Jeśli jest z wymiennym wkładem to nie widzę przeszkód aby wymienić sam wkład.
Patrzyłem na to rozwiązanie ale stwierdziłem, że szkoda zachodu- filtr nierozbieralny wychodzi mi taniej niż rozbieralny.
Swoją drogą zastanawiam się, co to za bibuła i jakie wspaniałe aluminium, żeby za filtr krzyczeć 80 zeta?...
OK, a powiedzmy że zdecyduję się na wariant fabryczny. Gdyby potem się okazało, że będą kłopoty, to czy da się zamienić fabryczny komputer LPG na jakiś bardziej znany, popularny ?
Bzdura .
Fabryczny gaz na wzmocnione zawory (a przynajmniej części silnika mają inne numery od benzyny ) (w oplu zawory są wzmacnianie a mają takie same instalacje jak dacia ) , wiązki okablowania lpg są razem z okablowaniem silnika (nie da się tego zrobić poza taśmą ) .
Wtryskiwacze są na specjalnym mocowaniu .
Sterownik gazowy można zamienić na starszy model który jest już odblokowany , lub na inny Landi omegas .
Nie wiadomo czy tego co teraz mamy też za jakiś czas nie odblokują .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-18, 22:29, w całości zmieniany 1 raz
Tylko sterowniki Landi Renzo Omegas i Landi Renzo Omegas Plus mają kabelki o różnych kolorach i inne oznaczenia pinów na wtyczkach i nie ma możliwości wymiany tych sterowników na zasadzie plug&play (bynajmniej tak czytałem na forach).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-23, 07:14
Ponad 800 kilometrów, przeważnie trasa, ok. 200 km po górach. Spalanie średnie 8.75 LPG/100km. Czyli 20 -22 zł/100km. Miło.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
W poniedziałek skontaktowałem się telefonicznie z LR Polska i porozmawiałem z osobą odpowiedzialną za LPG w Daciach i Renault. Okazało się, że zostałem wprowadzony w błąd i do Dusterów z instalacją podpadającą pod EURO5 na chwil obecną nawet LR nie ma możliwości odblokowania sterowników. Co ciekawsze to w naszych Dusterach (z EURO5) nie powinno nawet już być złącza diagnostycznego do sterownika LPG! Pan był zdziwiony, że takowy jeszcze posiadam. Jeszcze "lepszą" informacją było to, że EURO5 wymaga/zaleca (nie wiem dokładnie) aby komp od LPG był na jednej płycie sterującej- czyli jeden komputer obsługiwany (to chyba niewłaściwe słowo) tylko przez ASO; tak jest już w przypadku Fiata i Opla. W Drakulach jeszcze te systemy są osobne ponieważ konkurencji LR nie udało się na czas wdrożyć tego rozwiązania.
Sprawa związana z moim problemem jest znana, podpytywano nawet kogoś tam z Renault ale zostało to przykładnie zlane. Mam zadzwonić ponownie za dwa tygodnie, w tym czasie Pan Piotr będzie znowu próbował coś wywalczyć. Po tym czasie sam napiszę do Renówki, ale nie do polskiego oddziału, chociaż znając ich podejście to...
Przy okazji otrzymałem odpowiedź na niezadane pytanie- podczas ujemnych temperatur poniżej 10 stopni mieliśmy z żoną problem z przełączaniem na gaz- instalacja zmieniła zasilanie na LPG ale instalacja nie podjęła pracy- piszczyk dał tylko znać, że jedziemy na noPb. Pomimo osiągnięcia wymaganej temperatury (cztery cegły) nie udało się pojechać na LPG. Pomogło dopiero wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie. Spowodowane jest to jednymi parametrami dla różnych stref klimatycznych- jest jeden zakres temperatury gazu w listwie dla wszystkich co powoduje właśnie takie zachowanie. Jeśli natomiast chodzi o przełączanie instalacji na LPG podczas przyspieszania to Pan Piotr również nie był w stanie podać sensownego wytłumaczenia dlaczego tak to ustawiono, Przypuszcza tylko, że po zakończeniu testów oprogramowania nie zmieniono tego parametru i zablokowano soft. Potwierdził również to, że te same parametry ładowane do wszystkich silników bez późniejszego ich "dopieszczenia" to nie jest dobre rozwiązanie. Niestety, zgodził się ze mną, że w obecnej chwili zakup samochodu z fabrycznym LPG to nie jest dobry pomysł i jeśli pojawią się w sumie nawet drobne problemy lub chęć drobnej zmiany (jak w moim przypadku) aby instalacja była bardziej bezpieczna dla użytkownika to na wsparcie producenta ciężko liczyć.
A z bieżących spraw to coraz częściej po zmianie zasilania na LPG silnik potrafi zgasnąć, oczywiście nie za każdym razem- fajnie się zaczyna robić Niestety, musiałbym furę zostawić w serwisie na kilka dni aby sobie panowie poszaleli ale teraz nie mogę. Przy dodawaniu gazu obroty potrafią spadać aż do zgaśnięcia 2:41)- potrafię to odtworzyć poprzez mocne wdepnięcie pedału gazu- widać na poniższym filmie.
Czyżby wtryski się zaczęły sypać?...
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2014-07-12, 01:03, w całości zmieniany 2 razy
Dla mnie największą bolączką w moim DUSTERZE z fabrycznym LPG jest to, że pali 11-12l/100 i silnik nierówno pracuje. Nie jeżdżę szybko, do pracy nie stoję w korkach. Robię 60-80km/dziennie i co 3-4 dni muszę tankować. Wychodzi, że na 32 litrach przejadę 280-300km. To nie jest to co tygryski lubią najbardziej.
Powinna być możliwość regulacji parametrów przez gazownika z serwisu.
Druga sprawa - wkurza mnie elektroniczna przepustnica i opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu. Czasem samochód nawet potrafi "prawie" zgasnąć jak nagle wdepnę pedał w podłogę. Niby fajnie że mam 5 lat pełnej gwarancji na LPG i cały samochód, ale wkurza mnie to, że mając auto 3 tygodnie już raz musiałem posiłkować się serwisem. To mój pierwszy samochód z wolnossącym benzyniakiem od 10 lat, a pierwszy w ogóle na gazie. Nie jestem przyzwyczajony do pływających obrotów wolnego biegu oraz chaotycznie przyrastającej mocy. Raz jedzie tak, że spod dupska ucieka, a raz się mozoli jak 126p pomimo wchodzenia na obroty.
2000km dziś mi stuknęło, a ja od 2 tygodni zastanawiam się, czy przypadkiem jak mi instalowali LPG w fabryce to nie zrobili jakiejś mikro nieszczelności na kolektorze ssącym, bo czasem mam wrażenie jakby samochód się dławił, co zresztą opisywałem już w innych wątkach....
Frajda z jazdy jest, ale przez te dziwne spostrzeżenia dupy nie urywa. A może to ze mną jest coś nie tak, może za dużo wymagam, przecież to "tylko Dacia" jak to powiedział mój kumpel, śmiejąc się w duchu. Z drugiej strony wydając 63 tysiące na samochód chciałbym przez te 5-7 lat cieszyć się z jazdy a nie zastanawiać, kiedy mi coś padnie w samochodzie.
Ostatnio zmieniony przez stykowski 2014-07-26, 09:43, w całości zmieniany 1 raz
MSZ zużycie LPG na takim poziomie nie jest powodem do niepokoju i sądzę, że jeszcze się obniży...
ja również czasami zauważam "zmienną dynamikę" przy jeździe na LPG ale sądzę, że to raczej "zasługa" jakości LPG... ;)
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-07-26, 11:12
stykowski napisał/a:
Powinna być możliwość regulacji parametrów przez gazownika z serwisu.
Regulacja jest automatyczna w 3 zakresy prędkości i przez swoje zachowanie kierowcy wpływ.
The adjustment is automatic in 3 speed ranges and is by your driving behavior influenced.
Jeśli masz problemy mają na niskich obrotach, trzeba silnik na LPG 0,5 godziny przy niskiej szybkości pracować, do jednostki sterującej LPG może nauczyć się.
If you have problems have at low speed, you need the motor on LPG 0.5 hours at low speed work, in order to LPG unit control can learn.
Serwis Renault zawiera jednostkę sterującą LPG dostęp tylko do Automatyczna aktualizacja firmware.
The Renault Service has the LPG control unit only access for an automatic update of the firmware.
http://www.serviceapplica...e/download.aspx
Regulacja jest automatyczna w 3 zakresy prędkości i przez swoje zachowanie kierowcy wpływ.
The adjustment is automatic in 3 speed ranges and is by your driving behavior influenced.
Jeśli masz problemy mają na niskich obrotach, trzeba silnik na LPG 0,5 godziny przy niskiej szybkości pracować, do jednostki sterującej LPG może nauczyć się.
If you have problems have at low speed, you need the motor on LPG 0.5 hours at low speed work, in order to LPG unit control can learn.
Serwis Renault zawiera jednostkę sterującą LPG dostęp tylko do Automatyczna aktualizacja firmware.
The Renault Service has the LPG control unit only access for an automatic update of the firmware.
http://www.serviceapplica...e/download.aspx
Jeśli masz problemy mają na niskich obrotach, trzeba silnik na LPG 0,5 godziny przy niskiej szybkości pracować, do jednostki sterującej LPG może nauczyć się.
If you have problems have at low speed, you need the motor on LPG 0.5 hours at low speed work, in order to LPG unit control can learn.
eastcowboy,
do you mean it is necessary to leave engine on for 0,5 hour to learn rpn at idle speed? Effects similar to stykowski case appears and disappears suddenly, even driving on the same fuel (tank is not re-filled with LPG on any gas station).
I po naszemu, żeby wiadomo było co wypisuję:
masz na myśli aby pozostawić włączony silnik na 0,5 godziny do nauki wolnych obrotów? Efekty podobne do przypadku stykowskiego pojawiają się i znikają nagle, nawet podczas jazdy na tym samym paliwie (zbiornik nie jest tankowany LPG na żadnej stacji).
stykowski,
polska język trudna dla obcokrajowca a co dopiero dla googlasa?... W każdym razie cieszę się, że eastcowboy się udziela na naszym kąciku bo kilku ciekawych rzeczy się od niego dowiedziałem.
Faktycznie coś tym jest , jak jeździłem dużo po autostradach to auto stało się zrywniejsze ale paliło ok 10-11 L LPG
Czasami nawet gasło mi na 1 jak operowałem na pół sprzęgle (parkowanie itp )
Teraz jakoś bardziej zamula ale już nie gaśnie i spalanie spadło do ok 8-9 L
Czasami nawet gasło mi na 1 jak operowałem na pół sprzęgle (parkowanie itp )
Ha! Więc to nie tylko u mnie takie jaja! Może winił bym żonę jeśli mi by się coś takiego nie trafiło ale też kilkukrotnie tak się zdarzyło, niemniej jednak taka adaptacja prowadząca aż do zgaśnięcia silnika jest wg mnie nie do przyjęcia. Będę ścigał serwis (oczywiście nie wierzę za bardzo w ich kompetencje w kwestii LPG) i szykuję się do wysmarowania pisma do centrali Renault bo na RP to już krzyżyk postawiłem w ich niechęci do klienta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum