DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-07-14, 15:46
Grand Scenic
Autor Wiadomość
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-25, 23:45   

Dzisiaj (właściwie to wczoraj) trasę Zakopane (spod samej Wielkiej Krokwii) - (prawie) Nowy Sącz pokonałem ze śr. prędkością trochę ponad 60 km/h i zużyciem 4,9 l/100 km. Na pokładzie 2 os. dorosłe i 3 dzieci; klimatyzacja 50 %; trochę deszczu (ale cała droga mokra).
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-07-26, 08:25   

Kiepsko - takie spalanie uzyskiwalem w trasach, gdzie srednia predkosc wynosila 74 km/h :idea:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-26, 09:48   

_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-07-26, 15:33   

Dziwne to spalanie w tym sceniku, większość na forach i w opiniach narzeka na te silniki tce że palą bardzo dużo 8-10l na trasie. Tym bardziej jeszcze z klimatyzacją, która lekko podnosi spalanie o 0,2-0,5 litra. W oszczędność diesli to ja wierzę ale benzyną sam lekkim autem bez klimatyzacji stosując max ecodriving i max prędkość 80-90 na trasie zszedłem do 4,9 l/100km z silnikiem megane 1,4 16V benzyna.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-07-26, 16:00   

maciek napisał/a:
Obrazek


To byl Pickard, nie ten.... :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-26, 16:34   

Też mam takiego znajomego jak fi - on też ma zawsze lepiej / gorzej... ("Zdechł mi chomik..." - "Ja to miałem gorzej, mnie jeszcze narzygał!")

<<<:


fi napisał/a:
To byl Pickard, nie ten

Sisko - ale proszę bardzo, może być Picard (i to z bonusem!):

 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-26, 17:43   

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-26, 20:19   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Dziwne to spalanie w tym sceniku, większość na forach i w opiniach narzeka na te silniki tce że palą bardzo dużo 8-10l na trasie. Tym bardziej jeszcze z klimatyzacją, która lekko podnosi spalanie o 0,2-0,5 litra. W oszczędność diesli to ja wierzę ale benzyną sam lekkim autem bez klimatyzacji stosując max ecodriving i max prędkość 80-90 na trasie zszedłem do 4,9 l/100km z silnikiem megane 1,4 16V benzyna.

Rzadko zeruję komputer i w cyklu mieszanym spokojnie mieszczę się w 7 litrach (w typowym tygodniu to schodzę poniżej 6,5 l). Sama jazda miejska sporo podnosi zużycie (kwestia częstego rozpędzania ciężkiego auta). W trasie jak się jednak utrzymuje stałą prędkość, to jest już dużo lepiej.
Ta jazda z Zakopanego, to była dość spokojna jazda po pustawej drodze (późny wieczór) i najprościej pisząc: zgodnie z przepisami ("zakopianką" do Nowego Targu i dalej 969 na Nowy Sącz).
Auto ma ekonomizer (ja już się przyzwyczaiłem i nie muszę na niego zwracać uwagi) i 6 bieg można wrzucać przy 57 - 58 km/h.
Ostatnio zmieniony przez wox 2011-07-26, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-26, 20:31   

Jak dla mnie wyniki rewelacyjne, stosując maxymalnie jak potrafię eco-driving taki wynik osiągnąłem w sporo mniejszym clio 1.2 16v.... Za to na dystansie 2700km
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-07-26, 20:50   

TAXI AIRPORT napisał/a:
W oszczędność diesli to ja wierzę ale benzyną sam lekkim autem bez klimatyzacji stosując max ecodriving i max prędkość 80-90 na trasie zszedłem do 4,9 l/100km z silnikiem megane 1,4 16V benzyna.

To Ci powiem Taxi, że jestem bardzo zaskoczony spalaniem TSI. Właściwie silnik stworzony do ecojazdy. Z trasy 2,5 tys km po Polsce, średnie spalanie 5,4l, 3 osoby, bagaż + klima 80% czasu. Jazda daleka od eco.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-07-27, 08:43   

laisar napisał/a:
Też mam takiego znajomego jak fi - on też ma zawsze lepiej / gorzej... ("Zdechł mi chomik..." - "Ja to miałem gorzej, mnie jeszcze narzygał!")


To nie tak - tu to jest sprawa honoru - nie bedzie jakis scenic z jakims tce mial lepszych wynikow spalania niz super yeti z super tsi! :lol:

laisar napisał/a:

Sisko - ale proszę bardzo, może być Picard (i to z bonusem!):


O, ten bardzo ladny!
Ostatnio zmieniony przez fi 2011-07-27, 08:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-07-27, 08:51   

MarkD napisał/a:

To Ci powiem Taxi, że jestem bardzo zaskoczony spalaniem TSI. Właściwie silnik stworzony do ecojazdy. Z trasy 2,5 tys km po Polsce, średnie spalanie 5,4l, 3 osoby, bagaż + klima 80% czasu. Jazda daleka od eco.


No do fabii to jest optymalny silnik. Yeti jest jednak ciezsze i mniej oplywowe, wiec dla 5.4 trzeba jednak jechac z zamiarem oszczedzania :)
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-07-27, 22:20   

Nie karmić trolla
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-08-21, 14:29   

Spędziłem kilka dni na Wyspie Sobieszewskiej. Cała wyprawa to ponad 1600 km. Dojazd i powrót po 700 km, a reszta to jazda po Trójmieście.
Jadąc TAM (w nocy) zużycie paliwa wyniosło 5,8 l/100 km przy średniej prędkości 73 km/h. (klimatyzacja od czasu do czasu; 2 osoby dorosłe, 3 dzieci, pełen bagażnik).
Całość (te ponad 1600 km) zakończyła się zużyciem 6,5 l/100 km przy średniej prędkości 53 km/h, ale doszła jazda po Trójmieście i POWRÓT w dzień (klimatyzacja prawie cały czas, sporo korków; wystarczy dodać, że powrót był dłuższy o 4 godziny).
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-31, 08:15   

Mam prośbę do kolegi Wox. Jak ogólnie wygląda jazda w 3 rzędzie siedzeń czy da się tam normalnie jechać dorosłemu człowiekowi 100-200km. Jak byś mógł to zrób zdjęcia przestrzeni na nogi. Oglądałem Grandscenica w salonie ale wszystkie miały złożone te siedzenia. Plusem na pewno jest to że można 2 rząd przesunąć i w 3 rzędzie bez problemu powinny wejść osoby. Ile jest miejsca nad głową w 3 rzędzie?
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-08-31, 23:57   

Tak na szybko (na razie):
- przy max przesuniętych do tyłu fotelach 2 rzędu w 3 rzędzie raczej nie da się siedzieć (za mało miejsca na nogi); ale w 2 rzędzie jest b. dużo miejsca wtedy,
- przesuwając fotele 2 rzędu do przodu robimy miejsce w 3 rzędzie (można przesunąć tylko 2 fotele, jak chcemy jechać w 6 osób, wtedy jedna osoba w 2 rzędzie ma dalej sporo miejsca),
- fotele w 3 rzędzie są tak samo wygodne jak w 2, z tym że nie można już pochylać oparcia,
- w 3 rzędzie mogą siedzieć swobodnie osoby o wzroście poniżej 170 cm (chodzi o miejsce nad głową); na szerokość jest sporo miejsca,
- gorzej pod nogami - nie ma równej podłogi jak w MCV-ce (są prowadnice dla 2 rzędu).
Do niedzieli może wyrobię sie z jakimiś zdjęciami (ew. pytaj, jak coś niezbyt jasno napisałem).
Ostatnio zmieniony przez wox 2011-09-03, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-01, 09:00   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Oglądałem Grandscenica w salonie ale wszystkie miały złożone te siedzenia.

I nie można było sobie podnieść???
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-09-01, 15:12   

Nie bo było zamknięte auto a ja tak z ciekawości zaglądałem. Chociaż jechałem jako pasażer nowym grandceniciem 1,9 dci 130km i fajnie się jechało ale chwilę tylko. Na nowego granscenica około 70-80 tys.zł mnie raczej nie będzie stać i raczej za 3-4 lata celowałbym albo w nowego Popstera albo w 2-3 letnią używkę grandscenica.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-09-03, 16:37   

Obiecane zdjęcia:

gs16.jpg
Tak jest w 2 rzędzie (fotele max do tyłu)
Plik ściągnięto 193 raz(y) 100,8 KB

gs17.jpg
Przy fotelach 2 rzędu przesuniętych max do tyłu miejsca w 3 rzędzie jest bardzo mało (niby udało mi się nogi wsadzić, ale ... no coments)
Plik ściągnięto 196 raz(y) 107,47 KB

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-09-03, 16:39   

c.d.

gs13.jpg
To jest ta wsadzona noga (prawa). Lewa noga juz przy przesuniętych do przodu fotelach 2 rzędu
Plik ściągnięto 200 raz(y) 117,63 KB

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-09-03, 16:42   

c.d.

gs11.jpg
Dwa fotele przesunięte max do przodu, a ten trzeci max do tyłu
Plik ściągnięto 200 raz(y) 97,27 KB

gs12.jpg
Dwa fotele przesunięte max do przodu, a ten trzeci max do tyłu
Plik ściągnięto 189 raz(y) 103,39 KB

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-09-03, 16:44   

c.d.

gs15.jpg
wejście do 3 rzędu
Plik ściągnięto 181 raz(y) 121,98 KB

gs14.jpg
jak wyżej
Plik ściągnięto 180 raz(y) 121,05 KB

 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-09-04, 09:48   

Dzięki za zdjęcia, czyli faktycznie ta regulacja przesuwania foteli dużo daje i idzie wypośrodkować miejsce w 2 i 3 rzędzie i będzie podobnie jak w MCV. Ja 5-6 pasażerów wiozę bardzo rzadko ale przydają się te miejsca w 3 rzędzie. Tutaj w Grandscenicu jest plus taki ze jest więcej miejsca w 2 rzędzie jak się fotele odsunie do tyłu max. Trochę mogą przeszkadzać nogom w 3 rzędzie te szyny od foteli ale nie jest źle.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-01-24, 20:31   

dziś się woziłem takim tylko dieselem, rewelacyjne auto. W środku jak w samolocie :mrgreen:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-02-13, 20:45   

Mam nadzieję, że pod względem awarii (jeśli w ogóle można to nazwać awarią) Scenic będzie się spisywał tak jak MCV-ka ;-)
Bo zaczyna się podobnie - pierwszy mały kłopot z MCV-ką, to była wymiana H4 po przejechaniu 28 tys. km. W Sceniku właśnie stuknęło 28 tys. km (dokładnie 28250) i padła mi żarówka (tu są H7).
Najśmieszniejsze jest to, że cała operacja zajęła mi około godziny (instrukcja wprowadza w błąd, bo na rysunku jest strzałka wskazująca na to, że trzeba coś przekręcić; dużo czasu straciłem na szukanie pomocy w internecie - bezskutecznie), a żarówkę tak naprawdę wymienia sie w sposób banalny (doszedłem do tego, gdy spróbowałem wyjąć drugą żarówkę) - po prostu wyjmuje się ją (jest na wcisk).
Oryginalną Osram wymieniłem na Tungsram.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne