DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
śruby do kół / felg stalowych / aluminiowych
Autor Wiadomość
vampiresku 


Marka: Dacia
Model: dauster
Silnik: 1,6 hybryda
Rocznik: 2024
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 34
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2011-01-04, 18:23   

Niby można,ale w serwisie powiedziano mi,że nie polecają :-/ Jedna śrubka do stalówki 15pln.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-01-04, 18:34   

Ryzyko zbyt wielkie ,śruba od alusa będzie dociskała tylko krawędzią,jest obawa odkręcenia , potem do al będzie miała stożek skaleczony.
Trzeba odżałować parę zł ,bo ryzyko nie wart tych pieniędzy.
Są różne kąty śrub!!!!!!
Szerokiej bezpieczności.
_________________
48piotr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-04, 20:01   

Może to jest rozwiązanie topgirowej tajemnicy? <;
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-01-04, 20:16   

Daję wąsy że tak !!
_________________
48piotr
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-04, 20:17   

jackthenight napisał/a:
Nie wiem jak w Dusterze, ale w Sandero śruby wyglądają tak :

Długość gwintu 22 mm - śruba stożkowa -- widać znaczącą różnicę pomiędzy śrubami do alufelg a do felgi stalowej.
Śruba do alufelgi ma ruchomy stożkowy kołnierz zabezpieczający przed zniszczeniem powłokę alufelgi.

Obrazek


Dla mnie sruba po lewej wyglada jak "pływająca" Stosuje sie je do felg o rozstawie otworow lekko rozniacym sie od otworow w piascie.
np tu http://www.mapet-tuning.c...x125-p-175.html
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-01-04, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-01-04, 20:29   

Do al chodzi o to aby stożek śruby nie tarł o al dlatego jest ruchomy i ma inny kąt.
Jakie są do stalowych każdy widział.
Przy al przed odkręceniem zabezpiecza tarcie między stożkiem śruby a śrubą.
Inaczej wycierało by się gniazdo stożka felgi al za każdym przykęcaniem i odkęcaniem.
Stożek stalowy spełnia "rolę podkładki"
_________________
48piotr
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-04, 20:58   

Daster napisał/a:
Dla mnie sruba po lewej wyglada jak "pływająca"


Ale to nie jest śruba pływająca.
W śrubie pływającej średnica otworu w ruchomym stożku jest dużo większa niż średnica gwintu, natomiast w śrubie do alusów, ruchomy stożek ma średnicę taką samą jak gwint, oraz
podkładka od wewnątrz jak i sama śruba jest również stożkowa .
Śrubą do alusów nie zmienisz rozstawu śrub, bo stożek nie pływa na boki.

W śrubie do alusów ruchomy stożek pełni rolę podkładki, przy dokręcaniu śruby nie uszkadzamy gniazda felgi aluminiowej, gdyż podkładka stoi nieruchoma, a kręci się tylko śruba. Zwykłą śrubą przy dokręcaniu jej, wytrzesz gniazdo, uszkadzając powłokę alusa.

48piotr napisał/a:
Stożek stalowy spełnia "rolę podkładki"


Dokładnie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-04, 21:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-03-14, 23:11   

Może wiecie czy jest różnica w sile dokręcania pomiędzy śrubami do alumek a stalówek ?
I jaka ta siła jest ?
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-15, 00:12   

lukka16 napisał/a:
czy jest różnica w sile dokręcania pomiędzy śrubami do alumek a stalówek ?

Nie ma.

Cytat:
I jaka ta siła jest ?

105 Nm.

(Oczywiście - w pojeździe stojącym na ziemi; wstępnie, w powietrzu, tylko 30).
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-03-15, 08:56   

Dzięki to dla mnie ważne z uwagi na przyszły zakup wkrętarki udarowej. Teraz wiem z jakim momentem kupić.
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-15, 11:45   

Ja bym nie wierzył udarowej - co ręka zakręciła, ręka odkręci (na trasie w razie W). A po dokręceniu kluczem na powietrze to widziałem gości skaczących po kluczu, żeby zerwać.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-15, 13:08   

Oj chyba właśnie ręcznie można dokręcić mocniej - tak było kiedyś w moim przypadku..
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-15, 13:14   

mój wulkanizator zakręca wstępnie pistoletem pneumatycznym, a dokręca ręcznie - mówi że z jednej strony nie wierzy maszynie do końca, ale też chce sobie zaoszczędzić trochę machania kluczem
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-03-15, 15:12   

benny86 napisał
Cytat:
mój wulkanizator zakręca wstępnie pistoletem pneumatycznym, a dokręca ręcznie

Całkowicie się z tym zgadzam, bardziej dokładne jest pokrętłu z kluczem dynamometrycznym.
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-03-15, 19:44   

Ja tez tak uważam ale mam w domu trzy samochody i wszystkie mają komplety opon na felgach do zmiany zima - lato. Nigdy nie myślałem o końcowym dokręceniu mechanicznym lecz o odkręcaniu i wstępnym zakręcaniu a koniec zawsze ręką :mrgreen:
_________________

 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-04-18, 20:28   

Może ktoś z was znalazł gdzie można kupić śruby kół do Dustera oczywiście oprócz serwisu bo tam są po 15zeta
_________________

 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-04-18, 21:10   

W każdym dobrym sklepie ze śrubami tylko warto mieć jedną na wzór
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-06-17, 15:13   Śruby koła zapasowego

W oponie w Daćce (Sandero) znalazłem gwóźdź.

Zdarza się. Mam pecha bo po raz trzeci w tym roku szukałem wulkanizatora.
Na szczęście tym razem skubany nie spowodował szybkiej ucieczki powietrza, a ja dojechałem do warsztatu.

Nigdy nie wymieniałem koła z felgą aluminiową na stalowy zapas. Kiedy "łapałem panę" w trasie zdarzało mi się to samochodami odzianymi w "tradycyjne" obręcze.

I tutaj mam do Was pytanie, przepraszam jeżeli dla niektórych zbyt banalne, jak to jest ze śrubami? Sandero jest na ładnych "lekkich" felgach a koło zapasowe - standard - stal. Czy byłbym wstanie (w sensie poprawności i zapewnienia bezpieczeństwa) zmienić koło, używając śrub do aluminiowych?

Pytam z racji przygody, ale również zakłopotania, kiedy to zmieniając na wiosnę koła, wuklanizator widząc jak wypakowuję swoje nowe "lekkie" felgi, dopytywał się o śruby.

Nie chciałbym, aby okazało się, że pomimo sprawdzania stanu i ciśnienia w "piątym kole" przed dłuższymi trasami, wożę w koszu pod autem zbędny balast :) W takim wypadku, po weekendzie kupuję zapasowe śruby do zapasowego koła :) - podpowiedzcie proszę tylko jakie dokładnie potrzebne byłby do naszej Daćki.
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-06-17, 16:01   

Ja mam auto na alusach. Jak odbierałem auto, to poprosiłem o śruby do zapasu, stalowego i dostałem gratis od dilera. Tak więc mam do zapasu osobne śruby.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-06-17, 16:15   

Piotrek721015 napisał/a:
(...) śruby do zapasu, stalowego (...) dostałem gratis od dilera. Tak więc mam do zapasu osobne śruby.


Nasze Sandero kupiliśmy na stalówkach. Aluminiowe felgi założyłem na wiosnę.
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-17, 16:26   

Gdzies juz na forum byl caly temat o srubach do stalowek i alusow...
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-17, 16:50   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=17973#17973
jackthenight napisał/a:
Z samochodem dostaniesz też dodatkowo zestaw 4-ech śrub do felg stalowych


Edyta: No tak, nie odświeżyłem i ktoś mnie już uprzedził... d:

Oryginalny temat: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1300
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-06-17, 20:50   

Ja kupiłem auto na stalowych, potem zimą rozwaliłem 1 felgę na korzeniu, zapas poszedł pod zimówkę, letnia z zapasu na "oponę zapasowa", potem dokupiłem alusy w komplecie ze śrubami, więc aktualnie jeżdżę na ALU, a w bagażniku wożę zimowego stalaka + stare śruby :mrgreen: zimą zrobię podmianę i będę wozić letniego alusa :-> póki nie jest miękko w pokrowcu, to ciśnienie mnie specjalnie nie interesuje, bo mam w bagażniku kompresor i nożną pompkę ;-)
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-06-17, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-17, 21:38   

Zaznaczyłem opcję "raz, dwa razy w roku" ponieważ średnio co pół roku łapię panę... :evil: Ostatnio w środę... W czwartek wyjeżdżam do roboty rano a tu pyr-pyr-pyr... koło do wymiany.
_________________
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-06-17, 21:42   

ja za siermiężnych czasów nubiry to rekord miałem 4x pulpa w ciągu miesiąca. W stepce jeszcze ani razu i oby tak dalej. (odpukać w niemalowane i wszelkie inne czary co by tak pozostało :mrgreen: )
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne