Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-04-23, 18:48
Jakimś dziwnym trafem samochody psują się po okresie gwarancji. Njlepszym przykładem był samochód nie pamiętam jakiej marki z gwarancją 3 letnią lub 100 tys km i po przejechaniu 100500 km silnik zatarł się
Otóż od środy jak uruchamiałem, klimatyzację zaczęła hałasować ( taki metaliczny odgłos albo tak jak by jakiś wentylator miał sie zaraz zatrzeć ) i dzisiaj zauważyłem spadek wydajności,praktycznie już nie chłodzi tak jak kiedyś.W kwietniu w ASO miałem napełnianą i odgrzybianą klimatyzację. Umówiłem się w poniedziałek w ASO na wizytę,ale może ktoś mi podpowie co to może być i jak to naprawiono??
Może to hałas sprężarki W rodziców Mercedesie był taki przypadek, zatarła się sprężarka. Przy uzupełnianiu/wymianie czynnika powinni wyciągnąć i napuścić oleju (nie znam dokładnej procedury) do sprężarki, może zostało to pominięte lub zalano za małą ilością oleju
Zatarcie może na robić bałaganu, ponieważ nie tylko sprężarka nadaje się do wymiany, ale trzeba czyścić cały układ klimatyzacji z opiłków metalu Koszty są bardzo duże.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-05-29, 09:01
Może to być hałas zarówno sprężarki jak i wentylatora. Nic nie zrobisz sam. Jak będą zadawali Ci pytania to odpowiadaj, że używasz klimatyzacji minimum dwa razy w tygodniu. Nie daj na siebie zrzucić błedu w eksploatacji
Wczoraj dowiedziałem się smutnej prawdy co się stało z klimatyzacją.
Otóż utlenił się przewód przy złączce od skraplacza. Dlatego było słychać ten metaliczny dźwięk,czyli uciekający czynnik. Na początku ASO chcieli naprawiać,ale jak zobaczyli, że drakula jest jeszcze na gwarancji do 29.06.2011 Zdecydowali o wymianie przewodu i skaraplacza w ramach gwarancji. Wszystko fajnie do momentu kiedy okazło się ,że skraplacz jest na magazynie, ale nie ma przewodu . Powiedziano mi,że musze czekać dwa tygodnie na przewód. Dzisiaj mamy drugi dzień "upałów" i jeśli człowiek przyzwyczai się do klimatyzacji ,to jak jej brakuje to jest po prostu masakra.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-08-01, 14:26
mam chyba podobny problem
przestała mi się włączać sprężarka od klimatyzacji - sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, zamieniłem miejscami przekaźniki i nic
dziwnym trafem zbiegło się to z wizytą w warsztacie w celu wymiany oleju i filtra (wczoraj działało, dzisiaj nie działa)
może być za mało czynnika, tyle że klimatyzację miałem podłączaną i napełnianą 2 miesiące temu - sam nie wiem co o tym myśleć)
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-08-01, 16:33
ok, zagadka rozwiązania
pojechałem do serwisu klimatyzacji (ten sam w którym wymieniłem olej) - okazało się że wąż od czynnika ma dziurkę
na szczęście cięć co wymieniał olej przyznał się że spadł mu klucz na wężyk - choć lepiej by bylo jakby powiedział wtedy jak mu czynnik chłodzący po rękach leciał
właściciel zakładu nie był zadowolony z postawy pracownika
To i tak miałeś szczęście, że był "uczciwy" i się przyznał. Bo pewnie wielu innych w takim przypadku wyparło by się swojej winy i próbowało zrzucić to wszystko na właściciela auta.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-08-03, 16:24
ok, warsztat dzisiaj naprawił wywołaną przez siebie usterkę
i tu ciekawostka - uwaga na urządzenie do sereisowania klimatyzacji firmy Delphi (nazwy nie pamiętam) - jest jakąś niezgodność w danych katalogowych dla aut Renault po roku 2005 i nabija o 150ml czynnika za dużo - okazało się że dla Dacii jest tak samo - po nabiciu wg programu dla mojego silnika/rocznika okazało się że kompresor się cyklicznie wyłącza i włącza (za dużo czynnika), po upuszczeniu 150ml było ok ( to była pierwsza dacia w tym warsztacie więc nie wiedzieli zasada dla renault stosuje się także do Daci)
Dołączę się do tematu. Od prawie roku mam problem z klimatyzacja. Rok temu po zimie klimatyzacja nie działała. Potem została nabita i tez nie działała. W ASO diagnoza brak napięcia na sprzęgle sprężarki. Oddałem samochód do elektryka. Winny był podobno panel sterowania. Zostało coś polutowane itp i problem ustąpił. Nie na długo. Klimatyzacja zaczęła żyć własnym życiem. Raz działała raz nie. Oddałem znów do elektryka miał poprawić. Działała 3 tygodnie i potem znów raz działa raz nie. Oddając znów do elektryka stwierdził wszystko ok bo akurat jak stała u niego wszystko działało. Teraz po zimie problem wyglada tak samo. Klima raz działa raz nie. Zaobserwowałem ze klimatyzacja po uruchomieniu na zimnym silniku nie startuje (nie działa tez wentylator na chłodnicy) gdy samochód postoi chwile odpalony i wzrośnie temperatura wtedy przez wzrost temperatury silnika włącza się wentylator na chłodnicy i wtedy tez startuje kompresor i klima normalnie chłodzi. Czy ktoś wie jak się za to zabrać żeby zdiagnozować co jest popsute?
Ostatnio zmieniony przez blondas16 2018-04-05, 18:56, w całości zmieniany 1 raz
Zaobserwowałem ze klimatyzacja po uruchomieniu na zimnym silniku nie startuje (nie działa tez wentylator na chłodnicy) gdy samochód postoi chwile odpalony i wzrośnie temperatura wtedy przez wzrost temperatury silnika włącza się wentylator na chłodnicy i wtedy tez startuje kompresor i klima normalnie chłodzi.
To, że wentylator chłodnicy nie kreci się na zimnym, to akurat normalne, ale z Twojego opisu to wygląda, że czujnik temperatury blokujący klimę masz skopany. Celowo nie pisze zepsuty, bo pierwsze co mi przyszło do głowy, to że znajduje się nie tam gdzie powinien lub ktoś podłączył Ci czujnik temperatury silnika do układu klimy. Jak czujnik daje sygnał na wentylator, to klima też działa. Może to ten genialny elektryk?
Zlokalizowałem źródło mojego problemu. Jest to przełącznik. Kupiłem cały panel od sandero 2013 niestety nie pasuje ( inne zaczepy linek i 2 a nie 3 piny od klimy). Po zamienieniu panelu na krótko wszystko działa. Ale niestety nie mogę podniemić panelu na stałe bo nie pasuje. Chciałbym wymienić tylko tą część bo wiem że w niej jest problem. Czy da się znaleźć samą tą część lub gdy oddam ją do ogarniętego elektryka on ją naprawi?
Nie ukrywam że zależy mi na szybkim jak i tanim rozwiązaniu tego problemu
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6b9f77ccbc706235 https://www.fotosik.pl/zdjecie/5b900040570414c8 https://www.fotosik.pl/zdjecie/fa2d29d8520fd3d1
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 1 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-26, 20:16 nie działa klimatyzacja - logan II
Chciałbym prosić o pomoc w wyjaśnieniu i ewentualna pomoc w rozwiązaniu problemu. Posiadam LOGAN II 2013 r 1,2 silnik, z klima manualna. Dołożony LPG, nie fabryczne. Problem mój właśnie dotyczy klimatyzacji. Mam wrażenie że jest z nią problem. Wczoraj jadąc 20 km z włączoną klimatyzacją większość czasu klima nie chłodziła. OK 3 tyg temu klima była serwisowana dobito czynnik. Dzisiaj po przejechaniu ok 20 km ale bez klimy dojechalem na miesjce nie gasilem silnika ale wlaczylem klime aby sprawdzic czy chlodzi, niestety pomimo pokretla na zimne lecialo powietrze jak z otoczenia dluzszy czas i nic nie robilo sie chlodniejsze , wlaczanie i wylaczanie AC nie pomagał, wiatrak od chłodnicy sie nie właczył, po wyłaczeniu stacyjki i zapaleniu ponownie od razu samochodu wiatrak sie wlaczył i klima zaczeła od razu chłodzić. Moje pytanie to 1. czy po wlaczeniu AC wentylator powinien od razu sie wlaczyc? 2 . Czy sa jakies przekaźniki odpowiedzialne za prace klimy czy wiatraka, i moze byc tak ze raz zadzialaja a raz nie. znalazlem pod maska przekazniki firmy G cartier 12 V 20 A PA6.6-GF30 oraz drugi 12V 35 A 20240077. Nie mogę znaleźć takich przkaźników w sieci, czy sa jakieś odpowiedniki i gdzie można je kupić. W załaczniku jest zdjecie skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami pod maska, i rowniez nie moge dopasowac zadnej wersji znalezionej w sieci z tym co ja mam. Prosze o pomoc w rozwiazaniu badz podpowiedzi w ktora strone iść, za miesiac jade na poludnie europy i klima dzialajaca bedzie przydatna dla rodziny podczas podróży.
Wysłany: 2018-05-31, 20:55 [sandero 1.5 dci] Klimatyzacja działa jakby nie chciała
Witam,
Mam problem z klimatyzacją. W zeszłym roku działała jakoś tak niemrawie, ale że nie zawsze jej używam, to jakoś nie zwróciłem na to większej uwagi (zwaliłem to na kark dużych upałów). W tym roku użyłem z raz czy dwa i pojechałem do serwisu w celu dobicia. No i została dobita na amen. Pierwszy spec na koniec procesu jakimś cudem ściągnął cały gaz z systemu, a jak pojechałem z reklamacją to po poprawnym uzupełnieniu okazało się, że nic nie działa. Serwis tylko ma maszynę do uzupełniania i nic więcej nie są w stanie mi powiedzieć co może być.
Teraz sytuacja wygląda tak, że coś tam chłodnego wieje, ale to jest symboliczne. Diagnozy są od problemów z filtrem, dyszą rozprężną, po sprężarkę. Do właściwego speca dopiero pojadę, ale wcześniej pytam tu czy ktoś spotkał się z takim problemem, bo może to popularny problem w tych autach/silnikach.
Ile ci dokładnie nabili masz wydruk ?
pewnie wachury ci nabili za dużo i nie będzie to pracować
Było 380g dobilli do 450g. Do tego chyba 10g oleju. Ale po pierwsze to system w automacie nie pokazywał im ile trzeba, więc szli na tyle co dają do clio. Do tego mieli problem z ustaleniem jaka to jest klimatyzacja. System w automacie dawał im chyba 4 opcje wyboru. Co kombinowali za drugim razem to nie wiem, bo już nie stałem nad nimi.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-01, 09:59
jurek napisał/a:
Pod maską są naklejki z inoformacją.
Takie tabliczki pod maską były kiedyś obowiązkowo, nawet w FSO.
W Dacii pod maską mam tylko informacje z typem czynnika i oleju w układzie- nie ma nic o ilościach.
Dokładnie, to akurat sprawdzili, ale ani słowa na tabliczce nie ma o ilościach.
A jak z tego mądrego linka ustalić który silnik to mój? W xsarze lata temu miałem wszystko ładnie rozpisane, a od tego smrodka nie kojarzę żebym gdzieś miał dokładne oznaczenie silnika.
A co ciekawe dzisiaj, przy temperaturze rzędu 26-28*C klima działa bardzo ładnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum