Taką informację dostałem w serwisie. Auto ma EURO5, tak jest w homologacji, pierwsza rejestracja 2011. Na wydechu jest katalizator i puszka od tłumika na końcu. Po drodze nic nie ma. Zaglądłem pod auto na kanale. Jak zamawiałem auto to były tylko 85 KM, ale jak przyszło do odbioru w połowie stycznia to były tylko 90 KM. Ja zamówiłem właśnie dlatego 85 KM bo chciałem bez filtra i wg. serisu mam tak skonfigurowany samochód, że ma 90 KM, ale bez filtra.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-25, 11:57
Piotrek721015 napisał/a:
Taką informację dostałem w serwisie. Auto ma EURO5, tak jest w homologacji, pierwsza rejestracja 2011. Na wydechu jest katalizator i puszka od tłumika na końcu. Po drodze nic nie ma. Zaglądłem pod auto na kanale. Jak zamawiałem auto to były tylko 85 KM, ale jak przyszło do odbioru w połowie stycznia to były tylko 90 KM. Ja zamówiłem właśnie dlatego 85 KM bo chciałem bez filtra i wg. serisu mam tak skonfigurowany samochód, że ma 90 KM, ale bez filtra.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-25, 12:27
Moim zdaniem ktoś ci kit wciska w salonie bo jak jest euro 5 to nie ma możliwości bez dpf auta mieć. Albo masz po prostu wersję 85KM a nie 90.Przecież całe oprogramowanie silnika 90KM musi działać z dpf także wątpię że ktoś sobie wyjął po prostu dpf i takie auto z fabryki wyjechało. Zrób zdjęcie w komorze silnika te silniki różnią się wyglądem już na pierwszy rzut oka.
Z tego co oglam silniki, to mój wygląda tak smo jak ten 110 KM z wyjątkiem tego napisu 110na plastikowej osłonie silnika. W papierach, tj. faktura, homologacja, dowód rej. mam wpisane 90 KM. To moje pierwsze francuskie auto, więc opieram się na opiniach szanownych forumowiczów. Sam się na tym aż tak nie znam. Pisze co mie jest wiadome w tej sprawie. Mogę podać nr VIN jeżeli ktoś potrafi sam to odkodować co jest z moim autem. Kiedyś też miałem salonowego fiata. Pojechałem w Koszalinie do serwisu kupić klocki hamulcowe. Paan w serwwisie po sprawdzeniu po nr VIN oświadczył, że fiat nigdy takiego auta nie wyprodukował, natomiast w serwisie w Berlinie stwierdzili po VIN, że powinienem mieć ABS, którego nie było. Tak więc cuda się zdarzają. Może moja dacia ma faktycznie 90 KM i brak DPF-a?
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2011-05-25, 12:46, w całości zmieniany 1 raz
Na wydechu jest katalizator i puszka od tłumika na końcu. Po drodze nic nie ma. Zaglądłem pod auto na kanale.
W Daciach, FAP (nie DPF, bo to inna technologia (; ) jest zintegrowany właśnie z katalizatorem, więc trzeba by się przyjrzeć jak on wygląda, żeby określić obecność filtra cząstek.
Można trafić dci 90 KM i bez filtra DPF. Ja tak mam oryginalnie.
Tak jak mówi Laisar: filtr jest zintegrowany z katalizatorem. Jeśli nie jesteś zorientowany w wyglądzie to widzisz sam katalizator. Jak zaglądasz pod auto to pooglądaj sobie dokładnie czy za tym katalizatorem nie masz czujników.
Jak kupowałem swoją daćke to diler też się zarzekał że nie będzie FAP i było tak aż do chwili podpisywania papierów. W końcu zadzwonił gdzieś do serwisu i okazało się że jest.
Dodatkowo jeśli masz silnik K9K 892 (a na to mi wygląda) to na 100% masz FAP sama norma Euro5 to narzuca ot cała tajemnica.
Może być jeszcze cień szansy że ktoś wyciął FAP, przeprogramował komputer wtrysku założył nowy katalizator no ale...to już wygląda na bajkę z 1000 i jednej nocy
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-25, 17:52
No to mamy wyjaśnienie poniekąd, jak fachowiec z serwisu wchodził pod auto szukać filtra hehe jak jest zintegrowany z katalizatorem. Dlatego wszytko trzeba mieć na piśmie bo serwis gada co chce klient usłyszeć.
Tak właściwie to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby było to 90 KM bez FAP-a - te silniki można przecież ustawić oprogramowaniem właściwie dowolnie w dopuszczalnych widełkach. Tyle że na pewno nie będzie wtedy Euro5...
A ha. Dziękuję za wyjaśnieie. Przy okazji sprawdze ile jest czujników, bo zdaje się że dwa są w tym katalizatorze. Fakt nieposiadania przeze mnie katalizatora stwierdził pan z serwisu w dniu odbioru auta. Ale jak dotego wniosku doszedł to nie wiem. "Szef serwisu sprawdził, że nie ma"- taką dostałem odpowiedź na pytanie o filtr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum