Wysłany: 2011-05-20, 00:56 Montaż radiowego sterownika centralnego zamka
Nie znalazlem nigdzie odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie wiec pytam :)
Otoz mam sluzbowego Logana, jest to samochod w ktorym w bagazniku przewoze spora ilosc narzedzi i czesto do niego zagladam. Meczy mnie juz to ze centralny zamek mam tylko od strony kierowcy po przekreceniu kluczyka i chce sobie dozucic sterownik na pilota. W zwiazku z tym ze samochod jest na gwarancji musze to zrobic elegancko i wolal bym nie nakluwac przewodow w celu poszukiwania tych od sterowania zamknij/otworz oraz kierunkow prawa/lewa strona. Mam pomysl jak to zrobic zeby po zdemontowaniu nie bylo sladu.
A teraz moje pytanie :)
Czy ktos juz montowal taki sterownik i byc moze tak przypadkiem pamieta jakie kolory mialy te przewody ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-11-02, 01:28, w całości zmieniany 1 raz
Skromny opis jest tu:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3522
Montowałem taki sterownik kupiony w firmie Stig w Łodzi. ( www.stig.pl )
Dokładnie to VEYRON 59.
Ponieważ jestem zadowolony z zakupionych u nich rzeczy , dokupiłem w tym tygodniu czujniki cofania.
Planuję zamontować je w sobotę.
kolezko pokazales mi o ile dobrze patrze scematy sterownika ktory montowales, ja natomiast potrzebuje kolorow kabli w wiazce biegnacej w Daci poto aby nie nakluwac kazdego kabla i nie sprawdzac metoda prob i bledow ktory to jest. Ale skoro masz to podlaczone to mysle ze wydobycie tych informacji nie bedzie trudne :)
_________________ Toyota skonczyla w rowie, Omega B splonela zywcem, do Golfa regularnie wlewam olej a do Daci wsiadam i jade :)
kolezko pokazales mi o ile dobrze patrze scematy sterownika ktory montowales, ja natomiast potrzebuje kolorow kabli w wiazce biegnacej w Daci poto aby nie nakluwac kazdego kabla i nie sprawdzac metoda prob i bledow ktory to jest. Ale skoro masz to podlaczone to mysle ze wydobycie tych informacji nie bedzie trudne :)
Na moim schemacie jest napisane: " Biały-sygnał zamknięcia zamka ".
Po prostu biały kabel z kabinowego przełącznika centralnego zamka.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-22, 12:53
pablo_gda napisał/a:
kolezko pokazales mi o ile dobrze patrze scematy sterownika ktory montowales, ja natomiast potrzebuje kolorow kabli w wiazce biegnacej w Daci poto aby nie nakluwac kazdego kabla i nie sprawdzac metoda prob i bledow ktory to jest. Ale skoro masz to podlaczone to mysle ze wydobycie tych informacji nie bedzie trudne :)
Jak już tak piszemy, to koleżko na forum są dostępne schematy, które zawierają wszelkie niezbędne informacje jakich szukasz - możesz sobie sam wydobyć te informacje bez angażowania w to innych ludzi.
Podpowiem ci, że lepiej się wpiąć w 2 przewody od przycisku zamykania/otwierania drzwi, który znajduje się na konsoli środkowej, do tego zasilanie centralki, kierunki i gotowe.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-05-22, 12:59, w całości zmieniany 2 razy
na forum są dostępne schematy, które zawierają wszelkie niezbędne informacje jakich szukasz - możesz sobie sam wydobyć te informacje bez angażowania w to innych ludzi.
Co dziesiec głow to nie jedna, samochod sluzbowy i to na gwarancji wiec pomyslalem ze ktos sie spotkal z takim samym problemem jak ja czyli musi byc zrobione tak zeby po demontazu sladu po sobie nie pozostawic.
Jezeli kogos obrazilem to przepraszam
_________________ Toyota skonczyla w rowie, Omega B splonela zywcem, do Golfa regularnie wlewam olej a do Daci wsiadam i jade :)
Wysłany: 2011-10-31, 21:46 Sterownik centralnego zamka, Logan 2005
Witam,
Ostatnio chciałem sobie zamontować coś takiego:
http://moto.allegro.pl/sy...1884305542.html
-czyli centralny z pilota do samodzielnego montażu (sam centralny na kluczyk już był seryjnie).
No i mam pytanie czy ma ktoś odpowiedniego manuala sterownika centralnego zamka? Wersja Ambiance, 2005 rok, sedan. Tzn kiedyś znalazłem ich kilka i nie wiedziałem który jest dobry, może ktoś jest bardziej obeznany? :)
Teraz znowu zima idzie, zamek będzie zamarzać i pitol jest wskazany.
Na swoją obronę mam, że podobnego tematu na forum nie znalazłem, być może źle szukam, ale musicie wybaczyć bo jestem tutaj nowy...
Skoro masz centralny z kluczyka, to większość tych szpeji nie jest ci potrzebna (siłowniki, centralka). Potrzeba tylko piloty i odbiornik do zainstalowania w samochodzie i podpięcia pod zamek kierowcy albo do fabrycznej centralki (pewnie funkcję tę spełnia UCH).
Skoro masz centralny z kluczyka, to większość tych szpeji nie jest ci potrzebna (siłowniki, centralka). Potrzeba tylko piloty i odbiornik do zainstalowania w samochodzie i podpięcia pod zamek kierowcy albo do fabrycznej centralki (pewnie funkcję tę spełnia UCH).
Tak, tak to tylko przykładowa aukcja jest, kupiłem tylko 2 piloty i odbiornik.
laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + zame* central* + Szukaj wszystkich słów
Jeśli kupiłeś zestaw podobny do tego z podanego z allegro to powinieneś otrzymać instrukcje montażu ze schematami.
Ja uprościłem sobie robotę i nie podłączałem żadnych kierunkowskazów ani oddzielnie otwieranego bagażnika.
Podłączenia i sam moduł znajdują się w konsoli centralnej i strują włącznikiem centralnego na konsoli.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-01, 11:55
Tomek tls na samym dole w załączniku znajduje się schemat twojego centralnego zamka, gdzie :
141, 139, 138 - to silniczki centralnego drzwi pasażera, tylnych lewych i prawych
123 - to przycisk na konsoli środkowej od zamykania/otwierania drzwi
140 - to silniczek centralnego zamka kierowcy wraz z centralnym
645 - to moduł UCH, który steruje centralnym
I teraz twoim odbiornikiem podłączasz się do przycisku 123, oczywiście jeszcze do odbiornika podłączasz zasilanie ale to już jest oczywiste.
W przycisku 123 interesują cię piny 1 i 5.
Do pinu 1 podłączone są dwa kable o kolorach : łososiowy i brązowy
Do pinu 5 podłączone są dwa kable o kolorach : pomarańczowy i biały
Pin 5 - to masowy sygnał otwierania (20A - kod przewodu na schematach)
Pin 1 - to masowy sygnał zamykania (20B)
Sygnałem jest masa - pamiętaj - co pewnie w twoim odbiorniku trzeba będzie ustawić, aby podawał masy jako sygnał wyzwalający.
I swój odbiornik, odpowiednie kable z niego podpinasz właśnie do pinu 1 i 5 w przycisku 123.
Wszystko.
Wysłany: 2012-08-08, 14:12 umiejscowienie sterownika centralnego zamka w Logan MCV?
bardzo proszę o informacje n/t umiejscowienia sterownika centralnego zamka w Daci Logan MCV 2007,
kupiłem zestaw który umożliwia podłączenie pilota tak aby otwierać z niego auto (mam centralny zamek w podstawowej wersji, bez pilota, otwiera i zamyka wszystkie drzwi tylko od strony kierowcy)
w jednym ze schematów jakie przyszły w zestawie była mowa o podłączeniu sterownika do centralnego zamka a w drugim podłączenie do wiązki przewodów idącej wprost do drzwi od przełącznika w kabinie (w centralnej części deski rozdzielczej).
podłączyłem sterownik do przełącznika i zamek działał, jednak palił bezpiecznik od tylnych świateł, w tym układzie zasilanie było podłączone bezpośrednio od akumulatora,
natomiast w schemacie drugim gdzie można podłączyć układ do sterownika centralnego zamka w aucie jest opis, że wykorzystuje się tamte przewody przy oryginalnym sterowniku z daćki, ale nie wiem w którym miejscu się on znajduje,
bardzo proszę o informacje n/t
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-08, 18:06
Cytat:
podłączyłem sterownik do przełącznika i zamek działał, jednak palił bezpiecznik od tylnych świateł, w tym układzie zasilanie było podłączone bezpośrednio od akumulatora,
Coś źle podłączyłeś, skoro palił ci jakiś bezpiecznik.
Podaj numer bezpiecznika zgodnie z tym : http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2300
, bo bezpiecznik od tylnych świateł jakoś nic mi to nie mówi.
Podłącz się pod przycisk na konsoli środkowej piny 1 i 5.
Musisz również w nowo kupionym module centralnego ustawić, że sterowanie centralnym ma odbywać się za pomocą ujemnego sygnału - minusem.
Czyli na piny 1 i 5 możesz podawać tylko minus.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-08-08, 18:15, w całości zmieniany 3 razy
przepraszam za nieprecyzyjną odpowiedź,
ale wydaje mi się że to był któryś z 3
F18, F19 lub F20,
jak wrócę sprawdzę w aucie, może na żywo mi się przypomni
bo patrząc na schemat nie pamiętam,
rozumiem, że dając "minus" na piny 1 i 5 w przełączniku centralnego zamka w konsoli centralnej "plus" ciągnę prosto od akumulatora, czy tak?
w każdym bądź razie nie było świateł z tyłu auta, przy włączonym zapłonie,
oraz nie paliło się podświetlenie tablicy rozdzielczej (zwykle jaśniej świeci się ona przy wyłączonych światłach a przy włączonych nieco ciemniej - w tym wypadku było tak samo bez względu na pozycję świateł - czyli cały czas świeciła się ona ciemniej)
Ostatnio zmieniony przez bigplik 2012-08-09, 07:43, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-09, 10:46
bigplik napisał/a:
w jednym ze schematów jakie przyszły w zestawie była mowa o podłączeniu sterownika do centralnego zamka a w drugim podłączenie do wiązki przewodów idącej wprost do drzwi od przełącznika w kabinie (w centralnej części deski rozdzielczej).
Pokaż te schematy to ci podpowiem, który wybrać najlepiej.
bigplik napisał/a:
rozumiem, że dając "minus" na piny 1 i 5 w przełączniku centralnego zamka w konsoli centralnej "plus" ciągnę prosto od akumulatora, czy tak?
Nie bardzo.
Zasilanie swojego modułu to jedna sprawa, a sygnały jakie moduł podaje na pin 1 i 5 to druga sprawa.
Pierwsza sprawa zasilanie modułu : plus i minus modułu podłączasz do aku przez jakiś bezpiecznik.
Natomiast druga sprawa, to sygnały jakie twój moduł podaje do otwierania drzwi. Muszą być to sygnały minusowe, czyli centralnym zamkiem sterujesz masą.
Jak podasz minus na pin 1 przycisku na konsoli środk. to zamki się np. zamkną, a jak podasz minus na pin 5 to zamki się otworzą lub odwrotnie (nie pamiętam teraz czy pin 1 to było otwieranie czy zamykanie) - ale to ci się okaże jak będziesz podłączał.
Wysłany: 2012-11-16, 20:02 moduł radiowy do centralnego zamka bez pilota
mam centralny ale musze otwierac i zamykac kluczykiem w drzwiach. czy moge zamontowac to http://allegro.pl/uniwers...2769344245.html zeby otwierac z pilota? czy musi byc zestaw z silownikami?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-16, 21:28 Re: centralny zamek
peys napisał/a:
mam centralny ale musze otwierac i zamykac kluczykiem w drzwiach. czy musi byc zestaw z silownikami?
sam piszesz,że masz centralny z klucza, więc siłowniki już są - potrzebna tylko centralka i pilot
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-16, 21:47
Tylko potrzebna ci centralka -siłowniki masz już w drzwiach.
Centralkę, czyli sterowanie centralnym łączysz do przycisku otwierania/zamykania drzwi, który znajduje się na konsoli środkowej.
Nawet chyba nie cała centralka, która ma w sobie tory wysokoprądowe z przekaźnikami mocy oraz wejścia impulsów z drzwi w różnych konfiguracjach - a jeno odbiornik 2-kanałowego pilota i sam pilot.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum