 09:34   

Nie. Zależność jest prosta - mniejsza liczba obrotów - mniej cykli spalania w tej samej jednostce czasu - mniejsze spalanie.
Oczywiście nie można przesadzać i obniżać tej liczby poniżej rozsądnego poziomu - dla silnika benzynowego jest to 2000 - 2500 obrotów bo wtedy znowu silnik niszczy się od przeciążeń na łożyskach , korbowodach i cylindrach.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-04, 14:53   

Daster napisał/a:
Wiec jak mamy rozumiec fragment artykulu mowiacy o wyzszej sprawnosci silnika, wykozystywanej przy eko jezdzie na obrotach lekko ponizej max momentu obr. :?:

Fragment ów mówi o przyspieszaniu, nie o jeździe ze stałą prędkością. Czyli - przyspieszając piłujemy do 3500 rpm, po osiągnięciu prędkości docelowej turlamy się na najwyższym możliwym biegu (w granicach rozsądku). Jeżdżąc po mieście w ten sposób przestałem praktycznie używać czwartego biegu, bo przy 50 km/h na trójce mam trochę ponad 3000 rpm, zmieniam od razu na piątkę i snuję się jak smród za pospolitym ruszeniem. :]

Jedyny problem to tłum eko-nieświadomych współużytkowników dróg - pusta MCVka + wciśnięty w 3/4 pedał gazu = całkiem konkretne przyspieszenie, zazwyczaj niemożliwe do osiągnięcia, jeśli przede mną startuje jakiś nie-eko. ;) Do tego często dochodzi do kuriozalnych sytuacji, kiedy to współstacze na światłach po moim żwawym starcie myślą, że chcę się ścigać. :D
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-04, 15:58   

bebe napisał/a:
kiedy to współstacze na światłach po moim żwawym starcie myślą, że chcę się ścigać.

myślałem, że to tak jest tylko "na prowincji" :lol: a jak widać w 100-licy również... :-)
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-05-04, 17:57   

OK. Teraz mi pasuje. Bo juz pomyslalem ze artykul zostal napisany przez kosmitow.
_________________

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-05-05, 22:05   

DrOzda napisał/a:
Opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości (to domena piotrresa :) )

I jak widać zużycie paliwa również rośnie z kwadratem prędkości. Na zadanym odcinku charakterystyki zużycia paliwa b. ładnie leży parabola (patrz: załącznik)

TD Pedro napisał/a:
bebe napisał/a:
kiedy to współstacze na światłach po moim żwawym starcie myślą, że chcę się ścigać.
myślałem, że to tak jest tylko "na prowincji" :lol: a jak widać w 100-licy również... :-)

Dokładnie, to samo zaobserwowałem. Zwłaszcza jak blachy są gdzieś z powiatu. Bebowy sposób jazdy traktowany jest często jako prowokacja. Ot moja kryptoagresja nakazuje mi uprawiać ekodrajwing :lol:

zuzycie_paliwa_15dCi.jpg
Plik ściągnięto 173 raz(y) 32,89 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-05, 22:21, w całości zmieniany 7 razy  
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-05-06, 08:31   

piotrres napisał/a:
Ot moja kryptoagresja


Ona nie jest krypto, o czym zaswiadczyc moge ja, obiekt wyladowania owej! :lol:
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2011-05-06, 08:52   

matucha napisał/a:
Ciekawe jest to, że tylko Dacia osiągnęła spalanie niższe niż podaje producent, a reszta aut wyższe :->
Jak miałem Dacie, to bez problemu osiągałem średnie zużycie o okolicy 6,5, a producent podawał 7,3 (1,6 8V). W i30 wg producenta średnie to 4,7 ale poniżej 5 spaść nie chce. :cry:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne