DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ceny i zakres przeglądów
Autor Wiadomość
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-10, 21:08   

mrówa, czyli totalny baran, w ogóle nie rozumiem co to za dealer który nie ma aveo na jazdy próbne. Żadnych egzemplarzy od ręki pewnie też nie miał? z reguły tak działają niewielkie salony w małych miasteczkach bo na wszystkim oszczędzają. W rybniku Fijałkowski ma dość dużo aut na jazdy próbne, jak nie w rybniku to w jastrzębiu albo gliwicach - jak jakiś rzadko spotyklany model np. captiva to trzeba się umówić parę dni wcześniej żeby w danym dniu było auto w danym salonie. aveo, sparki, cruzy można próbować od ręki:)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-12, 14:14   

Zrobiłem przegląd główny po 60 tys. Warszawa Puławska
Przywiozłem własny olej, filtr powietrza i oleju , podkładkę pod korek oraz świece - Motrio :)
Zapłaciłem 236,16 PLN z VAT. Goły przegląd to 160 PLN netto do tego dochodzi 0,3 roboczogodziny za wymianę świec i filtra powietrza.
Nie jest tak źle więc.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-07-12, 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-12, 17:09   

Koniec z szantażowaniem kierowców utratą gwarancji

Parlament Europejski orzekł oficjalnie: nie trzeba serwisować aut w ASO (Autoryzowana Stacja Obsługi)

To już pewne. Serwisowanie auta nie będzie kosztować majątku. Parlament Europejski w specjalnej rezolucji opowiedział się za prawem kierowcóww do swobodnego wyboru serwisu i zakupu tańszych części samochodowych bez groźby utraty gwarancji - informuje rmf24.pl.
Co to oznacza? Naprawy aut i części do nich mogą jeszcze potanieć, bo będzie większa konkurencja. Nie grozi nam też utrata gwarancji producenta na auto, jeśli warsztaty
ASO omijamy szerokim łukiem.
Eurodeputowani - jak informuje rmf24.pl - zażądali także uściślenia definicji "specyfikacji technicznej". Brak precyzji sprawia bowiem, że często producenci odmawiają niezależnym warsztatom udostępnienia informacji technicznych.
Nowe prawo wejdzie w życie 1 czerwca. Zastąpi obowiązujące od 8 lat rozporządzenie unijne o podobnej treści.

Znalazłem to tutaj -> http://www.opoka-kancelar...t&print=1&page=
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-07-12, 22:24   

Dzięki Unii chleb podrożał o złotówkę, bo ze zboża nakazali robić spirytus do fałszowania paliw, ale za to SMSy za granicą staniały o połowę :!: Niech żyje Unia :!:
Odpowiedzialność ASO za czynności wykonane przez pana Kazia zatrąca paranoją. Ale może właśnie taka jest świetlana przyszłość :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-16, 21:02   

Z ostatniego przeglądu w ASO zrezygnowałem, gdyż miał być tym głównym, który chcę robić dopiero w tym roku. Teraz zastanawiam się, czy wybrać jednak ASO przy braku jednego przeglądu, czy jakiś niezależny warsztat (ale raczej nie przysłowiowego pana Kazia). Chodzi o jakość i rzetelne wykonanie wszystkich zleconych prac w samochodzie.

Do tej pory większość tego rodzaju prac wykonywałem we własnym zakresie, lub z niewielką pomocą mechanika, ale użytkowałem samochody z nieco innej epoki (bez elektroniki, złączy diagnostycznych itp.). Wątpię, bym z Daćką sobie samodzielnie poradził. Jak to znajomi mówią: "wiedzę to ty masz ogromną, ale zmysłu technicznego praktycznie żadnego." Znając polskie realia obawiam się, by nie wystawiono rachunku, w dodatku zawyżonego, za niewykonane prace, lub przy okazji nie podmieniono jakiejś części, zapomniano o uszczelce pod korek.

Samochód co dwa lata przechodzi badania techniczne, raz w roku znajomy mechanik robi za darmo kontrolę stanu technicznego. Daćka spisuje się bez zarzutu, ale teraz już wymaga pełnego przeglądu: olej, płyn chłodzący, płyn hamulcowy, czyszczenie bębnów, regulacja hamulca postojowego, kontrola klocków i układu hamulcowego, kontrola zawieszenia (głównie przód), wymiana filtru oleju i powietrza.

Samochód używam w specyficzny sposób, gdyż wsiadam do niego jedynie wtedy, gdy mam do przejechania minimum 20-30 km, od połowy grudnia do połowy stycznia stoi sobie pod chmurką, w okresie od marca do października przejeżdżam około 4400 km, od listopada do lutego 1200 km. Przy ostatnim skoku cen benzyny na stacjach do 5,17-5,18 zł też trochę odpoczął przed domem podobnie jak w w poprzednich latach :lol:

W sumie przebieg jest nieduży jak na wiek samochodu. Większość osób (nawet ekspert pewnej gazety motoryzacyjnej) doradza w tym przypadku rezygnację z corocznych przeglądów i wykonywanie ich co dwa lata.

Informacja o filtrze powietrza:
"W wersji 1,4-litrowej 55kW oraz w wersji 1,6-litra Dacii Logan montowane są filtry powietrza z MANN+HUMMEL. Filtr powietrza wyposażony jest w owalny wkład filtracyjny spełnia normę Euro4 i jest korzystny cenowo. Dostawcą tego filtra jest fabryka Laval we Francji, która niedawno przeprowadziła się do czeskiego miasteczka Okrisky. To tam obecnie produkuje się filtry powietrza do Dacii Logan. Roczna produkcja tych filtrów wynosi ok. 300 000 sztuk. Dodatkowo do Dacii Logan MANN+HUMMEL produkuje w Brazylii filtry powietrza wraz z kolektorem stosowane w wariancie Flex-Fuel (etanol-bioetanol lub mieszanka metanolu i benzyny)."

Tutaj ciekawy tekst o wymianie oleju-teoretycznie bardzo prostej czynności, która jednak może przysporzyć wielu problemów:

http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL

Zerwany gwint, uszkodzony filtr
Najłatwiejszym sposobem, aby spuścić zużyty olej silnikowy, jest odkręcenie korka spustowego w misce olejowej oraz filtra oleju. Aby to zrobić, należy posiadać odpowiednie narzędzia oraz warunki takie jak kanał czy podnośnik. Jeśli jednak nie mamy wprawy, łatwo możemy popełnić błąd w tym punkcie np. dokręcając zbyt mocno (lub zbyt słabo) nowy filtr oraz korek. Zbyt mocne dokręcenie korka może spowodować zerwanie gwintu w misce olejowej, co oczywiście stwarza kolejne komplikacje. Wielu z nas zapomina, że korek spustowy nie jest wieczny i również należy go wymieniać.

„Jeśli korek lub jego gwint od wielokrotnego odkręcania i przykręcania zostaną zniekształcone, kolejne odkręcenie, tudzież dokręcenie korka może być bardzo problematyczne lub niemal niemożliwe w garażowych warunkach - mówi Maciej Gieniul.

W praktyce może to wyglądać tak, że z powodu z pozoru łatwej wymiany oleju np. na chwilę przed wyjazdem na wakacje zostaniemy z unieruchomionym samochodem bez oleju w silniku, który trzeba odholować do warsztatu, aby ten naprawił to, co własnoręcznie zepsuliśmy."
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-07-16, 21:24, w całości zmieniany 5 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-16, 21:17   

Ze względu na gwarancję perforacyjną zrób ten przegląd w ASO - wymagają raz na dwa lata i zachowujesz prawo do reklamowania korozji.Tak jak pisałem przegląd główny kosztował mnie 236,16 plus wszystkie własne filtry świece i olej.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-16, 21:23   

Dzięki DrOzda za szybką odpowiedź :mrgreen: Jednak ASO...
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-16, 22:18   

Filtr powietrza kosztuje 30 zł i nawet mając dwie lewe można to zrobić samemu.

Ja na ostatni przegląd wybrałem Norato (ale w Poznaniu za przegląd chcieli 1 000 zł).
_________________
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-07-17, 09:59   

Ja na ostatni przegląd wybrałem Norato (ale w Poznaniu za przegląd chcieli 1 000 zł).
A to "pyry"! :shock: Centusie by tyle nie chcieli... :mrgreen:
_________________
48piotr
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-01, 22:26   

Zrobiłem przegląd okresowy 20 000 km (przy 19 300 km). Wybrałem Puławską, jako, że tam był zlot i wszyscy chwalą. Filtr kabinowy wymieniłem dwa dni wcześniej, bo myślałem, że nie wchodzi w skład przeglądu, co okazało się nieprawdą - ale nie ważne. Filtr od Clio zakupiłem w Norauto za 69 PLN.
Na przegląd zabrałem swój olej, zakupiłem dodatkowo filtr p/pyłkowy pod kratkę oraz wymianę filtra powietrza.
Okazało się, że samochód podlega akcji serwisowej - wycięcie kawałka obudowy filtra powietrza :O.
Samochód został umyty, płyn chłodzący uzupełniony, elementy takie jak zatrzaski (w drzwiach i klapie, które się obijają) zostały nasmarowane czymś białym, pewnie antykorozyjnie. Stwierdzono, że albo nie używam hamulców, albo wymieniłem klocki - hamowanie silnikiem się sprawdza :mrgreen:
Po zniżce klubowej koszt brutto 316 PLN. Jestem bardzo zadowolony z podejścia do klienta :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-01, 23:16   

Prezes napisał/a:
albo nie używam hamulców, albo wymieniłem klocki - hamowanie silnikiem się sprawdza

Oj, tak: w połowie marca miałem przegląd główny, po 60 tys., to dostałem zalecenie wymiany klocków za ok. 5 tys. km. Teraz mam na liczniku 70 tys. i w zeszłym tygodniu sprawdzałem - klocki mają 11 mm grubości. No, to jeszcze trochę wytrzymają... (((:

(Nówki - 18 mm, minimum - 6 mm).
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-08-02, 12:32   

Ja dzisiaj zapłaciłem 478zł (olej mój) - przegląd 20kkm (Nazaruk Lublin). Wymiana: olej, filtr oleju, filtr kabinowy, doklejenie uszczelki przy drzwiach (w ramach gwarancji). Bardzo dobra obsługa - cały czas stałem przy aucie - Pan serwisujący dokładnie wszystko sprawdził. Autko umyte.

Następna wizyta za 20kkm.

P.S.
U mnie wpisali wszystko do książeczki gwarancyjnej - sam o nią poprosił pracownik serwisu.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-05, 19:57   

Prezes napisał/a:
Zrobiłem przegląd okresowy 20 000 km (przy 19 300 km). Wybrałem Puławską, jako, że tam był zlot i wszyscy chwalą.....
Po zniżce klubowej koszt brutto 316 PLN. Jestem bardzo zadowolony z podejścia do klienta :)


Znizka klubowa ile wynosi i co ja gwarantuje ( naklejka czy nasłowo klubowicza ) ?
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-08-05, 20:19   

jjmalin napisał/a:
jaka jest tolerancja czyli ile można przekroczyć przebieg?? bo jak narazie brak kasy a mam juz 20 001 km...

Zwykle jest tolerancja 10 % (lub miesiąc czasu; w zależności co jest wcześniej), ale najlepiej zadzwonić i zapytać.
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2011-08-06, 20:03   

Ja zrobiłem tak , jak zmieniasz olej na przeglądzie 20 000 to wydaje mi się , że sporo kasują .
Przy przebiegu 18000 przyjechałem z własnym olejem i filtrem zapłaciłem za wymianę oleju 40 zł plus około 10 zł za uszczelkę pod korek.

Na przeglądzie 20 000 nie mogli mi wymienić oleju więc skasowali mnie nie całe 90 zł i finał

elf na allego z przesyłka około 110
filtr oleju bosch z przesyłka około 40
uszczelka 10
wymiana w/w rzeczy w aso przy 18000km 50 zł
przegląd 20000km 87 zł

Finał 297 zł - przegląd przy 20 000
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-08-07, 10:04   

a brałeś pół czy pełny syntetyk?? oczywiście o olej chodzi
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2011-08-07, 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-07, 17:30   

mekintosz napisał/a:
Znizka klubowa ile wynosi i co ja gwarantuje ( naklejka czy nasłowo klubowicza ) ?
Może laisar wie, bo u mnie sami nie wiedzieli ile. Nie wiem jak z naklejką, bo mam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-12, 21:28   

Prezes napisał/a:
Może laisar wie

A nie wiem - po pierwszy zlocie były karty, ale ważne tylko rok. Osobiście podejrzewam, że ewentualna zniżka była dla kol. Prezesa "klubową" jedynie z nazwy, a w rzeczywistości - "na piękne oczy" (; Tzn. obsługa BOK-u może je dać w pewnym zakresie po uważaniu - i czasami daje: stałym klientom, klubowiczom, matkom z dziećmi, członkom Radiokomitetu itd...
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-12, 21:47   

U nas np dostaje sie karte rabatowa ze znizka na czesci i robocizne - wszystko pewnie zalezy od indywidualnego podejscia ASO.
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
Weles 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Glogovia
Wysłany: 2011-08-17, 11:07   

witam..mam małe pytanko..ile może mnie mniej lub więcej ;-) wynieść pierwszy przegląd dastera 1.5 4x2..-oddaję auto do serwisu-ich oleje,filtry,itp. dzwoniłem do aso..i w zależności kto odbierze telefon wychodzi im kwota od 460 do prawie 700 zł :?: pozdr.
 
Weles 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Glogovia
Wysłany: 2011-08-17, 14:32   

już wiem..bo zapłaciłem :mrgreen: a więc w kolejności wg. fakturki-serwis 185zł,wymiana filtr kabiny 14,filtr oleju 44,uszczelka 8,filtr przeciwpył. 73,oliwka (4,60 litra) 203..w sumie do zapłaty 527,69..pozdr.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-23, 16:10   

A tak przy okazji chciałem zapytać, czy w instrukcji do Dustera mieliście wpisane co jaki przebieg należy robić przeglądy i co podczas tych przeglądów się wymienia/sprawdza ? Bo mam wrażenie, że nie dostałem kompletu papierów. W instrukcji jest miejsce na pieczątki z przeglądów ale nie ma ŻADNEJ informacji kiedy na ten przegląd się zgłosić ...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-08-23, 19:32   

wojtek_pl,

Oprócz instrukcji powinieneś otrzymać "Książkę gwarancyjną Dacia" i "Książkę przeglądów Dacia" w której powinno być uzupełnione data wydania pojazdu, model, wersja, numer VIN, nr rejestracyjny i nazwisko i adres właściciela oraz pieczątka dilera.

W książce przeglądów masz określone wszystkie materiały eksploatacyjne oraz harmonogram przeglądów wraz z zakresami.

Pozdrawiam
:-)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-23, 19:48   

O cho...a ! :evil: :evil:

W takim razie jadę się upomnieć. Tak mi się wydawało, że czegoś brakuje. :roll:
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-08-27, 12:01   

Pietrzak w Świętochłowicach zrobił wycenę przeglądu mojej Daćki:

Wymiana płynów eksploatacyjnych: 221,55 zł + 174,00 zł koszty robocizny

Wymiana paska rozrządu: 583,44 zł + 304,50 zł koszty robocizny

Materiały inne: 38,41 zł

Koszt przeglądu: 250,00 zł

Łącznie: 1571,90 zł

Wszystkie materiały i płyny z ASO. Teraz będę konsekwentnie obniżał ostateczną cenę: olej 4 l zakupiłem za 72,90 zł, filtr i pasek rozrządu także będą własne. Pasek rozrządu musi być bezwzględnie wymieniony do końca roku.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-08-27, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne