Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-11-20, 18:06
Konkurenci Dacii?
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-07-02, 22:32   

48piotr napisał/a:
Rzeszów parkujący inaczej?
:mrgreen:

Eee, tam niestety nie udało mi się ustawić w DD zgodnie z zalecaną osią symetrii (wiesz. ta biała linia, tylko dlaczego ciągłą? Powinna być _._._ ;-) ) namalowana na parkingu. :lol:
Na poważnie: wpasowałem się w już istniejąca niszę.

maciek napisał/a:
niebrzydka ta Tata

Tragicznie to nie wygląda..
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-07-02, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-07, 10:34   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=95243#95243
kubalonek napisał/a:
największym konkurentem w Polsce dla Dacii BYŁ Aveo z FSO , niestety był.... Jak ceny Aveo spadły do 32 tys szły jak woda

Śmiem twierdzić iż nowe aveo nadal jest konkurentem. Do wersji "golas" za 36,5tys. zł kupujemy klimę za 2 tys. zł, motor 1.2 70KM wbrew pozorom daje radę (wczoraj jechałem za demówką, ostro poganiał koleś) no i mamy auto w cenie laureate+klima. Tyle że wyposażenie - 6 poduszek, kontrola trakcji, tempomat, radio cd itp. jest wyrażnie lepsze. Mimo wszytsko ja bym się wstrzymał z kupnem nowego aveo ok 1 roku - ceny na bank zejdą niżej, a jak nie to kupić w czechach można za ok 3 tys. zł taniej
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-09-21, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-07, 18:59   

Aveo konkurentem?

Oprócz oferty salonowej (dobra relacja ceny do wyposażenia) należy jeszcze zestawić ze sobą koszty codziennej eksploatacji samochodów. O Aveo już kilkakrotnie słyszałem, że ma wysokie ceny części oryginalnych, zamienników na rynku jest bardzo niewiele. Tak zostało ocenione np. w "Motorze 21/2001", artykuł "Szukamy najekonomiczniejszego auta". Wspomaganie kierownicy jest elektryczne, przynajmniej w obecnie produkowanych samochodach. Proszę sobie poczytać w jednym z wątków jakie kłopoty w codziennym użytkowaniu sprawia skrzynia biegów w Aveo. Wreszcie, czy Aveo równie dobrze wytrzymuje trudy garażowania pod chmurką, lub wyzwania jakie stawiają polskie drogi (wytrzymałość zawieszenia, komfort jazdy).
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-07-07, 19:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-07, 20:10   

ian napisał/a:
O Aveo już kilkakrotnie słyszałem, że ma wysokie ceny części oryginalnych, zamienników na rynku jest bardzo niewiele.

A wiesz ile rzeczy i ile razy ja już słyszałem o Daciach? Tyle tylko że z rzeczywistością ma to niewiele wspólnego. Zamienniki są, tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. Osobiście polecam sklep internetowy POTAK i/lub inter parts - trzeba porównywać bo czasami części tych samych producentów a różnica w cenie do 20% nawet.

ian napisał/a:
Proszę sobie poczytać w jednym z wątków jakie kłopoty w codziennym użytkowaniu sprawia skrzynia biegów w Aveo.

JEDEN przypadek, na forum chevroleta nikt więcej takich problemów nie miał. Tak właśnie powstają stereotypy. Kontrargument - proszę sobie poczytać o korozji i pofałdowanych blachach w daciach - zdecydowanie więcej wpisów...

ian napisał/a:
Wreszcie, czy Aveo równie dobrze wytrzymuje trudy garażowania pod chmurką, lub wyzwania jakie stawiają polskie drogi (wytrzymałość zawieszenia, komfort jazdy).

Rocznik 2004, przebieg 230tys.km zero rdzy i problemów. Owszem, amortyzatory, łączniki stabilizatora i elementy gumowe były już wymienione, ale to chyba żaden problem przy tym przebiegu.

ian napisał/a:
komfort jazdy).

Zdecydowanie lepszy niż w loganie z 2006 roku 1.4 - odczucia nie tylko moje, ale i użytkownika daćki.

Piszesz o samochodzie, nic o nim nie wiedząc... Jaką wartość mają tego typu opinie niech każdy sam oceni
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-07, 20:19   

http://moto.wp.pl/kat,895...ml?ticaid=1c9ed

konkurencja Wewnętrzna?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-07, 20:28   

maciek, pytanie na jakich rynkach będzie oferowane i czy w ogóle? Nawet jeśli takie auta byłyby oferowane w Polsce ( w co wątpie, w końcu dacia ma być budżetową marką...) to cena po doliczeniu opłat celno-skarbowych a przede wszystkim kosztów przystosowania do europejskich norm będzie zdecydowanie wyższa - pytanie o ile wyższa? Jak to bywa w przypadku takich nowinek, na razie to wróżenie z fusów...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-07-07, 20:31   

Z ubawieniem przeczytałem ten artykuł. Miałem kiedyś Datsuna 120. Podróżując z Perth do Coli drążek zmiany biegów został mi w ręku na 3 biegu. Za cholerę nie mogłem go włożyć. Po rozbiórce okazało się, że wyrobiła się kulka. Takie auta też kiedyś robili Japończycy.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-07, 20:55   

chriskb napisał/a:
Z ubawieniem przeczytałem ten artykuł. Miałem kiedyś Datsuna 120. Podróżując z Perth do Coli drążek zmiany biegów został mi w ręku na 3 biegu. Za cholerę nie mogłem go włożyć. Po rozbiórce okazało się, że wyrobiła się kulka. Takie auta też kiedyś robili Japończycy.


:) a Niemcy nie lepsi, jedziemy z kolegą najnowszą Vectrą C fl a tu drążek się złamał przy 130km/h to są jaja :) :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-07-07, 20:58   

widziałem dziś freemonta w jeździe próbnej, bardzo kozacko się prezentuje
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-07, 22:04   

chriskb napisał/a:
Z ubawieniem przeczytałem ten artykuł. Miałem kiedyś Datsuna 120. Podróżując z Perth do Coli drążek zmiany biegów został mi w ręku na 3 biegu. Za cholerę nie mogłem go włożyć. Po rozbiórce okazało się, że wyrobiła się kulka. Takie auta też kiedyś robili Japończycy.

" - Is that a toyota on your driveway...?
- I know! Last time I was this close to a Japanese machine, it was shootin' at me!"
That 70's Show, chyba nawet pierwszy odcinek. :)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-07-08, 07:13   

bebe,

No it isn't. But I had one and I wasn't very satisfied.

Dlatego w Polsce unikam Japońskich marek.

Pozdrawiam
:-)
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-09, 15:30   

Opinie konsumentów:
http://www.autokrata.pl/a...oto-gallery-box

Dyskusje użytkowników:
http://www.autocentrum.pl.../aveo/dyskusje/

Ogólnie o Aveo (zamieściłem ze względu na informację "nieprecyzyjna skrzynia biegów, podatny na zarysowania lakier, czy duże zużycie paliwa-silnik 1,4 l. nawet 10 l./100 km w mieście")
http://www.chcekupicauto....3km-2004-24392/

Kwestia spalania jest dyskusyjna-wszystko zależy od stylu jazdy. W Aveo podobno im wyższe obroty tym mniejsze spalanie.

Uściślając: dyskusja dotyczy dwóch poprzednich generacji Aveo. W latach 2006-2007 sam przymierzałem się do kupna Aveo w wersji sedan za około 37-38 tyś. Od jazdy próbnej odstraszyła mnie skrzynia biegów i duże opory jakie trzeba było pokonywać przy zmianie biegów. I dziwnie rozłożysta konsola środkowa ograniczająca dostęp do pedału gazu.

Także jeśli mówimy o komforcie jazdy trzeba pamiętać, że najtańsze wersje wersje Aveo poruszały się na felgach 13, opony 155/80, lub rzadziej 175/70.

Ceny części-tutaj rzeczywiście sytuacja mogła się poprawić, kilka lat temu kupowanie ich było kłopotliwe. W tym samym artykule "Motoru" (a odwołuję się do niego, gdyż kilku znajomych posiłkuje się nim w szukaniu taniego samochodu) podają cenę amortyzatora przedniego 422 zł, sprzęgła 425 zł (sprzęgło w internecie oferowane jest za 330-340 zł, takie szybkie poszukiwania).

Tutaj informacje o interesującym modelu 2011-ciekawa stylistyka nadwozia, zaskakujący wygląd wskaźników, w wersji sedan imponujące 502 l:

http://www.motofakty.pl/a...let_aveo_2.html

http://www.autocentrum.pl...woch-odslonach/
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-09, 17:18   

Jeśli te opinie piszą ludzie którzy nie jeżdżą aveo - to ja już wszystko wiem. Poczytaj sobie na forach innych marek co piszą niektórzy o Dacii... Strach czytać bo jeszcze z samego czytania się auto rozleci he he.

ian napisał/a:
Także jeśli mówimy o komforcie jazdy trzeba pamiętać, że najtańsze wersje wersje Aveo poruszały się na felgach 13, opony 155/80, lub rzadziej 175/70.
Ciekawe z jakich roczników? T250 miały w standardzie 185/60 R14 i takie też mam. Wersje LS miały felgi 15tki i szerokość opony 195, ale w tej chwili nie pamiętam profilu (50?) Mówisz o komforcie, powiedz też o poziomie hałasu - ja miałem porównanie zprzytaczaną loganką i to był duży minus przy wyborze.

ian napisał/a:
podają cenę amortyzatora przedniego 422 zł,

Tyle (no prawie tyle bo 415zł) kuzyn zapłacił za 2 sztuki z wymianą. Sam amortyzator od 130 do 150zł (było kilku producentów) w warsztacie wyspecjalizowanym w zawieszeniach (w zasadzie nie wiem czy oprócz zawieszenie i tłumików/katalizatorów jeszcze coś robią) - firma Górecki, Świerklany w woj, Śląskim przy drodze Żory-Wodzisław Śl. Co do różnicy cen to w ASO w Stolicy przegądy średnio 200-250zł droższe, nie wiem jak sklepy i warsztaty "na mieście"

ian napisał/a:
w wersji sedan imponujące 502 l

dodaj jeszcze że wszytskie generacje aveo sedan - w przeciwieństwie do loganki - mają możliwość złożenia kanapy, a to bywa bardzo przydatne (znam z autopsji - kwestia przewozu desek na podłogi)

Odwieczny i mitologiczny temat - korozja... W aveo w rocznikach 2007-2008 niektózy mieli problem z tym chromowanym grilem - wymieniano go bez problemuw ramach gwarancji. Jak czytam jakie problemy ludzie mają niekiedy w daciach...Kuzyn w swoim z 2004 roku oprócz elementów eksploatacyjnych (tzn. tłumik końcowy, obejma tłumika) nie ma żadnej korozji, osobiście auto oglądałem na podnośniku (stoi non stop pod chmurką, do garażu trafi jak dom i garaż będą wybudowane)

Spalanie 10litrów na 100km? Zależy o którym silniku 1.4 piszesz - 8v robionym we włoszech przez magnelli (chyba nie przekręciłem nazwy tej mało znanej firmy) i tutaj jeśli ktoś ma ciężkiego buta to w mieście lub na autostradzie z butem w podłodze jak najbardziej tyle pali. Nowszy ecotec 1.4 16v 100KM pali max 0,5 litra więcej niż 1.2,ale to dyskusyjna kwestia. Ja przy dojazdach do pracy w 1.2 16v 84KM po 10-12km w jedną stronę, do tego jazda po mieście odcinki od 2 do 5 km i częstym używaniu klimy (gdy temp. jest powyżej 23-24st.C) mam spalanie takie jak w stopce w podpisie, kręce go do 3,2-3,5 tys obr bo wtedy ma fajne odejście przy rozsądnym spalaniu.


ian napisał/a:
W Aveo podobno im wyższe obroty tym mniejsze spalanie.

Podobno, słyszałem... Owszem, jeśli ktoś 16 zaworówką jeżdzi na 2 tys obr/min i myśli że to ekonomiczne to się myli. Ten motor po prostu pracuje na wyżsszych obrotach i nie mówię tu o piłowaniu silnike (vide: filmiki na yuotubie)

Pisałeś że wspomaganie w nowym aveo elektryczne, jak się okazało w daciach z roku 2011 jest "mieszane" o czym pisał kolega Stepway. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jakie jest u mnie ale na pewno nie pełni elektryczne bo zbiornik z płynem do wspomagania mam jak na dłoni (po otwarciu maski po prawej stronie dojście bezproblemowe) Czy jest coś z elektryki w układzie? Nie wiem i nie obchodzi mnie to, wszystko działa jak należy więc olewam to.

P.S. daćki fajne, ale jak dla mnie obecnie zdecydowanie za drogie. Np. logan laureate + metalik+tylne elektryczne szyby i klima to u auto-zięby 39 tys. zł... Kto chce niech bierze, dla mnie pomimo swoich zalet auto niewarte takiej kasy
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-07-09, 17:52   

widzę że dyskusja wywiązała się ognista.
Co do Aveo. Mój serdeczny kolega miał ostatnie 4 lata , od razu zagazowana , stała pod chmurką - i nic , zero rdzy , zero problemów . Trochę aveo jeździłem - dla mnie Logan lepiej się prowadzi , ale aveo jest duuużo cichsze....
Problem jest w tych zażartych dyskusjach chyba gdzie indziej ... może po prostu trochę jesteśmy rozczarowani swoją decyzją o zakupie Dacki i wstyd trochę się przyznać ,że jednak żałujemy , może to nie dotyczy DD , bo ten faktycznie nie ma konkurenta .... a ceny obecnie trochę jednak spadły i konkurencja jest bardziej widoczna niż np 2 lata temu .... a co najważniejsze ,żaden z konkurentów Dacii ( chevrolet , fiat , skoda) nie miał kłopotów po 4 latach z korozją....
Ja zaryzykowałem , auto się sprawdza , ale jak tylko pojawi się malutki purchel po 3-4 latach to dla mnie ABSOLUTNA dyskwalifikacja marki i już nigdy więcej nie kupię Dacii , pomimo że może zrobi nawet z 300 tys nie podnosząc maski ....
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-09, 19:58   

Cytat:
Poczytaj sobie na forach innych marek co piszą niektórzy o Dacii...


Czytam. Wiele wpisów to czysta propaganda i złośliwości odwołujące się do starych przesądów i stereotypów. Wiele z tych osób, "eskpertów :evil: " nawet nie pofatygowało się do salonu, by zobaczyć jakikolwiek model Dacii. Użytkownicy, właściciele spokojniej podchodzą do tematu. Zgłaszają typowe problemy jakie mogą pojawić się podczas eksploatacji samochodu.

Cytat:
Odwieczny i mitologiczny temat - korozja...


Cytat:
żaden z konkurentów Dacii (chevrolet, fiat, skoda) nie miał kłopotów po 4 latach z korozją....


Powinno być żaden z obecnych konkurentów Dacii (chevrolet, fiat, skoda) nie ma już kłopotów z korozją. Fiat i Skoda sprzedawały do początków XXI wieku samochody, które (niektóre modele) z czasem miały spore problemy z korozją. Większe niż obecnie Dacie z pierwszych lat produkcji.

Nigdzie nie słyszałem, żeby Aveo miał kiedykolwiek jakieś problemy z korozją :?: . Nie spotkałem się z takimi informacjami... Widziałem już korozję np. w takim samochodzie jak Mazda 6. Niemożliwe?, a jednak...

Jednostkowy problem ze skrzynią biegów w Aveo nie może absolutnie rzutować na opinie o samochodzie, ale sporadyczne problemy z nadwoziem niektórych Dacii, które nie wpływają zasadniczo na ich codzienną eksploatację (a w przypadku najmniejszych nawet problemów ze skrzynią tak jest) dyskredytują już całą markę? Gdzie tu logika, gdzie sens?

Cytat:
Jeśli ktoś 16 zaworówką jeździ na 2 tys obr/min i myśli że to ekonomiczne to się myli.


Tylko wielu ludzi tego nie dostrzega, nawet nie wie, że sam z siebie żaden, nawet najlepszy silnik nie będzie oszczędny. Potrzebuje dobrej współpracy z użytkownikiem. Dlatego pisałem, wszystko zależy od stylu jazdy.... Jest sporo wpisów sugerujących nadmierną paliwożerność silników benzynowych Aveo.

Cytat:
Ciekawe z jakich roczników?


Na pewno były oferowane w samochodach z lat 2005-2006 i na początku 2007.

Dobrze, że pokazujesz, że ceny części do Chevroleta są tanie. Być może trafi na to forum użytkownik Aveo i przekona się, że jednak sporo przepłaca ;-)

Cytat:
daćki fajne, ale jak dla mnie obecnie zdecydowanie za drogie.


Mnie też boli, że Dacia powoli zapomina o utrzymywaniu w ofercie tanich samochodów. Tylko klient coraz bardziej wybredny i marzy mu się fura full wypas. A dodatkowe wyposażenie winduje ceny. Nadal jednak mając w kieszeni około 35 tyś. zł można jeszcze kupić tak duży samochód jak MCV, czy Logan. Oferta, której ze świeczką szukać w innych salonach.

Cytat:
mają możliwość złożenia kanapy


Duży plus dla Aveo.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-07-09, 20:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-09, 20:16   

ian napisał/a:
Jednostkowy problem ze skrzynią biegów w Aveo nie może absolutnie rzutować na opinie o samochodzie, ale sporadyczne problemy z nadwoziem niektórych Dacii, które nie wpływają zasadniczo na ich codzienną eksploatację (a w przypadku najmniejszych nawet problemów ze skrzynią tak jest) dyskredytują już całą markę? Gdzie tu logika, gdzie sens?

Dwie sprawy:
1)problem ze skrzynią rozwiązano podczas jednej krótkiej wizyty w serwisie. Jest JEDEN taki wpis na wszytskich forach gdzie bywam
2)wpisów o korozji/zagnieceniach blach w daćkach jest zdecydowanie więcej. Ich usunięcia jest zdecydowanie trudniejsze i bardziej praco/zcasochłonne - więc przez minimum kilka dni jesteśmy bez samochodu...

ian napisał/a:
Jest sporo wpisów sugerujących nadmierną paliwożerność silników benzynowych Aveo.

sam przecież napisałeż że
ian napisał/a:
nawet najlepszy silnik nie będzie oszczędny. Potrzebuje dobrej współpracy z użytkownikiem. Dlatego pisałem, wszystko zależy od stylu jazdy....

krótko mówiąc - piłujesz - płacisz za paliwo, Jedziesz w trasie 90km/h bez klimy - spalasz 5-5.2l/100km (choć baaaardzo rzadko tak jeżdżę)

ian napisał/a:
Mnie też boli, że Dacia powoli zapomina o utrzymywaniu w ofercie tanich samochodów. Tylko klient coraz bardziej wybredny i marzy mu się fura full wypas. A dodatkowe wyposażenie winduje ceny. Nadal jednak mając w kieszeni około 35 tyś. zł można jeszcze kupić tak duży samochód jak MCV, czy Logan. Oferta, której ze świeczką szukać w innych salonach.

Ja nie tyle jestem wymagający, co chcę za każdym razem poznać alternatywę. Jeśli dologana laureate mogę dołożyć ok 1,5tys. zł i mieć fajny wypas (esp,tempomat,6poduszek,bagażnik minimalnie mniejszy ale z podwójną podłogą dzięki czemu mogę go powiększyć) to chętnie bym dopłacił - inwestycja w samochód to dla mnie inwestycja na dobre 7-8lat albo i dłużej, więc warto dopłacić. Ponadto kupując aveo w czechach można zaoszczędzić ok 3-3,5tys. zł a ode mnie to mniej niż 1h jazdy
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-10, 10:41   

Czy ja mogę prosić o linki do stron, gdzie właściciele opisują rdzewiejące nadwozia kilkuletnich Dacii?

Dla leniwych linki:

http://www.chevy.cz/

http://www.chevrolet.pl/

Porównałem nowe Aveo hatchback i Sandero Laureate:

W pierwszym przypadku za 36 490 zł otrzymujemy samochód z BAS, ESC (czyli ESP), TCS, 6 poduszkami, regulacją głębokości i wysokości kierownicy, tempomatem, radioodtwarzaczem CD/MP3/AUX IN + 4 głośniki, ciekawą cenę 2000 za klimatyzację,

W drugim za 36.250 zł tylko EBD, jedynie 2 poduszki (4 to cena 37.060 zł), brak ESP i TCS, kurtyn powietrznych, regulacji głębokości kierownicy, tempomatu, ale dodatkowo jeszcze jest elektryczna regulacja lusterek zewnętrznych, komputer pokładowy, reflektory przeciwmgielne i regulacja wysokości fotela kierowcy, pełnowymiarowe koło zapasowe (za wyjątkiem wersji z instalacją LPG),

Sandero przegrywa wyraźnie pod względem wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa (gdzie ESP, TCS, kurtyny powietrzne?), przy porównywalnym wyposażeniu dodatkowym (jednak bardziej funkcjonalnym od Aveo).

Nie wiem jakiego rodzaju jest kierownica w Aveo (wielofunkcyjna?), czy Sandero ma reflektory do jazdy dziennej (raz piszą, że są, innym razem, że nie ma :-? ).

Dacia jest za droga dla większości Polaków, którzy wybierają samochód używany za około 12-16 tysięcy złotych. Nawet mając w gotówce 15-16 tyś. i decydując się drugą połowę wpłacać w ratach, lub kredycie 50/50 mogą liczyć tylko na podstawowe wersje samochodu. Przegrywające zdecydowanie w stosunku do propozycji oferowanych na rynku wtórnym.

Dacia jest mało atrakcyjna dla osób z dużą gotówką (a w większości tylko tacy klienci pojawiają się teraz w salonie) szukających dobrze wyposażonego samochodu uznanego producenta oferującego dodatkowo modne w chwili zakupu nowinki techniczne (patrz niżej).

Jest jeszcze kwestia umiejętności przyciągnięcia i uzależnienia klienta. Tak robi Fiat, który oferuje dobrą cenę klientowi na jego używanego Fiata, dodatkowo jeszcze upust, lub atrakcyjny kredyt. Przykłady z życia: jeden sąsiad przyjechał do salonu Seicento, a wyjechał Pandą, drugi wstawił Albeę, dostał Grande Punto, trzeci oddał Punto w zamian za Grande Punto. W ten sposób koncern od 13-14 lat utrzymuje przy sobie wierną grupę odbiorców.

Przy coraz bogatszym wyposażeniu innych modeli i coraz bardziej wymagających klientach, Dacia będzie coraz wyraźniej odstawać od konkurencji. Staje się to już teraz coraz bardziej widoczne.

Bezpieczeństwo:
-ABS, ASR, BAS, EBD, ESP, MSR, TCS
-aktywne zagłówki
-nowoczesne fotele o podwyższonym poziomie ochronie (ochrona kręgosłupa)
-obecnie standardem coraz częściej 6-7 poduszek powietrznych
-coraz częstszy elektryczny hamulec postojowy z funkcją ułatwiającą ruszanie na wzniesieniu

Największa rewolucja-oświetlenie zewnętrzne:
-reflektory adaptacyjne (aktywne przystosowujące oświetlenie do warunków jazdy)
-reflektory kierunkowe (podążające za kątem obrotu kierownicy i kierunkiem skrętu)
-reflektory doświetlające zakręt
-reflektory do jazdy dziennej
-technologia LED oferowana już w małych hatchbackach np. w VW Polo, czy Toyotach Yaris

Rożnego rodzaju elektroniczne wspomagacze:
-eliminujące martwe pole w lusterkach zewnętrznych
-ostrzegające o o przekroczeniu linii rozgraniczającej na jezdni
-utrzymujące tor jazdy
-rozpoznające znaki drogowe (dokładnie te informujące o ograniczeniu prędkości)

Warto wspomnieć np. o rozbudowanych czujnikach parkowania (kamery cofania, pomiar odległości, automatyczne parkowanie).

Wniosek: będzie ciężko, gdy klient wybredny i wymagający, wyposażenie mało atrakcyjne i nowoczesne, a różnica w cenie tak naprawdę niewielka.

Przykład jak myśli potencjalny klient-autor bloga:

http://automotiveblog.pl/...d-do-40-tys-zl/
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-07-10, 11:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-10, 11:20   

konkurencja działa dobrze dla nas klientów i cieszę się, że są firmy, które potrafią produkować taniej, bo dzięki temu zmuszają drogie firmy do szukania ciekawszych propozycji dla nas.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-10, 12:20   

ian napisał/a:
Czy ja mogę prosić o linki do stron, gdzie właściciele opisują rdzewiejące nadwozia kilkuletnich Dacii?

spytaj kolegę Kratylosa (przykład pierwszy z brzegu), ostatnio ktoś pisał o MCVce niespełna rocznej (choć tutaj faktem jest że zdjęć nikt nie widział) kolega greg zagniecenia blach w dusterze - chcesz więcej to musisz poczytać stosowny wątek.

ian napisał/a:
Dla leniwych linki:

http://www.chevy.cz/

http://www.chevrolet.pl/

Ok, ale ja nigdy nie porównują cen katalogowych, tylko realne oferty jakie są na rynku np. takie jak ta:
http://otomoto.pl/chevrol...-C19519027.html
jak dla mnie optymalna wersja - mocniejszy silnik, komputer, wielofunkcyjna kierownica+ wszytsko co ma wspomniany już przeze mnie standard... Tak na marginesie - kiedyś najtańsze wersje nazywałem "golasami", jak widać wcale nie muszą być takie "gołe"...

ian napisał/a:
Bezpieczeństwo:
-ABS, ASR, BAS, EBD, ESP, MSR, TCS
-aktywne zagłówki
-nowoczesne fotele o podwyższonym poziomie ochronie (ochrona kręgosłupa)
-obecnie standardem coraz częściej 6-7 poduszek powietrznych
-coraz częstszy elektryczny hamulec postojowy z funkcją ułatwiającą ruszanie na wzniesieniu

Największa rewolucja-oświetlenie zewnętrzne:
-reflektory adaptacyjne (aktywne przystosowujące oświetlenie do warunków jazdy)
-reflektory kierunkowe (podążające za kątem obrotu kierownicy i kierunkiem skrętu)
-reflektory doświetlające zakręt
-reflektory do jazdy dziennej
-technologia LED oferowana już w małych hatchbackach np. w VW Polo, czy Toyotach Yaris

Rożnego rodzaju elektroniczne wspomagacze:
-eliminujące martwe pole w lusterkach zewnętrznych
-ostrzegające o o przekroczeniu linii rozgraniczającej na jezdni
-utrzymujące tor jazdy
-rozpoznające znaki drogowe (dokładnie te informujące o ograniczeniu prędkości)

To wyposażenie jakiegoś konkretnego samochodu? Bo chyba w tych upałąch już nie kontaktuje :-/

ian napisał/a:
Wniosek: będzie ciężko, gdy klient wybredny i wymagający, wyposażenie mało atrakcyjne i nowoczesne, a różnica w cenie tak naprawdę niewielka.

I tu trafiłeś w sedno sprawy. Pamiętam że na wyprzedaży w grudniu 2010r był logan laureate za 32 tys.zł (nie wiem czy miał klimę?) i w tej cenie to naprawdę rewelacyjna oferta, ale za 39 tys. (nawet już z klimą i metalikiem) to już niekoniecznie.

Pożyjemy, zobaczymy co dacia pokaże w następnej generacji Logana (chyba w 2012roku?)
Póki co chcąc benzyniaka w loganie jesteśmy skazani na 1.2 16v ewentualnie z lpg, diesel też tylko jeden dostępny.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-07-14, 18:48   

benny86 napisał/a:
To wyposażenie jakiegoś konkretnego samochodu? Bo chyba w tych upałąch już nie kontaktuje :-/


Ja też:
Dzisiaj moje dziecko się zbuntowało i orzekło, że "wiesz, tata, ale ten Logan to był lepszy,bo mniej bujał na zakrętach, i tak te plastiki nie śmierdziały" :shock:
Wg MnŻ też:mniej palił i nie miał tej klimatyzacji :shock:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-14, 18:56   

piotrres napisał/a:
nie miał tej klimatyzacji

Jeśli dobrze sobie przypominam Twoja Małżonka jest lekarzem? Cóż, musi tak mówić niejako "z urzędu" :mrgreen: Ja mam klimę w aucie i w mieszkaniu i nie choruję z tego powodu.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-14, 19:18   

Sandero na dzis brakuje:

4 poduszki w standardzie
6 w opcji
silnika 1.4 16 V zamiast 1,4 8 V
silnika 1.6 16 V w kazdej opcji wyposazenia
ESP w standardzie
lepszego wyciszenia kabiny
4 gwiazdek NCAP

Powyzsze elementy sa juz dzis standardem w klasie malych aut klasy B, a Sandero juz sie nie moze tak cena obronic.

Dusterowi na dzis brakuje:

6 podueszek w opcji
silnika 1.8 - 2.0 16 V w kazdej opcji wyposazenia ( mocnej benzynki bez turbo )
ESP w standardzie
lepszego wyciszenia kabiny
4 gwiazdek NCAP

Oczywiscie kazdy moze sobie dodac/ujac z tej listy co zechce ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-07-14, 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-16, 12:13   

Cytat:
ostatnio ktoś pisał o MCVce niespełna rocznej (choć tutaj faktem jest że zdjęć nikt nie widział)


Tak właśnie jest z tą korozją w Daćkach ;-) Ktoś, gdzieś słyszał... Każdy może sam ocenić wartość takich informacji. Jednostkowe przypadki na tysiące w wyprodukowanych egzemplarzy. Promil procenta. I to w większości dotyczące modeli z pierwszych 2-3 lat produkcji, oraz pojedynczych przypadków w latach następnych.. Fakty, czy czarna propaganda?

Cytat:
To wyposażenie jakiegoś konkretnego samochodu?


Nie, to wybrane elementy, które stają się standardem już w większości samochodów, a których brak w ofercie Dacii. Widać wyraźny skok w wyposażaniu samochodów, tym samym Dacia coraz bardziej odstaje od konkurencji. Jak dla mnie taką zupełną porażką jest Duster, który powinien być zdecydowanie lepiej wyposażony w bogatszej wersji Laureate (jednak cena dla najtańszej wersji to naprawdę strzał w dziesiątkę), oraz Sandero, którego cena powinna być niższa o jakieś 1500-2000 zł od Logana.

Jeszcze o coraz powszechniejszym elektrycznym wspomaganiu. Element wyposażenia na który przyszły użytkownik praktycznie nie zwraca uwagi. Wskutek jednak połączenia z elektroniką i silnikiem elektrycznym jest zdecydowanie za drogie i kłopotliwe w naprawach i serwisowaniu od tradycyjnego wspomagania hydraulicznego. Ktoś, kto jest obeznany w temacie może podważyć obiegową opinię.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-07-16, 13:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
qlpiak 


Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011
Posty: 42
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-16, 13:00   

mekintosz napisał/a:
Sandero na dzis brakuje:

4 poduszki w standardzie
6 w opcji
silnika 1.4 16 V zamiast 1,4 8 V
silnika 1.6 16 V w kazdej opcji wyposazenia
ESP w standardzie
lepszego wyciszenia kabiny
4 gwiazdek NCAP

Powyzsze elementy sa juz dzis standardem w klasie malych aut klasy B, a Sandero juz sie nie moze tak cena obronic.

O! Moje wnioski po przymierzeniu się do zakupu Sandero :) Ale tych gwiazdek nie osiąga m.in. przez brak sygnalizacji niezapiętych pasów, brak poduszek bocznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa w standardzie, jeśli dobrze pamiętam.
Cytat:
zamiast 1,4 8 V

Tego silnika już nie ma.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-16, 17:28   

http://motoryzacja.interi...ie-inny,1669077

no to się Opel postarał :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne