Ja dziś odprowadziłem Logana na wymianę sprzęgła od nowości wytrzymało 92 tyś.km.
Przy mojej jeździe rok, ale jak ją kupowałem to już bardzo wysoko brało, a że to moje pierwsze auto po zdaniu prawka to kilka razy je przypaliłem .
Odebrałem Logana wymiana sprzęgła zestaw Luk, regulacja zaworów, i trochę innych mniejszych usterek jak elektryka panelu sterującego, koszt napraw 1100 zł.
Ostatnio zmieniony przez bobo100 2014-02-08, 21:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2014-02-09, 11:55
Bardzo krótko. Albo wstawiasz jakieś badziewie (piszesz, że nie), masz jakąś wadę w sprzęgle (fachowy mechanik powinien to stwierdzić), albo coś nie teges z Twoją techniką używania sprzęgła. IMHO za najbardziej prawdopodobne stawiam: błędy kierowcy na pierwszym miejscu, wada w układzie mechanizmu wysprzęglania (mechanik do zmiany?) na miejscu drugim. Nawet kiepskie jakościowo sprzęgło nie padnie po 30 tysiącach przy prawidłowym użytkowaniu w sprawnym samochodzie
Koledzy, Koleżanki, a jakie są objawy zużycia sprzęgła, bo (odpukać) w swoich autach jeszcze się z tym nie spotkałem? (nie zauważyłem zmian w działaniu)
_________________
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-03-29, 14:43, w całości zmieniany 1 raz
Lanos: 160 tys. km
V70: 245 tys. km
Logan: 78 tys. km
Ha! Znalazłem:
Wśród najczęstszych objawów zużycia sprzęgła samochodowego wymienić należy:
Brak reakcji samochodu podczas próby gwałtownego ruszenia z miejsca,
Brak przyspieszenia samochodu pomimo włączonego biegu i dodawania gazu przy zwiększanej prędkości obrotowej silnika oraz przy włączeniu piątego czy szóstego biegu w czasie jazdy pod górę, co spowodowane jest ślizganiem się tarczy sprzęgła,
Twardniejący pedał sprzęgła - oznaczający zużywanie się powierzchni styku, gdzie sprężyna talerzowa docisku spotyka się z łożyskiem oporowym,
Nieprzyjemny zapach w kabinie pojazdu mogący wskazywać na zużyte okładziny tarczy sprzęgła. Z początku objawy mogą pojawiać się podczas dużego obciążenia układu napędowego (podczas ruszania z miejsca lub jazdy pod górę), później także podczas normalnej jazdy. W niektórych przypadkach niemożliwe jest nawet ruszyć z miejsca.
Szum dochodzący z okolic skrzyni biegów może oznaczać, iż uszkodzeniu uległo łożysko sprzęgła. Jego głośna praca najczęściej występuje po wciśnięciu pedału sprzęgła. Może się również zdarzyć, iż łożysko hałasuje bez obciążenia, a podczas wciśnięcia pedału sprzęgła szum ustaje.
Ruszanie samochodu możliwe dopiero, gdy prawie puściliśmy pedał sprzęgła („pedał wysoko bierze”). Samochód powinien ruszać po delikatnym uniesieniu nogi na pedale sprzęgła.
Brak możliwości włączenia biegu. Jeżeli po rozebraniu auta okaże się, że okładziny tarczy sprzęgła są wizualnie w dobrym stanie, nie wolno wahać się z wymianą. W następstwie może się zdarzyć, iż jeden z tłumików drgań (sprężyn w tarczy sprzęgła) wypadnie z mocowania i zaciśnie się w docisku. W efekcie niemożliwym stanie się włączenie biegu. Nastąpi brak możliwości rozłączenia napędu, co może być również spowodowane pęknięciem sprężyny talerzowej docisku. Wówczas pojawi się dodatkowo zagrożenie, iż odłamany kawałek uszkodzi obudowę skrzyni biegów.
Nasilające się szarpanie pojazdu podczas ruszania. Za to uczucie dyskomfortu odpowiadają zużyte tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. Do takiego uszkodzenia może doprowadzić ostra, gwałtowna i szarpana jazda.
Nie należy zwlekać z wymianą zużytego sprzęgła. Odkładanie naprawy w czasie może nie tylko przyczynić się do zmniejszenia bezpieczeństwa jazdy, ale również doprowadzić do znacznego obciążenia finansowego właściciela pojazdu. Zaleca się, aby wymieniając sprzęgło, od razu wymienić komplet (tarczę, docisk, łożysko), gdyż ze względu na wysoki koszt naprawy będzie to najbardziej opłacalne wyjście (aby uniknąć powtórzenia tej czynności). Nie warto wymieniać tylko łożyska sprzęgła lub tylko tarczy sprzęgła, gdyż prędzej czy później pozostałe elementy układu sprzęgłowego też się zużyją, a wtedy będziemy zmuszeni ponieść raz jeszcze koszt wymiany w warsztacie lub serwisie ASO.
_________________
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-04-01, 11:28, w całości zmieniany 2 razy
245 tys spoko, wiadomo, trzeba liczyć się z tym, że po kolei części będą się zużywały i trzeba wymieniać. Najgorzej to było chyba z zawieszeniem wielowahaczowym w v70 z uwagi na koszty oryginalnych części. Teraz obserwuję właśnie dwumasowe (2000zł), bo to jakby pora na nie, ale póki co jest ok .
... służbowo kręcę 100kkm rocznie, do tego prywatnie, kilometry się robią same:)
W Loganie się właśnie zdziwiłem, że nie ma dwumasy ( a w Dusterze jest) i kurcze czuć, że nie ma
...
Zastanawiające z tymi szybko padającymi sprzęgłami, dlatego śledzę wątek, bo wydawało mi się, że 100-150kkm dla sprzęgła to pikuś.
_________________
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-04-01, 11:54, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-04-01, 12:58
w Xsarze wymieniałem przy 225 tys. tylko dlatego, że uszczelniacz puścił i trzeba było ruszyć skrzynię. Ta czynność to 400 PLN, a sprzęgło drugie tyle, więc dla świętego spokoju zmieniłem. Mechanik mówił, że jeszcze bym na nim pojeździł. Było w aucie od nowości
Owca65 to niehumanitarne kazać wymieniać sprzęgło co 30 tys km.. zastanawiam się co tu poradzić, hm ja bym chyba udał sie do innego warsztatu... ty to robisz wszystko w ASO ? może w jakimś innym ASO każ sobie sprawdzić i pomierzyć , Rosiak, Pieluszyńska? Ja We Wrocławiu mam niezależny serwis francuzów, to o tyle łatwiej że można mieć z 2 źródeł info. Nie wiem jak z tym w Poznaniu, może NORAUTO ? No jak już wymieniłeś, no to pozostaje mieć nadzieje, że tym razem będzie dobrze, ale przy każdym grzebaniu przy aucie, przeglądzie, wymianie klocków to bym był czujny z twoim tematem- może akurat ktoś się spotkał już z takim lub podobnym (Thalia? Clio?) egzemplarzem i wie w czym feler ? Zakładam, że nie pożyczasz samochodu miłośnikowi palenia gum spod świateł
_________________
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-04-01, 15:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-04-01, 17:57
antropolog, tylko nie NORAUTO. Panie chroń mnie przed nimi.
W Piasecznie np. obsluga serwisowa jest tak fatalna, ze bylem tam raz i wiecej nie podjade (dasz wiare, ze wymiana opon moze trwac 2h?),
Witam, będę właśnie niedługo wymieniał sprzęgło kompletne i mam pytanie do kolegów, na co jeszcze zwrócić uwagę i co ewentualnie wymienić jak juz będzie zdjęta skrzynia biegów, jakieś uszczelniacze lub coś w tym stylu, przy okazji jak to już będzie robione?
I do tego jaja po teraz ogladam komplety sprzęgieł, bo wybrałem valeo i do 1,4
są pokazane aż trzy różne i teraz cholera jak sprawdzić które jest odpowiednie
To jakiej firmy kupić sprzęgło. Luk, Valeo twirdzicie, że robi za słabe. aisin, sachs też słabe. Na forach innych marek tak twierdzą i polecają bardzo drogie exedy. samochód będzie długo eksploatowany i w trudnych warunkach, miasto, piaszczyste drogi. Nie ma zamiaru się ścigać, ale normalnie użytkować. Mój model to logan 1,4 z 2006 bez gazu.
Powiem tak, daj mi auto i spale Ci sprzegło , że będzie się ślizgać już , w pół godziny do 1 h jakie byś nie założył.
Oprócz sprzęgła warto wymienić wysprzęglik sprzęgła, uszczelniaczy jak nie trzeba to nie wymieniaj bo to i tak bez ściagania skrzyni w dowolnm momencie sobie wymienisz bo odpiac półosie jest b łatwo nawet na lewarku.
No to jak nie ma wysprzeglika ( zintegrowanego łożyska ) zobaczyc w jakim stanie łożysko oporowe i łapa wyciskowa sprzęgła .
Jak łożysko chuczy to warto wymienić.
Łatwo można sprawdzić w jadąć np w jakimś tunelu albo garażu, słychać wtedy łożysko jak szumi przy wrzuceniu luzu z jakiegos biegu ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum