DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-06-12, 18:42   

filtr "fabryczny "

med FL ONE E1367R010278

UFI FC 30 E1367R010296

landi preislist 2013.png
Plik ściągnięto 483 raz(y) 29,37 KB

Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-06-15, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 11:25   

czyli to jest ten osławiony filtr
http://autogaz-market.pl/...EDNORAZOWY.html
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-13, 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-13, 14:30   

Jeśli jest z wymiennym wkładem to nie widzę przeszkód aby wymienić sam wkład.
Patrzyłem na to rozwiązanie ale stwierdziłem, że szkoda zachodu- filtr nierozbieralny wychodzi mi taniej niż rozbieralny.

Swoją drogą zastanawiam się, co to za bibuła i jakie wspaniałe aluminium, żeby za filtr krzyczeć 80 zeta?... :roll:
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 14:32   

albo 200 w aso.
Ja go kupie żeby mi tylko z gwarancją nie cudowali
potem już będę na normalnych jeździł
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-13, 14:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-14, 07:34   

Ja zakupiłem 5 sztuk F-781. Wkład z bulprenu i przesyłką wyszło mi, że za sztukę poniżej 10PLNów dałem.

16.06.2014: jednak lekko powyżej 10PLN- 11 z groszami z przesyłką.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2014-06-16, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-06-15, 12:09   

piotr. z napisał/a:
Ja zakupiłem 5 sztuk


brudny LPG ? http://gazeo.pl/lpg/oleje...tykul,5618.html
ja iść z 1 filtrem 60000 kilometr
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-06-15, 12:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 12:30   

Według producenta co 20 000

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 417 raz(y) 18,22 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-15, 12:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-06-15, 12:47   

ja wymiana filtr tylko gdy brudny

gdy ty gwarancja i zatwierdzenie nie zagraża chcieć - musi ty ECE numer homologacji spełnienie

http://www.daciaklub.pl/f...1642076#1642076 podświetlone na czerwono

60000.png
Plik ściągnięto 255 raz(y) 214,06 KB

Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-06-15, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-06-16, 08:43   

eastcowboy napisał/a:

brudny LPG ?


Nie, 5 sztuk z kosztami wysyłki jest tańsze niż jedna sztuka z kosztami wysyłki ;-)
_________________
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-18, 11:26   

Generalnie fabryczne LPG jest lepsze niż dokładane poza fabryką? Bo już jestem zdecydowany na Lodgy 1.6....
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-18, 12:00   

Dokładane poza fabryką, bo komputer LPG jest odblokowany i lepiej się dostraja pod dany silnik.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-06-18, 20:34   

OK, a powiedzmy że zdecyduję się na wariant fabryczny. Gdyby potem się okazało, że będą kłopoty, to czy da się zamienić fabryczny komputer LPG na jakiś bardziej znany, popularny ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 22:29   

Bzdura .
Fabryczny gaz na wzmocnione zawory (a przynajmniej części silnika mają inne numery od benzyny ) (w oplu zawory są wzmacnianie a mają takie same instalacje jak dacia ) , wiązki okablowania lpg są razem z okablowaniem silnika (nie da się tego zrobić poza taśmą ) .
Wtryskiwacze są na specjalnym mocowaniu .

Sterownik gazowy można zamienić na starszy model który jest już odblokowany , lub na inny Landi omegas .
Nie wiadomo czy tego co teraz mamy też za jakiś czas nie odblokują .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-18, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-18, 22:58   

Tylko sterowniki Landi Renzo Omegas i Landi Renzo Omegas Plus mają kabelki o różnych kolorach i inne oznaczenia pinów na wtyczkach i nie ma możliwości wymiany tych sterowników na zasadzie plug&play (bynajmniej tak czytałem na forach).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 23:08   

pociągniecie jednego czy dwóch kabli to nie jest wielka sprawa
http://www.daciaklub.pl/f...1640471#1640471
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-18, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-06-19, 05:07   

Karenzo napisał/a:
pociągniecie jednego czy dwóch kabli to nie jest wielka sprawa
http://www.daciaklub.pl/f...1640471#1640471


tylko 4 przewody dodatkowy w oryginalny LC02-RE00 w Logan 1, Stepway 1 z silnikiem 1.6 od roku 2011
i Duster 1 http://lpg-forum.pl/post541925.html#p541925

gdy oryginalny LC03-RE01 musi jeszcze kabel wymiany, tak LC02 funkcja puszka
Uwaga: oryginalny czujnik zbiornika nie combatible

LC03-RE01 wbudowany w Dokker, Lodgy, Logan 2, Sandero 2, Duster 2

różnice LC02 - LC03 kabel czytaj tutaj
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-06-19, 05:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-23, 07:14   

Ponad 800 kilometrów, przeważnie trasa, ok. 200 km po górach. Spalanie średnie 8.75 LPG/100km. Czyli 20 -22 zł/100km. Miło.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-07-12, 00:20   

W poniedziałek skontaktowałem się telefonicznie z LR Polska i porozmawiałem z osobą odpowiedzialną za LPG w Daciach i Renault. Okazało się, że zostałem wprowadzony w błąd i do Dusterów z instalacją podpadającą pod EURO5 na chwil obecną nawet LR nie ma możliwości odblokowania sterowników. Co ciekawsze to w naszych Dusterach (z EURO5) nie powinno nawet już być złącza diagnostycznego do sterownika LPG! Pan był zdziwiony, że takowy jeszcze posiadam. Jeszcze "lepszą" informacją było to, że EURO5 wymaga/zaleca (nie wiem dokładnie) aby komp od LPG był na jednej płycie sterującej- czyli jeden komputer obsługiwany (to chyba niewłaściwe słowo) tylko przez ASO; tak jest już w przypadku Fiata i Opla. W Drakulach jeszcze te systemy są osobne ponieważ konkurencji LR nie udało się na czas wdrożyć tego rozwiązania.

Sprawa związana z moim problemem jest znana, podpytywano nawet kogoś tam z Renault ale zostało to przykładnie zlane. Mam zadzwonić ponownie za dwa tygodnie, w tym czasie Pan Piotr będzie znowu próbował coś wywalczyć. Po tym czasie sam napiszę do Renówki, ale nie do polskiego oddziału, chociaż znając ich podejście to...
Przy okazji otrzymałem odpowiedź na niezadane pytanie- podczas ujemnych temperatur poniżej 10 stopni mieliśmy z żoną problem z przełączaniem na gaz- instalacja zmieniła zasilanie na LPG ale instalacja nie podjęła pracy- piszczyk dał tylko znać, że jedziemy na noPb. Pomimo osiągnięcia wymaganej temperatury (cztery cegły) nie udało się pojechać na LPG. Pomogło dopiero wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie. Spowodowane jest to jednymi parametrami dla różnych stref klimatycznych- jest jeden zakres temperatury gazu w listwie dla wszystkich co powoduje właśnie takie zachowanie. Jeśli natomiast chodzi o przełączanie instalacji na LPG podczas przyspieszania to Pan Piotr również nie był w stanie podać sensownego wytłumaczenia dlaczego tak to ustawiono, Przypuszcza tylko, że po zakończeniu testów oprogramowania nie zmieniono tego parametru i zablokowano soft. Potwierdził również to, że te same parametry ładowane do wszystkich silników bez późniejszego ich "dopieszczenia" to nie jest dobre rozwiązanie. Niestety, zgodził się ze mną, że w obecnej chwili zakup samochodu z fabrycznym LPG to nie jest dobry pomysł i jeśli pojawią się w sumie nawet drobne problemy lub chęć drobnej zmiany (jak w moim przypadku) aby instalacja była bardziej bezpieczna dla użytkownika to na wsparcie producenta ciężko liczyć.
A z bieżących spraw to coraz częściej po zmianie zasilania na LPG silnik potrafi zgasnąć, oczywiście nie za każdym razem- fajnie się zaczyna robić :mrgreen: Niestety, musiałbym furę zostawić w serwisie na kilka dni aby sobie panowie poszaleli ale teraz nie mogę. Przy dodawaniu gazu obroty potrafią spadać aż do zgaśnięcia 2:41)- potrafię to odtworzyć poprzez mocne wdepnięcie pedału gazu- widać na poniższym filmie.

Czyżby wtryski się zaczęły sypać?...


Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2014-07-12, 01:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-26, 09:37   

Dla mnie największą bolączką w moim DUSTERZE z fabrycznym LPG jest to, że pali 11-12l/100 i silnik nierówno pracuje. Nie jeżdżę szybko, do pracy nie stoję w korkach. Robię 60-80km/dziennie i co 3-4 dni muszę tankować. Wychodzi, że na 32 litrach przejadę 280-300km. To nie jest to co tygryski lubią najbardziej.

Powinna być możliwość regulacji parametrów przez gazownika z serwisu.
Druga sprawa - wkurza mnie elektroniczna przepustnica i opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu. Czasem samochód nawet potrafi "prawie" zgasnąć jak nagle wdepnę pedał w podłogę. Niby fajnie że mam 5 lat pełnej gwarancji na LPG i cały samochód, ale wkurza mnie to, że mając auto 3 tygodnie już raz musiałem posiłkować się serwisem. To mój pierwszy samochód z wolnossącym benzyniakiem od 10 lat, a pierwszy w ogóle na gazie. Nie jestem przyzwyczajony do pływających obrotów wolnego biegu oraz chaotycznie przyrastającej mocy. Raz jedzie tak, że spod dupska ucieka, a raz się mozoli jak 126p pomimo wchodzenia na obroty.

2000km dziś mi stuknęło, a ja od 2 tygodni zastanawiam się, czy przypadkiem jak mi instalowali LPG w fabryce to nie zrobili jakiejś mikro nieszczelności na kolektorze ssącym, bo czasem mam wrażenie jakby samochód się dławił, co zresztą opisywałem już w innych wątkach....

Frajda z jazdy jest, ale przez te dziwne spostrzeżenia dupy nie urywa. A może to ze mną jest coś nie tak, może za dużo wymagam, przecież to "tylko Dacia" jak to powiedział mój kumpel, śmiejąc się w duchu. Z drugiej strony wydając 63 tysiące na samochód chciałbym przez te 5-7 lat cieszyć się z jazdy a nie zastanawiać, kiedy mi coś padnie w samochodzie.
Ostatnio zmieniony przez stykowski 2014-07-26, 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-07-26, 10:36   

MSZ zużycie LPG na takim poziomie nie jest powodem do niepokoju i sądzę, że jeszcze się obniży...
ja również czasami zauważam "zmienną dynamikę" przy jeździe na LPG ale sądzę, że to raczej "zasługa" jakości LPG... ;)
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-07-26, 11:12   

stykowski napisał/a:

Powinna być możliwość regulacji parametrów przez gazownika z serwisu.


Regulacja jest automatyczna w 3 zakresy prędkości i przez swoje zachowanie kierowcy wpływ.
The adjustment is automatic in 3 speed ranges and is by your driving behavior influenced.

Jeśli masz problemy mają na niskich obrotach, trzeba silnik na LPG 0,5 godziny przy niskiej szybkości pracować, do jednostki sterującej LPG może nauczyć się.
If you have problems have at low speed, you need the motor on LPG 0.5 hours at low speed work, in order to LPG unit control can learn.

Serwis Renault zawiera jednostkę sterującą LPG dostęp tylko do Automatyczna aktualizacja firmware.
The Renault Service has the LPG control unit only access for an automatic update of the firmware.
http://www.serviceapplica...e/download.aspx
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-26, 11:38   

eastcowboy napisał/a:

Regulacja jest automatyczna w 3 zakresy prędkości i przez swoje zachowanie kierowcy wpływ.
The adjustment is automatic in 3 speed ranges and is by your driving behavior influenced.

Jeśli masz problemy mają na niskich obrotach, trzeba silnik na LPG 0,5 godziny przy niskiej szybkości pracować, do jednostki sterującej LPG może nauczyć się.
If you have problems have at low speed, you need the motor on LPG 0.5 hours at low speed work, in order to LPG unit control can learn.

Serwis Renault zawiera jednostkę sterującą LPG dostęp tylko do Automatyczna aktualizacja firmware.
The Renault Service has the LPG control unit only access for an automatic update of the firmware.
http://www.serviceapplica...e/download.aspx



POLSKA trudna język :D
Kocham tłumacza google :D
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-07-26, 13:36   

eastcowboy napisał/a:

Jeśli masz problemy mają na niskich obrotach, trzeba silnik na LPG 0,5 godziny przy niskiej szybkości pracować, do jednostki sterującej LPG może nauczyć się.
If you have problems have at low speed, you need the motor on LPG 0.5 hours at low speed work, in order to LPG unit control can learn.


eastcowboy,
do you mean it is necessary to leave engine on for 0,5 hour to learn rpn at idle speed? Effects similar to stykowski case appears and disappears suddenly, even driving on the same fuel (tank is not re-filled with LPG on any gas station).

I po naszemu, żeby wiadomo było co wypisuję:
masz na myśli aby pozostawić włączony silnik na 0,5 godziny do nauki wolnych obrotów? Efekty podobne do przypadku stykowskiego pojawiają się i znikają nagle, nawet podczas jazdy na tym samym paliwie (zbiornik nie jest tankowany LPG na żadnej stacji).

stykowski,
polska język trudna dla obcokrajowca a co dopiero dla googlasa?... :mrgreen: W każdym razie cieszę się, że eastcowboy się udziela na naszym kąciku bo kilku ciekawych rzeczy się od niego dowiedziałem. :-D
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-26, 13:54   

Faktycznie coś tym jest , jak jeździłem dużo po autostradach to auto stało się zrywniejsze ale paliło ok 10-11 L LPG
Czasami nawet gasło mi na 1 jak operowałem na pół sprzęgle (parkowanie itp )
Teraz jakoś bardziej zamula ale już nie gaśnie i spalanie spadło do ok 8-9 L
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-07-27, 11:38   

Karenzo napisał/a:

Czasami nawet gasło mi na 1 jak operowałem na pół sprzęgle (parkowanie itp )


Ha! Więc to nie tylko u mnie takie jaja! Może winił bym żonę jeśli mi by się coś takiego nie trafiło ale też kilkukrotnie tak się zdarzyło, niemniej jednak taka adaptacja prowadząca aż do zgaśnięcia silnika jest wg mnie nie do przyjęcia. Będę ścigał serwis (oczywiście nie wierzę za bardzo w ich kompetencje w kwestii LPG) i szykuję się do wysmarowania pisma do centrali Renault bo na RP to już krzyżyk postawiłem w ich niechęci do klienta.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne