Mimo opinii użytkowników Dustera o znacznej głośności wew samochodu byłem nastawiony
pozytywnie w tym temacie.
Jednak pierwsze kilometry trochę mnie rozczarowały.
Jeżdżę równolegle Fiatem Brava z 1999 r, a auto to jest jednak cichsze.
W Dusterze hałas głównie pochodzi od:
- silnika
- układu jezdnego (chyba bardziej od tyłu )
W związku z tym moje pytanie?
Czy ktoś już próbował wyciszyć Dusteera ?
imho nie słyszysz tyle silnika, co opory powietrza - w przypadku Daciek są olbrzymie, porównujesz niskiego hatchbacka do SUV'a...
No ale co robić - ja Sandero wytłumiałem matami bitumicznymi (ok 100-120sztuk) efekt może nie powala, ale jest słyszalny. Teraz trochę żałuję że przy okazji nie wykleiłem dachu... W trakcie deszczu jest bardzo głośno. ale faktycznie maty do diesla i/lub maty bitumiczne na podłodze powinny dać już dobry efekt.
BTW zmień dane w profilu - w Dusterach nie ma silnika 1.6MPI (to jest 8 zaworów) ty masz 1.6 16v - i to jeszcze bardziej dziwi bo 1.6 16v jest dość kulturalną jednostką
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2011-08-07, 08:45
Zacznij od dachu używając jak w moim przypadku mat bitumicznych samoklejących z filcem f-my Bool , tanie nie są ( dokładnie nie pamiętam , ale coś 10-15 zł / szt ) 50X50cm . Moja MCV też niestety szumi ( budka jak by nie było ) ale efekt wyciszenia dachu jest spektakularny , wcześniej przy 120 km/h była masakra - teraz można spokojnie pogadać - oczywiście to nie Passat czy Laguna . Jak masz relingi fabrycznie - to one tak najbardziej szumią . Co do odgłosów z tyłu - pewnie most (?) i duży udział w hałasie mają także opony . Na pewno dodatkowe zabezpieczenie Bitexem całego podwozia ( ale grubo , na gorąco ) powinno także poprawić sytuację . Sprawdź czy masz fabryczne maty w bagażniku pod tapicerką ( ja mam - aż się zdziwiłem ) . Niestety Dacki do cichych autek nie należą , szczególnie przy autostradowych prędkościach - taki feler , ale na tyle można je wyciszyć ,że 1000 km robisz bez bólu głowy . Wg . mnie zacznij od dachu - można to zrobić w 3-4 godziny , koszt niewielki , tylko dokładnie rozebrać podsufitkę .....a później ocenisz czy coś jeszcze dorzucić.
kup maty do wyciszenia od Diesla (znaczy tak się robi w Sandero/ Logan)
Nie "maty", tylko co najwyżej jedną, pod maskę - bo druga z dwóch, między silnikiem a grodzią przed kabiną, oczywiście w dusterze jest, tak samo jak we wspomnianych modelach, z silnikami 16v.
Tyle że akurat jej wpływ na hałas w kabinie jest raczej przyzerowy... Wytłumienie samej kabiny, jak proponują inni koledzy, na pewno da znacznie lepsze rezultaty.
W Dusterze hałas głównie pochodzi od:
- silnika
- układu jezdnego (chyba bardziej od tyłu )
W związku z tym moje pytanie?
Zależy kiedy:
Z moich obserwacji wynika, że głośno zaczyna robić się przy 80 km/h ale jeżeli nie piłuje się silnika, to do ok. 90 km/h dominuje hałas od opon (zauważyłem, że poziom hałasu przy tej samej prędkości jazdy i co ważne, prędkości zależy od faktury asfatu).
Przy mocno zasnieżonych/zabłoconych nadkolach hałas ulegał zmniejszeniu, o tego dochodzi rezonans Helmoltza ( http://wwwnt.if.pwr.wroc..../referat.htm)we wnękach nadkoli) to ostatnie jest o tyle wredne, że częstotliwości są niskie, więc trudne do tłumienia.
A zatem należy wyciszyć nadkola.
Przy prędkościach powyżej 100 km wyraźnie zaznacza się silnik, przy ok. 120 km/h słychać lusterka, a od stony dachu hałas od... antenki (hałas wirowy), podobnież słyszalny jest wir podkowiasty tworzący się na podszybiu. Szyby boczne umieszczone są we wnęce która tez daje efekty rezonansowe.
Co do antenki, to rozwiązanie jest znane od lat: należy tak zburzyć opływ, aby nie powstawała jednorodna ścieżka wirowa (np. przez nawinięcie spiralki)
co ciekawe przy 135...140 km/h Daćki cichną
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-08-14, 12:17, w całości zmieniany 4 razy
Jeżdżę równolegle Fiatem Brava z 1999 r, a auto to jest jednak cichsze.
Hmmm... Noszę się również z zamiarem zmiany samochodu jednakże "gruchotek" (jak go ochrzciła córa), czyli Nubira1, jest o wiele głośniejszy i będzie się musiał jeszcze ze mną pomęczyć jakieś 2-3 lata. Miałem okazję śmigać Dusterem 1,6 4x2 po drodze z łatą na łacie i całkiem ładnie i niegłośno wybierał nierówności. Następnie pomny opinii na temat głośności Dustera śmignąłem na 3miejską obwodnicę i przycisnąłem do 130. Chciałbym mieć taką głośność u siebie przy 100km/h... Jedyny mankament to taki, że moją obecną dwulitrówką przyspieszam spokojnie na 5 biegu pod górę (znający obwodnicę przy wjeździe od Gdyni Chylonii wiedzą o jakie wzniesienie chodzi) a Duster z 3-ma osobami na pokładzie poddał się. Ale to też nie jest wyścigówka, chociaż jakieś dodatkowe 20-30KM i trochę więcej "niutków" na osi by się przydało. Cały problem polega na tym, w porównaniu do czego Duster jest głośny. Do Audi? Mercedesa? Tak- jest głośny. Ale na Audi i Mercedesa mnie nie stać i mogę porównać do tego, na co mnie stać. Szkoda też, że w danych technicznych samochodów brakuje info na temat głośności- wtedy mówią liczby a nie odczucia. Kiedyś taka informacja była standardowa- teraz jej po prostu nie ma. A wielka szkoda... Takie jest moje zdanie w temacie
PS. Sorki, że tak bez powitania ale nie mam jeszcze Daćki i obserwuję forum od kilku miesięcy ale się musiałem odezwać na temat głośności.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-08-23, 21:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-23, 23:08
Duster nie jest cichy, niestety. Dacia zaoszczedzila na wygluszeniach i jest wyraznie glosniej niz w samochodach podobnej klasy niekoniecznie marki premium.
Duster nie jest cichy, niestety. Dacia zaoszczedzila na wygluszeniach i jest wyraznie glosniej niz w samochodach podobnej klasy niekoniecznie marki premium.
To prawda- widać zresztą na fotach z innego kącika jak wygłuszano Dustera. Ale nie jest tragicznie
Głośny jest wentylator nawiewu, głośne jest zawieszenie. Tyle moich obserwacji póki co.
Widzę ze masz 4WD, więc nie mam porównania. W moim odczuciu (4WD) nie tyle zawieszenie, co opony.
i jeszcze jedno:
Przejechałem 150 km na tylnej kanapie (panie sobie chciały z przodu pogadać ) a ja osłuchiwałem auto, i wysłuchałem: szum od lusterka i od wiru podkowiastego od podszybia przedniego, ponadto jakieś efekty aeroakustyczne związane z głębokim osadzeniem szyb (wnęka rezonansowa). Te efekty wychodzą zwłaszcza z tyłu Cóż nie jest to SUVA czyli pseudoterenówka przeznaczona do jazdy autostradowej.
Swoją drogą, takie pseudooszczędności są czasami irytujące.
A tutaj macie przykład prostego środka zaradczego, redukującego część hałasu aerodynamicznego:
generatory_wirow_lusterko.jpg
Plik ściągnięto 707 raz(y) 74,92 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-08-25, 22:31, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio też wytłumiłem wnętrze MCV: sufit i podłogę, drzwi z powodu sklejenia mastką na razie odpuściłem ale są w planach.
Oto kilka uwag i informacji:
- Czas na całą robotę bez pośpiechu około tygodnia
- Sporo miejsca i jakieś worki na demontowane plastiki, śruby, podsufitkę (miałem to wszystko porozkładane w całym domu)
- 2 łyżki duże do zdejmowania spinek (jak ktoś napisał wcześniej super wynalazek :) )
- maty bitumiczne 2mm grubości 25x50 około 45 szt.
- maty bitumiczne z filcem 2mm+10mm filcu 50x50 9 szt. na sufit.
- nagrzewnica (suszarką nie próbowałem).
- chemia do odtłuszczania
Tak jak koledzy pisali zdemontowanie tapicerki nie jest zbyt trudne ale trzeba uważać na plastikowe spinki. Nie można się spieszyć i najlepiej trzaskać fotki co by nie zapomnieć jak poskładać.
Warto też przy takiej okazji pociągnąć kable do termometru wewnątrz i w słupku tak jak było to kiedyś opisane. Możliwe że podłącze ten termometr z projektu JTN i kable będą jak znalazł .
Efekty:
Zdecydowanie ciszej ale nie wiem o ile ale radio znacznie ciszej teraz gra, można normalnie rozmawiać z pasażerami. Dach wewnątrz delikatnie ciepły w największe upały. Klimatyzacja daje radę na 1 prędkości bez problemu nawet zbyt zimno.
Fotki z przebiegu pracy
Ostatnio zmieniony przez lep 2011-08-30, 17:33, w całości zmieniany 1 raz
Jeżdżę równolegle Fiatem Brava z 1999 r, a auto to jest jednak cichsze.
....
1/ DD to inna klasa auta ( zawieszenie, relingi ) ufffff
2/ około 100tys więcej kosztuje auto klasy SUV bardziej ciche i z silniejszym silnikiem np HONDA
Gdyby ta auta było podobnie wyciszone Honda by już splajtowała...
Zastanów się kolego czego właściwie chcesz za tę kasę
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2011-09-21, 20:06 wyciszania MCV etap 2
Po pierwszym etapie ( wyciszenie podsufitki matami bitumicznymi z filcem ) przyszedł czas na 2 etap. Oczywiście katalizatorem modyfikacji była kolejna podróż " polskimi autostradami" w ilości 2X250 km. i zwiększona dawka decybeli
Tym razem bitumiczny filc poszedł na przegrodę. Nie chciało mi się demontować foteli , więc styropianowa wkładka pod nogami pękła mi w jednym miejscu , Postarałem się jak najdokładniej i jak najwyżej wykleić przegrodę . Oczywiście przy okazji zapsikałem woskiem wszystkie zakamarki . Montaż z powrotem do kupy nie trwał 5 min. Po drodze znalazłem RUDĄ pod uszczelką drzwi . Na szczęście skorodował jakiś opiłek przyklejony do zgrzewu , ale się na początku zagotowałem.... Tylko nie ruda.....proszę!
Efekt: niestety nie spektakularny . Silnik owszem słychać ciszej , ale ciut ...ale w sumie na 30 min. pracy i mały koszt efekt może być.
Mam jeszcze w zanadrzu 2 pomysły : pierwszy - wyklejenie miękką wykładziną płytę pod silnikiem ( podejrzane z audi 80 diesel ) drugi - 3 mały dodatkowy tłumik . I chyba jak to zrealizuję odpuszczę sobie . Niestety dacię nie da się dobrze wyciszyć , chyba że będzie się to robić w sposób absolutnie profesjonalny za duuuużą kasę... coś za coś. A ja tak kocham ciche samochody....
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2011-09-21, 20:20
Teraz niestety to już półsrodki. Efekt byłby gdyby rozbebeszyć całe auto i mieć do dyspozycji pustą budę. Czego się nie zrobi na etapie produkcji, to potem już amatorka. Jakiś efekt będzie, ale niewspółmierny do kosztów, a przede wszystkim nakładu pracy. pozdr
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2011-09-21, 21:12
Całkowicie popieram. Ciekawe ile czasu potrzeba na demontaż . Na pewno mnóstwo i do tego można wiele detali popsuć . Czyli tylko dla fanatyków z wolnym czasem. Swoją droga głośność samochodów jest nieprzewidywalna . Samochody klasy wyższej np. Grand Cherroke jest głośny , mały fiat Albea nad podziw cichy . mercedesy wcale ciche nie były , nowy golf znowu jest b. cichy ... mój stary ford ORION 1.6 D (1985) był strasznie głośny - cichł dopiero na 5 przy 90 km/h , Scenic był b.cichy do 110 km/h ( 2.0 B) , Scenic 1.9 dci był dość cichy do 120 km/h . Moja obecna Meganka 1.4 B (1997) jest cicha ...
Napisz na PW do Czaja bo on swoją sanderkę wyciszał. Robił to kompleksowo więc będziesz miał jakieś porównanie. Z tego co pamiętam to zajeło mu to coś koło tygodnia.
Dziękuję za informacje o wygłuszeniu auta.
Po przejechaniu 2000 km.wydaje mi się,że auto jest cichsze niż na początku eksploatacji.
Są trzy możliwości: samochód się dociera, przyzwyczaiłem się, głuchnę z czasem.
Jeżeli nic się nie zmieni ( a co miałoby się zmienić ) to chyba zrezygnuję z wygłuszenia
( jak ktoś to określił pieszczotliwie) rumuńskiej furmanki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum