DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
dacia sandero vs skoda fabia - co wybrac ?
Autor Wiadomość
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-08-19, 12:57   

tak oczywiście widzę już - nie zwróciłem uwagi że tam może być cennik :/

dzięki bardzo
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 13:03   

Hehe tego 68KM można nawet do 100KM - wtedy wymiana turbiny wypada co roku lub co 30tyś/km :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-19, 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 13:17   

Dlatego trzeba to robić z głową a nie podkręcać na wariata :mrgreen:
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 13:39   

Nie bardzo mi się chce wierzyć, że będzie tłum chętnych do chipowania wymarzonych Dacii funkiel nówek nie śmiganych czy też każdej innej nowej furce :)
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-19, 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
damianoso 
Zielony listek


Marka: Fiat
Model: Seicento
Silnik: 1,1
Rocznik: 2003
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: plock
Wysłany: 2010-08-19, 15:12   

Jest tu na forum watek o chipowaniu. Same chipowanie niewiele da. Trzeba jeszcze kilka modyfikacji dolozyc, a koszt jaki z tego wyniknie bedzie rowny roznicy w zakupie wersji 85KM. Bedzie to ok 3-5tys zapewne, czyli roznica pomiedzy 68KM a 85KM. Wiec niewarto sie bawic w takie rzeczy.

68KM w dieslu sie nie toczy?? Hmm...wprawdzie to byla przenosnia, no ale nikt mi nie wmowi ze ten samochod porusza sie zwawo. Zreszta same dane producenta 15sekund (i to przy kreceniu do 4tys obrotow). Masa robi swoje. A im szybciej sie poruszamy tym bardziej jest mulowaty.
Sadze,ze nawet te 85KM to malo jak na diesla.
Oczywiscie, pytanie brzmi-czy 13sek do setki to wystarczajace osiagi?! Jezeli tak, smialo mozna kupowac. Dla mnie nie i nie kupie. Proste.
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-08-19, 15:21   

mnie spokojnie wystarczy tyle :D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 15:42   

Cytat:
pytanie brzmi-czy 13sek do setki to wystarczajace osiagi?! Jezeli tak, smialo mozna kupowac. Dla mnie nie i nie kupie.

Nooo, nareszcie - a już traciłem nadzieję...

Otóż to: wszystko zależy od osobistych preferencji.

Ale rozumiem zatem, damianoso, że swoje zdanie wyraziłeś jednak po jeździe testowej, a nie jedynie po przestudiowaniu papierowych danych, hm? <;
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-19, 16:51   

Pytanie czy przyśpieszenie do 100km/h to całkowite kryterium w kategorii "osiągi".
Kiedyś miałem okazję jechać słabszym dieslem i to w MCV 5os, myślałem że to sie ledwie wlec będzie ale było wyrażnie lepiej niż przypuszczałem, na A4 120-130km bez problemu, dobra elastyczność... Choć jak dla siebie też bym nie wziął, to rozumię osoby które biorą auto w takiej konfiguracji (np. za kilka lat gdybym miał dziecko i go woził w aucie to zmieniłyby mi się pewnie nastawienia do dynamiki i oczekiwania wb samochodu)
 
damianoso 
Zielony listek


Marka: Fiat
Model: Seicento
Silnik: 1,1
Rocznik: 2003
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: plock
Wysłany: 2010-08-19, 16:52   

Posiadalem 2 samochody, ktore mialy wg producenta te 13 sek (sam je testowalem czy rzeczywiscie sie zgadza). 1 lzejszy startowal zwawo ale im szybciej tym wolniej. 1gi ciezszy startowal oporniej ale im szybciej tym zwawiej. Przyspieszenia obydwu uznaje za przecietne.

Chyba, ze producent Dacii zaniza wartosci przyspieszenia - byloby to zdumiewajace wrecz:)

Cytat:
(np. za kilka lat gdybym miał dziecko i go woził w aucie to zmieniłyby mi się pewnie nastawienia do dynamiki i oczekiwania wb samochodu)


Zgadzam sie absolutnie:) Wtedy nawet te 13sekund byloby rakieta:)
Ostatnio zmieniony przez damianoso 2010-08-19, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 17:11   

Bez przesady to jak się ma dziecko trzeba jeździć jak emeryt? Mam chyba 11,2s do setki i jakoś w posiadaniu potomstwa mi to nie przeszkadza.

Jak czytam wasze wypowiedzi to widzę, że nie bardzo wiecie co to jest silnik turbo doładowany i jak to się je - w latach 2002-2004 jeździłem najmniejsza wersją Fiata Ducato Furgon z silnikiem 2,0JTD - miał 80KM - zrobiłem nim 130tys. km. - ten samochód zapierdzielał jak mały samolocik - ważył na pusto 1500kg plus ja 100kg, plus 200-300kg ma pace, ale szedł jak burza i przyjemność z jazdy była :mrgreen:
68KM w dci to nie 55KM w Seicento czy 75KM w Escorcie. Kiedy jeździłem tym Fiatem miałem prywatnie Escorta 1,6 16V 90KM i w porównaniu do Ducato, Ford to były taczki...
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-19, 17:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 17:18   

Nie trzeba tak jeździć (zresztą, sporo emerytów wbrew pozorom dobrze sobie folguje d;), ale jak się startuje w 8 do setki to albo się soczek wyleje, albo misio wypadnie - itd, itp... (((;



@damianoso: Ano widzisz - obiektywne wartości to oczywiście bardzo ważna rzecz, ale nic nie zastąpi empirii.

No i "przeciętne" to już jednak nie to samo co "ledwie toczy", jak mi się zdaje... (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-19, 17:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-19, 17:28   

damianoso napisał/a:

Sadze,ze nawet te 85KM to malo jak na diesla.
Uwierz mi w Sandero w zupełności wystarcza jest żwawy we wszystkich zakresach prędkości (trzeba jeszcze umieć jeździć dieslem - by było dynamicznie). Jak się chce mieć: 5 - 7 sekund do setki to proponuję to forum: http://www.ferrari.fora.pl/ . ;-)
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 17:41   

damianoso napisał/a:

Sadze,ze nawet te 85KM to malo jak na diesla.

Sadzę, że za wielu okazji jeździć turbo dieslami nie miałeś
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-19, 17:56   

marektbg napisał/a:
Bez przesady to jak się ma dziecko trzeba jeździć jak emeryt?

Niekoniecznie, aczkolwiek świadomość że się wiezie swojego potomka na pokładzie z reguły odciąża prawą nogę i zniechęca do rozwijania zbyt wysokich prędkości
marektbg napisał/a:
Kiedy jeździłem tym Fiatem miałem prywatnie Escorta 1,6 16V 90KM i w porównaniu do Ducato, Ford to były taczki...

No cóż, porównywanie diesla z benzyniuakiem nigdy nie będzie miało sensu co widać w stosownym wątku, a escorta już nie posiadam (zapomniałem zaktualizować profilu)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 18:34   

marektbg napisał/a:
damianoso napisał/a:

Sadze,ze nawet te 85KM to malo jak na diesla.

Sadzę, że za wielu okazji jeździć turbo dieslami nie miałeś

Zgadzam się i jestem pewien, że na trasie Sandero 85 KM skopie tyłek nie jednej 100 KM benzynie :-P
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 18:45   

benny86 napisał/a:
Niekoniecznie, aczkolwiek świadomość że się wiezie swojego potomka na pokładzie z reguły odciąża prawą nogę i zniechęca do rozwijania zbyt wysokich prędkości

Przyspieszenie do 100 km/h faktycznie na wożenie potomstwa wypływ ma raczej niewielki.

Co innego wyprzedzanie. Jak już w Polsce będą normalne drogi, to czemu nie, mogę sobie kupić coś z silnikiem 50 KM i snuć się leniwie. Ale póki nie ma, potrzebuję coś wyprzedzić od czasu do czasu, i właśnie ze względu na potomstwo wolałbym pałętać się po lewym pasie jak najkrócej. Teraz w Maździe po prostu wciskam i wyprzedzam, mam nadzieję, że w MCV też tak będzie.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-19, 19:16   

Zgadzam się z Bebe moc jest najważniejsza przy wyprzedzaniu. Samo przyśpieszenie od 0 do 100 km/h jest sprawą drugorzędną (poprawia natomiast znacznie samopoczucie właścicielowi auta) - moim skromnym zdaniem ważniejsze jest przyspieszenie od 80 do 120 km/h - bo to ma realny wpływ na nasze bezpieczeństwo.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-08-19, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-19, 19:21   

Mały beznyniak z turbiną to...niezła zagadka. Propozycja dla ryzykantów i poszukiwaczy przygód. Może być genialny a może być całkowita padaka.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 19:32   

jan ostrzyca napisał/a:
Mały beznyniak z turbiną to...niezła zagadka. Propozycja dla ryzykantów i poszukiwaczy przygód. Może być genialny a może być całkowita padaka.

Według mnie będzie to padaka, z kilku przyczyn:
  1. wysilenie silnika - pojemności maleją, moc rośnie - cudów nie ma. Jeżeli nie produkują tych silników z jakichś kosmicznych materiałów, to będą się zużywać szybciej;
  2. wyższy stopień sprężania - wystarczy poczytać, jakie ciśnienia znosi np. pompa wtryskowa w dzisiejszych turbodieslach - znowu, siłą rzeczy zużywać się będzie szybciej, do tego niewielkie awarie mają tendencję do powodowania poważnych skutków;
  3. od kilku lat producenci, nauczeni historią mercedesa W124 ;) , obliczają żywotność podzespołów na 120-150 tyś. km - po tym przebiegu statystycznie najczęściej kończy się gwarancja, auto zaczyna się sypać, więc właściciel czym prędzej sprzedaje je i kupuje nowe, zamiast jeździć nie wiadomo ile starym. Do tego można jeszcze zarobić na sprzedaży drogich jak nieszczęście (budowa modułowa) części zamiennych "szczęśliwym" nabywcom aut po gwarancji.
Więc niestety, przy obecnym stylu konsumpcji, częstotliwości wymiany modeli, postępie technologicznym - trwałych samochodów zwyczajnie nie opłaca się produkować.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-19, 19:34   

bebe napisał/a:
Więc niestety, przy obecnym stylu konsumpcji, częstotliwości wymiany modeli, postępie technologicznym - trwałych samochodów zwyczajnie nie opłaca się produkować.
Fakt - niech tylko moje Sandero wytrzyma 10 lat - resztę olewam.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-19, 20:36   

krakry1 napisał/a:
Fakt - niech tylko moje Sandero wytrzyma 10 lat - resztę olewam.


A jeśli wytrzyma 3.5 roku?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-19, 21:06   

E no nie przesadzajmy - Logany jeżdżą już 6 rok i jak na razie nie najgorzej - rdza ich też nie pożarła.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 21:22   

Cytat:
Sandero 85 KM skopie tyłek nie jednej 100 KM benzynie

Skopie - albo i nie, bo to przecież nie zależy od mocy i rodzaju paliwa, ale i skrzyni biegów, i rozpatrywanego dystansu, i, przede wszystkim, kierowcy.

A o idealnie kulistych ciałach w próżni naprawdę nie ma sensu dyskutować d(;
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-19, 22:13   

Co to za kopanie tyłków - jakies wyścigi nielegalne chcecie urządzać? :P 13s do setki to nie jest zły wynik, bo przynajmniej w przypadku benzyny, nie trzeba wysoko wkręcać, aby było to poniżej 20, niestety większość mocniejszych w takich przedziałach obrotów ma podobne wyniki, no ale jak już je się wkręci...
eh brakuje dodatkowych 8 zaworów ;(
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-08-20, 09:13   

jak już wiele razy na forum poruszane to było :
różni ludzie oczekują od samochodów różnych rzeczy (odnośnie silników / wielkości bagażnika itp)

mnie osobiście osiągi prezentowane przez silnik dci 85 km są wystarczające

szczególnie, że wcześniej jeździłem oplem corsą 1.0 a teraz w peugeotem 106 1.5 D który ma mniej koni (chyba 58 KM) - więc i tak będzie to o wiele lepiej niż dotychczas
Ostatnio zmieniony przez mollu 2010-08-20, 09:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne