DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-03, 21:43   

Ale przy jakiej temperaturze zewnętrznej?

W temacie obok jackthenight zamieścił wartości nominalne dla instalacji w daciach - i przypuszczam, że dla innych marek i modeli jakichś bardzo dużych różnic nie będzie....

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=86847#86847
jackthenight napisał/a:
Kod:
Temp. otoczenia         |   Akceptowalna temp. wydobywająca się z środkowych kratek
15°C                    |  pomiędzy 4°C a 8°C
20°C                    |  pomiędzy 6°C a 10°C
25°C                    |  pomiędzy 8°C a 13°C
30°C                    |  pomiędzy 12°C a 16°C
35°C                    |  pomiędzy 17°C a 20°C
40°C                    |  pomiędzy 21°C a 25°C

(Tamże metoda pomiarowa).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-06, 15:26   

Dzis przyjrzalem sie pracy klimatyzacji oraz przbiegowi rurek. Ciezko dostac sie w dieslu do okolic sprezarki by zaizolowac :-( Poza tym od sprezarki biegnie jeszcze jedna rurka nisko poziomo pod wentylatorem chlodnicy. Czesc rurek jest zimne wiec mysle, ze je warto glownie zaizolowac. Przy okazji - zauwazylem, ze jak na biegu jalowym, na postoju wlacza sie klime, przy silnku nagrzanym na 2 kreski ( sprawdzalem po powrocie z miasta ) wlacza sie wentylator chlodnicy wspomagajac ochładzanie sie skraplacza.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-05-06, 21:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-06, 19:56   

Mekintosz schemat klimatyzacji w naszych Daciach pokazany jest tutaj :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=60542#60542

A wentylator chłodzi skraplacz.
_________________

 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-05-11, 21:37   

Ja wczoraj trochę prowizorycznie przy pomocy rurek izolacyjnych hydraulicznych i taśmy izolacyjnej zaizolowałem tylko rurkę od sprężarki do skraplacza ( te grubszą ) - czyli tą co jest w czasie pracy klimy jest zimna . Faktycznie po co ma się nagrzewać w komorze , niech pobierze ciepło w wymienniku schładzając powietrze bez strat. I muszę przyznać faktycznie klima ciut lepiej chłodzi , poza tym szybciej jakby się schładza. Aczkolwiek najlepiej by było zrobić pomiary temperatury nawiewu z kratek przed i po modernizacji oczywiście przy tej samej temp. zew. Ale wydaje mi się ,że powinna być różnica ok 2 stopni Celsiusza .
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-12, 06:33   

kubalonek napisał/a:
Ja wczoraj trochę prowizorycznie przy pomocy rurek izolacyjnych hydraulicznych i taśmy izolacyjnej zaizolowałem tylko rurkę od sprężarki do skraplacza ( te grubszą ) - czyli tą co jest w czasie pracy klimy jest zimna . Faktycznie po co ma się nagrzewać w komorze , niech pobierze ciepło w wymienniku schładzając powietrze bez strat. I muszę przyznać faktycznie klima ciut lepiej chłodzi , poza tym szybciej jakby się schładza. Aczkolwiek najlepiej by było zrobić pomiary temperatury nawiewu z kratek przed i po modernizacji oczywiście przy tej samej temp. zew. Ale wydaje mi się ,że powinna być różnica ok 2 stopni Celsiusza .


Planuje zrobic to samo. Co ciekawe, sprawdzalem w Nissan micra, hyundai i30 - w tych samochodach przewody klimy tez nie sa izolowane. Byc moze straty cieplne przy przejsciu zimmnego czynnika przez ciapla komore silnika sa takie male, ze producenci uznali ze nie ma sensu izolowac rurek .
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-05-12, 20:33   

Nie jestem pewien, ale wydaję mi się, że Audi izoluje przewody klimatyzacji. Nie ma powodów, żeby producenci wydawali większą kasę na izolację przewodów. Po co to dla klienta, skoro klima również da radę na gołych przewodach tylko sprężarka będzie pracowała pod większym obciążeniem(spalanie :cry: )
_________________

 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-05-14, 11:33   

ja juz zaizolowałem te przewody, pianka 6 zeta, zipy miałem w domu, żadnych pomiarów jeszcze nie robiłem po zaizolowaniu (przed zrobieniem zrobiłem) jak bede miał troche czasu to zrobie. Ogólnie to ma to sens, jest logiczne.
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 12:32   

Czytając to : http://www.webside.com.pl...limatyzacja.pdf
dochodzę do wniosku że izolowanie rurek może co najwyżej poprawić humor kierowcy, ale na pewno nie poprawi sprawności klimatyzacji.

mekintosz napisał/a:
Byc moze straty cieplne przy przejsciu zimmnego czynnika przez ciapla komore silnika sa takie male, ze producenci uznali ze nie ma sensu izolowac rurek .


I to jest dobry przykład tego, że ludzie nie wiedzą jak działa klimatyzacja i dlatego izolują rurki, bo sądzą że tymi rurkami idzie zimny czynnik do środka auta aby chłodzić nasze wnętrze auta - a skoro w komorze silnika jest ciepło, to zimne rurki się ogrzeją i chłodzenie w aucie będzie mniejsze - jest to całkowita nieprawda, zasada klimatyzacji jest całkiem inna - odsyłam do pdf o klimatyzacji - bardzo ładnie jest tam wszystko wyjaśnione.

Zanim przejdzie wam myśl o zaizolowaniu jakieś rurek od klimatyzacji to przeczytajcie najpierw to :
http://www.webside.com.pl...limatyzacja.pdf


Mariusz napisał/a:
da radę na gołych przewodach tylko sprężarka będzie pracowała pod większym obciążeniem


Dlaczego ?
Sądzisz, że stan gazowy czynnika zmieni się w ciekły przy wejściu do sprężarki ?
Jest to niemożliwe, bo gdyby tak było to sprężarka uległaby uszkodzeniu, dlatego po co izolować tą rurkę od parownika do sprężarki - jaki w tym sens ?
Ona jest zimna bo czynnik jest w stanie gazowym, a i tak ten czynnik ogrzeje się w sprężarce, więc po co izolować rurkę od parownika do sprężarki, skoro i tak czynnik sie rozgrzeje w sprężarce ?

Albo, po co izolować rurkę od sprężarki do skraplacza ?
Z gorącej sprężarki gorący czynnik w stanie wysokiego ciśnienia idzie do skraplacza aby się schłodzić, więc po co izolujecie tą rurkę i utrzymywać wys. temp, skoro zaraz w skraplaczu się czynnik schłodzi aby uzyskać punkt rosy.

I dalej po po co izolować rurkę od skraplacza do zaworu rozprężnego, jak i tak czynnik w zaworze przejdzie ze stanu ciekłego w lotny. W parowniku środek chłodniczy wtryśnięty w stanie ciekłym rozpręża się i paruje. Potrzebne do tego ciepło parowania pobierane jest przez podłużne płytki parownika z ciepłego świeżego powietrza, które się przy tym ochładza. W samochodzie staje się dzięki temu przyjemnie chłodno
Czyli zimno dopiero pojawia się wewnątrz naszej kabiny auta, a wy izolujecie rurki pod maską ? PO CO ?


bodzio napisał/a:
Ogólnie to ma to sens, jest logiczne.


No właśnie opierając się na zasadzie działania układów chłodzących, to logicznie izolowanie rurek klimatyzacji jest pozbawione sensu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 20:57, w całości zmieniany 6 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1109
Skąd: krakow
Wysłany: 2011-05-14, 13:30   

Nie znam się na tym, ale mam w mieszkaniu klimatyzację i rurki od agregatu zewnętrznego /zimna i gorąca/ są fabrycznie zaizolowane. Jak myślisz, po co producent dodał sobie roboty i kosztów, żeby ładniej wyglądało? Biorąc pod uwagę, że wytwórcy oszczędzają na czym się da, nawet jeśli czasem są to oszczędności groszowe, to chyba ma to jednak jakiś sens. pozdr
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 13:36   

jurek napisał/a:
Jak myślisz, po co producent dodał sobie roboty i kosztów, żeby ładniej wyglądało?


A przeczytałeś tego pdf-a o klimatyzacji ?
To najpierw przeczytaj, a potem podyskutujemy.

Pytasz po co zaizolował ?
Może po to abyś się nieopatrznie nie oparzył o tą gorącą rurkę,
a zimną rurkę zaizolował po to aby wilgoć do domu i do ścian nie wchodziła, bo ocieplona zimna rurka wytworzy wilgoć, a za pewnie nie chciałbyś wilgotnych ścian.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 14:22, w całości zmieniany 11 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-05-14, 14:45   

Cześć Artur :-)
Napisałeś
Sądzisz, że stan gazowy czynnika zmieni się w ciekły przy wejściu do sprężarki ?

Odpowiadam:
Niemożliwe. Dostałbym NOBLA jakbym to uczynił.


Po drugie :
Masz rację, że nie ma co izolować rurki z aregatu do skraplacza.

Po trzecie:
Odbiór ciepła ma odbyć się w parowniku, a nie w początkowej fazie (komora silnika)

Po czwarte:
Po parowniku płynie gaz pod niskim ciśnienie. Ogrzewając go spadnie jeszcze bardziej ciśnienie, a sprężarka musi je zwiększyć.

Po piąte :

Nie skrapla się woda na rurkach i nie spływa powodując korozję

Artur dochodzi również zawór rozprężny, który reguluje. Na str 24 fajnie jest to opisane
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-05-14, 14:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 15:06   

To i ja odpowiem :)

Mariusz napisał/a:
Odbiór ciepła ma odbyć się w parowniku, a nie w początkowej fazie (komora silnika)


I tylko w parowniku odbywa się odbiór ciepła, w komorze silnika ciśnienie czynnika jest za wysokie aby mogło odbierać jakiekolwiek ciepło - dlatego nie ma sensu izolować tych rurek.

Mariusz napisał/a:
Ogrzewając go spadnie jeszcze bardziej ciśnienie,

Na tak krótkim odcinku aż tak bardzo się nie ogrzeje, aby była konieczność stosowania jakiś izolacji termicznych.

Mariusz napisał/a:
Nie skrapla się woda na rurkach i nie spływa powodując korozję

To jeszcze być musiał wyeliminować deszczówkę, która dostaje się pod maskę.
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-05-14, 15:10   

Artur jakby nie było wymiany ciepła bo jak piszesz jest za wysokie ciśnienie to nie byłoby kondensacji. A jednak z rurek spływa woda

Dodam tylko, że spalanie nie spadnie w jakiś kolosalnych ilościach. Ale napewno spadnie :-)
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-05-14, 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 15:13   

Mariusz napisał/a:
Ogrzewając go spadnie jeszcze bardziej ciśnienie


A mnie zawsze Mariusz uczono, że ze wzrostem temperatury ciśnienie rośnie, a nie odwrotnie.
To właśnie izolując tą rurkę powodujesz , że sprężarka ma trudniej :)



Mariusz napisał/a:
A jednak z rurek spływa woda


A niech sobie spływa - to żaden problem.
Deszczówka jeszcze bardziej wpływa pod maskę i jakoś się tym nie przejmujesz.


Mariusz napisał/a:
Artur jakby nie było wymiany ciepła bo jak piszesz jest za wysokie ciśnienie to nie byłoby kondensacji.


Ale to nie ma znaczenia, dla temperatury chłodzenia.
Co mnie interesuje wymiana ciepła z rurek wylotowych z parownika ?
Czynnik i tak się zaraz ogrzeje w sprężarce, więc po co go izolować ?
Natomiast w drodze do parownika, rurki są ciepłe i tutaj na pewno woda się nie skrapla.

Mariusz napisał/a:
Ale napewno spadnie


Skoro ty piszesz, że ze wzrostem temp. ciśnienie maleje, to ja jestem pewny, że spalanie
na pewno nie spadnie.


Nadal nie widzę żadnego sensu izolowania tych rurek w aucie.
W domu jest sens bo wydzielona wilgoć na ściany dobrze nie wpłynie a w aucie taka ilość skroplin nie ma żadnego znaczenia, a już na pewno izolacja nie poprawi sprawności klimatyzacji.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 15:27, w całości zmieniany 7 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-05-14, 15:27   

Pamiętaj Artur, że na rurce wyjściowej z parownika jest czujnik ciśnienia oraz temp.
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 15:32   

Mariusz napisał/a:
że na rurce wyjściowej z parownika jest czujnik ciśnienia oraz temp.


No właśnie ja znam schematy i w naszych Daciach nie ma tego czujnika ciśnienia ani temp na wylocie parownika, ale nawet jakby były to i tak nie zmienia to postaci rzeczy.

W naszych autach czujnik ciśnienia i tylko ciśnienia znajduje się za sprężarką a dokładnie na wlocie przed skraplaczem, czyli na wysokim ciśnieniu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 15:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-05-14, 15:34   

Nie wiedziałem :roll:
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 15:56   

Cytat:
Nie wiedziałem :roll:


Może miałeś na myśli zawór rozprężny, który ma w sobie termostat z przewodem czujnikowym ? Ale taki zawór rozprężny, służy tylko jako automat regulacji dopływu czynnika w postaci gazowej do parownika w zależności od temp. czynnika wychodzącego z parownika, także izolacja rurek pod maską nie ma żadnego znaczenia na regulację przez taki zawór rozprężny, gdyż na zawór ten ma znaczenie temp. czynnika na drodze od parownika do zaworu, a wy chcecie izolować rurki od zaworu do skraplacza i od skraplacza do zaworu, czyli trochę inna strona.

Także nie ma żadnych technicznych powodów, które przemawiałyby za dodatkową izolacją termiczną rurek klimatyzacji pod maską.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 16:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1109
Skąd: krakow
Wysłany: 2011-05-14, 19:15   

Jack, agregat jest na dachu, ok 70 cm od sciany. I jednak te 70cm między agregatem a ścianą są zaizolowane. Dochodzę do wniosku, że ludzie, którzy projektowali i wykonali klimę, to po prostu idioci. pozdr
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 19:29   

Dodatkowo otulina powoduję powolne odparowanie wody a w dalszej kolejności szybsze utlenianie się aluminium.

A np. na tej stronie i wielu innych zalecają zakładanie otulin na rurki klimatyzacji :

http://www.info-klimatyza...yzacyjnego.html

Ale wczytajcie się dokładnie, te izolowane rurki to już część schłodzona do temp. np. 6 stopni, w aucie pod maską tych rurek nie ma, te rurki dopiero są w kabinie auta.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 21:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-05-14, 20:16   

Aluminium nie może się utleniać jak nie ma dostepu do tlenu, czynnik chłodniczy jest obojętny do aluminium, nie widzę związku izolacji z korozją rurek.

Jak będzie nap niższa temperatura czynnika chodniczego o nap o 3 stopnie to co cała klima ma się zniszczyć ?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-14, 20:34   

Cytat:
Aluminium nie może się utleniać jak nie ma dostepu do tlenu, czynnik chłodniczy jest obojętny do aluminium, nie widzę związku izolacji z korozją rurek.


A rosa która się wytwarza na rurkach na zewnętrznej jej stronie na drodze od zaworu rozprężnego do sprężarki. Ty jeszcze to zaizolowałeś trochę, czyli woda spod otuliny nie ma gdzie odparować i przyspieszy proces korozji aluminium - teraz widzisz związek ?

kamel napisał/a:
Jak będzie nap niższa temperatura czynnika chodniczego o nap o 3 stopnie to co cała klima ma się zniszczyć ?


Przede wszystkim co to jest "nap" ?

Po drugie o czym ty piszesz ? Zacytuj fragment tekstu na jaki odpowiadasz, aby było jasne o co ci chodzi, bo teraz zadałeś jakieś pytanie trochę wyrwane z kontekstu i nie wiadomo o co ci chodzi.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-14, 21:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-05-14, 20:48   

Wtrącę do tej dyskusji trzy grosze. Moim zdaniem izolowanie rurek obiegu klimatyzacji mija się z celem, nawet w części wysokiego ciśnienia. Oczywiście jeżeli komuś to ma poprawić humor to może sobie te rurki po izolować. Z technicznego punktu widzenia jackthenight, dokładnie to wyjaśnił, załączając szczegółowe opisy działania klimatyzacji samochodowej. A tak naprawdę to warto spojrzeć na układy klimatyzacji w luksusowych samochodach i zadać sobie pytanie - dlaczego rurki klimatyzacji nie są izolowane?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-14, 21:05   

jackthenight napisał/a:
co to jest "nap"

to jest: np. (na przykład) - już trochę rozgryzłem :lol: styl pisania kol. kamel(a) :lol:
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-05-14, 22:42   

jackthenight napisał/a:


A rosa która się wytwarza na rurkach na zewnętrznej jej stronie na drodze od zaworu rozprężnego do sprężarki. Ty jeszcze to zaizolowałeś trochę, czyli woda spod otuliny nie ma gdzie odparować i przyspieszy proces korozji aluminium - teraz widzisz związek ?



Jeżeli jest zaizolowana to nie ma kontaktu z ciepłym otoczeniem, a w kosekwencji kondensacji.

Znalazłem schemat, który kiedyś umieściłeś. Rozumiem, że jest od Dacii.
Moje przekonanie było takie, że czujnik temp oraz zawór rozpręzny z rurkami wylotowymi oraz dolotowymi parownika znajdują się w komorze silnika. :oops:
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-05-14, 23:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne