Eee, tam niestety nie udało mi się ustawić w DD zgodnie z zalecaną osią symetrii (wiesz. ta biała linia, tylko dlaczego ciągłą? Powinna być _._._ ) namalowana na parkingu.
Na poważnie: wpasowałem się w już istniejąca niszę.
maciek napisał/a:
niebrzydka ta Tata
Tragicznie to nie wygląda..
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-07-02, 22:34, w całości zmieniany 1 raz
największym konkurentem w Polsce dla Dacii BYŁ Aveo z FSO , niestety był.... Jak ceny Aveo spadły do 32 tys szły jak woda
Śmiem twierdzić iż nowe aveo nadal jest konkurentem. Do wersji "golas" za 36,5tys. zł kupujemy klimę za 2 tys. zł, motor 1.2 70KM wbrew pozorom daje radę (wczoraj jechałem za demówką, ostro poganiał koleś) no i mamy auto w cenie laureate+klima. Tyle że wyposażenie - 6 poduszek, kontrola trakcji, tempomat, radio cd itp. jest wyrażnie lepsze. Mimo wszytsko ja bym się wstrzymał z kupnem nowego aveo ok 1 roku - ceny na bank zejdą niżej, a jak nie to kupić w czechach można za ok 3 tys. zł taniej
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-09-21, 22:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-07, 18:59
Aveo konkurentem?
Oprócz oferty salonowej (dobra relacja ceny do wyposażenia) należy jeszcze zestawić ze sobą koszty codziennej eksploatacji samochodów. O Aveo już kilkakrotnie słyszałem, że ma wysokie ceny części oryginalnych, zamienników na rynku jest bardzo niewiele. Tak zostało ocenione np. w "Motorze 21/2001", artykuł "Szukamy najekonomiczniejszego auta". Wspomaganie kierownicy jest elektryczne, przynajmniej w obecnie produkowanych samochodach. Proszę sobie poczytać w jednym z wątków jakie kłopoty w codziennym użytkowaniu sprawia skrzynia biegów w Aveo. Wreszcie, czy Aveo równie dobrze wytrzymuje trudy garażowania pod chmurką, lub wyzwania jakie stawiają polskie drogi (wytrzymałość zawieszenia, komfort jazdy).
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-07-07, 19:02, w całości zmieniany 2 razy
O Aveo już kilkakrotnie słyszałem, że ma wysokie ceny części oryginalnych, zamienników na rynku jest bardzo niewiele.
A wiesz ile rzeczy i ile razy ja już słyszałem o Daciach? Tyle tylko że z rzeczywistością ma to niewiele wspólnego. Zamienniki są, tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. Osobiście polecam sklep internetowy POTAK i/lub inter parts - trzeba porównywać bo czasami części tych samych producentów a różnica w cenie do 20% nawet.
ian napisał/a:
Proszę sobie poczytać w jednym z wątków jakie kłopoty w codziennym użytkowaniu sprawia skrzynia biegów w Aveo.
JEDEN przypadek, na forum chevroleta nikt więcej takich problemów nie miał. Tak właśnie powstają stereotypy. Kontrargument - proszę sobie poczytać o korozji i pofałdowanych blachach w daciach - zdecydowanie więcej wpisów...
ian napisał/a:
Wreszcie, czy Aveo równie dobrze wytrzymuje trudy garażowania pod chmurką, lub wyzwania jakie stawiają polskie drogi (wytrzymałość zawieszenia, komfort jazdy).
Rocznik 2004, przebieg 230tys.km zero rdzy i problemów. Owszem, amortyzatory, łączniki stabilizatora i elementy gumowe były już wymienione, ale to chyba żaden problem przy tym przebiegu.
ian napisał/a:
komfort jazdy).
Zdecydowanie lepszy niż w loganie z 2006 roku 1.4 - odczucia nie tylko moje, ale i użytkownika daćki.
Piszesz o samochodzie, nic o nim nie wiedząc... Jaką wartość mają tego typu opinie niech każdy sam oceni
maciek, pytanie na jakich rynkach będzie oferowane i czy w ogóle? Nawet jeśli takie auta byłyby oferowane w Polsce ( w co wątpie, w końcu dacia ma być budżetową marką...) to cena po doliczeniu opłat celno-skarbowych a przede wszystkim kosztów przystosowania do europejskich norm będzie zdecydowanie wyższa - pytanie o ile wyższa? Jak to bywa w przypadku takich nowinek, na razie to wróżenie z fusów...
Z ubawieniem przeczytałem ten artykuł. Miałem kiedyś Datsuna 120. Podróżując z Perth do Coli drążek zmiany biegów został mi w ręku na 3 biegu. Za cholerę nie mogłem go włożyć. Po rozbiórce okazało się, że wyrobiła się kulka. Takie auta też kiedyś robili Japończycy.
Z ubawieniem przeczytałem ten artykuł. Miałem kiedyś Datsuna 120. Podróżując z Perth do Coli drążek zmiany biegów został mi w ręku na 3 biegu. Za cholerę nie mogłem go włożyć. Po rozbiórce okazało się, że wyrobiła się kulka. Takie auta też kiedyś robili Japończycy.
:) a Niemcy nie lepsi, jedziemy z kolegą najnowszą Vectrą C fl a tu drążek się złamał przy 130km/h to są jaja :)
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-07, 22:04
chriskb napisał/a:
Z ubawieniem przeczytałem ten artykuł. Miałem kiedyś Datsuna 120. Podróżując z Perth do Coli drążek zmiany biegów został mi w ręku na 3 biegu. Za cholerę nie mogłem go włożyć. Po rozbiórce okazało się, że wyrobiła się kulka. Takie auta też kiedyś robili Japończycy.
" - Is that a toyota on your driveway...?
- I know! Last time I was this close to a Japanese machine, it was shootin' at me!"
That 70's Show, chyba nawet pierwszy odcinek. :)
Ogólnie o Aveo (zamieściłem ze względu na informację "nieprecyzyjna skrzynia biegów, podatny na zarysowania lakier, czy duże zużycie paliwa-silnik 1,4 l. nawet 10 l./100 km w mieście")
http://www.chcekupicauto....3km-2004-24392/
Kwestia spalania jest dyskusyjna-wszystko zależy od stylu jazdy. W Aveo podobno im wyższe obroty tym mniejsze spalanie.
Uściślając: dyskusja dotyczy dwóch poprzednich generacji Aveo. W latach 2006-2007 sam przymierzałem się do kupna Aveo w wersji sedan za około 37-38 tyś. Od jazdy próbnej odstraszyła mnie skrzynia biegów i duże opory jakie trzeba było pokonywać przy zmianie biegów. I dziwnie rozłożysta konsola środkowa ograniczająca dostęp do pedału gazu.
Także jeśli mówimy o komforcie jazdy trzeba pamiętać, że najtańsze wersje wersje Aveo poruszały się na felgach 13, opony 155/80, lub rzadziej 175/70.
Ceny części-tutaj rzeczywiście sytuacja mogła się poprawić, kilka lat temu kupowanie ich było kłopotliwe. W tym samym artykule "Motoru" (a odwołuję się do niego, gdyż kilku znajomych posiłkuje się nim w szukaniu taniego samochodu) podają cenę amortyzatora przedniego 422 zł, sprzęgła 425 zł (sprzęgło w internecie oferowane jest za 330-340 zł, takie szybkie poszukiwania).
Tutaj informacje o interesującym modelu 2011-ciekawa stylistyka nadwozia, zaskakujący wygląd wskaźników, w wersji sedan imponujące 502 l:
Jeśli te opinie piszą ludzie którzy nie jeżdżą aveo - to ja już wszystko wiem. Poczytaj sobie na forach innych marek co piszą niektórzy o Dacii... Strach czytać bo jeszcze z samego czytania się auto rozleci he he.
ian napisał/a:
Także jeśli mówimy o komforcie jazdy trzeba pamiętać, że najtańsze wersje wersje Aveo poruszały się na felgach 13, opony 155/80, lub rzadziej 175/70.
Ciekawe z jakich roczników? T250 miały w standardzie 185/60 R14 i takie też mam. Wersje LS miały felgi 15tki i szerokość opony 195, ale w tej chwili nie pamiętam profilu (50?) Mówisz o komforcie, powiedz też o poziomie hałasu - ja miałem porównanie zprzytaczaną loganką i to był duży minus przy wyborze.
ian napisał/a:
podają cenę amortyzatora przedniego 422 zł,
Tyle (no prawie tyle bo 415zł) kuzyn zapłacił za 2 sztuki z wymianą. Sam amortyzator od 130 do 150zł (było kilku producentów) w warsztacie wyspecjalizowanym w zawieszeniach (w zasadzie nie wiem czy oprócz zawieszenie i tłumików/katalizatorów jeszcze coś robią) - firma Górecki, Świerklany w woj, Śląskim przy drodze Żory-Wodzisław Śl. Co do różnicy cen to w ASO w Stolicy przegądy średnio 200-250zł droższe, nie wiem jak sklepy i warsztaty "na mieście"
ian napisał/a:
w wersji sedan imponujące 502 l
dodaj jeszcze że wszytskie generacje aveo sedan - w przeciwieństwie do loganki - mają możliwość złożenia kanapy, a to bywa bardzo przydatne (znam z autopsji - kwestia przewozu desek na podłogi)
Odwieczny i mitologiczny temat - korozja... W aveo w rocznikach 2007-2008 niektózy mieli problem z tym chromowanym grilem - wymieniano go bez problemuw ramach gwarancji. Jak czytam jakie problemy ludzie mają niekiedy w daciach...Kuzyn w swoim z 2004 roku oprócz elementów eksploatacyjnych (tzn. tłumik końcowy, obejma tłumika) nie ma żadnej korozji, osobiście auto oglądałem na podnośniku (stoi non stop pod chmurką, do garażu trafi jak dom i garaż będą wybudowane)
Spalanie 10litrów na 100km? Zależy o którym silniku 1.4 piszesz - 8v robionym we włoszech przez magnelli (chyba nie przekręciłem nazwy tej mało znanej firmy) i tutaj jeśli ktoś ma ciężkiego buta to w mieście lub na autostradzie z butem w podłodze jak najbardziej tyle pali. Nowszy ecotec 1.4 16v 100KM pali max 0,5 litra więcej niż 1.2,ale to dyskusyjna kwestia. Ja przy dojazdach do pracy w 1.2 16v 84KM po 10-12km w jedną stronę, do tego jazda po mieście odcinki od 2 do 5 km i częstym używaniu klimy (gdy temp. jest powyżej 23-24st.C) mam spalanie takie jak w stopce w podpisie, kręce go do 3,2-3,5 tys obr bo wtedy ma fajne odejście przy rozsądnym spalaniu.
ian napisał/a:
W Aveo podobno im wyższe obroty tym mniejsze spalanie.
Podobno, słyszałem... Owszem, jeśli ktoś 16 zaworówką jeżdzi na 2 tys obr/min i myśli że to ekonomiczne to się myli. Ten motor po prostu pracuje na wyżsszych obrotach i nie mówię tu o piłowaniu silnike (vide: filmiki na yuotubie)
Pisałeś że wspomaganie w nowym aveo elektryczne, jak się okazało w daciach z roku 2011 jest "mieszane" o czym pisał kolega Stepway. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jakie jest u mnie ale na pewno nie pełni elektryczne bo zbiornik z płynem do wspomagania mam jak na dłoni (po otwarciu maski po prawej stronie dojście bezproblemowe) Czy jest coś z elektryki w układzie? Nie wiem i nie obchodzi mnie to, wszystko działa jak należy więc olewam to.
P.S. daćki fajne, ale jak dla mnie obecnie zdecydowanie za drogie. Np. logan laureate + metalik+tylne elektryczne szyby i klima to u auto-zięby 39 tys. zł... Kto chce niech bierze, dla mnie pomimo swoich zalet auto niewarte takiej kasy
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2011-07-09, 17:52
widzę że dyskusja wywiązała się ognista.
Co do Aveo. Mój serdeczny kolega miał ostatnie 4 lata , od razu zagazowana , stała pod chmurką - i nic , zero rdzy , zero problemów . Trochę aveo jeździłem - dla mnie Logan lepiej się prowadzi , ale aveo jest duuużo cichsze....
Problem jest w tych zażartych dyskusjach chyba gdzie indziej ... może po prostu trochę jesteśmy rozczarowani swoją decyzją o zakupie Dacki i wstyd trochę się przyznać ,że jednak żałujemy , może to nie dotyczy DD , bo ten faktycznie nie ma konkurenta .... a ceny obecnie trochę jednak spadły i konkurencja jest bardziej widoczna niż np 2 lata temu .... a co najważniejsze ,żaden z konkurentów Dacii ( chevrolet , fiat , skoda) nie miał kłopotów po 4 latach z korozją....
Ja zaryzykowałem , auto się sprawdza , ale jak tylko pojawi się malutki purchel po 3-4 latach to dla mnie ABSOLUTNA dyskwalifikacja marki i już nigdy więcej nie kupię Dacii , pomimo że może zrobi nawet z 300 tys nie podnosząc maski ....
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-09, 19:58
Cytat:
Poczytaj sobie na forach innych marek co piszą niektórzy o Dacii...
Czytam. Wiele wpisów to czysta propaganda i złośliwości odwołujące się do starych przesądów i stereotypów. Wiele z tych osób, "eskpertów " nawet nie pofatygowało się do salonu, by zobaczyć jakikolwiek model Dacii. Użytkownicy, właściciele spokojniej podchodzą do tematu. Zgłaszają typowe problemy jakie mogą pojawić się podczas eksploatacji samochodu.
Cytat:
Odwieczny i mitologiczny temat - korozja...
Cytat:
żaden z konkurentów Dacii (chevrolet, fiat, skoda) nie miał kłopotów po 4 latach z korozją....
Powinno być żaden z obecnych konkurentów Dacii (chevrolet, fiat, skoda) nie ma już kłopotów z korozją. Fiat i Skoda sprzedawały do początków XXI wieku samochody, które (niektóre modele) z czasem miały spore problemy z korozją. Większe niż obecnie Dacie z pierwszych lat produkcji.
Nigdzie nie słyszałem, żeby Aveo miał kiedykolwiek jakieś problemy z korozją . Nie spotkałem się z takimi informacjami... Widziałem już korozję np. w takim samochodzie jak Mazda 6. Niemożliwe?, a jednak...
Jednostkowy problem ze skrzynią biegów w Aveo nie może absolutnie rzutować na opinie o samochodzie, ale sporadyczne problemy z nadwoziem niektórych Dacii, które nie wpływają zasadniczo na ich codzienną eksploatację (a w przypadku najmniejszych nawet problemów ze skrzynią tak jest) dyskredytują już całą markę? Gdzie tu logika, gdzie sens?
Cytat:
Jeśli ktoś 16 zaworówką jeździ na 2 tys obr/min i myśli że to ekonomiczne to się myli.
Tylko wielu ludzi tego nie dostrzega, nawet nie wie, że sam z siebie żaden, nawet najlepszy silnik nie będzie oszczędny. Potrzebuje dobrej współpracy z użytkownikiem. Dlatego pisałem, wszystko zależy od stylu jazdy.... Jest sporo wpisów sugerujących nadmierną paliwożerność silników benzynowych Aveo.
Cytat:
Ciekawe z jakich roczników?
Na pewno były oferowane w samochodach z lat 2005-2006 i na początku 2007.
Dobrze, że pokazujesz, że ceny części do Chevroleta są tanie. Być może trafi na to forum użytkownik Aveo i przekona się, że jednak sporo przepłaca
Cytat:
daćki fajne, ale jak dla mnie obecnie zdecydowanie za drogie.
Mnie też boli, że Dacia powoli zapomina o utrzymywaniu w ofercie tanich samochodów. Tylko klient coraz bardziej wybredny i marzy mu się fura full wypas. A dodatkowe wyposażenie winduje ceny. Nadal jednak mając w kieszeni około 35 tyś. zł można jeszcze kupić tak duży samochód jak MCV, czy Logan. Oferta, której ze świeczką szukać w innych salonach.
Cytat:
mają możliwość złożenia kanapy
Duży plus dla Aveo.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-07-09, 20:05, w całości zmieniany 2 razy
Jednostkowy problem ze skrzynią biegów w Aveo nie może absolutnie rzutować na opinie o samochodzie, ale sporadyczne problemy z nadwoziem niektórych Dacii, które nie wpływają zasadniczo na ich codzienną eksploatację (a w przypadku najmniejszych nawet problemów ze skrzynią tak jest) dyskredytują już całą markę? Gdzie tu logika, gdzie sens?
Dwie sprawy:
1)problem ze skrzynią rozwiązano podczas jednej krótkiej wizyty w serwisie. Jest JEDEN taki wpis na wszytskich forach gdzie bywam
2)wpisów o korozji/zagnieceniach blach w daćkach jest zdecydowanie więcej. Ich usunięcia jest zdecydowanie trudniejsze i bardziej praco/zcasochłonne - więc przez minimum kilka dni jesteśmy bez samochodu...
ian napisał/a:
Jest sporo wpisów sugerujących nadmierną paliwożerność silników benzynowych Aveo.
sam przecież napisałeż że
ian napisał/a:
nawet najlepszy silnik nie będzie oszczędny. Potrzebuje dobrej współpracy z użytkownikiem. Dlatego pisałem, wszystko zależy od stylu jazdy....
krótko mówiąc - piłujesz - płacisz za paliwo, Jedziesz w trasie 90km/h bez klimy - spalasz 5-5.2l/100km (choć baaaardzo rzadko tak jeżdżę)
ian napisał/a:
Mnie też boli, że Dacia powoli zapomina o utrzymywaniu w ofercie tanich samochodów. Tylko klient coraz bardziej wybredny i marzy mu się fura full wypas. A dodatkowe wyposażenie winduje ceny. Nadal jednak mając w kieszeni około 35 tyś. zł można jeszcze kupić tak duży samochód jak MCV, czy Logan. Oferta, której ze świeczką szukać w innych salonach.
Ja nie tyle jestem wymagający, co chcę za każdym razem poznać alternatywę. Jeśli dologana laureate mogę dołożyć ok 1,5tys. zł i mieć fajny wypas (esp,tempomat,6poduszek,bagażnik minimalnie mniejszy ale z podwójną podłogą dzięki czemu mogę go powiększyć) to chętnie bym dopłacił - inwestycja w samochód to dla mnie inwestycja na dobre 7-8lat albo i dłużej, więc warto dopłacić. Ponadto kupując aveo w czechach można zaoszczędzić ok 3-3,5tys. zł a ode mnie to mniej niż 1h jazdy
Porównałem nowe Aveo hatchback i Sandero Laureate:
W pierwszym przypadku za 36 490 zł otrzymujemy samochód z BAS, ESC (czyli ESP), TCS, 6 poduszkami, regulacją głębokości i wysokości kierownicy, tempomatem, radioodtwarzaczem CD/MP3/AUX IN + 4 głośniki, ciekawą cenę 2000 za klimatyzację,
W drugim za 36.250 zł tylko EBD, jedynie 2 poduszki (4 to cena 37.060 zł), brak ESP i TCS, kurtyn powietrznych, regulacji głębokości kierownicy, tempomatu, ale dodatkowo jeszcze jest elektryczna regulacja lusterek zewnętrznych, komputer pokładowy, reflektory przeciwmgielne i regulacja wysokości fotela kierowcy, pełnowymiarowe koło zapasowe (za wyjątkiem wersji z instalacją LPG),
Sandero przegrywa wyraźnie pod względem wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa (gdzie ESP, TCS, kurtyny powietrzne?), przy porównywalnym wyposażeniu dodatkowym (jednak bardziej funkcjonalnym od Aveo).
Nie wiem jakiego rodzaju jest kierownica w Aveo (wielofunkcyjna?), czy Sandero ma reflektory do jazdy dziennej (raz piszą, że są, innym razem, że nie ma ).
Dacia jest za droga dla większości Polaków, którzy wybierają samochód używany za około 12-16 tysięcy złotych. Nawet mając w gotówce 15-16 tyś. i decydując się drugą połowę wpłacać w ratach, lub kredycie 50/50 mogą liczyć tylko na podstawowe wersje samochodu. Przegrywające zdecydowanie w stosunku do propozycji oferowanych na rynku wtórnym.
Dacia jest mało atrakcyjna dla osób z dużą gotówką (a w większości tylko tacy klienci pojawiają się teraz w salonie) szukających dobrze wyposażonego samochodu uznanego producenta oferującego dodatkowo modne w chwili zakupu nowinki techniczne (patrz niżej).
Jest jeszcze kwestia umiejętności przyciągnięcia i uzależnienia klienta. Tak robi Fiat, który oferuje dobrą cenę klientowi na jego używanego Fiata, dodatkowo jeszcze upust, lub atrakcyjny kredyt. Przykłady z życia: jeden sąsiad przyjechał do salonu Seicento, a wyjechał Pandą, drugi wstawił Albeę, dostał Grande Punto, trzeci oddał Punto w zamian za Grande Punto. W ten sposób koncern od 13-14 lat utrzymuje przy sobie wierną grupę odbiorców.
Przy coraz bogatszym wyposażeniu innych modeli i coraz bardziej wymagających klientach, Dacia będzie coraz wyraźniej odstawać od konkurencji. Staje się to już teraz coraz bardziej widoczne.
Bezpieczeństwo:
-ABS, ASR, BAS, EBD, ESP, MSR, TCS
-aktywne zagłówki
-nowoczesne fotele o podwyższonym poziomie ochronie (ochrona kręgosłupa)
-obecnie standardem coraz częściej 6-7 poduszek powietrznych
-coraz częstszy elektryczny hamulec postojowy z funkcją ułatwiającą ruszanie na wzniesieniu
Największa rewolucja-oświetlenie zewnętrzne:
-reflektory adaptacyjne (aktywne przystosowujące oświetlenie do warunków jazdy)
-reflektory kierunkowe (podążające za kątem obrotu kierownicy i kierunkiem skrętu)
-reflektory doświetlające zakręt
-reflektory do jazdy dziennej
-technologia LED oferowana już w małych hatchbackach np. w VW Polo, czy Toyotach Yaris
Rożnego rodzaju elektroniczne wspomagacze:
-eliminujące martwe pole w lusterkach zewnętrznych
-ostrzegające o o przekroczeniu linii rozgraniczającej na jezdni
-utrzymujące tor jazdy
-rozpoznające znaki drogowe (dokładnie te informujące o ograniczeniu prędkości)
Warto wspomnieć np. o rozbudowanych czujnikach parkowania (kamery cofania, pomiar odległości, automatyczne parkowanie).
Wniosek: będzie ciężko, gdy klient wybredny i wymagający, wyposażenie mało atrakcyjne i nowoczesne, a różnica w cenie tak naprawdę niewielka.
Przykład jak myśli potencjalny klient-autor bloga:
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-10, 11:20
konkurencja działa dobrze dla nas klientów i cieszę się, że są firmy, które potrafią produkować taniej, bo dzięki temu zmuszają drogie firmy do szukania ciekawszych propozycji dla nas.
Czy ja mogę prosić o linki do stron, gdzie właściciele opisują rdzewiejące nadwozia kilkuletnich Dacii?
spytaj kolegę Kratylosa (przykład pierwszy z brzegu), ostatnio ktoś pisał o MCVce niespełna rocznej (choć tutaj faktem jest że zdjęć nikt nie widział) kolega greg zagniecenia blach w dusterze - chcesz więcej to musisz poczytać stosowny wątek.
Ok, ale ja nigdy nie porównują cen katalogowych, tylko realne oferty jakie są na rynku np. takie jak ta:
http://otomoto.pl/chevrol...-C19519027.html
jak dla mnie optymalna wersja - mocniejszy silnik, komputer, wielofunkcyjna kierownica+ wszytsko co ma wspomniany już przeze mnie standard... Tak na marginesie - kiedyś najtańsze wersje nazywałem "golasami", jak widać wcale nie muszą być takie "gołe"...
ian napisał/a:
Bezpieczeństwo:
-ABS, ASR, BAS, EBD, ESP, MSR, TCS
-aktywne zagłówki
-nowoczesne fotele o podwyższonym poziomie ochronie (ochrona kręgosłupa)
-obecnie standardem coraz częściej 6-7 poduszek powietrznych
-coraz częstszy elektryczny hamulec postojowy z funkcją ułatwiającą ruszanie na wzniesieniu
Największa rewolucja-oświetlenie zewnętrzne:
-reflektory adaptacyjne (aktywne przystosowujące oświetlenie do warunków jazdy)
-reflektory kierunkowe (podążające za kątem obrotu kierownicy i kierunkiem skrętu)
-reflektory doświetlające zakręt
-reflektory do jazdy dziennej
-technologia LED oferowana już w małych hatchbackach np. w VW Polo, czy Toyotach Yaris
Rożnego rodzaju elektroniczne wspomagacze:
-eliminujące martwe pole w lusterkach zewnętrznych
-ostrzegające o o przekroczeniu linii rozgraniczającej na jezdni
-utrzymujące tor jazdy
-rozpoznające znaki drogowe (dokładnie te informujące o ograniczeniu prędkości)
To wyposażenie jakiegoś konkretnego samochodu? Bo chyba w tych upałąch już nie kontaktuje
ian napisał/a:
Wniosek: będzie ciężko, gdy klient wybredny i wymagający, wyposażenie mało atrakcyjne i nowoczesne, a różnica w cenie tak naprawdę niewielka.
I tu trafiłeś w sedno sprawy. Pamiętam że na wyprzedaży w grudniu 2010r był logan laureate za 32 tys.zł (nie wiem czy miał klimę?) i w tej cenie to naprawdę rewelacyjna oferta, ale za 39 tys. (nawet już z klimą i metalikiem) to już niekoniecznie.
Pożyjemy, zobaczymy co dacia pokaże w następnej generacji Logana (chyba w 2012roku?)
Póki co chcąc benzyniaka w loganie jesteśmy skazani na 1.2 16v ewentualnie z lpg, diesel też tylko jeden dostępny.
To wyposażenie jakiegoś konkretnego samochodu? Bo chyba w tych upałąch już nie kontaktuje
Ja też:
Dzisiaj moje dziecko się zbuntowało i orzekło, że "wiesz, tata, ale ten Logan to był lepszy,bo mniej bujał na zakrętach, i tak te plastiki nie śmierdziały"
Wg MnŻ też:mniej palił i nie miał tej klimatyzacji
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Jeśli dobrze sobie przypominam Twoja Małżonka jest lekarzem? Cóż, musi tak mówić niejako "z urzędu" Ja mam klimę w aucie i w mieszkaniu i nie choruję z tego powodu.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-14, 19:18
Sandero na dzis brakuje:
4 poduszki w standardzie
6 w opcji
silnika 1.4 16 V zamiast 1,4 8 V
silnika 1.6 16 V w kazdej opcji wyposazenia
ESP w standardzie
lepszego wyciszenia kabiny
4 gwiazdek NCAP
Powyzsze elementy sa juz dzis standardem w klasie malych aut klasy B, a Sandero juz sie nie moze tak cena obronic.
Dusterowi na dzis brakuje:
6 podueszek w opcji
silnika 1.8 - 2.0 16 V w kazdej opcji wyposazenia ( mocnej benzynki bez turbo )
ESP w standardzie
lepszego wyciszenia kabiny
4 gwiazdek NCAP
Oczywiscie kazdy moze sobie dodac/ujac z tej listy co zechce
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-07-14, 19:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-16, 12:13
Cytat:
ostatnio ktoś pisał o MCVce niespełna rocznej (choć tutaj faktem jest że zdjęć nikt nie widział)
Tak właśnie jest z tą korozją w Daćkach Ktoś, gdzieś słyszał... Każdy może sam ocenić wartość takich informacji. Jednostkowe przypadki na tysiące w wyprodukowanych egzemplarzy. Promil procenta. I to w większości dotyczące modeli z pierwszych 2-3 lat produkcji, oraz pojedynczych przypadków w latach następnych.. Fakty, czy czarna propaganda?
Cytat:
To wyposażenie jakiegoś konkretnego samochodu?
Nie, to wybrane elementy, które stają się standardem już w większości samochodów, a których brak w ofercie Dacii. Widać wyraźny skok w wyposażaniu samochodów, tym samym Dacia coraz bardziej odstaje od konkurencji. Jak dla mnie taką zupełną porażką jest Duster, który powinien być zdecydowanie lepiej wyposażony w bogatszej wersji Laureate (jednak cena dla najtańszej wersji to naprawdę strzał w dziesiątkę), oraz Sandero, którego cena powinna być niższa o jakieś 1500-2000 zł od Logana.
Jeszcze o coraz powszechniejszym elektrycznym wspomaganiu. Element wyposażenia na który przyszły użytkownik praktycznie nie zwraca uwagi. Wskutek jednak połączenia z elektroniką i silnikiem elektrycznym jest zdecydowanie za drogie i kłopotliwe w naprawach i serwisowaniu od tradycyjnego wspomagania hydraulicznego. Ktoś, kto jest obeznany w temacie może podważyć obiegową opinię.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-07-16, 13:02, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-16, 13:00
mekintosz napisał/a:
Sandero na dzis brakuje:
4 poduszki w standardzie
6 w opcji
silnika 1.4 16 V zamiast 1,4 8 V
silnika 1.6 16 V w kazdej opcji wyposazenia
ESP w standardzie
lepszego wyciszenia kabiny
4 gwiazdek NCAP
Powyzsze elementy sa juz dzis standardem w klasie malych aut klasy B, a Sandero juz sie nie moze tak cena obronic.
O! Moje wnioski po przymierzeniu się do zakupu Sandero :) Ale tych gwiazdek nie osiąga m.in. przez brak sygnalizacji niezapiętych pasów, brak poduszek bocznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa w standardzie, jeśli dobrze pamiętam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum