DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Uszczelka pod maską
Autor Wiadomość
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2008-04-25, 20:30   

Panowie - uszczelka to nie jest duży koszt przy produkcji seryjnej - skoro
producent jej nie zastosował to znaczy że był jakiś powód.
Ja nie mam zamiaru jej montować.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-25, 20:44   

Jednostkowy koszt faktycznie niewielki, ale jak to przemnożysz przez np milion szt. samochodów, to nawet 1 cent ma znaczenie - a są jeszcze koszty dodatkowe: magazynowanie, transport itp. Niska cena Logana bierze się m.in. właśnie z takich oszczędności...

Poza tym producent ją, owszem, stosuje - ale tylko w niektórych wersjach.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-25, 22:38   

andwod napisał/a:
skoro
producent jej nie zastosował to znaczy że był jakiś powód


Prosze, podaj choc jeden... Bo ja nic wymyslec nie moge...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-26, 08:06   

Cytat:
Prosze, podaj choc jeden...

No jak to? Ekonomia! <:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-26, 10:04   

laisar napisał/a:
Ekonomia!

To jest jedyny oczywisty, znany mi powod. Pytajac mailem na mysli to, coz jeszcze moze byc powodem niezastosowania owej uszczelki. Jakies wzgledy praktyczno-uzytkowe...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-26, 10:29   

Właśnie nie sądzę, żeby oprócz ekonomii w ogóle były jakieś inne względy.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-26, 12:57   

laisar napisał/a:
Właśnie nie sądzę, żeby oprócz ekonomii w ogóle były jakieś inne względy

To wiem... Pytanie kierowalem do Andwod
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-04-27, 11:19   

Od lipca 2007 jeżdżę z uszczelką, jak już będzie cieplej to wyciągnę, zobaczę czy będzie jakaś zauważlna różnica, plus dla uszczelki - jak się podniesie maskę wygląda zaj.....fajnie :mrgreen:

Loganik
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-04-30, 19:05   

Dzisiaj założyłem od malucha , wygląda jak by była fabryczna
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-06-27, 22:40   

jacek napisał/a:
Dzisiaj założyłem od malucha , wygląda jak by była fabryczna


Ja też, taką ze stalowym kordem, cena 22 PLN. Posmarowałem delikatnie wazeliną
i okazało się, że uszczelka b. dobrze przylega do wewnętrznej części wzmocnienia klapy silnika.
Na ucho, przytłumiło to troszeczkę wyższe tony...
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-08-10, 13:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-13, 23:08   Uszczelka pod maską DD

Dzisiaj rano zrobiłem Dragsterowi to, co zrobił KaS602....swojej Logance i to co później zrobiłem, ja swojej byłej, a potem zrobiło to jeszcze wieku, wielu innych.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=118
Założyłem uszczelkę od "malucha" pod klapę silnika. Koszt operacji 24 PLN.
Mniej się brudzi zawartość komory silnika, wyciszone trochę zostały wyższe tony, no i ciutkę się poprawia opływ nadwozia.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-10, 23:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
jan 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2010-11-14, 12:36   

A gdzie zdjęcia, ;-)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-11-24, 02:06 ]
TAM: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=68674#68674.
_________________
jan
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-20, 14:01   Dodatkowa uszczelka pod maskę silnika w Sandero

Witam

Dwoch forumowiczow juz sobie uszczelniło dodatkowo swoje samochodziki za pomoca uszczelki do drzwi dedykowanej do fiat 126p. Ja swoja dlugosci 2 mb zakupilem w sklepie z artykulami gumowymi proszac o uszczelka do drzwi maluszka. Koszt 16 zl/mb.

2 metry wystarcza na styk jesli sie odpowiednio umodeluje uszczelka przy zagieciu na rogach z przodu maski przy reflektorach. Jesli ktos chce jej nie przecinac warto kupic 2,1 m.

Uszczelka bardzo ładnie wchodzi na rant, sama jest zbrojna, wiec w miejscu gdzie nie ma rantu trzyma sie na tym zbrojeniu w powietrzu. Po zamontowaniu wyglada estetycznie. Niestety w niefortunnym miejscu jest zaczep od elementu podtrzymujacego otwarta klape. Musialem tam rozciac uszczelke, gdyz blokowala ona mozliwosc zamkniecia tego pretu podtrzymujacego klape w zacisku. Planuje w ta przerwe dokupic mniejsza uszczelke by to nie szpecilo.


Przy okazji przetarlem plastikowa oslone silnika oraz gore akumulatora - zobaczymy na ile zabezpiecza przed brudem ;-) Niestety ale moja uszczelka prawdopodbnie nie dotyka maski na calej szerokosci (lub ja dotyka na styk) gdyz pozostal nadal charakterystyczny dzwiek przy opuszczaniu. Spodziewalem sie wiciszenia i amortyzacji a tu nadal ona sie opiera na plastikowo gumowych koreczkach z przodu. Byc moze trzeba kupic jeszcze grubsza ?

Ponizej zdjecia z calej operacji.

przed_montazem.jpg
Widok na komore silnika przed zamontowanem uszczelki
Plik ściągnięto 1174 raz(y) 229,8 KB

uszczelka1.jpg
Widok na komore silnika z zamontowana uszczelka
Plik ściągnięto 1146 raz(y) 232,32 KB

uszczelka2.jpg
Widok z boku
Plik ściągnięto 756 raz(y) 221,31 KB

uszczelka-bok.jpg
Widok od przodu
Plik ściągnięto 495 raz(y) 243,01 KB

uszczelka_przerwa.jpg
Przerwa w przebiegu uszczelki
Plik ściągnięto 593 raz(y) 229,73 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-11-20, 14:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-11-20, 16:31   

Nasmaruj uszczelkę mleczkiem do gumy, po zamknięciu maski uszczelka zostawi ślad na masce i zobaczysz jak przylega. Ja mam od 126p, przylega dobrze. Wg mnie zamek maski jest sprawcą trzasku przy zamykaniu.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-20, 17:06   

Piękna sprawa Mekintosz - dzięki za zdjęcia sam przystąpię, jak najszybciej do tej operacji.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-20, 18:09   

loganik napisał/a:
Nasmaruj uszczelkę mleczkiem do gumy, po zamknięciu maski uszczelka zostawi ślad na masce i zobaczysz jak przylega. Ja mam od 126p, przylega dobrze. Wg mnie zamek maski jest sprawcą trzasku przy zamykaniu.


Nasmarowalem... woda....i slady jedynie z boku byly. Przy okazji konserwacji uszczelek przed zima nasmaruje te tez i sprawdze. Ja mam w dci jeszcze mate wygluszajaca, byc moze uszczelka czesciowo lekko dotyka maski i czesciowo tego wytlumienia. Poza tym jesli dotyka to na styk, gdyz jak mam zamknieta maske moge lekko ja podniesc na 3-4 mm. Spodziewalem sie, ze bedzie podczas zamykania dzwiek jak przy drzwiach, tzn stlumiony jakos. Byc moze stosunkowo ciezka maska sandero tak przygniata uszczelke, ze ta nie ma prawa amortyzowac. Mimo to uszczelka wyglada ladnie, na pewno nie przeszkadza, a moze pomoc zachowac czystosc w komorze silnika. Generalnie teraz wyglada jakby fabrczynie byla od zawsze. Tak byc powinno ale oszczednosci ;-) Choc w Oplu Corsa z 2007 r tez nie ma uszczelki.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-21, 01:10   

Nawet jeżeli uszczelka nie w pełni dotyka klapy, to szczelina między klapą a rantem komory silnika się radykalnie zmniejsza, zatem rosną opory przepływu, więc powietrze raczej wybiera drogę na zewnątrz, niż przez szczelinę i w ten sposób znacząco miej badziewiasta ląduje w w komorze silnikowej. A poza tym lepiej to wygląda.
Dźwięk, przy zamykaniu klapy pochodzi od zamka i ucha na klapie.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-21, 01:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-21, 01:12   

Nigdy bym nie podejrzewal, ze taka uszczelnienie klapy moze miec wplyw na aerodynamike pojazdu. W sumie i tak duzo powietrza wpada przez gril chlodnicy.
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-05, 21:41   

Wczoraj dołączyłem do grona "uszczelkowiczów" :-)
Planowałem co prawda założyć ją kiedy się nieco ociepli, ale zmotywował mnie widok jaki ujrzałem pod maską po 140 km przejechanych w padającym śniegu. Spojrzałem i byłem w lekkim szoku: śnieg był prawie wszędzie. Na zbiorniku płynu chłodniczego, hamulcowego, na wszelkich przewodach, w zakamarkach i, o zgrozo, na akumulatorze.

Następnego dnia do sklepu i uszczelka już na swoim miejscu. Co prawda chyba przepłaciłem (35 zł) ale po montażu zostało mi jej ponad 1,3m. Niestety nie udało mi się kupić na metry tylko w całości. Nastawiałem się na docinanie ale okazało się że jest lepiej niż w Sandero, tutaj można założyć w jednym kawałku.

Mam nadzieję że to znacznie ograniczy ilość brudu pod maską, zły jestem tylko na siebie że nie zrobiłem tego wcześniej bo już niestety silnik jest cały brudny. A był taki śliczny, (w miarę) czysty :-D

DSC01380.JPG
Plik ściągnięto 623 raz(y) 141,71 KB

DSC01378.JPG
Plik ściągnięto 427 raz(y) 140,01 KB

DSC01382.JPG
Plik ściągnięto 318 raz(y) 140,91 KB

DSC01387.JPG
Plik ściągnięto 350 raz(y) 142,16 KB

DSC01390.JPG
Plik ściągnięto 286 raz(y) 141,37 KB

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-05, 21:53   

Fajny pomysł macie z tą uszczelką (konkretnie chyba Piotress był pomysłodawcą?) ale czy nie trzeba takiej uszczelki jakoś zabezpieczyć na zimę? W sensie tak jak te na drzwiach, żeby nie przymarzła?
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-05, 22:10   

Chyba nie ma takiej potrzeby, wydaje mi się że nie przylega tak ściśle jak uszczelka drzwiowa.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-05, 22:36   

Ja też na dniach dołączę do tego jakże zacnego grona właścicieli uszczelnionych Dacii ;D
Zamówiłem ową uszczelkę i pod koniec tygodnia zamontuję w samochodzie , gdyż szkoda brudzić komorę silnika.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-05, 22:43   

mekintosz napisał/a:
Nigdy bym nie podejrzewał, ze taka uszczelnienie klapy możne mieć wpływ na aerodynamikę pojazdu. W sumie i tak dużo powietrza wpada przez grill chłodnicy.


Ależ oczywiście.
Uszczelniamy dalej? :lol: : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=70777#70777
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
sleeva 



Marka: Dacia
Model: Duster [4x2]
Silnik: 1.5 dCi [85]
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-05, 22:52   

A czy taką uszczelkę trzeba jakoś przyklejać czy co? Jak to się ustrojstwo montuje?

A jakbym miał kupować uszczelkę od malucha to to jest jakaś specjalna uszczelka dedykowana do czegoś, czy coś innego?

Można jakiś opis łopatologiczny dla manualnych inaczej? :)
_________________
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-05, 23:33   

Wchodzisz do sklepu z częściami i prosisz o uszczelkę drzwiową do malucha. Upewniasz sprzedawcę że tak, na pewno chodzi o poczciwego 126p :-D Patrzysz na któryś z końców uszczelki czy jest w niej metalowe wzmocnienie (w mojej było). Płacisz, byłe nie za dużo.

Po otwarciu maski nakładasz uszczelkę na metalowy ostry kant. Właściwie to nie ma możliwości założyć jej nieprawidłowo ale mimo to podpowiem że miękką stroną gumy do góry :-) Dokładnie dociskasz, klejenie zbędne, trzyma się sama. Mnie montaż zajął może minutę. Jeśli masz Logana to montujesz bez cięcia, w jednym kawałku, jeśli Sandero to niestety trzeba sztukować. Odcinasz zbędny koniec i cieszysz się ładnym wyglądem oraz mniejszą ilością brudu pod maską :-D

Niektórzy wspominali jeszcze że uszczelka trochę wycisza, osobiście nie zauważyłem różnicy, ale może słoń mi na ucho nadepnął ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne